Show je nieuwe keuken!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:25

mylittlejoy schreef:
Maar heb je al getekend? Het loont echt om enorm te onderhandelen bij aanschaf van een keuken. Je moet minimaal 35% van de eerste prijs die ze opgeven kunnen krijgen. Heel stom, maar zo werkt het nu eenmaal in keukenland. Je moet het spelletje meespelen, anders betaal je veel te veel.

Overigens zitten er echt niet zoveel kosten in een kast, hoogglans of niet. Dat zal hooguit een paar honderd euro schelen. Meer zou niet moeten kunnen.

Ik ben trouwens supertevreden over de service van Keukenwarenhuis. De monteur was een ZZP'er en een hork, maar een andere monteur heeft de laatste dingen afgemaakt en dat ging prima. Vanuit Keukenwarenhuis telkens snel antwoord gehad en goede oplossingen. Alleen geen idee of ze bij de Mandemakers groep horen.


Edit: ik zie nu je antwoord. Dan nog even hard onderhandelen. Echt, het scheelt je klauwen met geld.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:29

Afbeelding

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:31

Rennie89 schreef:
We hebben enkel het contract getekend dat ik een keuken ga afnemen in de komende 2 jaar om de 50% korting en gratis montage te behouden.

Dat is een verkooptruc om jou onder druk te zetten. Als jij niet tekent, eerst rustig verder kijkt en dán terugkomt, dan krijgt je echt wel dezelfde regeling (want anders ga je gewoon naar een andere aanbieder).
Dat 50% korting voor zo’n keuken is ook echt flauwekul. Ze krijgen nooit €14.000 voor zo’n blokje. De mensen met dat budget zoeken wat anders. Die 7.500 is gewoon de normale prijs, waarover je anders zou onderhandelen.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 04-11-20 16:35, in het totaal 4 keer bewerkt

Muronia

Berichten: 19547
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:32

Oh leuk, een keuken topic! Ik heb recent een nieuwe keuken in mijn huis gekregen.

Zo was het :oo
Afbeelding
Afbeelding

En zo is het geworden:
Afbeelding
Afbeelding

Mijn keuken komt van de keukenconcurrent. Er zit een vaatwasser, combi-oven, koelvries combi, gasfornuis, afzuigkap in. Alle apperatuur is van Indesit. Hij kostte 7500 excl montage.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Show je nieuwe keuken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 16:35

Mooie keuken! Waren jullie blij met de service van keukenconcurrent? En was dit een standaard keuken of ook nog veel aanpassingen gedaan?

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Show je nieuwe keuken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:43

Wij hebben net een nieuwe keuken van Arma. We vonden het belangrijk dat we bij een echt goede zaak met goede service de keuken aanschaften. Daarom hebben we gekozen voor een relatief dure winkel en aldaar hebben we voor een goedkopere keuken gekozen.

Oud:
Afbeelding

Afbeelding

Nieuw (muur is ook doorgebroken)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Show je nieuwe keuken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:54

Oooohhhh Plukje, die wanden! Prachtig! Helemaal mijn smaak <3

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:59

Afbeelding
Ik woon nieuwbouw dus de keuken was 1.5 jaar eerder uitgezocht dan het huis opgeleverd werd, dus ik was al bijna vergeten wat ik gekocht had :+ Links waar die kist staat komt nog een stuk keuken met kastjes. Dit komt bij van Wanrooij vandaan, ik dacht om en nabij de €6000.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Show je nieuwe keuken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 17:50

Oh die zwarte keuken prachtig!!!!
Hoe is dat in onderhoud ,wij hebben honden ,kleinkinderen, zie je dan niet alles.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:10

Oooh leuk...

Ik heb dit jaar ook een nieuwe keuken gekregen *\o/*

Het betreft een jaren 70 woningbouw woning, die nu niet meer van de woningbouw is maar van mij... Maar de beruchte keuken zat er nog in....
Afbeelding

En ik heb dit er van gemaakt...

Afbeelding

Kosten zijn zo rond de 8500 euro geweest denk ik? Inclusief montage, nieuwe meterkast, nieuwe aansluiting van Essent (1 naar 3x 25 geloof ik).

Voorbereiding hebben we helemaal zelf gedaan, inclusief plaatsing van de nieuwe meterkast.
Montage heeft de keukenboer gedaan :)

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Show je nieuwe keuken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 18:14

Oh wauw dat is echt een wereld van verschil! Prachtige keuken!

Ik zit wel er tegen op om al die dingen zelf te regelen haha, ik moet een klusjesman inhuren om in elk geval alles klaar te maken. Ik twijfel nog over de achterwand of ik die ga nemen of dat ik toch de witte tegels houd die ik nu heb. Anders moeten die tegels ook verwijderd worden uiteraard. Wil de keuken ook opnieuw laten verven eigenlijk zodat alles gewoon helemaal fresh is.

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:16

Dit is de keuken in ons huidige huis (strepen zijn licht inval):

Afbeelding

Gekocht bij Bruynzeel voor +- 9000.

Nu een ander huis gekocht waar een nieuwe keuken in komt. We zitten nog in de oriëntatie fase. :-)

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Show je nieuwe keuken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 18:17

Dat is ook een heel mooie nette keuken! Willen jullie hetzelfde ongeveer weer of iets totaal anders?

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:20

Rennie89 schreef:
Dat is ook een heel mooie nette keuken! Willen jullie hetzelfde ongeveer weer of iets totaal anders?

