Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 07:56

super idee !
hoop dat jullie een beetje droog weer houden :D
het ziet er erg gezellig uit en functioneel

♥♥♥♥♥† 15-08-2016 ~Kenny~ mis je stinkertje ♥♥♥♥♥
♥♥♥~ Kleine Kenny ~♥♥♥


Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-21 08:01

pol013 schreef:
Toppunt van omdenken _/-\o_

Echt briljant bedacht. En slim uitgevoerd. Het rommelige valt mij ook op maar dat is natuurlijk inherent aan het super tijdelijke karakter. Een tiny house of camper bouw je permanent om en dan heb je weer andere accenten.

Ik wens jullie veel geluk de komende maanden (ook met het weer). En al denk ik dat je vast wat zware momenten mee gaat maken geloof ik meteen dat jullie dit gaan 'rocken'.
En heel eerlijk: ik vind de veerkrachtige creatieve les die je kind zo indirect meekrijgt echt super mooi.


Nouja, dat is het dus. Ik kan wel super mooie kastjes e.d. gaan bouwen (geloof me, stiekem wil ik dat ook), maar ik weet dat het niet realistisch is. Naast dat is gewoon niet eens de tijd had om het te bouwen, het is nogal druk met de voorbereidingen van de verhuizing enzo :+ , weet ik niet hoe vaak ik deze opzet nog ga gebruiken. Dus we hebben eerst besloten gewoon te gaan leven en we zien daarnaast wel :j Als ik de TraiVan namelijk voor mijn werk gebruik, dan zit de tent er niet aan. Dan ben ik alleen op pad met de TraiVan zelf en heb ik véél minder nodig.

Qua weer is het overdag gewoon buiten de schaduw opzoeken en gelukkig koelt het 's avonds flink af dus geen plak-nachten. Vannacht heb ik voor het eerst m'n kacheltje aangezet en dat was erg lekker! Zowel voor de temperatuur, maar ook de vochtigheid. Het was nu een comfortabele 18 graden toen we wakker werden, i.p.v. 10 :')

Wat wellicht ook even vermeld moet worden is dat we iedere vrijdag middag terug rijden naar het huis en op zondagavond pas weer op de camping verschijnen, dus het is iedere keer 'maar' 4 dagen. ;)

Dat wat betreft die les vind ik lief :o Zo had ik er niet eens naar gekeken.


kekaro schreef:
super idee !
hoop dat jullie een beetje droog weer houden :D
het ziet er erg gezellig uit en functioneel


Dat hoop ik ook :+ De TraiVan is waterdicht in ieder geval... de rest mag wat mij betreft nat worden, dan hokken we gewoon binnen op als het buiten zo slecht is :')

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-21 08:04

Suzanne F. schreef:
Ik zat wel net te denken: OMG wat moet je met al die meuk als je het er weer uit moet halen? :+
Ik vind het wel echt heel knap gemaakt en bedacht. Ik had het niet gekund hoor, en echt geen zin in gehad. Daarnaast weet ik hoe warm en koud een caravan kan zijn dus dat zal met een trailer minstens zo erg zijn.

Waarom zat je hier nou ook alweer 2 maanden?


Ohja, nog even wat betreft al die meuk die er weer uit moet... :') Alles wat nu 'los' is, is voedsel, drinken e.d. Wat blijvend is in de TraiVan staat in bakken en blijft daar ook in, zoals servies, bestek enz. Het idee is dat ik de pallets die nu als verhoging dienen gewoon weer gebruik maar dan voor de opslag. Alles uit de TraiVan, op de pallets en opslaan in onze eigen (absurd grote) opslag :j Wanneer we de sleutel hebben gaan we eens timen hoe snel alles eruit kan := Dan weet ik ook hoeveel 'vertraging' ik heb wanneer er iets is met de paarden en alles er razendsnel uit moet.

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!


