VeerenAshley schreef:een auto die een tweepaardstrailer kan trekken, beladen met twee Welsh cobs, en die zo weinig mogelijk milieuschade aanricht (dus: zo min mogelijk vervuilend is, en relatief zuinig).
Volgens de hype is dat elektisch en dan kom je uit op een Tesla Model X.
_San87_ schreef:Mij is altijd verteld dat een schakelbak meer trekkracht heeft omdat je zelf regelt wanneer geschakeld wordt en dus zelf kan inzetten op vermogen.
Je hebt automaten en je hebt automaten. En gerobotiseerde handbakken. De meeste redelijk moderne automaten hebben een standje sport en/of kun je handmatig sequentieel schakelen.
Bij een handbak speelt de bestuurder een belangrijke rol. Dan kún je de motor wel wat meer toeren laten draaien maar hoeveel chauffeurs doen dat ook?
Mizora schreef:Het hangt er vanaf of er een g3 installatie in kan of een ouderwetse lpg in moet.
Bij een moderne LPG installatie inderdaad nauwelijks vermogensverlies. Moet dan wel deskundig worden ingebouwd en afgesteld. En de motor moet er tegen kunnen, sommige blokken zijn nu eenmaal minder geschikt dan andere. Daar kun je geen merk aan hangen omdat het soms zelfs maar 1 letter in motorcode scheelt. Hoeveel wegenbelasting je moet betalen kun je uitrekenen bij de belastingdienst. Hou er rekening mee dat een auto met diesel of lpg soms net een gewichtsklasse hoger kan liggen dan benzine.
_San87_ schreef:Zit 45 jaar oud niet in de oldtimer? Dan ben je toch beperkt qua rijden in de winter?
Zo te zien vanaf 40 jaar geen beperking, voor auto's van voor 1-1-88 maar nog geen 40 jaar geldt wel de winterstop dec-feb. Hoeft niet trouwens maar dan betaal je volledig wegenbelasting ipv kwarttarief. Ook daarover staat meer info bij de belastingdienst