Ervaringen gezocht smartphone

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Ervaringen gezocht smartphone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 22:01

Hallo bokkers

Mijn telefoon is helaas bijna aan zijn einde gekomen. Ik heb hem 3 jaar gehad, mijn huawei.
Vroeger (6 jaar geleden) heb ik altijd Samsung gehad, deze viel echt na 1,5 jaar vaak uit en deed het dan minder goed.

Het verhaal gaat rond dat huawei whatsapp ect er af wilt gooien en dit zie ik niet zitten, vandaar de keuze om niet weer voor Huawei te kiezen.

Iphone is niet mijn eerste keus omdat ik Android fijn vind werken.

Mijn eisen:
- max 6,5 inch
- goede batterij die makkelijk een dag mee gaat
- gps signaal wat goed is, berekent makkelijk de route en loopt niet vast onderweg.
- ruim voldoende geheugen, minimaal 64 GB met nog ruimte voor een sd kaartje.

Budget is maximaal €350 euro.

Ik heb zelf al even gekeken en ik heb jullie meningen nodig.
De telefoons waar ik al naar heb gekeken zijn:
- Samsung a12
- Samsung a32
- Xiaomi redmi note 10s

Mochten jullie anders opties hebben hoor ik het graag. Ook lees ik graag ervaringen over bovenstaande telefoons.

Groetjes Yenni

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Ervaringen gezocht smartphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 22:06

Ik heb al ruim een jaar een Oppo Reno 2z.
128 GB, met plek voor 2 simkaarten.
Vlot, prima camera en batterij gaat een zeker een dag mee.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:13

Ik heb de Xiaomi Redmi en die bevalt prima.
Batterij gaat lang mee, de prijs is veel gunstiger ten opzichte van Samsung/Apple etc. en hij kan gewoon bellen/smsen/whatsappen.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:23

Ik heb nu bijna twee jaar de Samsung Galaxy A50 en ik ben er heel tevreden mee. Ik wilde destijds graag een Samsung, maar niet zo'n dure. Deze was rond de 300 euro en ik ben er nog steeds heel blij mee.

Ik heb het even opgezocht en hij is 6,4 inch en heeft 128GB en ruimte voor een sd kaartje.
Bij mij gaat hij makkelijk een dag mee qua batterij en ik gebruik hem best veel op een dag.

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:14

Ik zoek even mee, en ik zoek echt alleen Samsung, max. 200 euro.

Heb nu de A5? A520? (en daarvoor de J3). Met deze oude Android kan ik niet alle apps downloaden of gebruiken die ik echt nodig heb. Opladen tegenwoordig twee keer per dag. En redelijk traag geworden na 2½ jaar.

Volgens mij zou ik dan ongeveer hier uit moeten kiezen:
A12
A02s
A03s
A21s

Iemand ervaring?

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Ervaringen gezocht smartphone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 20:26

Ik heb de a12, hij laad onwijs snel op, heeft een lange batterij duur, fijn groot beeldscherm en niet te duur.

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Ervaringen gezocht smartphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 21:54

Dankje, die klinkt inderdaad interessant. Er staat wel bij dat de fotokwaliteit matig is, maar vergeleken met mijn A5 uit 2017/2016 zal dat vast door de tijd heen verbeterd zijn.

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Ervaringen gezocht smartphone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 22:38

Ik vind dat je het nooit mag vergelijken met een echte camera maar ik maak niet heel veel fotos dus dat telt voor mij minder mee. Ik wilde dat hij een lange batterij had en veel geheugen (128 gb) en dat heeft deze.

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Ervaringen gezocht smartphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:07

Google pixel 4a?

Redelijk kleine telefoon en prettig in gebruik. Zeer goede camera. Opslagcapaciteit door gratis ruimte bij google ook super.

Zelf de telefoon nu een half jaar ongeveer en zeer tevreden.

gerlindie

Berichten: 4632
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Ervaringen gezocht smartphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:09

Ik heb nu een one plus Nord, na meerdere Huaweis.

Bevalt prima, prijs kwaliteit verhouding is hartstikke goed (al heb ik die van mij vorig jaar in een super aanbieding gekocht)

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:29

Yenni schreef:
Ik vind dat je het nooit mag vergelijken met een echte camera maar ik maak niet heel veel fotos dus dat telt voor mij minder mee. Ik wilde dat hij een lange batterij had en veel geheugen (128 gb) en dat heeft deze.

Dankje, ik denk dat ik idd voor de A12 ga, ik twijfel nog een beetje tussen de A12 en de A21S, A21S is iets luxer, maar net iets ouder model en moeilijk online te vinden. A12 heeft 3 keer zoveel geheugen. Zie al wat Pre Black Friday kortingen voorbij komen :D dus dat komt goed uit

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:35

Oud-Huawei gebruiker hier, Xiaomi bevalt mij prima. Wel ander model, de mi note 10 lite. Batterij is echt top, camera doet niet heel veel onder voor mijn werktelefoon, IPhone 11.

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen gezocht smartphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:55

Wij (ik, mijn vrouw, schoonzus en moeder :P) hebben de Xiaomi Redmi Note 9 pro en voldoet aan al je eisen. Ik heb de 128 gb variant dus opslag voldoende, en echt een ontzettend fijne en goede telefoon.