Fitbit, garmin, polar etc.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 17:37

Blacky94 schreef:
Ik heb zelf een Fitbit Versa 2 en zou eigenlijk de Sense willen. Maar heb deze ook nog geen jaar dus nu al switchen vind ik een beetje zonde van m'n geld :') De 2 heeft geen ingebouwde GPS maar geloof dat de Versa 3 en de Sense dat wel hebben.
Verder vind ik dat ie een hoop functies heeft en erg overzichtelijk is, en dat terwijl ik geen betaald abonnement heb. Kan er alles mee doen wat ik wil en hij koppelt ook makkelijk aan andere apps zoals Strava, Endomondo, MyFitnessPal, Spotify, Deezer, etc. Bij Deezer kan je bijv. een aantal playlists downloaden naar de watch. Een groot deel van de apps zijn ook via de watch zelf te starten/eindigen, nog afgezien van de eigen sporten die Fitbit erin heeft staan. Verder kan ik Whatsapp berichten beantwoorden met vooraf ingestelde berichten/emoticons of d.m.v. spraakbesturing. Opnemen via de watch kan ook, moet dan alleen wel bellen via mijn telefoon. Geen idee hoe dit zit met de Versa 3 of Sense eigenlijk.

Verder vind ik het een groot voordeel dat ie 5-6 dagen meegaat en vrij snel oplaad. Het is dan ook een sportstracker met smartwatch functies, en geen smartwatch met sportfuncties, zoals bijv. de Samsung Watch Active. Wat ik begreep moet die elke 1 a 2 dagen opgeladen worden en daar zou ik echt helemaal kriegel van worden, zeker als je ook je slaappatroon wil bijhouden.

De problemen die SandravdB aanhaalt heb ik ook vaker gehoord. Heb er zelfs gelukkig (nog) geen last van, maar wat ik zo in de Fitbit FBgroep teruglees is dat Fitbit heel schappelijk is m.b.t. garantie en omruilen waardoor je binnen no-time een nieuwe hebt of met flinke korting een nieuw model mag uitzoeken.


Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik vind de versa 3 ook best mooi, die had ik eerst op het oog totdat ik die 'slechte verhalen' las.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 17:39

mondi schreef:
Ik heb afgelopen week mijn Amazfit GTR binnen gekregen. Duidelijk scherm, waterdicht, GPS, gorillaglas etc. Ben erg tevreden en dat voor rond de 100 euro.


Die ken ik niet. Draait die op Android? En waar heb je 'm gekocht?

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 18:15

f4bjheu schreef:
Citaat:
Ik zoek een horloge die mijn stappen nauwkeurig bij houdt, mijn slaap bij houdt, mijn hartslag, eventueel stress bij houden.
Ingebouwde GPS, oproepen en berichten kunnen zien en meerdere sporten kunnen bij houden.
Ook moet die water bestendig zijn aangezien ik zwem.

Ik zoek een horloge wat niet te groot is!!
De app moet overzichtelijk en duidelijk zijn en het liefst zo veel mogelijk functies beschikbaar zonder een duur account te moeten maken (zoals fitbit)


Zelf de polar vantage V + hartslagband. Echt mega mega mega blij mee *\o/*
Horloge gaat zo'n 3 dagen ongeveer mee, iets meer en laadt mega snel op.
Wat voor mij ook ideaal is, is dat hij kan zijn hoe het met je spieren gaat (detraining, overreaching) en dat je dan ook kan zien wanneer je echt echt veel te veel gedaan hebt. Verder kan hij ook je vo2max bepalen etc, wel handig. Qua stappen nooit rare dingen, wel het idee dat ie soms stappen mee telt met sport.
Voor slaap bijhouden hebben ze 2 systemen, ik gebruik nightly recharge. Hij houdt niet alleen slaapritme bij maar ook hartslag/ANS herstel. Kan dus zien dat wanneer ik lang maar slecht heb geslapen dat ik dan ook slecht geslapen heb.

