Lego

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pareltjes
Berichten: 2210
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 14:43

Morrie schreef:
mijn man heeft nog een hobby die enorm veel plaats inneemt, daar heeft hij een eigen kamer voor en nog staat de helft in de huiskamer. Dat Lego komt er nu bij omdat hij zich verveelde tijdens de lockdown, het schijnt nogal verslavend te zijn, dus hij gaat ermee door. Daarom begin ik er niet aan. Ik zou er ook compleet slapeloze nachten van krijgen, ik kan niet tegen onaf gemaakt werk.....


Tja die van mij heeft ook twee kamers in gebruik door zn hobby’s. Nu wil hij ook nog aan lego beginnen en kamer nr 3 opeisen |(

Ergste is dat ik niet kan klagen omdat mijn hobby 6 hectare in beslag neemt.... :D

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 14:49

Ooh ik word heel erg hebberige van al die leuke huisjes die jullie plaatsen <3

Mijn allereerste lego set was deze, zo'n 30 jaar geleden :D
Afbeelding
Een manege natuurlijk :j
Bouwde vroeger met mijn broertje ook hele dorpen met straten van lego, geweldig.

Mijn zoons hebben nu heel veel van lego city.
Ik mag ze graag in elkaar zetten :o

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 14:59

Hier de ‘pronk’ stukken van mijn vriend :')


Afbeelding

_djoeke_
Berichten: 285
Geregistreerd: 31-10-07

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 15:01

Haha, die zou die van mij niet in de woonkamer mogen zetten….

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 15:56

_djoeke_ schreef:
Haha, die zou die van mij niet in de woonkamer mogen zetten….


Ik laat het gebeuren aangezien mijn dekjes collectie en andere paardenspullen ook toegelaten worden :')

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 16:29

Wat een leuk topic. Hier sinds we mijn zwager en z’n vriendin een jaar geleden verhuisd hebben ook helemaal fan. Heb toen zo veel leuke sets voorbij zien komen dat ik nu ook om ben.

Inmiddels enkele sets van hem gebouwd en trotse eigenaar van een paar grote Lego friends huizen :'). Zo kan ik een nieuwe aankoop mooi verkopen bij m’n man. Ik lekker bouwen en onze dochter daarna spelen :D

_djoeke_
Berichten: 285
Geregistreerd: 31-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 16:34

L_iek schreef:
_djoeke_ schreef:
Haha, die zou die van mij niet in de woonkamer mogen zetten….


Ik laat het gebeuren aangezien mijn dekjes collectie en andere paardenspullen ook toegelaten worden :')


Oh ja, dan moet je wat. Maar nou heb je wel wat wisselgeld ;-)

daffieduck83

Berichten: 1747
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 16:34

Die bloemen heb ik ook, al moet ik hem nog repareren. Bij het schoonmaken is de vaas gevallen en nu zijn er wat bloemen uit elkaar. Uit de zelfde serie is de bonsaiboom ook leuk. Al is de bloesem wel een flinke klus.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:35

L_iek schreef:
Hier de ‘pronk’ stukken van mijn vriend :')
[ [url=m/L1NSbC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh die zijn geweldig! Die wil ik ook. <3 *\o/*

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 18:32

daffieduck83 schreef:
Uit de zelfde serie is de bonsaiboom ook leuk. Al is de bloesem wel een flinke klus.


Die bestaat uit heeeeel veel kikkertjes. Super grappig

Het ninjago creator huis is ook tof

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:02

Ik heb de Infinity Glove van vrienden gehad, ben er zo'n 3 uur zoet mee geweest en nu wil ik meer Lego :D

Afbeelding

Dammie

Berichten: 3317
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:28

Die glove is ook gaaf!

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 21:11

Zeeuwsemeid schreef:
Ik heb de Infinity Glove van vrienden gehad, ben er zo'n 3 uur zoet mee geweest en nu wil ik meer Lego :D

[ [url=m/gNQ3V9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja, die is super!

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:01

Hier nog wat foto’s van mijn collectie, eigenlijk allemaal gekocht tijdens de Corona crisis in de tijden van de lockdown en sindsdien ben ik verslaafd geraakt aan de Lego. Huidige project is Winnie The Pooh, verder heb ik nog wat bij m’n moeder staan, maar die staan niet op de foto. De sets die ik niet heb gemaakt, zitten in ziplock zakjes, ieder in een eigen bak. Bewaren jullie trouwens alle dozen waarin de Lego zat of gooien jullie te weg?

