De zoektocht naar een nieuwe stofzuiger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: De zoektocht naar een nieuwe stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:23

Nooit meer iets anders dan een Dyson. En dan met zo'n klein borsteltje erbij waarmee je heel snel en makkelijk haren verwijderd. Van dekens heb ik in 10 minuten 90% van de haren verwijderd.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:28

Ik heb lang naar een stofzuiger gezocht na 2 miskopen. Miste de oude energie gulzige stofzuigers. Sinds ik de Bosch Ingenius in huis heb ben ik eindelijk tevreden. Ondertussen al 2 jaar en die heeft kracht genoeg. Extra lang snoer zodat ik het hele benedenverdiep kan doen en neemt echt alles mee. Zand, hondenhaar, kiezels. Als die kapot is komt er weer zo één.
Als extra heb ik ook een steelstofzuiger, maar die vind ik minder grondig en sterk + snel een lege accu.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: De zoektocht naar een nieuwe stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:47

Ook ik zweer bij Dyson. Wij hebben een Allergy up top, al een jaar of 6. Hier loopt een langharige hond in huis, we zuigen de asdeeltjes voor de open haard er mee op, en hij blijft het gewoon super doen. Voor mij nooit meer iets anders.

Doubtless

Berichten: 8465
Geregistreerd: 29-12-10

Re: De zoektocht naar een nieuwe stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:19

De robotstofzuigers van iRobot. Wij hebben elke dag een zandbak in huis + een hond, dus hij staat 2 tot 3 keer per week aan. Ideaal & maakt een stuk beter schoon dan wijzelf.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:27

Ik heb een redelijk bejaarde dyson die langzaam begint op te geven. Hij is naar boven verbannen ivm mindere zuigkracht na een jaar of 13 of zo. Misschien wel ouder. Beneden een superlichte samsung stofzakloos ook. Deze kende ik al van een ander adres en heb bewust die gekocht. Niet duur en weet goed raad met hondenharen, bouwgruis enz

c_alsemgeest

Berichten: 20663
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:29

Flower033 schreef:
Nooit meer iets anders dan een Dyson. En dan met zo'n klein borsteltje erbij waarmee je heel snel en makkelijk haren verwijderd. Van dekens heb ik in 10 minuten 90% van de haren verwijderd.

Ja dyson :+:
We hebben een grote en een steelstofzuiger...
Die laatste is prima maar zou ik niet als enige stofzuiger willen ivm vaak moeten legen dan.
Maar dyson is qua zuigkracht en robuustheid echt nr 1.

We hebben op de zaak er ook een sauber bij, is ook prima, iets minder krachtig dan mijn dyson, maar verder ook een hele prettige zakloze stofzuiger.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:43

CCCCC schreef:
Ik heb inderdaad dezelfde Philips als jij, en na 2 jaar ben ik hem echt beu. Er breekt ook vanalles af en de zuigkracht neemt echt af. Ik wil nu ook graag een Miele, van huis uit mee opgegroeid en nu heb ik ook het budget om zo een te kopen :D

Bij bol.com zijn de Mieles nu in de aanbieding vanwege Black Friday. Misschien interessant om even te kijken, scheelt een paar tientjes.


Doen!

Ik heb ook een Phillips en ben er niet tevreden over. Het is het gewoon niet.

Ik heb de oude Miele van mijn moeder gekregen en die zuigt als een tierelier en is handig en degelijk.

De Phillips is naar boven verhuisd. Handig hoor om er boven ook 1 te hebben. Maar ik vervloek 'm nog regelmatig, gewoon niet fijn.

Voor een gewone huis, tuin en keukenstofzuiger raad ik Miele aan.
Laatst bijgewerkt door Boras op 24-11-20 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:48

karuna schreef:
Ik heb een redelijk bejaarde dyson die langzaam begint op te geven. Hij is naar boven verbannen ivm mindere zuigkracht na een jaar of 13 of zo. Misschien wel ouder. Beneden een superlichte samsung stofzakloos ook. Deze kende ik al van een ander adres en heb bewust die gekocht. Niet duur en weet goed raad met hondenharen, bouwgruis enz

welke is dat dan precies?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:54

Dat is een goede vraag. Zijn broertje komt uit duitsland. Die van mij komt afgeprijsd bij de aldi vandaan. Want niemand wilde hem hebben :(:) die duitse was rond de 85 euro. Die van mij 55 euro :P .

