Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
VanHuisUit
Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-21 22:59

Sinds twee maanden heb ik een nieuwe woning. Super blij mee. Over een week of 2 begint het 1e bouwproject, nieuwe badkamer en toilet. Kost een godsvermogen maar dan heb je ook wat :+ dit kon ik financieren uit de overwaarde van mijn andere huis. Ik heb er dus niet voor hoeven sparen.

Maar ... ik wil ook heel graag een andere keuken. Daar heb ik nu 5.750,- Euro voor ... maar dat moet minimaal 10.000 Euro worden. Eigenlijk 13.000 als ik alles wil laten doen wat ik eigenlijk zou willen :o :D

Ik ben nu 2 maanden aan het sparen / besparen. Vrij hopeloze tijd om te beginnen, de feestdagen, maar dankzij corona }:0 waren de uitgaven toch wat beperkt en lukte het me 750 Euro te sparen tot nu toe (ik had 5000 apart gelegd, nu dus 5750 :-) ).

Streven is elke maand 500 á 1000 Euro te gaan sparen. Zodat ik ergens eind dit jaar toch die nieuwe keuken in mijn huis kan laten zetten. Alleen tja, hoe dan :roll: :=

Mijn methodes tot nu toe zijn:
- extra uren werken
- minder uitgeven aan impulsieve aankopen
- minder / geen stomme dingen doen als bijv parkeer/verkeersboetes oplopen etc
- letten op mijn eetpatroon zodat ik gezond (en goedkoper?) boodschappen kan doen
- extra's als vakantie geld en belastingvoordeel naar mijn spaarrekening

Die extra uren werken kan omdat ik oa werk in de zorg.
Dat minder uitgeven aan impulsieve aankopen, geen idee hoe lang en hoe ik dat ga volhouden...

Het lijkt me leuk van anderen te horen hoe ze sparen voor iets. Wat je doel is (kan ook minder zijn dat dat mega bedrag van mij, misschien ook wel meer?) en hoe je het volhoudt... misschien kunnen we elkaar wat steunen in barre tijden :+ :D en elkaar tips & trics geven.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Wildgirl
Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:02

Inzicht krijgen en behouden in je uitgave patroon en budgetteren op bepaalde zaken.
Daarnaast, ik weet niet wát je precies qua keuken wilt maar ik heb hier een hoogglans witte keuken incl inbouwapparatuur, qooker en mooi blad voor 5k ex plaatsen. Kwestie van goed shoppen en flink onderhandelen!

zonnebloem18
Berichten: 24831
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:03

Kan je niet beter budgetteren? Aan het begin van de maand uitrekenen welke vaste lasten er zijn, budgetten maken voor boodschappen, kleding, extra's enz. Alles waarvoor jij denkt dat je die maand geld nodig gaat hebben. En dan weet je wat je overhoudt en zet je dat alvast apart. Geld wat niet op je rekening staat kan je ook niet uitgeven.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

moonsparkle
Berichten: 21700
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:05

Jij zegt dat je tussen de 500 en 1000 kunt sparen, wat maakt het verschil daarin? Kun je niet zeggen ik zet gelijk als ik mijn salaris heb 750 op een spaarrekening. Ik zet elke maand gelijk na het salaris er is vaste bedragen in vaste potjes met elk hun doel. Zo is er ook reserve als er wat met de auto is, maar ook voor wanneer er wat geklust/vervangen moet worden en zo kan ik ook op vakantie en gaat het elkaar niet in de weg zitten.
Heb je nog meer buffers? Want als 13000 helemaal op gaat aan een keuken wat dan als er nog iets stuk gaat?

En is je droomkeuken echt 13000? Wij hebben echt een mooie grote keuken maar omdat we apparatuur en kraan los hebben gekocht scheelde dat heel geld en konden we zo thuis rustig reviews lezen en uitzoeken wat voor apparatuur.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 28-01-21 23:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:07

wij zijn ook net verhuisd en sparen nu ook. Voor een serre of uitbouw, nieuwe keuken, nieuwe badkamer en nog studieschuld die terug betaald moet worden.

