Lego

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:04

Leuk topic! Hier ook een fan van Lego. Ik mag mezelf heel gelukkig prijzen, want heb afgelopen Sinterklaas van mijn man het HP kasteel gekregen :D Aardige tijd aan het bouwen geweest. En ook aardige tijd aan het afbreken besteed :+ . Het is namelijk nogal een sta-in-de-weg en in ons huis hebben we (totdat de kinderen over een jaar of tien het huis uit zijn }> ) geen ruimte om hem een mooi plekje te geven. Bij het afbreken toch geprobeerd alles ook enigszins uit te sorteren, zodat het bij een nieuwe opbouwactie het geen onmogelijke zoektocht naar stukjes wordt.

Verder heb ik, in het kader van Kerstmis, een paar leuke creator sets gekocht de afgelopen jaren: Elvenhuis, Winter dorpstation en Winter trein. Die bouwen we dan op en zetten we onder de kerstboom.

Qua technisch lego heb ik ook nog een aantal oudere sets. Ik merk echter dat ik de laatste jaren veel meer naar creator neig, ze hebben daar zulke mooie sets van tegenwoordig!

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:07

L_iek schreef:
RoosvanBlue schreef:
In het spookhuis zit leuke techniek maar wel veel repeterend werk. Disney kasteel is ook leuk om te maken. Zou zelf niet kunnen kiezen (heb ze dus allebei haha).


Leuke techniek, bedoel je daar de lift mee? Ik vind mezelf echt nog een beginner dus ben wel benieuwd of dat dan al een leuke set is.


Klopt! De instructies zijn zo duidelijk, dat kan echt niet mis gaan hoor, heb je zo door!

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:29

Oh, lego <3 als ik niet zo klein woonde zou ik ook enorm veel lego kopen. Over een paar jaar, dus.

Vroeger toen mijn broer, zus en ik klein waren, hadden mijn ouders zo'n enorme bak vol met lego. Dan legden ze een brede plank op een paar omgekeerde potten, en die mochten we dan helemaal volbouwen. Altijd feest - ander speelgoed hoefde eigenlijk niet.

In mijn werkveld hebben ze bij veel bedrijven ook lego staan. Stimuleert de creativiteit :+

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:42

ik wist niet wat ik zag toen ik de eerste keer de kleinkinderen met die legodozen bezig zag, toen ik klein was had je een lego plankje dat groen was en rode, groene, blauwe en gele steentjes en je moest zelf maar bedenken wat je daarmee kon doen (60 jaar geleden).......
Nu heb ik er het geduld niet voor, als ik mijn zie (en hoor mopperen) als hij weer eens iets ingewikkelds in elkaar zet..... brrr....

cursebreaker

Berichten: 11429
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:45

Als kind inderdaad ook al gek van het spelen met Lego, al hadden we toen idd niet veel sets maar meer gewoon zo'n bodemplaat + een bak met lego en ging je zelf aan de slag. Tegenwoordig zit ik idd echt met zo'n set met een boekje erbij en volg ik netjes de stappen ipv gebruik maken van eigen fantasie :')

Net mijn wishlist nog maar eens bijgewerkt.

Eerder gingen we bv. regelmatig naar Disneyland parijs en in Disney Village ligt ook echt een super toffe Lego winkel; daar gaan we nooooit met lege handen naar huis haha. En we zijn een paar x naar Legoland Germany geweest en dat is echt Lego walhalla <3 :') Hier in Heerlen lag een paar jaar een grote Lego winkel, maar die is helaas niet meer. Erg jammer, want het was altijd heel leuk om daar te zijn en je kreeg als vip lid ook leuke kortingen.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:51

Wij zijn naar legoland billund in Denemarken geweest super tof. We hebben samen (met broertje en zusje) wen comoleet dorp met trein, politiebureau enz. Heel tof

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:55

Lego <3

Kleine greep uit onze collectie. Staan ook nog 4 autos op de kast.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:57

Morrie schreef:
ik wist niet wat ik zag toen ik de eerste keer de kleinkinderen met die legodozen bezig zag, toen ik klein was had je een lego plankje dat groen was en rode, groene, blauwe en gele steentjes en je moest zelf maar bedenken wat je daarmee kon doen (60 jaar geleden).......
Nu heb ik er het geduld niet voor, als ik mijn zie (en hoor mopperen) als hij weer eens iets ingewikkelds in elkaar zet..... brrr....


