Een pelletkachel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:45

Vertalingen zijn hier en daar knullig en de copyright onderaan is enkel 2016. Slordig is dat in elk geval, geen moeite gedaan voor goede vertaling, maakt ook twijfelachtig of ze klanten in die taal te woord kunnen staan.
Verder wel chat (robot?) maar geen adres, telefoonnummer, email of verhaaltje over het bedrijf zelf. Voor een bedrijf dat bij de legale blabla dit claimt lijkt mij dat vreemd.

Citaat:
Juridische kennisgeving

De site buchespellets.com wordt uitgegeven door het bedrijf EFFY CONNECT.
legale informatie

Geregistreerd bij de RCS Parijs onder nummer
504201716 Intracommunautair btw-nummer: FR61504201716
RCS-nummer: Parijs B 504201716 Bedrijfsomvang
: 50 tot 99 werknemers
Aandelenkapitaal: € 507.102,00

Hoofdkantoor:
33 avenue du Maine
75755 Parijs CEDEX 15, Frankrijk.

Gastheren:

No-Sec - 15 Lisière du Golf, 92500 Garches
Google Cloud Platform - 8 rue de Londres 75009 Parijs
van https://www.buchespellets.com/mentions-legales/

mysa

Berichten: 10466
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Een pelletkachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:46

Machine translation, zou er niet mee in zee gaan.

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:01

Dank jullie wel. Het voelt ook niet pluis. Wat jullie schrijven zagen wij ook en het is ook te mooi om waar te zijn.

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:48

Toevallig dat ik dit topic vandaag weer tegenkom, die rotbak hier wilt weer niet opstarten. Spuwt een hoop pellets uit, maar de ontsteking wilt niet lukken. Tegen dat ie dat dan wél doet, liggen er super veel pellets en maakt ie weer super veel rook aan.

IK. WIL. CENTRALE. VERWARMING. :+ }>

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Een pelletkachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:09

Gewoon een houtkachel, vlammetje erbij en klaar :)
Onze versie kon ook met elektrische ontsteker maar hebben we bewust niet gedaan.

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:17

LWDaisy schreef:
Toevallig dat ik dit topic vandaag weer tegenkom, die rotbak hier wilt weer niet opstarten. Spuwt een hoop pellets uit, maar de ontsteking wilt niet lukken. Tegen dat ie dat dan wél doet, liggen er super veel pellets en maakt ie weer super veel rook aan.

IK. WIL. CENTRALE. VERWARMING. :+ }>



Ooooh wat balen.

Hier genieten we volop van een kachel die altijd gelijk start. Lijkt me heel heel balen als hij het niet gelijk doet.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:50

Onze houtkachel was stuk maar zijn erg blij met de andere 2e hands. Voordeel, hij kon met wat kleine aanpassingen gewoon weer op het bestaande systeem aangesloten worden.
Kunnen we onze ongevallen bomen zelf weer opstoken :+
Zonder kachel was het ongeveer 7 graden binnen dus dat was best fris op de bank voor de tv :brr:

Nicjuh_
Berichten: 260
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Gilze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:56

LWDaisy schreef:
Toevallig dat ik dit topic vandaag weer tegenkom, die rotbak hier wilt weer niet opstarten. Spuwt een hoop pellets uit, maar de ontsteking wilt niet lukken. Tegen dat ie dat dan wél doet, liggen er super veel pellets en maakt ie weer super veel rook aan.

IK. WIL. CENTRALE. VERWARMING. :+ }>


Klinkt als kapotte ontbrander, helaas gaan die dingen niet onbeperkt mee. Of is die van jullie nog redelijk nieuw of onlangs vervangen?
Wij hebben dit ook eens gehad, nieuwe erin en hij deed 't weer top.

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:04

Nicjuh_ schreef:
LWDaisy schreef:
Toevallig dat ik dit topic vandaag weer tegenkom, die rotbak hier wilt weer niet opstarten. Spuwt een hoop pellets uit, maar de ontsteking wilt niet lukken. Tegen dat ie dat dan wél doet, liggen er super veel pellets en maakt ie weer super veel rook aan.