Ik heb een budget waar ik alles invul. Uitgaven, inkomsten etc. dit doe ik vooral als wij ons salaris betaald krijgen, dan ga ik budgetteren voor wat in het komende maand aan uitgaven aan zitten komen (verjaardagen, paard inschrijven stamboek bv) ook heb ik dan een fix budget voor boodschappen en voor wat kleding of spelletjes ofzo. De rest wat over is, gaat op de spaarrekening. een keer in de week vul ik de uitgaven in, om te zien of ik nog binnen mijn budget zit of niet.
Wij willen graag 1000 euro per maand op zij zetten. Dit maand zitten wij net eronder, omdat wij ivm verhuizing en kapotte wasmaschine nog wat extra kosten hadden.

hoop dat wij het zo kunnen volhouden haha

pluisje88
Berichten: 8047
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:07

Ik geef mezelf “zakgeld” dus niet je hele loon op je rekening en sparen wat overblijft, maar je hele loon op je spaarrekening behalve het bedrag dat je jezelf aan “loon” wilt geven

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

VanHuisUit
Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-21 23:08

@Wildgirl bij mij moet nogal gesloopt worden... de keuken zelf kost iets van 6000 Euro, maar het slopen en plaatsen en herleggen van leidingen plus tegelen / afwerken kost nog ff wat meer :+

@zonnebloem klopt dat is een uitstekende methode maar het valt niet mee dat vol te houden. Vandaar ook dit topic. Dat je het er af en toe over kunt hebben. Vind het af en toe nogal topsport om me in te houden bij het boodschappen doen bijvoorbeeld :o :+
Ik weet precies wat ik kan / mag uitgeven. Heb mezelf een dagbudget gegeven. En ik weet precies wat er (op misschien 100 Euro per maand) uitgaat aan vaste lasten. Die laatste 100 Euro hou ik altijd beetje flex je weet maar nooit of er iets stuk gaat of zoiets.
Maar budgetteren en overzicht hebben is wel de basis voor kunnen sparen, zeker +:)+

Citaat:
Jij zegt dat je tussen de 500 en 1000 kunt sparen, wat maakt het verschil daarin? Kun je niet zeggen ik zet gelijk als ik mijn salaris heb 750 op een spaarrekening. Ik zet elke maand gelijk na het salaris er is een vaste bedragen in vaste potjes met elk hun doel. Zo is er ook reserve als er wat met de auto is, maar ook voor wanneer er wat geklust/vervangen moet worden en zo kan ik ook op vakantie en gaat het elkaar niet in de weg zitten.
Heb je nog meer buffers? Want als 13000 helemaal op gaat aan een keuken wat dan als er nog iets stuk gaat?


Ja ik heb nog wel buffers, als ik dat geld spaar :-) of ik tussen de 500 en 1000 Euro kan sparen ligt ook aan het aantal uur wat ik kan werken. Ik werk flexibel. Soms zit het mee, soms tegen. En ik krijg ook verschillende toeslagen afhankelijk van de uren die ik draai. Dus het is niet standaard wat er binnen komt.

@Veriye, he jij ook hier :) en ook met nieuw huis :D leuk om jouw ervaringen te horen! Ik wil het ook heel goed gaan bijhouden dat je je bewust bent van wat je doet.

@Pluisje aan zoiets zit ik ook te denken.

Nu ik 2 maanden in het nieuwe huis woon heb ik ook de vaste lasten duidelijk. Je hebt natuurlijk wel een indicatie, vanuit de verkoop / aankoop, maar als je er echt zit wordt het pas echt duidelijk. En dan nog.. Zo kreeg ik gisteren de nieuwe WOZ aanslag... die is veel hoger dan afgelopen jaar helaas. Leuk dat je huis in waarde stijgt maar vervelend als dat gewoon weer zorgt voor extra kosten.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 28-01-21 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

BigOne
Berichten: 38179
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:12

Door al je verzekeringen spitten en abonnementen. Energie/autoverzekering/telefoon enz

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

VanHuisUit
Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-21 23:14

Klopt dat kan enorm veel uitmaken. Heb ik al gedaan :-) maar zeker heel goede tip.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

purny
Berichten: 27454
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:16

Ik spaar koopzegels en knooppunten bij de supermarkten, betaal contant mijn boodschappen en de muntjes die ik overhoud gaat in een dichte spaarpot.
Energie gaat hoger in de termijnen zodat ik aan het eind van het jaar een extra centje heb.
Ik stap ook elk jaar over via gaslicht.com
Meestal krijg je daar ook wel een bonus
Spaarrekening heb ik er 2 van. Mijn gewone bankrekening en centraal beheer. Bij CB krijg ik 0,04 procent rente per maand

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:32

VanHuisUit schreef:
@Wildgirl bij mij moet nogal gesloopt worden... de keuken zelf kost iets van 6000 Euro, maar het slopen en plaatsen en herleggen van leidingen plus tegelen / afwerken kost nog ff wat meer :+

.

