Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPareltje

Berichten: 941
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:28

DubbelFun schreef:
@pareltje: maar als het snoer te lang is dan kort je dat toch in ?? Dat kan aan de bovenkant waar hij aan het plafond moet komen.


Ik wist dus niet of je die evengoed kan inkorten. Want normaal zit er al een snoer aan de lamp maar nu niet. Maar als je die kan inkorten dan is het prima.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:44

De meeste hanglampen worden wel met fitting en plafondplaat inkl. snoer geleverd, maar als je alleen een kap koopt kun je los de pendel kopen. Je hebt ze in standaard wit en zwart, maar ook in zilver/rvs, goud, brons etc.

Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:47

Ben toch wel benieuwd waar jullie je keuken vandaan hebben?

karijn

Berichten: 5403
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:50

noviceh schreef:
Ik denk dat als je dat grote raamkozijn zwart maakt dit veel meer rust geeft omdat er dan een geheel ontstaat. Die jaloezieën zullen daar ook veel voor gaan doen :j Het ergste wat er kan gebeuren als de kleur van de muur tegenvalt, is dat deze nog een keer geschilderd moet worden. Laatst dus bij ons de muur in terracotta kleur, wat ik niet aanraad :D Daar is de dag erna gelijk groen overheen gegaan.

[ [url=m/bWfvtS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Uauins.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wel heb ik terracotta in de accessoires, wat mooi combineert bij (olijf)groen: sierkussens, plaid, kaarsen, ed. De muur was to much…


Inderdaad beter het groen. Heb je nou om de kast heen geschilderd? :D

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:16

Dat klopt Karijn! Deze kast is met aquarium niet verplaatsbaar, dus dan maar zo :D

Snippergroen

Berichten: 6679
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:47

Zijn er Bokkers met slaapkamers met donkere kleuren? Ik wil mijn slaapkamer opnieuw gaan verven en zit na te denken over de kleuren. De kamer is nu wit met Perfection Artic Blue (licht blauw/lila achtig). Er komt geen direct zonlicht binnen in mijn kamer aangezien deze op het noorden ligt. Mijn gordijnen zijn zwart. Nu denk ik erover om wat nu kleur heeft een donkere blauw te schilderen. Dit is wel ook de muur die het meeste licht vangt en nu ben ik bang dat het de kamer wel heel duister maakt (als in, niet per se donker maar wel een duister gevoel ofzo :') ). Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:53

M’n zoon z’n kamer is vrij donker. 1 muur met zwart behang, de rest grijs geschilderd. En een zwart bed en bureau.
Afbeelding

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:04

Ik heb mijn slaapkamer in een petrol blauwe kleur en 1 muur laten stucen in brons. Verder alles zwart. Ik vind het juist heel knus


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:04

Ik had in ons vorige huis een donker aubergine slaapkamer met donkere laminaat vloer en witte kozijnen en plinten. Heerlijk knus. Helaas heb ik geen foto's.

Snippergroen

Berichten: 6679
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:23

Mooie voorbeelden! Bedankt daarvoor. Ik ga denk ik gewoon de gok wagen :D

Angelaa2
Berichten: 4226
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:40

Snippergroen schreef:
Zijn er Bokkers met slaapkamers met donkere kleuren? Ik wil mijn slaapkamer opnieuw gaan verven en zit na te denken over de kleuren. De kamer is nu wit met Perfection Artic Blue (licht blauw/lila achtig). Er komt geen direct zonlicht binnen in mijn kamer aangezien deze op het noorden ligt. Mijn gordijnen zijn zwart. Nu denk ik erover om wat nu kleur heeft een donkere blauw te schilderen. Dit is wel ook de muur die het meeste licht vangt en nu ben ik bang dat het de kamer wel heel duister maakt (als in, niet per se donker maar wel een duister gevoel ofzo :') ). Wat zijn jullie ervaringen hiermee?