Hartslag track ik continue, geeft op horloge zelf high, low, lowest of sleep (bij sleep statistieken ook allerlei waarden voor hartslag oa avg en 28 day avg). Bij sport kan je ook hartslag zones locken, dan gaat ie piepen als je onder of boven een bepaalde zone zit (ideaal als je zB conditie wil trainen maar niet hele tijd op je horloge wil kijken). Hartslag zones kan je zelf aanpassen.

Qua sporten; Ik ben geen sporten tegengekomen die die niet kent. Je kan de volgorde/selectie van sporten die je op je horloge ziet aanpassen (ik heb bijvoorbeeld paardrijden, other outdoor (rest categorie), wandelen en fietsen achter elkaar, omdat ik die vaak na elkaar gebruik). Per sport kan je ook aanpassen wat je op je scherm ziet, wat je wil tracken en of je m onder bepaalde omstandigheden automatische wil laten pauzeren of als lap aan wil geven (bijvoorbeeld met roeien als je stil ligt best praktisch). Met skiën snapt ie ook het verschil tussen skien en liften, wat heel fijn is. Wat ik ook leuk vind is Spark. Hij kan zien wat je afgelopen dagen beetje gedaan hebt en geeft dan de suggestie cardio, kracht, supportive (strechen etc) of doe niets. Hij geeft dan zelf een trainingsschema wat bij jou past, incl varierende oefeningen. Heb er ook mee gezwommen, hij herkend zelf een lap (verschillende maten zwembad).
Moet wel zeggen; de hartslag meting met sport vind ik over het algemeen echt best heel goed, maar als het kan link ik m toch liever aan mn hartslag meter. Die is net iets sneller met kleine veranderingen.

Beetje stom maar wel fijn; De wekker functie wordt ik echt heel blij van. Begint met trillen en gaat na paar keer pas piepen, gezien ik bijna altijd door alleen trillen al wakker wordt is dat een stuk fijner dan een gillende wekker. Ook fijn; Serene - Hartslag (HRV)/ademhalingsoefening. Kan zelf instellen hoe lang in en uitademen, max 20 min en kan zien hoe goed je lichaam reageert. Gaat ook op trilling (en visueel als je wilt) dus je hoeft niet naar je horloge te kijken tijdens de oefening.

Horloge werkt met Flow en Beat. Als ik bijvoorbeeld mijn horloge niet om heb maar wel mijn hartslagband en een sessie met beat track, dan snapt mijn horloge dat ook. In flow heb je overigens echt ook mega veel opties, waaronder dat je je conditie & trainingen (incl intensiteit) van de afgelopen maanden kan zien wat wel handig is.

Hele lap tekst geworden hahaha, maar lang verhaal kort; voldoet aan je eisen en meer, is top.
Oh en over specifiek dit horloge; ik voel m niet als ik hem om heb en is life-proof. Ben nogal onhandig (lees; kan echt alles onbedoeld slopen, incl zo'n telefoon hoesje waar je met vrachtwagens overheen kan en telefoon van gebouw kan gooien), stoot ook regelmatig ergens tegen aan maar er zit na meer dan 1,5 jr precies 1 klein krasje op die je nauwelijks ziet


Edit; ik heb hiervoor trouwens verschillende fitbits en 2 garmins gehad (een soort fitbit en een die ook zon rond scherm had als deze). Tot nu toe meest fan van polar (meest intuitief, gps is top, HR is meest accuraat)


Bedankt voor je uitgebreide antwoord!!
Helaas lees ik dat polar slecht koppelt met huawei dus weet niet of ik dat wel moet doen. Verder lijkt het me echt een onwijs fijn horloge!

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:20

Ik ben naar een Coolblue winkel gegaan omdat ik ook zat te twijfelen over de grootte van de wijzerplaat.
Ben zo goed geholpen daarom ben ik op de vivoactive 4s uitgekomen.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 01:27

Ik heb de garmin vivoactive 4s besteld en vandaag binnen gekregen.
Wat ik in korte tijd al heb kunnen merken is dat ik terwijl ik de hele tijd op de begane grond was toch een trap heb gelopen, heel raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:56

ApplePapple schreef:
Ik heb de garmin vivoactive 4s besteld en vandaag binnen gekregen.
Wat ik in korte tijd al heb kunnen merken is dat ik terwijl ik de hele tijd op de begane grond was toch een trap heb gelopen, heel raar.


