Onze reis naar zweden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
tamary
Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 12:54

mirjamalvaro schreef:
Ja er schijnen momenteel 3 wolven rond te zwerven. Man, vrouw en onbekend. Een is vlakbij gezien vd week. Nu gaan mijn paarden sowieso 's-nachts naar binnen. :j

En zet je erf echt goed af zodat je ook 's nachts/'s ochtends vroeg half slaapdronken niet ergens over struikeld. Niet alleen je paarden (& honden!) zouden op het menu staan.
https://nationalpost.com/news/canada/he ... -by-wolves

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –


petraaken
Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:12

Erg interessant om te volgen jullie reis en vorderingen. Ben wel benieuwd welk gebouw nu precies de stal is. Is dat gebouw met die vele ramen in met de vele auto's naast?

mirjamalvaro
Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-20 13:19

[ img ]
Die grote schuur, links van het witte huis. Dat word de stal.

Tuin word ondertussen verder afgezet voor de honden
[ img ]

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

wendely
Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:20

mirjamalvaro schreef:
Ja er schijnen momenteel 3 wolven rond te zwerven. Man, vrouw en onbekend. Een is vlakbij gezien vd week. Nu gaan mijn paarden sowieso 's-nachts naar binnen. :j

1 alleen is niet zo gevaarlijk. Zodra ze zich gaan groeperen wel. Is de lokale bevolking zich vast en zeker van bewust en doen er echt wel wat aan mocht dat nodig zijn.

mirjamalvaro
Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-20 13:23

wendely schreef:
mirjamalvaro schreef:
Ja er schijnen momenteel 3 wolven rond te zwerven. Man, vrouw en onbekend. Een is vlakbij gezien vd week. Nu gaan mijn paarden sowieso 's-nachts naar binnen. :j

1 alleen is niet zo gevaarlijk. Zodra ze zich gaan groeperen wel. Is de lokale bevolking zich vast en zeker van bewust en doen er echt wel wat aan mocht dat nodig zijn.


Zeker wel.
Er is ook meldplicht voor wolven, beren, lynchen, steenarenden en veelvraten. De provincie zit er dus ook bovenop. :)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Laylah2002
Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 14:14

Echt zo mooi <3 en natuurlijk wat ik ook zei Nederland en België zijn niet gemaakt voor wolven, daar is veel meer natuur

AmyII
Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 15:05

Wauw, ik volg mee!
Wat een prachtig avontuur en wat een fantastische omgeving. Jullie wónen daar straks gewoon <3

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

mirjamalvaro
Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-20 16:35

Laatst bijgewerkt door mirjamalvaro op 13-09-20 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Laylah2002
Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 16:51

mirjamalvaro schreef:
Oeps daar ging het even mis, broer zakt door vloer van een van de schuren. :')
[ [url=m/8naaKf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder is het daar niet echt lekker weer. Regen, regen en regen. :(:)



Oei die was rot denk ik?

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:18

Oei geen pijn gedaan?

Wolven vallen zelden mensen aan. Zag onlangs nog een docu waar wolven al jaren de nachts heel dicht bij de huizen liepen maar de locals hadden dat niet eens door zo schuw waren ze. Honden wel mee opletten uiteraard zeker bij grote roedels.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

mirjamalvaro
Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-20 21:37

Nee niets aan de hand :D

Honden slapen gewoon in huis btw :D

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Zebrastreep
Berichten: 9736
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:12

Zebrastreep schreef:
anoukwendy schreef:
Oeh leuk! Snap jullie helemaal! Ik woon ook al 7 jaar in zweden <3

Edit: las dat er wat wolven rondzwerven? Haal ze snachts binnen dan, in oskarshamn zijn er een paar weken geleden twee paarden aangevallen en eentje moest worden afgemaakt. Ze pakken dus wel degelijk paarden! Gebeurt niet vaak gelukkig maar toch

En over elanden, daar kijken ze amper naar ;) mijn ene paard vind het juist leuk _O- net als wilde zwijnen enzo :')


Spot je vaak wilde elanden? Ik vindt ze zo gaaf! Wij hebben een poging gedaan om ze te spotten we zijn wel sporen tegen gekomen maar daar bleef het ook bij. Ze liepen blijkbaar ook wel midden in de nacht langs ons vakantiehuisje maar hebben we ook niks gezien of gehoord natuurlijk. Uiteindelijk maar ze bekeken in een dierenparkje :')


