"Milieuvriendelijke" trekauto's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:58

VeerenAshley schreef:
Dat is ook een optie, maar ik vraag me af of het hebben van twee auto's wel past bij mijn wens tot "verantwoord" rijden. Zo'n nieuwe ami moet tenslotte ook geproduceerd worden.


De Ami wordt bijzonder efficiënt geproduceerd. Zo eenvoudig mogelijk, voor en achterkant zijn hetzelfde, daarom is ie ook zo lelijk.

Het is wel een brommobiel dus erg hard ga je niet. En maximaal 70km actieradius.

Maar wel ideaal voor de korte afstanden.

VeerenAshley
Berichten: 1942
Geregistreerd: 07-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 18:01

Complicerende factor is overigens de leeftijd van mijn oude merrie (26). Ik heb al meermaals gedacht dat het tijd was voor haar pensioen.

Dat was ook de reden dat ik een anderhalfpaardstrailer + passende trekauto heb aangeschaft. Maar tot nu toe heb ik me steeds vergist: zo heeft ze deze zomer nog bijna 250 km door de Eifel gesjouwd (samen met haar dochter). Het vervoer daarheen en terug was dus nogal gedoe, want 2x op een dag met de Hati op een neer karren,zag ik niet zitten.

VeerenAshley
Berichten: 1942
Geregistreerd: 07-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 18:05

Arabesk schreef:
De Ami wordt bijzonder efficiënt geproduceerd. Zo eenvoudig mogelijk, voor en achterkant zijn hetzelfde, daarom is ie ook zo lelijk.

Het is wel een brommobiel dus erg hard ga je niet. En maximaal 70km actieradius.

Maar wel ideaal voor de korte afstanden.


Ze zijn zo lelijk dat ze leuk zijn,zag ik net!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:09

Wij hebben een Lexus RX hybrid. Fijnste trekauto die we ooit hebben gehad. En nog best zuinig voor een trekauto.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:13

VeerenAshley schreef:
Arabesk schreef:
De Ami wordt bijzonder efficiënt geproduceerd. Zo eenvoudig mogelijk, voor en achterkant zijn hetzelfde, daarom is ie ook zo lelijk.

Het is wel een brommobiel dus erg hard ga je niet. En maximaal 70km actieradius.

Maar wel ideaal voor de korte afstanden.


Ze zijn zo lelijk dat ze leuk zijn,zag ik net!

Tja, dan kun je ook een Mega Tjaffer nemen. Dat rijdt tenminste nog gewoon 120km/h en kost ook geen drol in brandstof en wegenbelasting.
https://www.autotrack.nl/a/mega-tjaffer ... 8-50461957

of een elektrische Mehari:
https://www.autotrack.nl/a/citroen-e-me ... 8-49755824