Welke kleur hebben jullie op de muur?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ailill
Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:53

Zijn er ook mensen met een kleurtje op het plafond? Dat zag ik bij Chateau Meiland en wil ik ook gaan doen. Nu is mijn plafond max. een halve meter breed, dus het oppervlak blijft klein. Dan wordt dat dus groen en de twee buitenste muren (aan de binnenkant, uiteraard) ook diezelfde kleur groen. De rest v.d. muren spierwit en de balken/het houtwerk gebroken wit. Vloer is nu white wash, maar ik wil liever meer richting (licht) hout.

Meubels zijn allemaal van hout en deels weer diezelfde kleur groen, bijv. het blad van mijn eettafel/mijn bed dus weer diezelfde kleur groen (of iets lichter). Accessoires en bijv. gordijnen/kussen/handdoeken/beddengoed oker geel en al de bloempotten een soort beton grijs/marmer:

[ img ]

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


_Lorette_
Berichten: 12071
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:56

Ik heb ook groen. :+ Ik vind het nog steeds mooi en rustig, maar dan met name in de zomer... In de winter ben ik juist blij met onze roze slaapkamer. Soms overweeg ik om de woonkamer ook in een warme kleur te schilderen, maar om het nou elk half jaar om te wisselen... Niet heel veel zin in. :Y) Misschien pak ik eerst alleen de grijze muur aan.

[ img ]
Lagune Green van Le Noir & Blanc

[ img ]
Hier met de grijze muur

[ img ]
Momenteel word ik hier gelukkig van, omdat het zo knus is voor de winter (mijn vriend vindt het gelukkig prima :D )

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

Nathalie__
Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:27

[ img ]
Wij hebben woudgroen van flexa op de muur, zo’n mooie kleur!

Jorike Janna J.K. <3 B+10 — L1+0

Es_ther
Berichten: 18704
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:33

Nathalie__ schreef:
[ [url=m/bcZCoT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij hebben woudgroen van flexa op de muur, zo’n mooie kleur!

Hé leuke lamp!
Zweeds design :+?

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Nathalie__
Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:40

Es_ther schreef:
Nathalie__ schreef:
[ [url=m/bcZCoT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij hebben woudgroen van flexa op de muur, zo’n mooie kleur!

Hé leuke lamp!
Zweeds design :+?


Klopt haha, we hebben niet veel Ikea, maar op deze foto komt er toch wel veel vandaan :D

Jorike Janna J.K. <3 B+10 — L1+0

Ceetje_bokt
Berichten: 5165
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:14

MyWishMax schreef:
Suzanne F. schreef:
Groen is inderdaad enorm in in deze tijd. Zie je bij VT wonen ook veel terug. In combi met cognac, bruintinten en zwart.

Ach over een paar jaar is er weer wat anders.


Ik heb net mijn groene muur juist weer de 1e laag wit gegeven nadat het er 10 jaar op heeft gezeten. In die tijd was alles bruin met creme maar ik wilde groen.

Ik wilde hier ook wat inspiratie op doen,maar wil dus geen groen meer haha.

Dat heb ik met oker. In ons vorige huis had ik oker op een muur. Voor de verkoop wit gemaakt op verzoek van de makelaar :D

Storm
Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Welke kleur hebben jullie op de muur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:15

Ik heb blueberry dream van Flexa op mijn slaapkamer [ img ]

Is het al lente?

StalNollie
Berichten: 9104
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Welke kleur hebben jullie op de muur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:53

Leuk topic. En mooi ruimtes ook in twijfel al jaren over een kleur op de muur. Groen of okergeel maar waar, welke muur. Wellicht kunnen jullie wat inspiratie geven daarmee. Hier twee foto's van beide zijdes.
[ img ]
[ img ]

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 15:14

Ailill schreef:
Zijn er ook mensen met een kleurtje op het plafond? Dat zag ik bij Chateau Meiland en wil ik ook gaan doen. Nu is mijn plafond max. een halve meter breed, dus het oppervlak blijft klein. Dan wordt dat dus groen en de twee buitenste muren (aan de binnenkant, uiteraard) ook diezelfde kleur groen. De rest v.d. muren spierwit en de balken/het houtwerk gebroken wit. Vloer is nu white wash, maar ik wil liever meer richting (licht) hout.