Dat werkt met luchtdruk en is niet heel precies. Luchtdruk om je heen verandert en dat zorgt nog wel eens voor meetfouten. Ik sluit de dag ook wel eens af met een oneven aantal trappen, terwijl ik toch echt elke dag weer in hetzelfde bed op dezelfde verdieping eindig.

Mijn fitbits gingen alledrie (!) echt stuk. Kwam ik met een dagje werken achter mijn bureau op 124 verdiepingen traplopen. Dan weet je dat er echt wat mis is. Als ik 124 verdiepingen traploop mag je de krant bellen. Dan is er een wonder gebeurd.:')

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:08

Traplopen is het enige dat idd niet correct is op mijn Vivoactive. Maar dat vind ik ook het minst belangrijk.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 11:45

Bedankt voor jullie reacties, dan weet ik dat het niet aan mijn horloge ligt!

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 19:06

Ik ben toch niet zo heel tevreden.
Mijn slaap houdt die slecht bij, momenten dat ik wakker ben om te draaien geeft die niet aan. Mijn oude fitbit gaf dit perfect aan.

En met zwemmen houdt die de baantjes ook regelmatig niet goed bij.

Weet niet of meer mensen dit probleem herkennen?

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:18

ApplePapple schreef:
Ik ben toch niet zo heel tevreden.
Mijn slaap houdt die slecht bij, momenten dat ik wakker ben om te draaien geeft die niet aan. Mijn oude fitbit gaf dit perfect aan.

En met zwemmen houdt die de baantjes ook regelmatig niet goed bij.

Weet niet of meer mensen dit probleem herkennen?

Ik niet baantjes doet die hier heel goed. Slapen doe ik er niet mee.

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:43

Alle eisen die jij wil zoek ik ook...

Alleen durf ik het allemaal niet aan met mijn huawei omdat die meer mankementen aan het vertonen is. Huawei p20 lite hier. Wacht nog even wat ik wil voor telefoon en weet ongeveer wat ik wil voor horloge. Dus wacht nog even.

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:00

Nee geen last van.

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:19

x_Jeanine_x schreef:
Alle eisen die jij wil zoek ik ook...

Alleen durf ik het allemaal niet aan met mijn huawei omdat die meer mankementen aan het vertonen is. Huawei p20 lite hier. Wacht nog even wat ik wil voor telefoon en weet ongeveer wat ik wil voor horloge. Dus wacht nog even.


Neem geen Huawei meer kan ik je als tip meegeven!

Er zijn wat strubbelingen tussen de VS (Android Google) en China (Huawei), waardoor de nieuwste Huawei smartphones niet meer met Google werken.

Het is nog steeds Android, maar veel dingen van Google zijn niet beschikbaar.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 13:32

@lenaa_tje, heb jij ook de garmin vivoactive 4s? En waar zet jij hem dan op als je gaat zwemmen?

@mando voor jou dezelfde vraag, ook de garmin vivoactive 4s?
Dus geen last dat die de slaap niet goed noteert?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:42

Ik heb ook de vivoactive. Ik heb wel het idee dat hij de slaap goed pakt. Wel vind ik het traplopen bloedirritant. Helemaal als ik bij mijn vriendin Nijmegen ben dan blijf ik maar "traplopen" omdat het daar zo heuvelachtig is. :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:45

Ik heb een uurwerk wat denk ik volledig aan je eisen voldoet, behalve niet-lomp en elegant voorkomen. Namelijk de Garmin Forerunner 750XT. De app Connect werkt prima op mijn Nokia 6.2 op android, en ik kan 'm ook koppelen met onder andere strava, endomundo, tomtom etc. Heeft rubber bandje, je zou eens moeten bekijken of je ze kan aanpassen maar ik denk het wel.