Afbeelding

Afbeelding

haffiefreak

Berichten: 1646
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:07

Ik heb nog een paar sets van paradisa lego die ik binnenkort nog een keer in elkaar wil zetten.
En wil kijken of ik de ontbrekende sets nog ergens kan kopen.
Afbeelding

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:21

Justme_Lisaa schreef:
Bewaren jullie trouwens alle dozen waarin de Lego zat of gooien jullie te weg?

Mooie verzameling, wat ontzettend veel wat je dan in korte tijd gekocht hebt :wow:
Ik heb eigenlijk vrijwel alle dozen toch weggedaan. Neemt een hoop ruimte in beslag (tenzij je ze helemaal plat maakt, maar dan nog). Ik heb veel lego in IKEA Trofast bakken zitten. Per set in 1 bak. Voor de grotere sets probeer ik bij opruimen wel eerst de Lego 'uit te sorteren' en dan zijn die zipbags inderdaad ideaal :)

IMAY1990

Berichten: 1886
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:20

Justme_Lisaa schreef:
Bewaren jullie trouwens alle dozen waarin de Lego zat of gooien jullie te weg?


De meeste dozen bewaar ik niet, alleen van de grote auto's heb ik de dozen wel bewaard. Ik probeer wel alle instructieboekjes te bewaren

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 19:39

haffiefreak schreef:
Ik heb nog een paar sets van paradisa lego die ik binnenkort nog een keer in elkaar wil zetten.
En wil kijken of ik de ontbrekende sets nog ergens kan kopen.
[ [url=m/LDmjAO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk! Paradisa had ik vroeger ook (1 set maar volgens mij), veel plezier van gehad. Je had ook Belville maar dat vond ik stom dus ik hield het verder bij ‘jongenslego’ :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:40

Ik bewaar de boekjes en extra onderdelen in ziplocks. De dozen maken we plat en bewaren we :)

Mooie collectie!

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 09:07

Gisteren binnen gekregen!


Afbeelding

haffiefreak

Berichten: 1646
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:26

RoosvanBlue schreef:
haffiefreak schreef:
Ik heb nog een paar sets van paradisa lego die ik binnenkort nog een keer in elkaar wil zetten.
En wil kijken of ik de ontbrekende sets nog ergens kan kopen.
[ [url=m/LDmjAO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk! Paradisa had ik vroeger ook (1 set maar volgens mij), veel plezier van gehad. Je had ook Belville maar dat vond ik stom dus ik hield het verder bij ‘jongenslego’ :)


Ik heb de vuurtoren ook nog, en inmiddels de set met de kleedhokjes ook. Alleen die staan niet op de foto.
Afbeelding

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14466
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:06

Een topic naar mijn hart <3 Wij zijn groot Lego fans! Konden ook genieten van de Lego Master afleveringen en kijken uit naar het volgende seizoen.

Ik heb recent van mijn vriend deze gekregen: https://www.lego.com/nl-nl/product/hogw ... tion-76391 Echt fantastisch!
Ook staat het grote kasteel van Hogwarts (+6000 stukjes) in de woonkamer en heel veel Star Wars. De Porsche 911 en de Bugatti van Technic hebben we ook staan. En er staat nog heel veel op onze wishlist.. maar eerst maar eens verder met de zolder verbouwen, dan kunnen we weer meer mooi opstellen *\o/*


L_iek schreef:
Hier de ‘pronk’ stukken van mijn vriend :')

[ [url=m/L1NSbC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze hebben wij ook en Boba Fett staat er ook bij :D

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:34

Ik bouw sinds eind vorig jaar ook graag Lego.
Ik ben begonnen met de Boomhut, dat blijft nog steeds mijn favoriet. (Heb ik zo snel even geen foto van)
Erna heb ik heel wat kasteel dingen verzameld van Harry Potter, maar niet het echte dure kasteel.
Afbeelding

Nu ben ik bezig met de Friends appartementen.