Meubels zijn allemaal van hout en deels weer diezelfde kleur groen, bijv. het blad van mijn eettafel/mijn bed dus weer diezelfde kleur groen (of iets lichter). Accessoires en bijv. gordijnen/kussen/handdoeken/beddengoed oker geel en al de bloempotten een soort beton grijs/marmer:

[ [url=m/lzYOT4.png]Afbeelding[/url] ]


Ik heb net het plafond in de keuken in dezelfde kleur als de muren geverfd, LOF IT!
Ga het in de slaapkamer ook doen, voelt heel rustig.

http://www.skyesearchdogs.nl
Reddingshonden, mantrailen, vlaktezoeken, detectie

Rinske
Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 15:32

_Lorette_ schreef:
Ik heb ook groen. :+ Ik vind het nog steeds mooi en rustig, maar dan met name in de zomer... In de winter ben ik juist blij met onze roze slaapkamer. Soms overweeg ik om de woonkamer ook in een warme kleur te schilderen, maar om het nou elk half jaar om te wisselen... Niet heel veel zin in. :Y) Misschien pak ik eerst alleen de grijze muur aan.

[ Afbeelding ]
Lagune Green van Le Noir & Blanc

[ Afbeelding ]
Hier met de grijze muur

[ Afbeelding ]
Momenteel word ik hier gelukkig van, omdat het zo knus is voor de winter (mijn vriend vindt het gelukkig prima :D )

Oh! Die kleur roze is mooi! Mag ik vragen welke dat is?

Wij hebben alles in RAL9010 behalve 1 muur, die is heel licht oudroze.

[ img ]

heidiLOVER
Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 15:56

Hier ook groen! Throughout green van Histor. Lekker licht en ik wilde ook niet een te felle kleur.
Je kunt natuurlijk ook gewoon eens testers halen. :)


[ img ]

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:05

StalNollie schreef:
Leuk topic. En mooi ruimtes ook in twijfel al jaren over een kleur op de muur. Groen of okergeel maar waar, welke muur. Wellicht kunnen jullie wat inspiratie geven daarmee. Hier twee foto's van beide zijdes.
[ [url=m/g0pWcj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QFI509.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ze zeggen altijd dat je beter de muur achter je bank kan verven i.v.m. ruimtelijke gevoel als je op de bank zit (met het idee dat mensen zijn van nature geneigd om meer naar het licht te worden getrokken dan naar het donker). Dus ik zou kiezen voor de muur achter je bank.
En dan wellicht zo'n 2/3 band zoals Karijn op pagina 3 heeft met haar laatste foto's. Ik denk dat de ruimte daardoor veel groter gaat ogen!

Ik heb momenteel geen kleur op de muur, maar als we over een tijdje een huis gaan kopen heb ik het al helemaal uitgedacht. Graag een muur in donkergroen in de woonkamer, met veel planten (die heb ik dan weer wel) en gouden en rode accenten. En in de slaapkamer donkerblauw met terracotta accenten (bv in het beddengoed) O:)

Spytgnieskje
Berichten: 873
Geregistreerd: 09-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:14

Nathalie__ schreef:
[ [url=m/bcZCoT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij hebben woudgroen van flexa op de muur, zo’n mooie kleur!


Ik heb net een kleurtester gehaald van woudgroen, maar hij lijkt bij ons wel blauw -O-

Vind 'm bij jou echt fantastisch.

Nathalie__
Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 17:22

Spytgnieskje schreef:
Nathalie__ schreef:
[ [url=m/bcZCoT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij hebben woudgroen van flexa op de muur, zo’n mooie kleur!


Ik heb net een kleurtester gehaald van woudgroen, maar hij lijkt bij ons wel blauw -O-

Vind 'm bij jou echt fantastisch.


Blauw? :? Dat is wel heel gek. Heb je de tester goed geschud? Het is hier in elk geval zeker niet blauw..

Jorike Janna J.K. <3 B+10 — L1+0

Autumnn
Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 17:30

[ img ]
Betere foto:
[ img ]


Forest Green (Flexa) nu op zoek naar een petrol voor in vriendlief zijn studiekamer. Zag al wat leuks voorbij komen :)

Spytgnieskje
Berichten: 873
Geregistreerd: 09-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 17:34

Jazeker. Had ook nog een tester van factory green, maar die leek helemaal vreemd. De camouflage green tester dekte wel mooi maar die vind ik net wat te licht.

Misschien dat het vreemd lijkt omdat we nu histor klei op de muur hebben en dat het dan niet mooi pakt op een bruine ondergrond..

Edit: Als je de kleuren zo naast elkaar legt, vind ik 'm bij jou veel mooier en warmer dan de kleur van de tester.


[ img ]
Laatst bijgewerkt door Spytgnieskje op 21-11-20 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_KimmeL
Berichten: 201
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: In 't Zuiden

Re: Welke kleur hebben jullie op de muur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 17:37

Heb je een foto van de camouflage green? Ik vreesde juist dat die te donker zou worden bij ons, maar dat valt dus wel mee?

Spytgnieskje
Berichten: 873
Geregistreerd: 09-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 17:43

_KimmeL schreef:
Heb je een foto van de camouflage green? Ik vreesde juist dat die te donker zou worden bij ons, maar dat valt dus wel mee?