Ik ga even voor je nakijken

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:56

Je bent nu precies op het goede moment aan het zoeken voor een nieuwe, met black friday komen er vast wat leuke deals langs :D

Ik zweer ook bij een Dyson, zo wendbaar, je hangt nergens achter. Je pakt m van de kant en je gaat aan de slag, heerlijk. Ook de trap heb je in 3 minuten gedaan. Zuigkracht kun je aanpassen, dus dat is ook wel fijn.
Wij hebben de Dyson V10. Die is €366 bij MM. De V8 is in de aanbieding en ook rond die prijs maar ik weet evne niet welke nou beter is. Volgens mij de v10, maar daar kom je wel achter.

Groot voordeel vindi k dat je verschillende zuigkoppen erop kunt zetten, geschikt voor verschillende vloeren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34619
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 13:43

Bedankt voor de input. Vooralsnog gaan we eerst proberen met een nieuwe stang. Mijn man wil altijd alles proberen voor hij een nieuwe koopt. Is altijd nog goedkoper als een nieuwe stofzuiger kopen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:54

Herstel het is geen samsung maar rowenta swift power. Ik heb twee stofzuigers door elkaar gehaald bij het andere adres, dat was een samsing cat en dog met zak als oude stofzuiger.

Deze dus. Maar dan een heel stuk goedkoper


https://www.rowenta.nl/Stofzuigen/Stofz ... pact-Power™-Cyclonic-RO3733-Stofzuiger-zonder-zak/p/2211400656?scc=stofzuigers+zonder+zak

De link wil niet goed neergezet worden, -O- even alles kopieren

Dwyne

Berichten: 1974
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Winschoten

Re: De zoektocht naar een nieuwe stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:58

Zowel ik als mijn schoonmaakster zijn fan van de Miele Blizzard CX1 Cat & Dog Powerline. Zakloze stofzuiger met veel kracht, heerlijk lang verstelbare stang (fijn voor je rug!) en lang snoer. Hier zowel honden als katten als mega veel zand vanwege verbouwing en dit is aldus mijn schoonmaakster de fijnste stofzuiger die ze heeft gebruikt. Andere klanten gaan hem ook aanschaffen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:14

De Philips die ik heb staat hier: https://www.kieskeurig.nl/stofzuiger/pr ... 52/reviews (reviewscore 8,6).

Oké, de mijne is paars en een jaartje of drie oud, maar het is ook een Performer Super Parquet met vermogen 2000 watt en zuigkracht 425 watt. Het was dus een 'gegeven paard', ik weet niet of ik er zelf zo eentje had gekocht (waarschijnlijk was dat dan toch weer een Miele geworden) maar vooralsnog ben ik er heel tevreden over. Hij heeft zelfs meer zuigkracht dan die Miele Cat & Dog die ik had. Bij deze moet ik de zuigkracht instellen op 'heel zachtjes' als ik het vinyl in de hal wil zuigen, anders slurpt-ie dat zo naar binnen. :+

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 15:43

Boras schreef:
CCCCC schreef:
Ik heb inderdaad dezelfde Philips als jij, en na 2 jaar ben ik hem echt beu. Er breekt ook vanalles af en de zuigkracht neemt echt af. Ik wil nu ook graag een Miele, van huis uit mee opgegroeid en nu heb ik ook het budget om zo een te kopen :D

Bij bol.com zijn de Mieles nu in de aanbieding vanwege Black Friday. Misschien interessant om even te kijken, scheelt een paar tientjes.


Doen!

Ik heb ook een Phillips en ben er niet tevreden over. Het is het gewoon niet.

Ik heb de oude Miele van mijn moeder gekregen en die zuigt als een tierelier en is handig en degelijk.

De Phillips is naar boven verhuisd. Handig hoor om er boven ook 1 te hebben. Maar ik vervloek 'm nog regelmatig, gewoon niet fijn.

Voor een gewone huis, tuin en keukenstofzuiger raad ik Miele aan.


Het was geen Philips, masr een Bosch.

Maar Philips heb ik voor de Bosch gehad en daar gold hetzelfde voor..