zware verbranding in combimagnetron, nu stank

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

zware verbranding in combimagnetron, nu stank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 21:47

Gisterochtend heb ik eerst een broodje een tijdje in de oven gezet en toen ik daarna nog een paar minuten langer instelde heb ik per ongeluk op het tekentje van de magnetron functie gedrukt en daarna de keuken verlaten om een paar minuten later de brandmelders te horen afgaan en vervolgens terug in één grote walm van rook terecht te komen -O- Na uren ventileren, bakjes uien neer te zetten, bijna continue aroma diffuser aan te hebben en de combioven 3x schoon te hebben gemaakt (yup die doet het nog perfect) en ook al 2x een bakje schoonmaakazijn erin te hebben laten verdampen is er nog steeds die erge verbrandde geur als in de beurt van dat ding kom. En als ik 'm open doe nog erger. De geur hangt dus ook nog wat in het huis maar ik heb me laten vertellen dat dat nog wel even kan duren |( Heb alleen inmiddels bijna de neiging dat ding een nachtje buiten te zetten :+ Is er een gouden tip voor om die magneovengrillcombiding geurloos te krijgen? Want heb het idee dat ik het daarom in huis ook niet beter krijg. Ik heb die schoonmaakazijn trouwens alleen even in de magnetron gedaan en na een paar minuten schoongemaakt, of beter de hele nacht erin laten staan ofzo..?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: zware verbranding in combimagnetron, nu stank

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:53

Jeetje wat een “toeval” wij hebben afgelopen maandag de combi magnetron echt letterlijk in de brand gehad met broodjes er in. Hier is zelfs de brandweer langs geweest

Wij hebben ook lang geventileerd, maar kregen de geur er ook niet uit. Onze magnetron is verloren gegaan. Maar de stank blijft in dat ding hangen. Ligt nu op het balkon.

Weet niet of het daar nu te laat voor is, wij hebben direct de brandverzekering gebeld. Die hebben de dag erna toen de geur niet weg ging een speciaal schoonmaak bedrijf langs gestuurd. Die hebben speciale geur verdrijvers/verfrissers geplaatst in huis. Met anderhalve dag die dingen uit gezet en niks meer van te ruiken.

Tevens hebben wij op advies van het schoonmaakbedrijf de hele keuken schoongemaakt en daar leuk voor gevangen via de verzekering.

Mocht je meer (details) willen weten mag je me best een PB sturen.

SweetVanille
Berichten: 1771
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: zware verbranding in combimagnetron, nu stank

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:56

Weggooien en nieuwe kopen...dat krijg je er niet meer uit :(

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:56

Ik heb een aantal jaren geleden echt precies hetzelfde gedaan, binnen no time stond alles blauw.

Ook driftig in de weer geweest met azijn en luchten...ik ben uiteindelijk een week ergens anders gaan bivakeren. Ik ben er wel elke dag even geweest om te luchten, driftig alles met azijn te poetsen en alles wat gewassen kon worden, te wassen. Na die week was het weer uit te houden, maar zelfs toen hing er nog een zweem van rook (maar vooral azijn :+ )

Combioven was gelukkig niet ingebouwd. Dus die heeft voor straf een hele poos in de schuur gestaan.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: zware verbranding in combimagnetron, nu stank

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:02

Mijn vriend heeft hetzelfde voor elkaar gekregen. De stank is er nooit meer uit gegaan :=

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 22:29

Bedankt voor de reacties! Niet heel hoopgevend :+ ding is helaas nog geen jaar oud volgens mij dus geef m niet zómaar op :(:)
En nee dit was niet de eerste keer dat me dit is overkomen, de andere keer had ik het alleen iets eerder door :Y) Nu maar een rood stickertje op t magnetronknopje gedaan, dit echt nooit meer |(

Thokkadisje schreef:
Ik heb een aantal jaren geleden echt precies hetzelfde gedaan, binnen no time stond alles blauw.