Ik heb volgens mij onder een hunebed gelegen want dit dacht ik dus ook toen ik HIER de foto´s zag. :+ :+

Wat een gave dingen maar..ja.. waar laat je zo'n towerbridge inderdaad.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 18:05

Er is al een lego kletstopic :) niet erg actief :)
Keet @ [UK] [ART] Het lego topic

Ik heb veel Harry Potter sets :) heb de wegisweg nog liggen. Mega project!

De kinderen hebben ook een hoop lego en vinden het ook fantastisch!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 18:11

Ladygiroc schreef:
. waar laat je zo'n towerbridge inderdaad.

Bovenop een kast, lekker stof vangen..... :') :roll: :=

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 16:57

Morrie schreef:
Ladygiroc schreef:
. waar laat je zo'n towerbridge inderdaad.

Bovenop een kast, lekker stof vangen..... :') :roll: :=


Of op zolder :')

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 17:42

Beetje lastig op zolder als je in een flat woont :')

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 17:48

Morrie schreef:
Beetje lastig op zolder als je in een flat woont :')


Bij de bovenburen dus :+

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 17:51

Morrie schreef:
Ladygiroc schreef:
. waar laat je zo'n towerbridge inderdaad.

Bovenop een kast, lekker stof vangen..... :') :roll: :=




In de Lego-kamer 8-)

Mijn man heeft zo'n beetje alles wat technisch Lego betreft. Helemaal prima, klaagt hij ook niet over de kosten van de paarden :))

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 18:44

Oooh! Een topic naar mijn hart! Door een jeugdtrauma (mijn moeder gaf mijn Lego-trein aan het stomste jongetje in mijn klas) ben ik jarenlang blijven kwijlen om Lego. Op een gegeven moment vond mijn moeder het een leuk idee om mij als volwassene een nieuwe Lego trein cadeau te geven. Daar was ik zo blij mee, dat ik vanaf toen vaak Lego kreeg en uiteindelijk ook kocht.
Op mijn relatieplanetprofiel stond dus ook dat een nieuwe partner van Lego moest houden.
Mijn man heeft mijn hobby volledig geadopteerd en is zich toen ook gaan storten op verzamelen. Wij hebben dus beide eigen Lego vitrines en mijn zoon heeft zijn eigen Lego verzamelingen.
Wij zijn onlangs verhuisd, dus alles zit nog in dozen, maar in mijn afgelopen drie huizen hebben we dus altijd een volledige slaapkamer opgeofferd als Lego-kamer.
Nu nog de vitrines opnieuw in elkaar zetten en alle Lego uitpakken en dan kunnen we weer genieten van onze verzamelingen!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:33

mijn man heeft nog een hobby die enorm veel plaats inneemt, daar heeft hij een eigen kamer voor en nog staat de helft in de huiskamer. Dat Lego komt er nu bij omdat hij zich verveelde tijdens de lockdown, het schijnt nogal verslavend te zijn, dus hij gaat ermee door. Daarom begin ik er niet aan. Ik zou er ook compleet slapeloze nachten van krijgen, ik kan niet tegen onaf gemaakt werk.....

Muga

Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:35

Peerke_ schreef:
Morrie schreef:
Beetje lastig op zolder als je in een flat woont :')


Bij de bovenburen dus :+


Ik zie je al aanbellen. Ja hij is klaar, zoeken jullie er een leuk plekje voor? :D

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:37

Muga schreef:
Ik zie je al aanbellen. Ja hij is klaar, zoeken jullie er een leuk plekje voor? :D

ja haha, ze hebben hier boven wel een 4 x zo groot appartement, maar ze wonen er ook met z'n vieren..... ze spreken alleen geen Nederlands, alleen Engels en een Afrikaanse taal :')

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:48


L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 21:11


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:07

Oh kijkt naar bankrekening of het kan. Wat een gave bouwset. Als plant en lego liefhebber natuurlijk eigenlijk een must om te prutsen

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:43

Afbeelding

De bos bloemen die nooit verwelkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:44

:oo Heb je daar meer informatie over of zelf bedacht?

O ja lang langer geleden heb ik er zelf een topic over geopend ook :D alleen schaam door gebrek aan bouwruimte is mijn shovel nog steeds niet af. Langzaamaan kan ik hem gaan bouwen weer, de ruimte is er nu weer. *\o/*

[UK] Lego of mecano liefhebbers?
Laatst bijgewerkt door karuna op 11-08-21 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:47

Die kan je gewoon kopen bij bol. Wel zelf in elkaar zetten. Ik heb droge oase in een vaas gedaan en ze daar ingestoken. Doos was volgens mij ruim 40€ en hoef nu geen bloemen meer te kopen. :D

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:35

Wij hebben we Temsi in huis. Veel ook.

En een oude soort lego waar je kastelen en westernhuisjes mee kan bouwen :)