Wyb_ster
Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 20:44

Ziet er super uit, ik hoop dat jullie geluk houden met het weer, deze week pakt in ieder geval neemt meer van je af. Ik hoop op blijvende updates

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

senna21
Berichten: 11745
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 20:52

Deze week is natuurlijk ideaal als start. Hopelijk blijft het de komende weken aangenaam.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-21 07:58

senna21 schreef:
Deze week is natuurlijk ideaal als start. Hopelijk blijft het de komende weken aangenaam.


We zijn blij dat het droog is inderdaad :j Alleen ietsjepietsje minder warm overdag zou wel lekker zijn. De TraiVan + tent warmen natuurlijk super snel op :') Maar verder mogen we niet klagen, zeker omdat het 's nachts lekker afkoelt!

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Lins_Vetra
Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:18

Geweldig! Prima oplossing voor die 4 dagen per week!

En straks kun je je nieuwe huis ook meer waarderen :D

Vetra................ In loving memory
Urban............... In loving memory

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-21 08:20

Lins_Vetra schreef:
Geweldig! Prima oplossing voor die 4 dagen per week!

En straks kun je je nieuwe huis ook meer waarderen :D


Nou, dat is iets wat zeker is!!

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:15

Kun je geen losse lap met goretex kopen en die over je bank leggen ( ademt wel en laat geen vocht door van bovenaf).

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-21 22:20

kwita schreef:
Kun je geen losse lap met goretex kopen en die over je bank leggen ( ademt wel en laat geen vocht door van bovenaf).


De binnentent doet zijn werk :j De bank blijft droog. Tis niet erg mooi, haha, maar functioneel is het wel :')

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

ApplePapple
Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:02

Hoi TS ik ben benieuwd in hoeverre het nu nog bevalt!

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-21 19:13

ApplePapple schreef:
Hoi TS ik ben benieuwd in hoeverre het nu nog bevalt!


Hey!

Ik zat er gisteren nog aan te denken dat ik even een update moest plaatsen :j
Het bevalt eigenlijk beter dan ik van te voren had gedacht. Ik dacht dat ik er meer problemen mee zou hebben, maar het is goed te doen!

Wel zitten er ongelooflijk veel spinnen, vliegjes en ander gespuis ;( En nu ben ik dus een heel stoer wijf, maar NIET met alles kleiner dan mijn hand en met 4 of meer poten. -O- Dus m'n stofzuiger draait overuren, want die moet alles voor mij oplossen. Dikke prop erin en hij gaat de voortent weer in :Y)

De kou is nu ook wel een dingetje. Overdag is het zo'n 12 á 14 graden in de TraiVan en staat het kacheltje continue aan. Met sloffen en een dik vest is het goed te doen, maar je merkt wel dat álles echt in en in koud word. Dus die heerlijke plastic stoel waar je op zit, maakt dat je kont uiteindelijk toch echt heel koud wordt! Ook de bedden zijn door en door koud, wat naar bed gaan niet heel aantrekkelijk maakt. Dit weekend nemen we 2x een elektrische deken mee, gewoon om even de kou uit de bedden te halen voordat we erin stappen. Eenmaal in bed is het goed te doen met de winter dekbedden en een wollen deken. Ook heb ik er geen last van dat het bed maar 1,80m lang is :j Dat is echt prima te doen!

De keuken bevalt goed en werkt ook goed. We hebben recent nog een oventje (zo'n heel klein ding :') ) en een multi-grill bij de Action gehaald en dus zijn we volledig voorzien. Ik kan zelfs én de oven én m'n magnetron tegelijk aanzetten op één groep! :o We hebben dan ook al heerlijk gesmuld van stokbrood, frietjes en tosti's. Met koken merk ik goed dat het geheel niet geïsoleerd is en druipt het water van de wand achter de kookplaat af. :n

