Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
_Floortje
Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:33

Hallo allemaal! Wij zijn twee jaar terug op vakantie geweest naar Faro en hebben daar toen allerlei soorten en vormen schelpen meegenomen! :) Aangezien ze erg gaaf zijn en we ze graag houden als aandenken, ben ik op zoek naar manieren om ze leuk in huis zichtbaar te hebben. Hebben jullie misschien wat ideeën of inspiratie?

Annabel, Dorus, Eefje en Goodwin <3

Kerstmuts

senna21
Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:50

Afhankelijk van de vorm etc :
In een grote, glazen vaas plaatsen.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

DubbelFun
Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:54

Wat denk je van een tafeltje met opstaande rand en ze dan in de epoxy gieten ??
Op die manier heb ik al 2 tafeltjes gemaakt. Tafeltjes komen bij de Kwantum vandaan
[ img ]

[ img ]

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:58

_Floortje schreef:
Hallo allemaal! Wij zijn twee jaar terug op vakantie geweest naar Faro en hebben daar toen allerlei soorten en vormen schelpen meegenomen! :) Aangezien ze erg gaaf zijn en we ze graag houden als aandenken, ben ik op zoek naar manieren om ze leuk in huis zichtbaar te hebben. Hebben jullie misschien wat ideeën of inspiratie?


Een mooie foto van jullie vakantie inlijsten en de lijst met de schelpen bekleden?

Of bedoel je zoiets niet?

_Floortje
Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:05

Ik bedoel idd zulke dingen, maar ik ben bang dat de schelpen niet plat genoeg zijn voor bijvoorbeeld het fotolijstje (er zitten ook meerdere van zulk (https://www.goedegebuure-deco.nl/images ... kelweb.jpg) soort schelpen tussen. Hetzelfde bij bijvoorbeeld het tafeltje. De glazen pot is wel een goed idee! :D

Annabel, Dorus, Eefje en Goodwin <3

Kerstmuts

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:07

Nouja je zou het ook kunnen combineren met het idee van DF, de schelpen in een fotolijst van epoxy maken. Waarbij de lijst dan zelfstandig kan staan :)

DubbelFun
Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:18

Epoxy kun je behoorlijk dik gieten al is 'dik' wel duur.
Je kunt ook een fotolijst met een dikke rand nemen daar wat kleinere foto's in doen, hier en daar wat lijm smeren en dan de schelpen plekken met wat zand er rond.

SJP
Berichten: 164
Geregistreerd: 09-03-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:51

Ik breek hier even in! Iemand hier die mij kan vertellen of ik krassen uit een zwart eikenhouten blad (deels) kan herstellen? Ik zie wel van die stiften op Google maar vraag me af of dat echt werkt. Ik kan een showmodel overnemen met 50% korting maar het blad heeft wel echt gebruikssporen van het schuiven met decoratie. Iemand suggesties?


[ img ]

[ img ]

PSvanLot
Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:56

Oei, daar ben ik ook el benieuwd naar. En misschien moet je jezelf afvragen hoe gevoelig het blad is? Zou zonde zij als je zelf heel snel weer krassen hebt door gebruik.

DubbelFun
Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:00

Is het blad massief hout of fineer??
Bij massief hout kun je het schuren en opnieuw zwart maken.
Anders heel licht opschuren (in de richting van de nerf) en een verse laag er over. Maar dat werkt alleen als de krassen oppervlakkig zijn.

Zwart is en moeilijke kleur om met een stift weer goed te krijgen. Sommige stiften maken goed zwart maar glimmen, andere zijn doffer maar krijgen dan een antraciet tint.

SJP
Berichten: 164
Geregistreerd: 09-03-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:07

Vrees dat dat wel het nadeel is aan zwarte tafels, iedereen die ik ken met 1 hebben zulke krassen er uiteindelijk op. Daarom betaal ik liever niet de hoofdprijs. Het is zwart gebeitst DD, dus ik denk dat licht opschuren en een nieuwe laag erop best een optie zou kunnen zijn?