Jawel, we hebben hem in de bijkeuken op de muur. Daar vind ik de kleur geweldig, maar in de woonkamer vond ik 'm weer niet mooi uitpakken :+
Heeft misschien ook met het lichtinval te maken.


[ img ]

Rechts camouflage green. En op de linker muur zit authentic grey

Nathalie__
Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Re: Welke kleur hebben jullie op de muur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 17:56

Aah dan komt het misschien toch door de kleur van jullie muur. Ik heb toen gewoon op wit papier getest en die op de muur gehangen. Wij vonden de camouflage green ook te licht en dus voor woudgroen gekozen. De sticker op de tester komt inderdaad niet helemaal overeen met de werkelijke kleur.

Jorike Janna J.K. <3 B+10 — L1+0

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:21

Nathalie__ schreef:
Aah dan komt het misschien toch door de kleur van jullie muur. Ik heb toen gewoon op wit papier getest en die op de muur gehangen. Wij vonden de camouflage green ook te licht en dus voor woudgroen gekozen. De sticker op de tester komt inderdaad niet helemaal overeen met de werkelijke kleur.

Kwam de kleur op je papier wel overeen met je kleur op de muur?
Ik wil wat testers op papier zetten, zodat ik en m’n moeder ermee rond kunnen lopen in haar huis en bij mij.

Oy with the poodles, already

Spytgnieskje
Berichten: 873
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Welke kleur hebben jullie op de muur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:41

Oh op papier zetten is misschien een beter idee! Niet aan gedacht

xLeoniee
Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:56

Hier de classic car van Flexa!

[ img ]

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

Nathalie__
Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:25

Hilary schreef:
Nathalie__ schreef:
Aah dan komt het misschien toch door de kleur van jullie muur. Ik heb toen gewoon op wit papier getest en die op de muur gehangen. Wij vonden de camouflage green ook te licht en dus voor woudgroen gekozen. De sticker op de tester komt inderdaad niet helemaal overeen met de werkelijke kleur.

Kwam de kleur op je papier wel overeen met je kleur op de muur?
Ik wil wat testers op papier zetten, zodat ik en m’n moeder ermee rond kunnen lopen in haar huis en bij mij.

Wel redelijk vergelijkbaar, al is het eenmaal op de muur nog altijd iets anders door de kleur die er onder zat op de muur, licht inval, structuur van het behang/de muur. Maar is wel een redelijke indicatie. En bekijk het overdag en savonds met lampen aan bijvoorbeeld. Zo heb je een idee hoe het door de dag heen lijkt.

Jorike Janna J.K. <3 B+10 — L1+0

Radiostilte
Berichten: 984
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 20:55

Ailill schreef:
Zijn er ook mensen met een kleurtje op het plafond? Dat zag ik bij Chateau Meiland en wil ik ook gaan doen. Nu is mijn plafond max. een halve meter breed, dus het oppervlak blijft klein. Dan wordt dat dus groen en de twee buitenste muren (aan de binnenkant, uiteraard) ook diezelfde kleur groen. De rest v.d. muren spierwit en de balken/het houtwerk gebroken wit. Vloer is nu white wash, maar ik wil liever meer richting (licht) hout.

Meubels zijn allemaal van hout en deels weer diezelfde kleur groen, bijv. het blad van mijn eettafel/mijn bed dus weer diezelfde kleur groen (of iets lichter). Accessoires en bijv. gordijnen/kussen/handdoeken/beddengoed oker geel en al de bloempotten een soort beton grijs/marmer:

[ [url=m/lzYOT4.png]Afbeelding[/url] ]


Ik zou dan niet alleen het strookje plafond een kleur doen en de schuine wanden wit laten. Zeker niet de kleur groen die nu op de buitenste muur zit. Die is vrij fel/donker/heftig (wel mooi hoor daar niet van). Misschien vertekent de foto maar vaak heb je bij schuine wanden/plafond het idee dat je een beetje lucht/hoofdruimte mist. En als je dat stukje dan een donkere kleur doet vergeleken met die schuine wanden dan krijg je optisch de illusie dat het plafond nog lager is, komt meer op je af en je dus nog minder ruimte hebt boven je hoofd.
Ik zou in dit geval helemaal niet kiezen voor donkere/felle kleuren op de (schuine en het stukje rechte) plafond. Als je toch van het wit-wit af wilt zou ik een heel lichte kleur kiezen en dan zowel het plafond als de schuine wanden/plafond in dezelfde kleur doen. Het kan namelijk wel mooi zijn om alle wanden en plafond in dezelfde kleur te verven.

_lorette_ ik vind die kleur in de slaapkamer erg mooi. Welke is dat?

Snippergroen
Berichten: 6672
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Welke kleur hebben jullie op de muur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 21:12

Mijn muren zijn 9010 en op één muur zit op maat 'gecropt' behang van Kek Amsterdam uit de Royal Blue Flowers collectie :)


[ img ]

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 bezoekers