In ons nieuwe huis komt een totaal andere keuken.
Dit is de huidige keuken in ons nieuwe huis (de verkoop foto’s):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We willen in ieder geval een kookeiland en waarschijnlijk het kookgedeelte in de nis. Mogelijk iets met een houtlook!

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Show je nieuwe keuken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 18:30

Zo daar kan je een hele vette keuken van maken zeg! Ben benieuwd wat het uiteindelijk zal gaan worden!

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Show je nieuwe keuken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:52

Is Superkeukens ook van de Mandemakers groep? Daar heb ik wel goede ervaringen mee.
Klinkt wel als veel geld die 7500 euro. Dat is geen 50% korting. Daar kan zelfs nog wel wat vanaf. En zeker met Whirlpool apparatuur. Voor dat geld mag alles wel van Siemens of Bosch zijn en compleet geïnstalleerd en gemonteerd.

anca

Berichten: 1780
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:26

Mooie keukens komen er voorbij.

Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar de afmetingen. Hoeveel aanrecht oppervlak heb je in principe echt nodig. Ik heb bv nu geen afwasmachine dus de vaat staat ook op het aanrecht maar in een nieuwe keuken zal wel een vaatwasser komen. En wat is handiger water op een eiland of juist het koken? Dat soort dingen .

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:29

Onze keuken is vandaag geleverd en morgen om 7 uur staat de monteur op de stoep om hem te monteren. Onze keuken wordt overigens groen!

Mijn vorige keuken was van Ikea met Siemens apparatuur erin. Heel tevreden mee. Ik had daar de kookplaat op het eiland en het water bij de vaatwasser. Dat was handiger met aansluitingen. Ik krijg nu 2 wanden keuken en de spoelbak en de vaatwasser zijn ook aan de zelfde kant.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Show je nieuwe keuken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:34

Bedenk wel dat een oven links heel onhandig is voor rechtshandigen.
Als je wat met een tang/hand uit de oven wilt halen ga je je heel snel verbranden als je dat met rechts wilt doen (dus bord links en rechts gebruiken om er wat uit te halen.
Het is fijner om iets links naast de oven te kunnen staan.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 19:36

Brainless schreef:
Bedenk wel dat een oven links heel onhandig is voor rechtshandigen.
Als je wat met een tang/hand uit de oven wilt halen ga je je heel snel verbranden als je dat met rechts wilt doen (dus bord links en rechts gebruiken om er wat uit te halen.
Het is fijner om iets links naast de oven te kunnen staan.

Ik begreep inderdaad dat dit niet alledaags is maar ik heb de afgelopen jaren altijd het fornuis links gehad haha. Ik ben tweehandig dus dat scheelt :Y)

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:40

@milatje, dat lijkt wel een beetje een kantine idee. Wat een geweldige ruimte om mooie leefkeuken te maken!

ikke

Berichten: 37544
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:03

Angela_ schreef:
Onze keuken is vandaag geleverd en morgen om 7 uur staat de monteur op de stoep om hem te monteren. Onze keuken wordt overigens groen!

Mijn vorige keuken was van Ikea met Siemens apparatuur erin. Heel tevreden mee. Ik had daar de kookplaat op het eiland en het water bij de vaatwasser. Dat was handiger met aansluitingen. Ik krijg nu 2 wanden keuken en de spoelbak en de vaatwasser zijn ook aan de zelfde kant.

Hee, dat was ons idee!! Wordt dat zomaar nageaapt! :D

Hier geen vaatwasser. We zijn maar met z'n tweeën en dan duurt het zo lang voor zo'n groot ding vol is.
Wel 5 mtr aanrechtblad en dat gaan we echt waarderen, dat weet ik zeker :j Van links naar rechts hebben we 60cm blad, 90cm kookplaat, hoek van 70x100, 1,5 spoelbak, 60cm blad, verhoogde kast (115cm) 45cm breed. Beneden overal lades 90cm, behalve onder de spoelbak.

De oven op ooghoogte in een aparte wand, samen met de koelkast.

Rose94
Berichten: 265
Geregistreerd: 12-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:08

Mooie keukens zie ik hier voorbij komen. Die zwarte! <3
Wij krijgen onze keuken volgend jaar in ons nieuwbouwhuis. Ik ben heel benieuwd hoe we hem in het echt gaan vinden.
Dit zijn de tekeningen.
Afbeelding
Afbeelding

Qua apparatuur hebben wij gekozen voor een kookplaat met ingebouwde afzuiger, een stoomoven, een quooker kraan, vaatwasser en koelvriescombinatie.
Ons blad word van keramiek.

ikke

Berichten: 37544
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:12

Nou ja, zeg!! Al onze ideeën worden maar schaamteloos nagemaakt!! :+
Zo dus, precies in die opstelling maar dan ietsje ruimer, links nog een smalle, hoge kast ernaast en rechts achterin de hoek dus een verhoogde kast (daar zit bij ons de doorgang naar de kamer)

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:30

Afbeelding

Dit was de oude keuken in ons "nieuwe" huis...
En onderstaande moet onze nieuwe keuken worden...hij is al geleverd maar nog niet geplaatst. De bouwvakkers gaan onze keuken monteren en aansluiten.
De bovenste keukenkastjes komen er niet in, en wij hebben de indeling precies tegenovergestelt staan.
Tevens krijgen wij 1 extra keukenkastje op de lange zijde (waar de koelkast en oven-magnetron en kookplaat zit.

Afbeelding

Onze nieuwe keuken komt bij de keukenkampioen weg en wij dachten dat we vet veel betaalde voor onze keuken...maar als ik sommige keukens in dit topic zie en voor welke prijs...dan valt het nog reuze mee haha :Y) :))