IK. WIL. CENTRALE. VERWARMING. :+ }>


Klinkt als kapotte ontbrander, helaas gaan die dingen niet onbeperkt mee. Of is die van jullie nog redelijk nieuw of onlangs vervangen?
Wij hebben dit ook eens gehad, nieuwe erin en hij deed 't weer top.


Heeft pakweg een maand geleden zijn onderhoud gehad. Ding voelt gewoon aan dat we hem haten haha. Hij doet het ondertussen weer hoor, ik heb hem 5 seconden uitgezet en daarna startte hij gewoon op :)

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:05

pien_2010 schreef:
LWDaisy schreef:
Toevallig dat ik dit topic vandaag weer tegenkom, die rotbak hier wilt weer niet opstarten. Spuwt een hoop pellets uit, maar de ontsteking wilt niet lukken. Tegen dat ie dat dan wél doet, liggen er super veel pellets en maakt ie weer super veel rook aan.

IK. WIL. CENTRALE. VERWARMING. :+ }>



Ooooh wat balen.

Hier genieten we volop van een kachel die altijd gelijk start. Lijkt me heel heel balen als hij het niet gelijk doet.


Ugh vooral als je hem dan open doet om de overbodige pellets te verwijderen en je een hoop rook in je gezicht krijgt, en heel de woonkamer stinkt :+

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:29

palousa_boy schreef:
Onze houtkachel was stuk maar zijn erg blij met de andere 2e hands. Voordeel, hij kon met wat kleine aanpassingen gewoon weer op het bestaande systeem aangesloten worden.
Kunnen we onze ongevallen bomen zelf weer opstoken :+
Zonder kachel was het ongeveer 7 graden binnen dus dat was best fris op de bank voor de tv :brr:


Houtkachel geeft toffe warmte. Heerlijk ook. Ik vind de pelletkachel ook meer lawaai maken, maar daar zijn we nu aan gewend.
Ik vind het gemakkelijker en geeft minder stof. Als he ouder bent is pelletkachel handiger.
De houtkachel hebben wij altijd van genoten maar geeft meer rook.

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Een pelletkachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:16

Meer rook ligt dat ook niet aan hoe oud de houtkachel is?
Onze oude was echt een vervuiler, deze nieuwe niet meer.
Merk je ook aan de as, veel kleiner opvang bakje en 1 keer in de week vol met veel stoken.
Terwijl de oude een grote asbak had en dagelijks vol.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:27

Ja dat kan aan van alles liggen, kachels hebben efficientie klasse, nieuwere kachels zullen over het algemeen beter scoren, zeker omdat er in het buitenland al richtlijnen voor zijn. Wij hebben nu bijvoorbeeld een kachel uit Oostenrijk en die voldoet aan allerlei normen voor de verbranding en fijnstof uitstoot.

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Een pelletkachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:29

Ja precies dat heeft onze ook, ik meen onthouden te hebben een Duits keurmerk?

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:17

DuoPenotti schreef:
Meer rook ligt dat ook niet aan hoe oud de houtkachel is?
Onze oude was echt een vervuiler, deze nieuwe niet meer.
Merk je ook aan de as, veel kleiner opvang bakje en 1 keer in de week vol met veel stoken.
Terwijl de oude een grote asbak had en dagelijks vol.


Onze houtkachel is super modern, amper as en gebruikt weinig hout. Hout is top kwaliteit . De pelletkachel ruik of zie je niet. In het andere huis zie je pluimpje rook en soms ruik je het ook. Nul rook of geur bij een houtkachel geloof ik niet in.

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Een pelletkachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:22

Nul niet, met aanmaken is er rook. Of als je hem teveel smoort.
Maar wat ik zie bij mijn zwager met pellet ook niet 0.
Lees ik hier zie lees ik ook over zwarte raampjes, wat wil zeggen geen volledige verbranding, dus rook.