Ook driftig in de weer geweest met azijn en luchten...ik ben uiteindelijk een week ergens anders gaan bivakeren. Ik ben er wel elke dag even geweest om te luchten, driftig alles met azijn te poetsen en alles wat gewassen kon worden, te wassen. Na die week was het weer uit te houden, maar zelfs toen hing er nog een zweem van rook (maar vooral azijn :+ )

Combioven was gelukkig niet ingebouwd. Dus die heeft voor straf een hele poos in de schuur gestaan.


Oke ik heb ook een schuur, da's al iets *D Maar heeft het geholpen? Heb je het eruit kunnen krijgen?

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:55

Goedkoop om te proberen: baking soda (bij albert heijn of dille & kamille te koop). Bakjes hiermee neerzetten tegen stank.
Het werkt als een tierelier bij een stinkende koelkast en bij ons in de bijkeuken (zo’n ranzige natte dierenlucht, vermengd met nat kattenvoer. Jummie!).
Je kan het altijd proberen. Een pakje baking soda (‘bi-corbonate of soda’, dus geen bakpoeder of gewone soda) kost €1,69 voor 500 gram bij de Appie.
Gewone soda schijnt overigens ook goed tegen geurtjes te werken, maar minder goed als Baking Soda.

Ik vond na even Googlen nog dit: https://www.brandschade-waterschade.nl/ ... rwijderen/

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 23:12

saskiakefie schreef:
Oke ik heb ook een schuur, da's al iets *D Maar heeft het geholpen? Heb je het eruit kunnen krijgen?


Ja! De eerste paar keer in de schuur aangezet en dingen gebakken die lekker ruiken, oa kaneelbroodjes :D

Josje_D
Berichten: 135
Geregistreerd: 16-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 23:16

Wat misschien ook helpt is een ovenschaal vullen met baking soda, water en citroensap en deze een half uur in de oven op ong 200 graden zetten.
Heeft bij ons goed geholpen na een visschotel waarvan de geur onze oven niet meer wilde verlaten :+

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: zware verbranding in combimagnetron, nu stank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 09:59

Oke bedankt! Ik ga nu twee dagen weg dus zet 'm open in de schuur en zal daarna die baking soda proberen en dan evt nog wat dingen bakken die lekker ruiken. Maar eens kijken hoe het dan is :P

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: zware verbranding in combimagnetron, nu stank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:27

Schijfjes sinaasappel met kaneel kun je ook proberen om de geur te verdrijven. Lang en op een lage temperaturen (tussen de 50 en 80 graden) tot de schijfjes zijn gedroogd. Succes TS!

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: zware verbranding in combimagnetron, nu stank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:06

Ik heb de mijne eerst laten draaien met water met een flinke hoeveelheid azijn, vervolgens de wanden goed schoongemaakt en 'm nog een paar keer laten draaien met water met azijn. Daarna heeft mijn huishoudelijk hulp 'm nog eens helemaal goed schoon gemaakt, ook de luchtuitlaten. De eerste paar keer rook 'ie nog wel wat, maar inmiddels is 'ie weer helemaal geurvrij. Die van mij heeft ook luchtuitlaten (Of zijn het inlaten?) aan de onderkant en die waren we vergeten, anders was het denk ik sneller gegaan.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:23

Oh dit heb ik ook een keer gedaan, zo suf! Dat was in een studentenhuis, dus de combimagnetron vervangen was nou niet de eerste optie waar we aan dachten. Ding deed het ook nog prima. Behalve luchten niets bijzonders aan gedaan. De combimagnetron heeft nog jaren dienst gedaan, en na verloop van tijd was de geur er echt helemaal uit. Ik durf alleen niet meer te zeggen hoe lang dat geduurd heeft...

Als het me nu nog eens moest overkomen zou ik denk ik het deurtje even open laten en dan de Lampe Berger aanzetten in de keuken (met een neutrale olie).

Edit: al klinkt sinaasappel en kaneel ook heerlijk!

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:53

Heb je geen Lampe berger?

JorineV schreef:
Edit: al klinkt sinaasappel en kaneel ook heerlijk!


Die geur brand ik de hele winter, inclusief die geur in geurstokjes. Héérlijk <3