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:08

SJP schreef:
Ik breek hier even in! Iemand hier die mij kan vertellen of ik krassen uit een zwart eikenhouten blad (deels) kan herstellen? Ik zie wel van die stiften op Google maar vraag me af of dat echt werkt. Ik kan een showmodel overnemen met 50% korting maar het blad heeft wel echt gebruikssporen van het schuiven met decoratie. Iemand suggesties?


[ [url=m/rJHUc2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Z1yBzU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vanuit mijn partners meubelsmakers oogpunt.

Niets aan doen of professioneel laten opschuren en opnieuw spuiten.

Ander opties leiden vaak tot kleur verschillen of kun je na een (paar) jaar toch zien dat het niet goed is gebeurd en doen de mensen hun tafel alsnog weg. Dat is dan weer zonde van je geld.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

SJP
Berichten: 164
Geregistreerd: 09-03-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:11

Moonlight17 schreef:
SJP schreef:
Ik breek hier even in! Iemand hier die mij kan vertellen of ik krassen uit een zwart eikenhouten blad (deels) kan herstellen? Ik zie wel van die stiften op Google maar vraag me af of dat echt werkt. Ik kan een showmodel overnemen met 50% korting maar het blad heeft wel echt gebruikssporen van het schuiven met decoratie. Iemand suggesties?


[ [url=m/rJHUc2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Z1yBzU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vanuit mijn partners meubelsmakers oogpunt.

Niets aan doen of professioneel laten opschuren en opnieuw spuiten.

Ander opties leiden vaak tot kleur verschillen of kun je na een (paar) jaar toch zien dat het niet goed is gebeurd en doen de mensen hun tafel alsnog weg.


Thanks! Dan ga ik eens informeren bij een bedrijf wat voor kostenplaatje eraan hangt. Ik krijg 500 euro korting op de tafel dus als het een paar honderd euro kost kan dat nog steeds uit. Plus dat ik dan niet tot eind januari hoef te wachten op nieuwe levering tafels, dat speelt ook een rol :')

DubbelFun
Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:28

Persoonlijk zou ik het toch eerst zelf proberen, werkt het dan hou je dat geld toch mooi op zak. Werkt het niet dan is er ook geen man overboord als je het toch moet uitbesteden.

noviceh
Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:27

Ik zou geen genoegen nemen met een beschadigd showmodel, daar ga je spijt van krijgen. Evengoed is het dan nog een hoop geld. Liever doorsparen en geduld hebben, dan heb je uiteindelijk iets wat echt mooi is.

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

karijn
Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:43

Moonlight17 schreef:
SJP schreef:
Ik breek hier even in! Iemand hier die mij kan vertellen of ik krassen uit een zwart eikenhouten blad (deels) kan herstellen? Ik zie wel van die stiften op Google maar vraag me af of dat echt werkt. Ik kan een showmodel overnemen met 50% korting maar het blad heeft wel echt gebruikssporen van het schuiven met decoratie. Iemand suggesties?


[ [url=m/rJHUc2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Z1yBzU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vanuit mijn partners meubelsmakers oogpunt.

Niets aan doen of professioneel laten opschuren en opnieuw spuiten.

Ander opties leiden vaak tot kleur verschillen of kun je na een (paar) jaar toch zien dat het niet goed is gebeurd en doen de mensen hun tafel alsnog weg. Dat is dan weer zonde van je geld.


Ik denk dat je je dan ook moet afvragen of het wel slim is om de tafel zo met korting te kopen als je een professioneel iemand nodig hebt om hem weer mooi te krijgen? En dus daar weer extra geld in moet stoppen. Ben je dan je korting alweer niet kwijt?
Ik zou het niet doen.

SJP
Berichten: 164
Geregistreerd: 09-03-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:43

Ik begon ook teveel te twijfelen, en heb zojuist toch een nieuwe tafel besteld. Levertijd 9-23 december dus dat valt nog mee. Thanks voor alle reacties!

Naomi_Jortje
Berichten: 4185
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:26

Hoi allemaal, sinds 2 maanden heb ik de sleutel van een nieuwbouwloft op Strijp S.
Nu wil ik graag jullie hulp inroepen voor een behangetje op de achterkant van de kast. Aan de andere kant staat m'n bed en de kast is dus de afscheiding ;)
Ik heb echt 0 inspiratie.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En dan twijfel ik ook nog over de hoge zwarte kast voor het raam. Die is meegekomen uit m'n vorige appartement en ik weet niet echt wat ik ervan vind...