Slopen is het makkelijkste wat er is, dat kan je zelf ook. Scheelt al weer wat manuren die je moet betalen! Het loont ook echt om wat basis klusworkshops te volgen en fatsoenlijk gereedschap in huis te hebben. Alles wat je zelf kunt is meegenomen!

Verder doe ik vergelijkbaar met hierboven, maandelijks budgetteren, bonnetjes bewaren enz. Geeft echt veel inzicht en maakt het een stuk makkelijker om impulsaankopen tegen te gaan. Nu spaar ik maandelijks zeker het tienvoudige van wat ik voor het budgetteren spaarde. Zal helaas over een paar maand wel uit zijn met de pret (baan kwijt door corona). Dan zie je als alleenstaande ineens wel je verbouwplannen compleet aan diggelen vallen -O-

NH-trainers zijn géén gedragstherapeuten.

VanHuisUit
Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-21 07:31

Hier ook alleenstaand met één inwonende jong volwassene. Dankzij corona heb ik nu veel flex werk (zorg). Maar mijn vaste uren (werk in een onderwijs project voor kwetsbare jongeren) zijn inmiddels van 20 naar 16 uur per week gegaan...
Dus ook dat is geen zekerheid.

Wat ik wil sparen is puur bovenop wat ik zeg maar standaard op mn spaarrekening heb staan. Of noem het in geval van nood rekening. Ik krijg het erg benauwd bij de gedachte dat ik iets niet zou kunnen betalen of schulden maak.

Wat ik met sparen zeker van zo'n groot bedrag best moeilijk vind is er niet iets anders voor kopen... voordat het spaardoel is bereikt. Je kunt met dat geld ook veel andere dingen doen. Nu moet mn keuken echt in de revisie maar oppervlakkig gezien zeg je het kan nog wel een ronde mee... oppervlakkig

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

jowien
Berichten: 976
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:44

Op marktplaats zijn ook bijna nieuwe dingen te vinden, van fornuizen tot complete keukens van 20.000 nieuwwaarde voor nu een paar duizend. Is soms echt de moeite waard om te bekijken.

_Bonte_
Berichten: 3378
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:48

Een week op voorhand je inkopen doen in de winkel.

Zelf slopen . Niet bang zijn een tegeltje eruit te slaan en zelf op te ruimen.
Handige mensen uit je omgeving aanspreken om de elektriciteit te verleggen.

Bonte m'n alles <3
0 [VVDD] Dan heb je pijn ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:55

Maak een overzicht met uitgaven.. ofwel: huishoudboekje. Geeft inzicht in wat je nu überhaupt over hebt na de vaste lasten. En dan kan je vervolgens bepalen wat je met de rest doet. Tip: afhankelijk van je bank kan je in je spaarrekening spaarpotjes aanmaken.

Wat hier goed werkt (en bij mij moet geld rollen):
Salaris binnen - vaste lasten betalen - boodschappen geld op de gezamenlijke rekening (iig op een rekening met andere pinpas, op = op). Al het overige verdelen over de spaarpotjes (die verdeling is bij mij maandelijks hetzelfde). Wil je iets persoonlijks kopen en dat potje is op, heb je gewoon pech dan heb je al genoeg gekocht. Wil je wat groters, eerst sparen. Werkt hier ontzettend goed, had ik niet verwacht :+

En kijk bij je keuken naar wat je zelf kunt doen. Het grootste sloopwerk is niet ingewikkeld.