Kan alle routes tracken, je kan er zelf ook kaarten in gpx naar importeren en dan gebruiken als GPS. Het is eigenlijk een uurwerk voor triathlon. Zwemmen binnen en in open water kan je registreren, fietsen binnen/buiten, lopen buiten en op loopband, wandelen, noem maar op. Ik track er vooral mijn buitenritten mee. Dan zet ik 'm op hardlopen aan en wijzig dat achteraf in de app naar paardrijden. Je kan er trainingsprogramma's mee uitwerken, koersen tegen jezelf of tegen anderen.

Houdt je slaappatroon bij, hartslag, menstruatiecyclus, VO²max, noem maar op. Zit wel in de hogere prijsklasse > €250. Afhankelijk waar je hem wil bestellen kan daar ook nog weleens bijna €100 verschil op zitten...

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:01

Ik heb een Samsung Gear Fit 2! Werkt dus super met Android toestellen!

Heeft dezelfde shape/vorm als een fitbit, maar veeel meer functies. Ik krijg meldingen van mijn telefoon te zien, de tijd/temperatuur, stappen, hartslag, activiteit, trappen, kalander en er zijn nog heel veel dingen extra in te stellen (calorieën teller/verbrander, water/cafeïne inname, trainingen).

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:08

ApplePapple schreef:
@lenaa_tje, heb jij ook de garmin vivoactive 4s? En waar zet jij hem dan op als je gaat zwemmen?

@mando voor jou dezelfde vraag, ook de garmin vivoactive 4s?
Dus geen last dat die de slaap niet goed noteert?

Nee heb de voorloper de 3s, ik zet hem dan op zwembad. Weet niet of dit er al op stond of dat ik de app heb gedownload.

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:30

ApplePapple schreef:
@lenaa_tje, heb jij ook de garmin vivoactive 4s? En waar zet jij hem dan op als je gaat zwemmen?

@mando voor jou dezelfde vraag, ook de garmin vivoactive 4s?
Dus geen last dat die de slaap niet goed noteert?

Hoe connect hij met je Huawei? Hier was Garmin en Huawei echt om te janken |(

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 15:00

MuSLi schreef:
ApplePapple schreef:
@lenaa_tje, heb jij ook de garmin vivoactive 4s? En waar zet jij hem dan op als je gaat zwemmen?

@mando voor jou dezelfde vraag, ook de garmin vivoactive 4s?
Dus geen last dat die de slaap niet goed noteert?

Hoe connect hij met je Huawei? Hier was Garmin en Huawei echt om te janken |(



Hier doet die het goed, ik heb de P20. Had geen problemen ermee dat die niet deed koppelen.

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 07:30

Ik heb inderdaad de 4s. Nog steeds zo blij mee.
Soms moet je extra verversen om de slaap gegevens goed te krijgen.

Ik had daar soms last van als ik weer een spooknacht had gehad.
Dan liep ik te spoken paar uur en dan registreerde hij de slaap tot wakker worden en van daarna niet.
Maar dan loop dag stond dat wel ineens geregistreerd.

Ik merk wel dat als ik soms wakker ben, voor mijn idee een uur, dat dat vaak korter is.

Ik ben er nog steeds blij mee.

Had echt een slaapprobleem en kreeg op deze manier goede inzicht erin.

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:09

Murphylover schreef:
Ik heb een Garmin, geen Huawei telefoon wel op Samsung en iPhone gehad
Horloge bevalt kwa systeem prima goed overzichtelijk app om je resultaten in te kijken + extra's
Het enige nadeel ik ben zwaar allergisch ( tot open huid aan toe) voor het rubbere bandje, dus ik gebruik hem nog nauwelijks heel erg jammer want hij was niet goedkoop !

Oh komen die plekken op mijn pols daarvan :=

Dacht dat t irritatie door zweet was. Heb ook een garmin en zo af en toe krijg ik een jeukende, rode plek net onder dat bandje.