Wat ik wel aan het overwegen ben is een soort TraiVan ín een TraiVan te bouwen. <3 Dan heb je zegmaar een ombouw van hout die je in zijn geheel, met de heftruck, zo in de TraiVan schuift. Voordeel is dat je héél snel op en afgebouwd bent en dat je bijv. het keukenblad netjes kan afkitten. Omdat alles dan vast staat kan je ook een wat meer permanent karakter geven aan het geheel met laadjes en degelijke kasten. Ook kan je dan de ruimte gebruiken die je nu niet kan gebruiken, namelijk bovenin. Nu hangt daar niets, omdat ik niet wil schroeven in m'n trailer. Ik kan dan ook met tegeltjes werken achter m'n keuken en er een degelijke afzuigkap in zetten bijv. Dan ben ik ook van het vochtprobleem af tijdens het koken. Het idee is dat je, omdat je kleiner moet zijn dat de daadwerkelijke ruimte omd at ding in de trailer te kunnen schuiven, dan ook isolatie er tussen kan schuiven en dan behoud je de warmte beter. Als ik dan ook nog eens werk met plexiglas voor de ramen en grote roosters met kleine horretjes ervoor, dan zou ook mijn ongedierte probleem een stuk minder moeten zijn :') _/-\o_

Maargoed, dat zijn toekomstplannen en zal vooral afhangen van hoe vaak ik de TraiVan ga gebruiken voor mijn werk. Als blijkt dat dit wel vaak is, dan zal dat TraiVan-in-TraiVan idee wel uitgevoerd gaan worden. <<) :j

Voor nu is het dus geen klagen! We hebben het prima naar ons zin, al tellen we wel af naar het daadwekelijke verhuizen. Maar dat is meer omdat we gewoon heel veel zin hebben in de paardjes aan huis en gewoon weer in je blote kont, door de warmte, van de douche naar je bed te kunnen lopen :')

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

gerlindie
Berichten: 4619
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:41

Ik vind jullie allebei stoer!

*Schrijf ik terwijl ik het weer meer waardeer dat mijn slaapkamer alleen al zo groot is als drie TraiVans*

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-21 19:42

gerlindie schreef:
Ik vind jullie allebei stoer!

*Schrijf ik terwijl ik het weer meer waardeer dat mijn slaapkamer alleen al zo groot is als drie TraiVans*


Haha, wij hebben straks in het huis ook geen klagen hoor ;-) Maar nu is het even uitzingen op 6m2 :j

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

senna21
Berichten: 11745
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:42

Wat zijn jullie super stoer in jullie mini tinyhouse!
Als mooi-weer-kampeerder heb ik veel bewondering voor jullie.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-21 19:45

senna21 schreef:
Wat zijn jullie super stoer in jullie mini tinyhouse!
Als mooi-weer-kampeerder heb ik veel bewondering voor jullie.


Het scheelt dat dit niet heel vrijwillig is :') Ik ben een ik-kampeer-liever-niet type, dus dit is ver out of my comfort zone. Ik kan wel heel hard roepen dat ik dit niet wil en alles heel stom gaan vinden, maar dat verandert niets aan het feit dat ik hier gewoon zit tot en met 22 oktober :o Dus dan kan ik het maar beter een beetje positief inzien, toch?

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

senna21
Berichten: 11745
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:49

Ja hoor. Groot gelijk! +:)+
Zijn jullie er ook in de weekenden?

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:57

Hahaha, op naar TraiVan 2.0.

Ik vind jullie superstoer op 6m2.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-21 20:16

senna21 schreef:
Ja hoor. Groot gelijk! +:)+
Zijn jullie er ook in de weekenden?


Nope. Op vrijdagmiddag rijden we terug naar huis (zonder TraiVan) en op zondagavond komen we weer terug. In het weekend kunnen we dan even de was draaien, in een verwarmd huis+bed slapen en m'n moeders heerlijke eten eten!

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-21 20:18

Maflinger_S schreef:
Hahaha, op naar TraiVan 2.0.

Ik vind jullie superstoer op 6m2.