Doen *\o/* Wij hebben deep sea van Renaulac op alle muren (ook noordkant) en vind het heel erg sfeervol. Had eerst alleen de achterwand in denim drift maar vond het erg saai.
In het echt is hij wat mooier van kleur. Lastig op de foto te krijgen en was hier nog niet klaar

Afbeelding

Afbeelding

Angelaa2
Berichten: 4226
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:43

Mloes schreef:
Hoi, ik heb weer inspiratie nodig! De groene muur kwam n.a.v. dit topic en ben er heel blij mee :D

Ik wil nu de muur rechts naast de groene muur een kleurtje geven, en dan doortrekken naar dat bankje/ hoekje vd kids. Vriend wilde een leuke speelse kleur zoals oranje, maar dat zie ik niet echt zitten :Y) wat zou daar mooi staan? Ik wil vooral wat meer kleur in huis maar het moet wel rustig blijven. We hebben hele donkergroene velours gordijnen. Had zelf bedacht om de bestaande groene
kleur gewoon door te trekken de hoek om..

(Let niet op de troep, kerstboom moet nog weg en dan staan daar planten in dat hoekje)




[ [url=m/0skRbY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nATy12.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ogzFHC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kI69ac.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat groen doortrekken of een mooie zachte zandkleur heel erg mooi zal staan.
Ik wil zelf ook zoveel mogelijk van onze witte muren af :Y)

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:48

Heel mooi hoor die donkere kamers, oogt knus en ook stijlvol!

Angelaa2
Berichten: 4226
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 00:28

Angelaa2 schreef:
Snippergroen schreef:
Zijn er Bokkers met slaapkamers met donkere kleuren? Ik wil mijn slaapkamer opnieuw gaan verven en zit na te denken over de kleuren. De kamer is nu wit met Perfection Artic Blue (licht blauw/lila achtig). Er komt geen direct zonlicht binnen in mijn kamer aangezien deze op het noorden ligt. Mijn gordijnen zijn zwart. Nu denk ik erover om wat nu kleur heeft een donkere blauw te schilderen. Dit is wel ook de muur die het meeste licht vangt en nu ben ik bang dat het de kamer wel heel duister maakt (als in, niet per se donker maar wel een duister gevoel ofzo :') ). Wat zijn jullie ervaringen hiermee?


Doen *\o/* Wij hebben deep sea van Renaulac op alle muren (ook noordkant) en vind het heel erg sfeervol. Had eerst alleen de achterwand in denim drift maar vond het erg saai.
In het echt is hij wat mooier van kleur. Lastig op de foto te krijgen en was hier nog niet klaar

[ [url=m/F5mLh9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/orGwFS.jpg]Afbeelding[/url] ]


De bovenste is de achterwand nog in Denim Drift zie ik nu :o

Hier zie je het beter;

Afbeelding

Snippergroen

Berichten: 6679
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 09:59

Heeeel mooi!

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:14

Snippergroen schreef:
Zijn er Bokkers met slaapkamers met donkere kleuren? Ik wil mijn slaapkamer opnieuw gaan verven en zit na te denken over de kleuren. De kamer is nu wit met Perfection Artic Blue (licht blauw/lila achtig). Er komt geen direct zonlicht binnen in mijn kamer aangezien deze op het noorden ligt. Mijn gordijnen zijn zwart. Nu denk ik erover om wat nu kleur heeft een donkere blauw te schilderen. Dit is wel ook de muur die het meeste licht vangt en nu ben ik bang dat het de kamer wel heel duister maakt (als in, niet per se donker maar wel een duister gevoel ofzo :') ). Wat zijn jullie ervaringen hiermee?


Wij hebben de muur in onze slaapkamer Nachtblauw van Flexa. Verder wel alles licht gehouden er omheen, maar dan heb je in iedere geval een beeld qua hoe donker deze blauw is.