Hoodie
Berichten: 313
Geregistreerd: 15-02-20

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:22

Ik heb nu een Polar Ignite. Voor de prijs ben ik er erg tevreden over. Op het begin was de batterijduur betwijfelbaar maar eigenlijk doe ik er 3/4/5 dagen mee wat best prima te doen is. Natuurlijk zit paardrijden standaard bij de sporten en is in gebruik met de app makkelijk (al weet ik niet hoe deze het doet met een huaweii, ik heb een one plus..). De ingebouwde GPS werkt ook super, vooral in het bos. In de bak maakt ie nog wel is een uitschieter naar een plek waar ik niet eens bij kom met mijn paard, maar dat neem ik maar voor lief :') Je kan je snelheid zien in een gemakkelijk ogende tabel, evenals je hartslag en hoeveel je daalt/stijgt. Al kloppen de dalingen/stijgingen niet zo geloof ik, want het is best vreemd dat ik 5 m 'daal' en 10 m 'stijg' als ik in een hele gelijke bak rijd :+
Ook heel fijn; de night recharge. Eerst wou ik dit horloge zodat hij aan kon geven hoeveel ik op een dag kon doen, maar dat is blijkbaar alleen voor de klaargestoomde trainingen obv je nightly recharge welke ik achteraf gezien toch niet gebruik := Het geeft wel een mooie inschatting om terug te zien wanneer je even je dag niet hebt.
Ik had hiervoor een Fitbit charge 2, was ook een prima ding alleen veel te simpel. Mijn volgende sporthorloge word een Garmin denk ik maar die was mij voor nu te duur.

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:50

Dilan93 schreef:
Murphylover schreef:
Ik heb een Garmin, geen Huawei telefoon wel op Samsung en iPhone gehad
Horloge bevalt kwa systeem prima goed overzichtelijk app om je resultaten in te kijken + extra's
Het enige nadeel ik ben zwaar allergisch ( tot open huid aan toe) voor het rubbere bandje, dus ik gebruik hem nog nauwelijks heel erg jammer want hij was niet goedkoop !

Oh komen die plekken op mijn pols daarvan :=

Dacht dat t irritatie door zweet was. Heb ook een garmin en zo af en toe krijg ik een jeukende, rode plek net onder dat bandje.


Ik heb daar ook heel erg veel last van, zoveel zelfs dat ik twijfel over een nieuwe kopen en ik heb deze pas een jaar. Denk dat die van mij te klein is voor mijn pols, bij mijn vorige Garmin had ik namelijk geen plekken.

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:55

__Toverbal schreef:
Ik heb nu een Polar Ignite. Voor de prijs ben ik er erg tevreden over. Op het begin was de batterijduur betwijfelbaar maar eigenlijk doe ik er 3/4/5 dagen mee wat best prima te doen is. Natuurlijk zit paardrijden standaard bij de sporten en is in gebruik met de app makkelijk (al weet ik niet hoe deze het doet met een huaweii, ik heb een one plus..). De ingebouwde GPS werkt ook super, vooral in het bos. In de bak maakt ie nog wel is een uitschieter naar een plek waar ik niet eens bij kom met mijn paard, maar dat neem ik maar voor lief :') Je kan je snelheid zien in een gemakkelijk ogende tabel, evenals je hartslag en hoeveel je daalt/stijgt. Al kloppen de dalingen/stijgingen niet zo geloof ik, want het is best vreemd dat ik 5 m 'daal' en 10 m 'stijg' als ik in een hele gelijke bak rijd :+
Ook heel fijn; de night recharge. Eerst wou ik dit horloge zodat hij aan kon geven hoeveel ik op een dag kon doen, maar dat is blijkbaar alleen voor de klaargestoomde trainingen obv je nightly recharge welke ik achteraf gezien toch niet gebruik := Het geeft wel een mooie inschatting om terug te zien wanneer je even je dag niet hebt.
Ik had hiervoor een Fitbit charge 2, was ook een prima ding alleen veel te simpel. Mijn volgende sporthorloge word een Garmin denk ik maar die was mij voor nu te duur.

Ik ben een beetje getriggerd door je laatste zin: waarom een Garmin? Wat biedt Garmin volgens jou dat een duurder model van Polar niet kan?
Hier ook een heel tevreden gebruiker van de Polar ignite :j
Maar ik gebruik ook de standaard trainingen voor het hardlopen...