Jaaaa... ik zit dus nu even om ons heen te kijken naar de TraiVan en ik krijg allemaal ideeën :') Hoe heerlijk om dan gewoon stopcontacten te hebben! Of m'n kacheltje aan te kunnen laten, zonder bang te hoeven zijn voor brand (nu durf ik dat niet, ondanks dat ik een heel veilig kacheltje heb). En af te zijn van die enge spinnen :') En de boel geïsoleerd, zodat het niet lijkt alsof ik onder vuur lig in oorlogsgebied bij een beetje regen :+

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 20:27

Tipje van een stille meelezer, kruik voor in bed!

noviceh
Berichten: 4765
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 20:28

Tot nu toe meegelezen, maar wat een creatieve manier om de tijd te overbruggen! Ik heb niet alle reacties gelezen, maar wordt het niet erg vochtig binnen? En de Traivan 2.0 klinkt als een superidee, maar wordt ie dan niet topzwaar?

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 06:33

Dat klinkt wel als een soort natte droom, zo'n binnen-TraiVan :~

Nou nog 3 weken te gaan dus! Dat redden jullie ook wel :j
Het is wel superfijn dat je even "bij kan komen" in het weekend natuurlijk.

Kruiken (of gewone flessen met heet water) zijn ook prima om je bed voor te verwarmen en lekker even je voeten aan te warmen in bed. Als je dan wakker wordt en ze koud zijn geworden schop je ze er uit :P

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-21 08:57

pmarena schreef:
Dat klinkt wel als een soort natte droom, zo'n binnen-TraiVan :~

Nou nog 3 weken te gaan dus! Dat redden jullie ook wel :j
Het is wel superfijn dat je even "bij kan komen" in het weekend natuurlijk.

Kruiken (of gewone flessen met heet water) zijn ook prima om je bed voor te verwarmen en lekker even je voeten aan te warmen in bed. Als je dan wakker wordt en ze koud zijn geworden schop je ze er uit :P

Lielle schreef:
Tipje van een stille meelezer, kruik voor in bed!


Dan klinkt een elektrische deken toch lekkerder :p Dan is mijn gehele oppervlakte voorverwarmt. Met een kruik heb je één bronnetje van warmte. Plus, met alleen een waterkoker hier is dat niet heel erg handig. Dat ding doet er uren over om te koken :')

noviceh schreef:
Tot nu toe meegelezen, maar wat een creatieve manier om de tijd te overbruggen! Ik heb niet alle reacties gelezen, maar wordt het niet erg vochtig binnen? En de Traivan 2.0 klinkt als een superidee, maar wordt ie dan niet topzwaar?


Die TraiVan 2.0 is wel erg gaaf ja, haha. Maar eerst maar zien of ik hem echt zo veel ga gebruiken als dat ik dénk dat ik ga doen. Wat betreft het gewicht kom ik nog laaaaaaaaaaang niet aan wat er in mag. Dat is echt wel hét grote verschil met een normale caravan. Ik geloof dat die dingen iets van 500 kilo mogen laden. Mijn trailer mag 1755 kilo aan lading hebben. Dus neuh... dat komt wel goed ;-) Als ik nu met alles op 300kilo zit is het veel denk ik. En qua inventaris komt er weinig meer bij, het is dan alleen de houten ombouw die erbij komt en die weegt niet zóveel. Als het 100 kilo per zijde zou zijn, dan is het maximaal 600 kilo wat erbij komt. :j

Vocht is wel een dingetje nu, maar met het stoken van het kacheltje gaat dat goed. 's Nachts wordt het het koudst en ook het 'natst', maar door te stoken is dat goed onder controle te houden. Toen ik al onze kleding in de tent had liggen stonk het echt na twee dagen i.v.m. vocht. Nu ligt alles binnen in de TraiVan en blijft het lekker fris, dus hier hebben we aanzienlijk minder last van vocht. :j

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amyyy, Andreeaa, Boheme, Isabel_k, JudithDario, Kinke, MissSicarius, mOamm, xReetch en 26 bezoekers