Afbeelding

Afbeelding

Hier in het daglicht:
Afbeelding

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:18

Wij hebben ook een donkerblauwe van renaulac op één wand. Onze slaapkamer zit op het oosten met een klein raam en is daardoor vrij donker, rest van de muren zijn wit, schuin dak is wit en we krijgen een witte kledingkast. Wel krijgen we ook een vrij donkere laminaatvloer, donkerbruin met antraciet details erin.
Afbeelding

Foto is iets overbelicht, ging toen ik hem maakte om het schilderij en niet de kleur
Afbeelding
Deze laat het beter zien. (Andere slaapkamer)

Angelaa2
Berichten: 4226
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:42

Denise_Storm schreef:
Snippergroen schreef:
Zijn er Bokkers met slaapkamers met donkere kleuren? Ik wil mijn slaapkamer opnieuw gaan verven en zit na te denken over de kleuren. De kamer is nu wit met Perfection Artic Blue (licht blauw/lila achtig). Er komt geen direct zonlicht binnen in mijn kamer aangezien deze op het noorden ligt. Mijn gordijnen zijn zwart. Nu denk ik erover om wat nu kleur heeft een donkere blauw te schilderen. Dit is wel ook de muur die het meeste licht vangt en nu ben ik bang dat het de kamer wel heel duister maakt (als in, niet per se donker maar wel een duister gevoel ofzo :') ). Wat zijn jullie ervaringen hiermee?


Wij hebben de muur in onze slaapkamer Nachtblauw van Flexa. Verder wel alles licht gehouden er omheen, maar dan heb je in iedere geval een beeld qua hoe donker deze blauw is.

[ [url=m/UrXaEp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/n7RIzL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier in het daglicht:
[ [url=m/zkqtAR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel mooi ook! We hebben dezelfde lamp en rolgordijn kleur, toevallig :))

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:01

Overdag
Afbeelding

In de avond
Afbeelding

Wij hebben ook donker in onze slaapkamer :j

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 17:33

Voor mij persoonlijk wat te druk, maar erg gedurfd bibiq!

Ik wil graag een nieuwe eettafel, had gezien dat iemand deze tafel van woood zelf zwart had gemaakt.
https://www.karwei.nl/assortiment/woood ... /p/B106070
Maar wat gebruik je daar nu voor, beits, lak..
Alle tips zijn welkom!

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 17:52

@Arielle_: wil je de houtnerf blijven zien of niet?
Wil je dat het zwart diep in het blad indringt of meer er op blijft liggen zodat het evt ook weer afgeschuurd kan worden?
Voor een mooie diepzwarte kleur kan ik oostindische inkt aanraden in 1 of 2 lagen afhankelijk van je smaak (licht schuren tussen de lagen) en dan afwerken met 2 lagen Skylt om een goede hardheid te krijgen.

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 18:14

Houtnerf hoeft niet perse zichtbaar te blijven, vind het vooral belangrijk dat ‘ie echt mooi diepzwart wordt.
Oost indische inkt klinkt spannend, daar laat ik de kids in de klas wel eens mee knutselen, maar dat je daar ook een tafel mee kunt verven wist ik niet haha

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 18:16

Het wordt veel gebruikt om meubels die echte diepe zwarte tint te geven die ook lang goed blijft zonder op te lichten. Als je een stukje hout hebt liggen probeer het dan eens uit.
Met een klein flesje kom je een heel eind :)
Wel moet je het goed laten drogen en daarna afdichten met een goede uithardende emulsie. Skylt wordt aangeraden.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:58

Gisteren bij de woonwinkel geweest. Zij gaan ons huis na de verbouwing opnieuw inrichten.

Iemand hier die pvc heeft liggen en wat de prijs incl liggen per m2 ongeveer is?

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 22:45

Legloon+lijm €35/m2, egaliseren €16,95/m2, pvc €44,95/m2 (offerte van mei 2020, vloer is afgelopen zomer gelegd)