BigOne
Berichten: 38179
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:16

Houd wat keukens betreft ook veilingsites zoals BVA in de gaten, vaak worden daar complete showroomkeukens aangeboden en wanneer het de goede maten zijn scheelt dat soms de helft.
Wij hebben net een kasten en wastafels gekocht voor nieuwe badkamer. Prijs in de winkel 2000 nu voor 600.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

denice
Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:20

Hier zijn we een beetje volgens de minimalistische gedachte gaan leven. Dat levert dus zo veel geld op!

We kopen geen dingen meer die we niet nodig hebben, ook niet perse nodig hebben. We lenen een ding als je het eens een keertje nodig hebt, ipv dat je dan gelijk zelf zo'n ding aanschaft. We kopen kwaliteit, wel duurder maar je koopt minder en dat helpt dus echt met besparen! En, we hebben een hoop zooi opgeruimd. Zo merk je eigenlijk hoe veel nutteloze aankopen je doet. Snijden in je uitgaven is de beste manier om te sparen, meer geld verdienen kan tijdelijk helpen maar veel mensen trappen in de valkuil om dan ook hun uitgaven omhoog te gooien.

En wat anderen al zeggen, budgetteren. Duidelijk maken, hoeveel wil ik aan boodschappen/benzine kwijt? Zo krijg je veel meer inzicht.

Gefeliciteerd met je nieuwe huis!

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:31

Inmiddels mijn baan kwijt door corona, maar toen ik nog kon sparen zorgde ik altijd dat ik wist wat ik maandelijks aan vaste lasten kwijt was, en daar deed ik dan bijv 100 euro bovenop aan "zakgeld, voor eventueel iets leuks, of als er bijv iets stuk ging wat vervangen moest worden, dit liet ik op mijn lopende rekening staan. Alles wat ik meer aan loon had ging direct bij ontvangst op de spaarrekening. Werkte voor mij heel goed.

Keuken kan overigens een heel stuk goedkoper, slopen van de oude keuken kan je heel makkelijk zelf, en als die nog enigszins goed is kan je er ook voor kiezen hem op marktplaats te zetten, en gratis af te laten halen bij zelf demonteren. Hoef je zelf niks te doen, kost je niks en je hebt ook de rommel niet, ideaal.

Ik heb vorige week mijn nieuwe keuken zelf geplaatst, moet toegeven dat dat wel een K klusje was, volgende keer laat ik hem wel plaatsen denk ik :') hij is nog niet helemaal af, (stickers zitten er nog op, plinten moeten nog etc.) maar was voor deze keuken totaal 4600 kwijt, inclusief apparatuur, afzuigkap, vaatwasser, koelkast nieuw. Miele combi oven en zo goed als nieuwe Pelgrim kookplaat kon ik gratis van iemand overnemen.


[ img ]

denice
Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:38

Gaaf Fealynn!

VanHuisUit
Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-21 13:17

Super gaaf Fealynn erg mooi _/-\o_

Keuken is een bedrag tussen de 8.000 en 12.500. Dus zo rond de 10.000. Maar kan ook nog goedkoper uitpakken. Ik heb naast het keukenkastjes- en apparatuur gebeuren ook nog een muurtje wat gesloopt moet worden, dat is een draagmuur, dus er moet ook nog een balk in. En dat moet (van de VVE) door een erkend bedrijf gebeuren. Dus lief dat mensen aangeven het kan veeeeeel goedkoper, ja dat kan, maar op die 8000 zit ik in elk geval echt :D daar zit echt geen rek meer in. Of het 8- 10 - of 12 wordt hangt af van de apparatuur hoe ik dat inkoop en het blad etc. Dus daar valt best mee te schuiven.

Goed idee van keuken op marktplaats zetten _/-\o_

Nu zit ik wel zo in elkaar dat ik liever iets koop wat goed is (a la Denice) en duurzaam dan dat ik iets koop wat ik eigenlijk niet mooi vind. Ik heb het liever leeg dan lelijk :o dat betekent vaak ook dat als ik iets koop ik er lang over nadenk maar er ook erg lang mee doe en dat als ik iets in een huis laat maken dat ook echt wel kwaliteit is. Anders erger ik me er aan. Dus ja... dan zal ik langer moeten sparen.

Maar het doet me goed te horen dat meer van jullie dus goed kunnen werken met het spaarpotjes en apart zetten principe. En wat jullie ook zeggen minder geld uitgeven. Minder spullen kopen. Niet kopen wat je niet echt nodig hebt.

