Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
CastaMickey
Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 00:45

Captain schreef:
CastaMickey schreef:
Vandaag voor maar 20 euro weekboodschsppen gedaan *\o/* groenten van de Lidl en alles wat ze niet hadden bij de ah. Omdat ik als iets in de aanbieding is veel voorraad haal hoefde ik alleen maar wat dingen voor avondeten, brood, nepkaas en sojamelk te hebben. Had alle vleesvervangers nog van een aanbieding een tijdje terug en broodbeleg en sojayoghurt had ik ook nog. Volgende stap is recepten bedenken adhv de bonus maar ik ben al aanzienlijk aan het besparen :).


Omg hoe dan!! :')

Ik heb net boodschappen gedaan voor vanavond en morgenavond (en de rest wss maandag voor lunch). 50 euro. :') En dan was het vlees zelfs gratis (12 euro bespaard) want over datum. :+


Dingen in de aanbieding halen, geen vlees eten etc
Ik heb alleen maar dingen voor de avonden hoeven te halen en een brood. Heb een tijdje terug mn vriezer volgegooid met vvv die in de aanbieding waren. Is nu wel voor het eerst dat het maar zo weinig is maar ik had nu gewoon niet heel veel nodig.

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony


pandour4evuh
Berichten: 483
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Delft, Nederland

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 11:51

Ik heb het even voor onszelf uitgerekend en ik ben mij rot geschrokken.
In de maand oktober hebben wij 1000,00 in de hele maand uitgegeven voor 2 personen.
De maand november zitten we nu op een totaal van 477,00.
Het afgesproken doel was om onder de 400,00 per maand te blijven.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat wij nogal van sushi houden en we beiden erg hard en veel werken momenteel en gemakzucht bovenaan staat.
Maar ik zeg altijd het opmerken van patronen is de 1e stap naar verbetering.
Vanaf volgende maand ga ik er wekelijks bovenop zitten wat we nu eigenlijk uitgeven.

Boodschappen doen we 1x per week bij Picnic en we halen brood bij de AH omdat daar het enige brood is wat ik voldoende voedend vind. Dit is wel 3,00 per brood.

Vorige week ben ik begonnen met Mealprepping en dat is ons goed bevallen. We hebben nu weer voor de komende week de maaltijden gekookt en in de vriezer staan. Het enige wat we moeten doen is het bakje uit de vriezer halen in de ochtend.

Daarnaast is gezond eten wel heel belangrijk voor ons en daar gaat dan ook het meeste van het geld in zitten. We eten namelijk koolhydraat arm, behalve de lunch (boterhammen) en de basis is daarom groenten. Brocolli rijst, couscous van brocolli en courgette tagiatelli staat hier standaard op het lijstje en daar betaal je gewoon voor.

-2.2

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 14:58

Wij doen een keer in de week grote boodschappen voor 50-60 euro. Verder gaan we nog 1 a 2 keer per week naar de winkel voor losse dingetjes, dat zal ook wel rond de 40 euro zitten. Daarnaast hebben we nog Hellofresh wat ook ongeveer 40 euro per week is. Ook gaat mijn vriend nog 2 keer per week naar bakker/slager. Dit kost denk ik per week 50 euro.
Schrik er eigenlijk wel van hoeveel dit per maand is voor 2 personen :') Binnenkort komt er een baby bij, dus dan zal het nog wel iets hoger liggen met voedingen etc.

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

Schemerdier
Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 15:35

Zonder te willen veroordelen, als ik goedkope lijstjes zie passeren, snap ik dan wel weer waarom wij duurder uitkomen: ik zou er echt geen week op kunnen rondkomen qua hoeveelheid en wij eten een stuk meer groenten (duur!) en ik probeer de goedkopere bewerkte producten zo veel als mogelijk te laten staan...