Ich hab mich gesehnt danach mein Herz zu verliern, jetzt verlier ich fast den Verstand... Totale Finsternis, ein Meer von Gefühl und kein Land!

DubbelFun
Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 22:52

De achterkant van de kast kun je met een leuk behangetje of mooi doek opfleuren en de bank zou ik een kwartslag draaien zodat je de lengte van de kamer in kijkt en niet op een kleine 2 mtr van de kast zit.

PSvanLot
Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:00

Naomi_Jortje schreef:
Hoi allemaal, sinds 2 maanden heb ik de sleutel van een nieuwbouwloft op Strijp S.
Nu wil ik graag jullie hulp inroepen voor een behangetje op de achterkant van de kast. Aan de andere kant staat m'n bed en de kast is dus de afscheiding ;)
Ik heb echt 0 inspiratie.
[ [url=m/tcDUnX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PFXwfp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OmdJD1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mfglEt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4iH4pe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zuA0pK.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan twijfel ik ook nog over de hoge zwarte kast voor het raam. Die is meegekomen uit m'n vorige appartement en ik weet niet echt wat ik ervan vind...


Wat een toffe locatie op Strijp S!! Heel erg leuk.

Is er helemaal geen andere inrichting mogelijk? Vind het nu nogal rommelig en op elkaar gezet. De kast voor het gordijn staat er ook wat bijzonder.

Heb je toevallig een plattegrond?

Naomi_Jortje
Berichten: 4185
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:15

[ img ]

Yes die heb ik. Andere indeling gaat eigenlijk niet, bank kan ook niet gedraaid worden want dat past niet :Y)

Het gordijn zit nu trouwens bewust achter de kast want de 'gordijnhouder', weet even niet hoe het heet, moet nog in de muur geboord worden.

Ich hab mich gesehnt danach mein Herz zu verliern, jetzt verlier ich fast den Verstand... Totale Finsternis, ein Meer von Gefühl und kein Land!

PSvanLot
Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:18

Je bed kwartslag draaien past ook net niet zeker, dan kan de deur niet meer open? Of je bed tegen het raam waar nu de bank staat, de bank op de plek van je bed en de tv tegen de muur van de badkamer?

Of je bed net na de keuken, tegen de muur aan voor de deur richting een inbouwkast?

Eventueel een hoogslaper waar je wat onder kan zetten (zou mijn keuze niet zijn, had ik in mijn studentenkamer ;) )

Best een puzzel zo een kamertje inrichten. Hoe hebben je buren het?

Naomi_Jortje
Berichten: 4185
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:24

Ja lastig hè... Vrijwel alle buren met hetzelfde appartement hebben 'm op deze manier ingedeeld, omdat je anders je bed anders niet echt apart van de rest hebt, of je moet vanuit bed in de koelkast willen graaien :P . Bed draaien past inderdaad niet...
Verder wordt over minder dan 2 jaar m'n nieuwbouw appartement opgeleverd, dus vandaar ook dat ik niet echt nieuwe (wellicht kleinere) meubels ga kopen voor hier.

Ich hab mich gesehnt danach mein Herz zu verliern, jetzt verlier ich fast den Verstand... Totale Finsternis, ein Meer von Gefühl und kein Land!

PSvanLot
Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:29

Dat is idd begrijpelijk. Vreemd eigenlijk hè, dat ze voor zulke maten kiezen, wat bijna onmogelijk in te delen is.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 08:05

Bij ikea kan je in de platsa serie kledingkast en kopen die 130cm hoog zijn dat breekt de ruimte. Als je je bank dan zo laat staan wordt het een soort van dressoir. Persoonlijk zou ik op marktplaats een opklapbed zoeken. Dan heb je meer ruimte wanneer je niet slaapt. En de volgende huurder neemt die vast wel van je over. Tenslotte lopen die tegen dezelfde problemen aan. Wel een leuke uitdaging hoor om hier iets van te maken.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Monster, Tink89, YandexBot en 46 bezoekers