Welke luchtbevochtiger?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Welke luchtbevochtiger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 17:59

Aangezien ik weer heel veel last heb van mijn atopische eczeem (vermoedelijk veroorzaakt door allergie aan huisstofmijt en de droge lucht) ben ik op zoek naar een luchtbevochtiger en reiniger. Echter zie ik door de bomen het bos niet echt meer.. Mijn kamer is tussen de 20 en 30 m² groot. Wij hebben veel huisdieren, dus een ultrasone reiniger valt sowieso af omdat dat zeer storend voor ze kan zijn.. Verder zou ik graag binnen de 150 euro budget blijven. Heeft iemand fijne ervaringen met een bepaald toestel? Of goede tips op wat ik moet letten?

Alvast bedankt :)

Marie111
Berichten: 4669
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Welke luchtbevochtiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:03

Ik weet natuurlijk niet wat je te besteden hebt, maar heb je al eens een een waterontharder gedacht?

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 18:11

Marie111 schreef:
Ik weet natuurlijk niet wat je te besteden hebt, maar heb je al eens een een waterontharder gedacht?

Waterverzachter bedoel je? Die hebben we volgens mij. Heeft ook niet echt iets te maken met de droge lucht in mijn slaapkamer :o

Marie111
Berichten: 4669
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Welke luchtbevochtiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:53

Nee helpt inderdaad niet tegen droge lucht, maar helpt wel bij een droge huid.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Welke luchtbevochtiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:16

ik heb een luchtbevochtiger van Medisana staan, staat op mijn nachtkastje. Bevalt me goed, maakt weinig lawaai. Alleen het vullen is een handigheidje dat je even onder de knie moet krijgen.
Hij staat bij mij aan vanaf 18.00 uur tot ik opsta (en dat is niet vroeg), dat redt hij net op 1 tank op halve kracht. Als ik hem op volle kracht laat draaien, lukt dat niet.

marleen_usar

Berichten: 24654
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:37

Wij hebben een clean air niet goedkoop maar helemaal instelbaar, dus de luchtvochtigheid. Het is ook een ionisator dus hij haalt virussen en zo uit de lucht.In de slaapkamer staat een kleinere dan in de woonkamer.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Welke luchtbevochtiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:42

Het viel mij vooral tegen dat toch wel dagelijks aan het bijvullen bent. Ik had eigenlijk gehoopt dat je met een luchtbevochtiger een tijdje langer toe zou kunnen.
Nu heb ik maar weer bakjes op de verwarming, die zijn makkelijk met een gieter te vullen.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Welke luchtbevochtiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:49

Bij ons kon de luchtbevochtiger t nauwelijks vochtiger krijgen, non stop op full power liep de vochtigheid nog maar nauwelijks op.

Dus nu maar weer gewoon natte handdoeken aan het wasrek en een pannetje water op t fornuis, daarmee krijgen we het wel zo 10-15% omhoog.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Welke luchtbevochtiger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 20:08

Hmm misschien dat ik dan maar eens gewoon met chauffagebakje probeer of andere huis-tuin-keuken truukjes voor ik een duur apparaat aanschaf. Al leek de ionisator/luchtfilter wel fijn omdat het ook allergenen uit de lucht zou halen.

Ik ben dus alleen bang dat de ultrasonen zeer storend zullen zijn voor mijn cavia's. Staan in de kamer hiernaast dus heb geen idee in hoeverre dat geluid hen zou bereiken..

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:21

In de huiskamer staat een luchtzuiveraar die 3 filters heeft waaronder een hepa filter
In de garage staan juist weer 2 luchtdrogers omdat alles anders gewoon verschimmeld. Lang leve mijn stroom rekening. Ik heb ook nog de ouderwetse bakjes water aan de verwarming hangen in huis.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:25


Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Welke luchtbevochtiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:42

de bovenste van die 3 heb ik ook

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Welke luchtbevochtiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:38

Mijn ervaring met niet-ultrasoon bevochtigers is heel slecht. Het is gewoon een veredelde bak water met een ventilator erboven en daar heb ik dan 100 euro voor betaald :') Het krijgt een ruimte die qua afmeting ruim binnen het bereik van dat ding moet vallen nauwelijks een paar procent aan luchtvochtigheid omhoog... Dan had ik m'n geld net zo goed in m'n zak kunnen houden en van die waterbakjes voor aan de verwarming kunnen kopen, dat werkt nog beter.

marleen_usar

Berichten: 24654
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:00

Wij hebben hem afgestemd op de grote van de vierkante meters van de woonkamer. Op de slaapkamer staat dus een kleinere,en inderdaad alleen bevochten is niet genoeg.

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:10

Kaatastrof schreef:
Hmm misschien dat ik dan maar eens gewoon met chauffagebakje probeer of andere huis-tuin-keuken truukjes voor ik een duur apparaat aanschaf. Al leek de ionisator/luchtfilter wel fijn omdat het ook allergenen uit de lucht zou halen.

Ik ben dus alleen bang dat de ultrasonen zeer storend zullen zijn voor mijn cavia's. Staan in de kamer hiernaast dus heb geen idee in hoeverre dat geluid hen zou bereiken..


Ik kon zo snel geen recenter topic vinden...
Heb jij er een aangeschaft? Ik heb ook cavia's dus zit met hetzelfde 'probleem', al las ik ergens dat het mogelijk niet zo erg kan zijn, omdat het geen direct ultrasoon geluid is wat naar buiten komt.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Welke luchtbevochtiger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-21 11:21

Ik heb er uiteindelijk nog geen aangeschaft omdat het heel lastig is om eentje te vinden zonder ultrasonen en ik toch altijd wel huisdieren wil hebben.. Ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel last ze er van zouden hebben. Ik weet dat ultrasonen wel eens gebruikt wordt om bv. ratten en andere ongedierte te verjagen. Ook voor katten bestaat dat. Misschien gaan die wel een stuk harder. Ik zou er nog wat meer research rond moeten doen eerlijk gezegd.