Als ik me niet vergis bestond mijn boodschappenlijstje voor vrijdag hieruit; was in totaal maar 38 euro, 2 personen:

klein zakje aardappelen 1kg (ik wist niet of we nog genoeg hadden)
6 paprika's
blik linzen
1 kg wortels
1 karton diepvries spinazie (weet de hoeveelheid niet, AH; maar de helft van nodig voor de geplande maaltijd)
2 vleeshamburgers
2 linzenburgers
1 doosje falafel van garden gourmet
2 vegetarische worsten van de vegetarische slager
1 pakje sojaroom
6 blikjes tonic
4 pistolets
zakje sla
1 komkommer
4 appels
1 groot pak koffiepads Perla
1 doos AH cornflakes met chocolade
2 blikjes tomatenpuree (maar ! van gebruikt)
2 blikken gepelde tomaten
1 doos gemengde/wilde rijst van de ah (300 gram ofzo?)
1 zakje strooikaas

(we hadden zelf nog enkele dingen zoals brood, kaas, snoep/chips, havermout + melk voor ontbijt)

Hiervan hebben we dus vrijdagavond gevulde paprika's met rijst/linzen/spinazie/tomatenouree mengsel en nog een tomatensaus er bij (met knoflook ui en nog wat echte tomaat die we nog hadden)

De overschot hebben we zaterdagmiddag opgegeten, s'avonds gewoon croque monsieurs met kaas den ketchup.

Vanmiddag hebben we pistolets met hamburger, sla en komkommer gegeten.
Vanavond maak ik aardappelgratin met wortels voor hopelijk 2 maaltijden; 1 keer met vegetarische worstjes en 1 keer met falafel erbij.

=> hiervan kunnen we dus 4 dagen mee rondkomen. (Alhoewel de kaas net op is en we dus geen complete lunchmaaltijd meer hebben morgen :+ )

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

maralyn
Berichten: 10418
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 15:47

pandour4evuh schreef:
Ik heb het even voor onszelf uitgerekend en ik ben mij rot geschrokken.
In de maand oktober hebben wij 1000,00 in de hele maand uitgegeven voor 2 personen.
De maand november zitten we nu op een totaal van 477,00.
Het afgesproken doel was om onder de 400,00 per maand te blijven.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat wij nogal van sushi houden en we beiden erg hard en veel werken momenteel en gemakzucht bovenaan staat.
Maar ik zeg altijd het opmerken van patronen is de 1e stap naar verbetering.
Vanaf volgende maand ga ik er wekelijks bovenop zitten wat we nu eigenlijk uitgeven.

Boodschappen doen we 1x per week bij Picnic en we halen brood bij de AH omdat daar het enige brood is wat ik voldoende voedend vind. Dit is wel 3,00 per brood.

Vorige week ben ik begonnen met Mealprepping en dat is ons goed bevallen. We hebben nu weer voor de komende week de maaltijden gekookt en in de vriezer staan. Het enige wat we moeten doen is het bakje uit de vriezer halen in de ochtend.

Daarnaast is gezond eten wel heel belangrijk voor ons en daar gaat dan ook het meeste van het geld in zitten. We eten namelijk koolhydraat arm, behalve de lunch (boterhammen) en de basis is daarom groenten. Brocolli rijst, couscous van brocolli en courgette tagiatelli staat hier standaard op het lijstje en daar betaal je gewoon voor.



Als het je lukt, die 400 euro, houd je dus 600 euro over.

Dat is ook best leuk denk ik :D

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Schemerdier
Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 15:51

Van 1000 naar 400, amai dat is een sterk doel! Ik kan me inderdaad voorstellen dat koolhydraatarm een stuk duurder is, aardappelen, brood en pasta zijn heel goedkoop en vullen toch goed.

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

Moon_light94
Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:23

Wij zitten rond de 500 voor 2 personen per maand geloof ik.
Zaten eerst hoger, maar we wilden het echt omlaag hebben. Hier moet ik bijzeggen, take away zit er bij in, en vriend doet keto dieet en dat maakt t ook wat prijziger.

Sinds tijdje doen we weekboodschappen ipv elke dag even snel. Dat scheelt al. En we hebben een duidelijk weekmenu nu. Dan kun je beter inkopen en gooi je minder weg. Uiteindelijk willen we nog wat zakken, maar we zijn in ieder geval op de goeie weg.

Wel interessant om te lezen dit :j

Danseresje
Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:41

Nadat ik al ruim een jaar de teugels wat had laten vieren, ben ik nu weer terug naar mijn €30 per week. Ik pin dit van tevoren en moet mijn boodschappen er dus op aanpassen. Heb in mijn budget gerekend op €150 per maand aan boodschappen, gezien je soms 5x boodschappen moet doen tussen het ene salaris en het volgende. Als er dan maar een interval van vier weken tussenzit, kan ik het budget van die wel gebruiken voor shampoo, vaatwastabletten, schoonmaakmiddel, etc. Wat er over is, hup in de spaarpot :$

Momenteel ben ik ook erg aan het letten op wat ik eet en komt er geen pasta of rijst op tafel. Maar ook met veel groente en kruiden kom ik netjes uit met mijn budget (en koopzegels :') :j ).