Afbeelding
Afbeelding

En zo leuk, ik was onder het bouwen de serie ook maar aan het kijken en dan vallen delen op hun plaats :P

Afbeelding
Afbeelding

Een vriend van mij heeft me beetje aangestoken, hij heeft ontzettend veel liggen en af en toe neemt ie zo’n pakket mee en bouwen we gezellig samen. Was zeker goed verdrijf tijdens lockdown toen veel gesloten was.
Zo heb ik met hem onder andere diagon alley gebouwd. Die vond ik heel leuk, maar wel erg prijzig. Ik vind vooral het bouwen leuk met alle humor enzo die ze erin stoppen, ik hoef niet perse alles te hebben staan.

De Harry Potter kastelen hebben een tijdje bij mijn zusje gelegen, ik had die meegenomen en toen hebben we met zijn 4en ieder een pakket gebouwd.
En erna hebben ze nog paar keer afgebroken en weer gebouwd, dat vind ik er wel leuk aan, je kan steeds opnieuw als je wil bouwen.

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:30

Hier nog een grote Lego fan <3 Wat ben ik blij om dit topic tegen te komen :D

Zelf ben ik volgens mij voor corona er alweer een beetje mee begonnen. Ik had nog heel wat oud lego van vroeger , maar een nieuw bouwpakket vond ik dan leuker. De lego waar ik vroeger mee speelde ligt zo door elkaar... Heb ooit geprobeerd om alles uit te zoeken maar weet niet echt waar ik moet beginnen.... Bewaar dat ook maar mocht ik nog ooit in quarantaine komen te zitten , heb ik een leuke dagbesteding.

Hele tijd terug kocht ik in Duitsland een lego auto uit de serie speed champions. Dat werd al snel uitgebreid met meerdere auto's. Daarvan heb ik er nu een stuk of 12 staan , het leuke ervan vindt ik dat er steeds nieuwe bijkomen elk halfjaar. Verder vindt ik de Architecture lego en de creator expert ook wel leuk. Ik heb van creator expert nog niks , vaak vanwege de dure prijs. De creator 3 in 1 vindt ik ook nog wel leuk. Verder heb ik nog wat technisch lego en een aantal Brick-Heads figuren.
Van de Architecture lego heb ik Londen en Trafalgar Square.

Gelukkig kan ik mijn hobby delen met een goede vriendin van mij. Vorige week zijn we naar Utrecht geweest om langs de Lego winkel te gaan. Is nog leuker dan via internet kopen en de collectie die ze hadden was vrij uitgebreid.

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:16

Zebrastreep schreef:
Hier nog een grote Lego fan <3 Wat ben ik blij om dit topic tegen te komen :D

Zelf ben ik volgens mij voor corona er alweer een beetje mee begonnen. Ik had nog heel wat oud lego van vroeger , maar een nieuw bouwpakket vond ik dan leuker. De lego waar ik vroeger mee speelde ligt zo door elkaar... Heb ooit geprobeerd om alles uit te zoeken maar weet niet echt waar ik moet beginnen.... Bewaar dat ook maar mocht ik nog ooit in quarantaine komen te zitten , heb ik een leuke dagbesteding.

Hier ben ik vorig jaar mee bezig geweest: oude handleiding pakken en dan maar graven, graven, graven in de bakken om alle bijbehorende onderdeeltjes te vinden en het uiteindelijk weer opgebouwd te krijgen. Ik heb jaren geleden alles al eens op kleur gesorteerd, dat scheelt wel iets gelukkig.
Helaas kom je er soms achter dat er ooit tóch iets is kwijtgeraakt, maar het meeste lijkt gelukkig compleet te krijgen. En hoewel Lego de naam heeft onverwoestbaar te zijn, hebben we toch ook wel wat afgebroken stukjes her en der. Niet veel gelukkig, maar wel jammer, zeker als het bij heel speciale onderdelen is.
Bij het weer opruimen (ik heb de ruimte niet om alles te laten staan) alles in een zip-it bag met de handleiding erbij, zodat het niet terug verdwijnt in de grote bakken.
Een voordeel: naarmate je meer hebt uitgezocht, wordt de inhoud van de verzamelbakken steeds iets kleiner en kun je uiteindelijk dingen steeds makkelijker vinden.

Oja, ik vind zwarte stukjes zoeken echt héél irritant, je ziet écht te weinig contrast als je een hele bak vol zwarte Lego hebt. Meestal eindigt het met het omgooien van de hele bak :')