Maar dat laatste is altijd wel iets wat er zo sneaky tussendoor kan glippen. Ik heb lang een soort stelregel gehad dat ik een x bedrag per maand / week / dag kon uitgeven voor mezelf en als ik dan de ene maand / week /dag dat niet had gedaan, of minder had uitgegeven, dat ik dat dan de volgende maand / week / dag kon compenseren. Daar is op zich natuurlijk niets mis mee. Maar je kunt het ook extra sparen :+

Ik werk ook met die spaarpotjes, geef ze ook een naam. En vind dat als het daar op staat dat het daar dan ook op moet blijven staan. Ik heb een spaarpot algemeen. En vanuit die algemeen gaat het naar badkamer en keuken. Die algemeen moet minimaal op 2000 Euro staan voordat ik het overhevel naar badkamer of keuken. Die 2000 is mijn buffer voor kapotte dingen. Eigenlijk wil ik die hoger (5000,-) maar ik heb afgelopen 2 jaar erg veel nieuw of goed 2e hands aan moeten schaffen van auto t/m wasmachine, vaatwasser, bank, bed, 2x verhuisd... dat soort grote uitgaven) dus ik hoop dat ik langzamerhand nadat de keuken er is weer door kan sparen naar een grotere buffer.

Wie heeft er hier nog meer een spaardoel?

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

san4nie
Berichten: 3551
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:32

Weinig prullaria en zooi kopen scheelt een hoop. Als ik zie hoeveel sommige mensen uitgeven aan “woonaccessoires” en kleding die dan na een paar maand weer weg gedaan worden. Dan denk ik dat daar heel veel op bespaard kan worden.
Weet natuurlijk niet of jij dat ook doet.
Maar eerst naar huis gaan, nadenken, en als je het dan na een week nog wilt, kun je het kopen. Scheelt echt een hoop.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

VanHuisUit
Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-21 13:35

Scheelt zeker een hoop...

Ben niet zo van de prullaria maar erg van papier, pennetjes, stiften, verf, wol, lapjes... dus erg van de creatieve troep zeg maar. Inclusief mooie knopen, bakjes etc. Moet / wil het altijd wel echt gezien hebben dus profiteer nu erg van de lockdown :') }:0

Ben ook altijd erg van de koffie / lunches geweest... maar ook dat lijkt een eeuwigheid geleden, dat to-go-gebeuren is toch echt anders qua beleving -O- :7

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:03

Ik kom hier ook meekletsen. Ik ben een HELE slechte spaarder en ben op dit moment nog bezig om mijn financiële rommel wat op orde te stellen, maar ik wil vanaf volgende maand flink gaan sparen in de hoop dat ik eind dit jaar of begin volgend jaar een huisje kan kopen. Ik lees hier dus mee want ik kan alle tips gebruiken :))

zonnebloem18
Berichten: 24831
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:07

VanHuisUit schreef:
Scheelt zeker een hoop...

Ben niet zo van de prullaria maar erg van papier, pennetjes, stiften, verf, wol, lapjes... dus erg van de creatieve troep zeg maar. Inclusief mooie knopen, bakjes etc. Moet / wil het altijd wel echt gezien hebben dus profiteer nu erg van de lockdown :') }:0

Ben ook altijd erg van de koffie / lunches geweest... maar ook dat lijkt een eeuwigheid geleden, dat to-go-gebeuren is toch echt anders qua beleving -O- :7

Zo te lezen ben je graag creatief bezig. Is dat ook op zo'n niveau dat je wat zou kunnen maken en verkopen? Zo zou nog wat extra kunnen bijverdienen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Electra63
Berichten: 17819
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:16

bigone schreef:
Houd wat keukens betreft ook veilingsites zoals BVA in de gaten, vaak worden daar complete showroomkeukens aangeboden en wanneer het de goede maten zijn scheelt dat soms de helft.
Wij hebben net een kasten en wastafels gekocht voor nieuwe badkamer. Prijs in de winkel 2000 nu voor 600.



Mijn zwager heeft daar een grote keuken gekocht van 35000 voor 5000.
Wel zelf afbreken en vervoeren.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belindaap88, thirteenn en 73 bezoekers