Deze week scheelde het ook dat ik nog zo'n 1/3e bloemkool heb liggen wat ik kan gebruiken voor bloemkoolrijst.

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

maralyn
Berichten: 10418
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:12

Danseresje schreef:
Nadat ik al ruim een jaar de teugels wat had laten vieren, ben ik nu weer terug naar mijn €30 per week. Ik pin dit van tevoren en moet mijn boodschappen er dus op aanpassen. Heb in mijn budget gerekend op €150 per maand aan boodschappen, gezien je soms 5x boodschappen moet doen tussen het ene salaris en het volgende. Als er dan maar een interval van vier weken tussenzit, kan ik het budget van die wel gebruiken voor shampoo, vaatwastabletten, schoonmaakmiddel, etc. Wat er over is, hup in de spaarpot :$

Momenteel ben ik ook erg aan het letten op wat ik eet en komt er geen pasta of rijst op tafel. Maar ook met veel groente en kruiden kom ik netjes uit met mijn budget (en koopzegels :') :j ).

Deze week scheelde het ook dat ik nog zo'n 1/3e bloemkool heb liggen wat ik kan gebruiken voor bloemkoolrijst.


Hier wel graag rijst. Of aardappelen.
Aardappels momenteel 49 cent per kg en rijst zit op 5 euro per 4,5 kg.
En daar doen we nogal n tijd mee!

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:52

Zijn hier ook mensen die voedselpakketten redden via too good to go?

[url]<a rel="nofollow" href="https://www.euroclix.nl/index?SRef=MBWjSfKpcEZfTaVf">EuroClix, het online spaarprogramma </a>[/url]

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-20 21:53

karin1994 schreef:
Zijn hier ook mensen die voedselpakketten redden via too good to go?


Ik heb er nav dit topic 2 gekocht.
1 van de Lidl met groente en fruit en 1 van de bakker met brood en donuts.

“A horse is your best friend you can tell them anything and no one will ever know.”

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:54

AnoukWelsh schreef:
karin1994 schreef:
Zijn hier ook mensen die voedselpakketten redden via too good to go?


Ik heb er nav dit topic 2 gekocht.
1 van de Lidl met groente en fruit en 1 van de bakker met brood en donuts.


Ik ga morgen mn eerste box ophalen, beviel het goed?

[url]<a rel="nofollow" href="https://www.euroclix.nl/index?SRef=MBWjSfKpcEZfTaVf">EuroClix, het online spaarprogramma </a>[/url]

snorkel1986
Berichten: 3003
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:56

karin1994 schreef:
Zijn hier ook mensen die voedselpakketten redden via too good to go?

Ja af en toe vooral bakker is leuk vind ik

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-20 21:59

@karin1994 ja beviel goed! Ik eet door de box meer groente!
Ook dingen die ik zelf niet zou kopen eet ik nu toch wel.
Brood was enig puntje dat het enkel wit brood was, bruin had er voor mij wel bij gemogen. :Y)


[ img ]

[ img ]

“A horse is your best friend you can tell them anything and no one will ever know.”

PSvanLot
Berichten: 10127
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:04

karin1994 schreef:
Zijn hier ook mensen die voedselpakketten redden via too good to go?


Ja zo af en toe. Echt leuk om zo af en toe te doen.

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:10

Wat leuk zo veel goede ervaringen! Ik ben benieuwd morgen wat er in zit, bakker vind ik ook een goede maar ik zou ook niet zo blij zijn met alleen wit!

Ik zal morgen laten weten hoe onze box is :)

[url]<a rel="nofollow" href="https://www.euroclix.nl/index?SRef=MBWjSfKpcEZfTaVf">EuroClix, het online spaarprogramma </a>[/url]

Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:19

Er gaat hier ook makkelijk een tas groenten in de week doorheen hoor :D
Zo'n voordeelzak spinazie zoals op bovenstaande foto doe ik een week mee. Stop het in de smoothie en doe het op brood (soms in de sla ook).
Ik koop altijd tofu, tempeh en nepvlees in de aanbieding en daar vul ik graag m'n eten mee aan. In de aanbieding zijn die dingen hartstikke goedkoop.