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:19

DuoPenotti schreef:
Lees ik hier zie lees ik ook over zwarte raampjes, wat wil zeggen geen volledige verbranding, dus rook.
Dat is van mij, en was in het begin dat normaal is bij een nieuwe kachel. Nu hebben we amper of geen aanslag. Het is meer wat verbrand hout dat op het raampje zit en ik veeg het er met een keukenpapiertje zo eraf. NOg nooit hebben wij het ruitje schoon hoeven te maken. Het is eventjes een veeg en de as is van het ruitje af.
Tevens zuig ik de kachel één keer per week leeg met de bouwstofzuiger. We hebben dus heel erg weinig as en zeker vergeleken met de houtkachel. Wij zijn erg tevreden en van mij DP mag je er van maken wat je wil, maar de houtkachel hebben wij een beetje rook en de pelletkachel niet.

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Een pelletkachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:30

Sorry, maar waarom het gepikeerde antwoord?
Ik bedoelde er niets verkeerds mee.
Als dat ik enorm veel verschil heb ervaren tussen onze oude kachel en de nieuwe.
Die nieuwe voldoet ook aan eisen van uitstoot enz.
Daarmee wilde ik niets verkeerd zeggen over pellets kachels in het algemene of zo. En al zeker niet over die van jou.

Begrijp ook echt de reactie niet en vind het niet prettig.

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Een pelletkachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:14

Dan sorry dan heb ik je antwoord verkeerd geïnterpreteerd want het riep bij mij op: "het maakt niet uit, hoe weinig of niet de uitstoot is, het zal toch nooit goed zijn, ongeacht hoeveel moeite we daar ook voor doen". Dus sorry.

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Een pelletkachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:17

Dank je wel voor je excuses. :j
Nee zo was het zeker niet bedoeld.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:31

DuoPenotti schreef:
Ja precies dat heeft onze ook, ik meen onthouden te hebben een Duits keurmerk?


Het klinkt Duits inderdaad ;-). Ik zie nu ook dat sinds 2018 alle verkochte kachels verplicht een energielabel moeten hebben. Houtkachels gaan van B tot A+ en Pelletkachels van A tot A++, dus ligt er aan wat je hebt, maar pellet is niet per definitie hoger. Ik heb wel het idee dat het label meer zegt over efficientie (hoeveel gaat erin om een bepaalde kw te halen) dan over uitstoot. Daar heb je volgens mij weer meer de Duitse certificeringen voor.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:22

OK de pelletkachel staat, nu ben ik op zoek naar een goede asstofzuiger. Mijn werd de karcher wd4 premium aangeraden, iemand nog betere ideeën?
Ik kon wel een nieuw topic openen maar dit leek me handiger :)

Nicjuh_
Berichten: 260
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Gilze

Re: Een pelletkachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 21:20

Wij hebben een powerplus aszuiger.niet heel duur, werkt prima. Je moeg m wel telkens schoonmaken, ook het filter. Nieuwe filters kun je kopen bij toolstation, dat is wel makkelijk. Zoek er wel een met ingebouwde motor. Er worden er ook verkocht waarbij je met zuigkracht sm je stofzuiger werkt. Dat is niet handig.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Een pelletkachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 21:48

Ik gooi eerst het asbakje leeg. Wat er daarna nog in zit zuig ik op met mijn gewone Miele stofzuiger. Doe ik al jaren.

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Een pelletkachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:04

Estja, dat wordt afgeraden, is geen behoudt voor je stofzuiger, dat hele fijne stof.

Wij hadden een aszuiger maar tegenwoordig gebruiken we onze Karcher bouwstofzuiger hier voor.

Eerst het bakje leeg maken idd, dan alles wat er naast is gegaan en de resten in het bakje leeg zuigen, plus in de kachel zelf eventueel as wat er nog ligt.
Ruitje schoonmaken en klaar. 1x per week is hier genoeg.