[VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 08:28

Voor wie het leuk vindt, zo is de slaapkamer geworden. Achterkant/ombouw van het bed hebben we zelf gemaakt van gerecycled/gebruikt steigerhout. Vandaar dat het er zo lekker gehavend uitziet :D
De muur erachter is lichtblauw.
De lampjes zitten op de achterkant en zijn slimme lampen, dus via app te bedienen. Grote lamp hebben we erbij gekocht om de industriële look ook daarin terug te brengen. Nu nog 2 leuke nachtkastjes, waarbij we twijfelen of we voor recycle gaan of voor nieuw industrieel. Binnenkort maar eens bij de kringloop kijken :j
Afbeelding

De gang
Afbeelding

Toilet. We hebben de tegels zo gelaten. Iets met keuzes maken en het minst storend.
Afbeelding

Keuken in gebruik
Afbeelding

En de kattenkamer
Afbeelding

Waarbij de katten natuurlijk gewoon door het huis kunnen lopen. Ze hebben veel ligplekjes en uitkijkposten ontdekt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de woonkamer, maar daar wordt nog wel wat aangepast. Tv meubel is dus al aangepast, er komen nog gordijnen bij de erker en een kleed op de vloer. En wat kleurige kussens op de bank. En behoeft nog wat gezellige aankleding. Maar voor het idee. Ik weet nog niet precies wat ik wil qua kleur en accesoires :+
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:12

wauw jullie zijn echt goed bezig geweest het is echt een thuis geworden <3 super leuk hoor!

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:27

Dat ziet er knus uit.

Ik moest wel grinniken om de kattenkamer en dan de kat in de badkamer zien.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:31

Ziet er uit als een heerlijk huis met wel 20 katten …

Yv_
Berichten: 19116
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 09:04

Ah, echt geweldig. Ik zie echt een soort van mijn huis, ik heb ook meubels met die schuifdeuren _O-.
Ik vind het heel leuk geworden. Sfeertje creëren is niet zo moeilijk in zo'n huis, want dat is er uit zichzelf wel al :D. Allebei happy mee?

Ik vind de plaats van de wc pot trouwens echt fantastisch _O-

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 22:04

Wel lekker veel beenruimte :+

We hadden vorige week ineens lekkage. En niet een paar druppels, maar een stroompje langs de trap naar beneden :=
Afbeelding

Afbeelding

Bleek dat de tegels in de badkamer, die gescheurd en vervangen waren, lekten op het voegwerk. Of eigenlijk: welk voegwerk? Compleet gescheurd en deels opgelost. Ze hebben dit opnieuw gevoegd en nu afgekit. En geen lekkage meer *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Wel is de boel behoorlijk vochtig geweest en is de muur en het plafond behoorlijk verkleurd. Vanmorgen groeide er zelfs een paddenstoel uit het plafond :oo
Maar even kijken wat we met de inboedelverzekering kunnen regelen.
Afbeelding

Het goede nieuws is: de tafel en stoelen zijn vandaag bezorgd. Ik ben er zoooo blij mee <3

Afbeelding

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:54

Die paddenstoel uit het plafond :oo!
Balen zeg.. hopelijk valt de schade verder een beetje mee! Kun je niks verhalen op de aannemer?

Haha leuke stoelen, die heb ik ook :D mooi ook bij die tafel!

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-21 10:58

Ja kunnen we ook nog proberen inderdaad. Al geeft hij aan dat het komt omdat het boeltje is gaan werken en daarom de voeg gescheurd is. Die heeft zich meteen ingedekt :+
Eerst moet alles in ieder geval goed drogen, voor we überhaupt iets kunnen. Ik hoop dat het dan bij een emmer muurverf en overschilderen blijft.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 12:31

Wat ik gisteren op TV zag als tip is dat zodra je de lekkage hebt opgelost (dus met die kit laag wat je al aangaf) je de muur eerst in moest spuiten met haarlak en dat je hem daarna goed over kon schilderen anders blijf je het zien. Ik vond het wel een mooie tip, misschien heb je er wat aan.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 12:32

Breng de natuur naar binnen idee? :')

Yv_
Berichten: 19116
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:11

Het was een huurhuis toch? Kun je de verhuurder er niet op aanspreken, dat hij gewoon de nieuwe verf e.d. vergoed en dat hij het met zijn verzekering regelt? Weet niet of er nog meer schade was? Het lijkt me niet dat dat met jullie inboedelverzekering gedaan moet worden, gezien het een gebrek in het huis is?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:53

Mer1980 schreef:
Wat ik gisteren op TV zag als tip is dat zodra je de lekkage hebt opgelost (dus met die kit laag wat je al aangaf) je de muur eerst in moest spuiten met haarlak en dat je hem daarna goed over kon schilderen anders blijf je het zien. Ik vond het wel een mooie tip, misschien heb je er wat aan.

Dat was bij Je huis op orde. Ik zou dat zelf niet doen, en er eerst een professional naar laten kijken. Water/vocht is echt killing voor je huis, dat moet eerst opgelost zijn en de muur 100% droog.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-21 18:47

Het probleem is wel opgelost, want geen water meer gehad gelukkig. Gaat inderdaad wel even duren voor het droog is, dus we doen er voorlopig niks aan. En met de verhuurder gaan we zeker in gesprek. Gelukkig is er niet meer schade dan het stukje plafond en muur bij de trap. Tenminste, zo op het oog niet in ieder geval.

senna21

Berichten: 11851
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:48

Ik zou wel even goed laten uitzoeken of het vochtprobleem echt is opgelost. Paddestoelen krijg je niet van één lekkage, lijkt mij.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 12:17

Er is een hoop gebeurd in de tussentijd. Het vochtprobleem is echt opgelost. Gelukkig. Met verven moeten we nog wel even wachten.

Omdat het toilet ook wel echt oud was en er stukken afbraken aan de randen, is er een nieuw toilet besteld. Omdat dat een speciaal model was ivm afvoer/aansluitingen duurde dat even, want dat moest uit Frankrijk komen. Maar hij staat! En een normale stortbak met 2 knoppen. Ipv zo’n touwtje en liters overbodig water :+
Helaas wel een lelijke plek op de muur. Dus die moet weer geëgaliseerd worden en dan verven. Leuk klusje voor de zomer ofzo.
We hebben nog een pot mooie lichtgrijze muurverf staan. Dus die kan er dan mooi op.
Afbeelding

En de gordijnen zijn gebracht en gemonteerd vandaag *\o/*
We hebben er lang over gedaan om duidelijk te hebben wat we wilden. Het zijn plissé geworden en daarvoor zijn we een paar weken terug hier in de buurt een winkel binnen gelopen. We durfden het vanwege de vorm en afwijkende maten niet zelf aan. En heel blij mee. Het past perfect, prachtige stof, dubbele honingraat en binnenkant bekleed met aluminium voor de isolatie. Geen directe inkijk, maar ook geen opgesloten gevoel.
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 22:58

Ziet er prachtig uit zo die gordijnen mooi hoor!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 14:37

Heel mooi! Prachtige plissés, wij hebben ze ook hangen, erg blij mee.