Vandaag heb ik gekocht (uit mn hoofd):
- 1 bakje Kips vegan pate (persoonlijke bonus)
- 1 bakje cashew spread (bonus)
- 1 bakje vegan kruidencreme (bonus)
- 1 aubergine (bonus)
- 1 pak sinaasappelsap (zo'n 2 liter tank)
- 1 zak spinazie
- 1 tros bananen
- 3 bakjes vegan vlees (persoonlijke bonus)
- 1 brood
- 1 net uien
- 2 afbak stokbroodjes
- 1 zakje roerbakgroenten met 35% korting (bonus)

Normaal koop ik groenten en fruit op de markt maar daar ben ik deze week niet aan toe gekomen.
Bovenstaand lijstje was ik 20 euro 41 voor kwijt *\o/* ik heb wel een klein beetje vals gespeeld want ik heb ook een kratje statiegeld ingeleverd := Eigenlijk was het dus ca. 24 euro.

Ik had nog wat groenten over van afgelopen week, dus vandaag heb ik een grote pan met stoof gemaakt. Groenten + aardappels + zelfgemaakte vleesvervanger (kosten: goedkoop) + saus die ik nog over had. Ga ik 2x van eten op dagen deze week dat ik moet trainen. Heb een rijstgerechtje gemaakt van 1 bakje tempeh en het zakje groenten (vandaag gekocht) plus rijst en cassave kroepoek (voorraad). Daar kan ik morgen ook van lunchen. Verder is het deze week brood voor ontbijt (samen met een smoothie) en lunch (tenzij ik een restje heb van het avondeten), 1x AGV, 1x lasagne en 1x "broodje meuk" :') (ofwel: stokbroodje afbakken en lekker vol gooien met groenten, vleesvervanger, saus, naar wat ik heb liggen)

Moet zeggen dat ik momenteel wel veel uit de voorraad eet, maar die voorraad vul ik ook weer aan dus ik weet niet of het netto heel veel scheelt := het viel me op dat ik vaak dingen kocht die ik gewoon nog had staan dus ik probeer daar wat beter op te letten.

Ik wil zo graag een keer een too good to go tas halen maar hier in de buurt zit maar weinig :( en het is vaak al vroeg uitverkocht. Daarbij ben ik een beetje huiverig dat ik toch vaak een tas vol met niet-plantaardige producten krijg :o Ik bedoel, die kan ik wel weggeven, maar liefst hou ik er zelf ook nog wat van over.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:20

Schemerdier schreef:
Zonder te willen veroordelen, als ik goedkope lijstjes zie passeren, snap ik dan wel weer waarom wij duurder uitkomen: ik zou er echt geen week op kunnen rondkomen qua hoeveelheid en wij eten een stuk meer groenten (duur!) en ik probeer de goedkopere bewerkte producten zo veel als mogelijk te laten staan...

Als ik me niet vergis bestond mijn boodschappenlijstje voor vrijdag hieruit; was in totaal maar 38 euro, 2 personen:

klein zakje aardappelen 1kg (ik wist niet of we nog genoeg hadden)
6 paprika's
blik linzen
1 kg wortels
1 karton diepvries spinazie (weet de hoeveelheid niet, AH; maar de helft van nodig voor de geplande maaltijd)
2 vleeshamburgers
2 linzenburgers
1 doosje falafel van garden gourmet
2 vegetarische worsten van de vegetarische slager
1 pakje sojaroom
6 blikjes tonic
4 pistolets
zakje sla
1 komkommer
4 appels
1 groot pak koffiepads Perla
1 doos AH cornflakes met chocolade
2 blikjes tomatenpuree (maar ! van gebruikt)
2 blikken gepelde tomaten
1 doos gemengde/wilde rijst van de ah (300 gram ofzo?)
1 zakje strooikaas

(we hadden zelf nog enkele dingen zoals brood, kaas, snoep/chips, havermout + melk voor ontbijt)

Hiervan hebben we dus vrijdagavond gevulde paprika's met rijst/linzen/spinazie/tomatenouree mengsel en nog een tomatensaus er bij (met knoflook ui en nog wat echte tomaat die we nog hadden)

De overschot hebben we zaterdagmiddag opgegeten, s'avonds gewoon croque monsieurs met kaas den ketchup.

Vanmiddag hebben we pistolets met hamburger, sla en komkommer gegeten.
Vanavond maak ik aardappelgratin met wortels voor hopelijk 2 maaltijden; 1 keer met vegetarische worstjes en 1 keer met falafel erbij.

=> hiervan kunnen we dus 4 dagen mee rondkomen. (Alhoewel de kaas net op is en we dus geen complete lunchmaaltijd meer hebben morgen :+ )


Maar dat is toch vrij netjes? Dat is iets van 300 euro per maand ofzo, zo veel is dat toch niet?

Ik vind groente juist wel vrij goedkoop eigenlijk. Uien, wortelen, brocolli, boontjes, spruitjes, bietjes, een krop sla, tomaten, komkommer... allemaal behoorlijk goedkoop.

Elk bad heeft er eendje.

ClaudiaHS
Berichten: 8055
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:23

Ik heb een aantal x nu een box via tgtg gedaan.
4x lidl en 2 x bakker.
Lidl was de eerste 2x geweldig.
Mooi groot pakket met goede producten.
De laatste 2x waren ze ronduit slecht en daar heb ik ook een melding van gemaakt.
De helft van de box was verrot en kon zo de container in.
Bakker was 1x een mooi pakket en 1x een zak bruine bolletjes (6) een zak krentenbollen (6) en een taartje.

Ik haal nu liever bij de lidl de verspil me niet producten van 25ct.

caro29
Berichten: 8039
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:24

karin1994 schreef:
Zijn hier ook mensen die voedselpakketten redden via too good to go?

Jazeker. Meerdere Lidl boxen en af en toe brood. Morgen Lidl box en bakker Bart. Ik ben vooral fan van de Lidl boxen. Meerdere Lidl’s in de buurt dus soms kan ik er 2 ophalen. Ik heb ook konijnen dus die eten ook mee.

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:34

caro29 schreef:
karin1994 schreef:
Zijn hier ook mensen die voedselpakketten redden via too good to go?

Jazeker. Meerdere Lidl boxen en af en toe brood. Morgen Lidl box en bakker Bart. Ik ben vooral fan van de Lidl boxen. Meerdere Lidl’s in de buurt dus soms kan ik er 2 ophalen. Ik heb ook konijnen dus die eten ook mee.


Slim, konijnen ook blij :)

[url]<a rel="nofollow" href="https://www.euroclix.nl/index?SRef=MBWjSfKpcEZfTaVf">EuroClix, het online spaarprogramma </a>[/url]

8nnemiek
Berichten: 43369
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 08:40


Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Pikkepor
Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 09:00

Wow dat zijn lekkere pakketten 8nnemiek!! :wow:

Hier deed ik het wel ooit, maar de laatste tijd eigenlijk niet meer. Ivm onregelmatig werk en de ophaaltijden lukt het niet altijd, of zijn de pakketten uitverkocht als ik goed zicht heb of ik er een kan halen.

Deze week heeft manlief boodschappen gedaan voor 63 euro voor de hele week.

We eten:
2 dagen spaghetti bolognese, heerlijk vers en zelfgemaakt gisteren
1x maaltijdsalade
1x AVG
1x frietjes
2 dagen zuurkoolstamp met spek
Verder heeft ie yoghurt voor ontbijt mee gebracht, brood en beleg voor lunch en een hoop fruit zodat we allebei minimaal 2 stuks per dag kunnen eten en een fles ranja en dat was het.

Hij doet altijd beter boodschappen dan ik. Ik ben vatbaarder om dingen mee te nemen die we niet nodig hebben.

Needje
Berichten: 19191
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 09:05

Ik ben zelf niet zo'n fan van TGTG want voor mij bespaarde het te weinig.
Ik kreeg uiteraard (want zo is het gewoon bedoeld) spullen die nog maar net goed waren en in m'n eentje kreeg ik dat niet met een dag (of twee) op. Dus in dat geval wordt het weer gewoon duur voor de paar dingen die ik wel kon gebruiken.

8nnemiek
Berichten: 43369
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 09:11

Ik ben vrij makkelijk wat dat betreft :)) Bruine plekken en schimmel snij ik eraf, ik ruik of het niet stinkt, en eet bijna alles haha. Fruit en groente is meestal nog dagenlang houdbaar, ook al wordt het wat zacht of slap. En bruine bananen vries ik gewoon in.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes en 94 bezoekers