Er lopen hier vaak 3 elanden 500 meter van waar wij wonen. En een paar km verderop lopen er ook vaak een paar maar die zie ik nooit.
Met de paarden zie ik ze bijna nooit maar als ik ze zie vinden ze het wel leuk :P
[ img ]
[ img ]

Maar de elandenjacht begint straks weer, weet niet hoeveel er geschoten mogen worden want ik ben er totaal niet mee bezig maar dan zal het aantal wel minderen[/quote]

Wel leuk zo bijna in je tuin! Oh dat is wat minder dat ze ook afgeschoten worden maar snap het wel er is niet echt een vijand om het te verminderen tenzij de wolf ook naar het zuiden meer een opmars aan het maken is natuurlijk. Wel zonde van deze prachtige dieren. Wat wordt er eigenlijk mee gedaan? Verkocht voor vlees ect?

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:26

Voor zover ik weet is er geen overschot maar lopen de aantallen fiks terug door opwarming van de aarde. Dus zal voor plezierjacht en vlees zijn?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

wendely
Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:46

poes schreef:
Voor zover ik weet is er geen overschot maar lopen de aantallen fiks terug door opwarming van de aarde. Dus zal voor plezierjacht en vlees zijn?

In Noorwegen is dat niet het geval. Hier wordt echt geschoten om de populatie in bedwang te houden. Wel is het zo dat iedere jachtgroep hun eigen gebied heeft + het aantal dieren, welk geslacht en leeftijd geschoten mogen worden. Dat aantal veranderd ieder jaar. Daarbij is het vlees echt lekker, hier ligt altijd een aantal kilo in de vriezer.

anoukwendy
Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 03:30

wendely schreef:
poes schreef:
Voor zover ik weet is er geen overschot maar lopen de aantallen fiks terug door opwarming van de aarde. Dus zal voor plezierjacht en vlees zijn?

In Noorwegen is dat niet het geval. Hier wordt echt geschoten om de populatie in bedwang te houden. Wel is het zo dat iedere jachtgroep hun eigen gebied heeft + het aantal dieren, welk geslacht en leeftijd geschoten mogen worden. Dat aantal veranderd ieder jaar. Daarbij is het vlees echt lekker, hier ligt altijd een aantal kilo in de vriezer.


Zo is dat hier ook idd! Er zijn hier geen beren, die zitten alleen hoger. Er zijn er idd teveel. Wolven gaan meestal niet op elanden, wel herten enzo
Gister ging ik de kat halen, die is altijd op avontuur een paar km verderop maar was al meer dan een week weg en toen had ik er bijna 3 voor mn auto, 100/200 meter van huis. Er gebeuren teveel wild ongelukken, ook daarom worden ze afgeschoten
[ img ]

mirjamalvaro
Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 07:48

Dacht ook puur voor wild populatie bij te houden. Volgens mij word er elk jaar geteld en vanuut daar besloten hoeveel er af geschoten mogen.
Bij ons dit jaar dus maar 2, 1 grote en 1 kleintje.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10395
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 07:50

Ik verplaats dit topic van Leven Zonder Paarden [LZP] naar Huis, Tuin en Techniek [HTT] aangezien het daar beter past

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:45

? Eh dit gaat toch over het leven niet zozeer over het huis?

Interessant over die populaties. Je wil ze echt niet voor je auto krijgen idd.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101662
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:52

Gooi het dan naar BEU maar hier vind ik het ook niet helemaal passen...

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Getup
Berichten: 8258
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:05

Maakt niet uit, toch, we weten het toch wel te vinden :D

mirjamalvaro
Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 13:05

Het zegt mij allemaal niets die forums. :')

Vandaag hier met Sepke naar de DA, hij moest ED foto's om dekreu te mogen zijn in zweden. Eerste indruk was goed, nu wachten op officiele uitslag.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

kiwiwitje
Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:01

mirjamalvaro schreef:
Het zegt mij allemaal niets die forums. :')

Vandaag hier met Sepke naar de DA, hij moest ED foto's om dekreu te mogen zijn in zweden. Eerste indruk was goed, nu wachten op officiele uitslag.

Spannend!

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

mirjamalvaro
Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 15:20


MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

MarliesV
Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:29

Ik stuit net op dit topic en ga volgen.

Wat een ontzettend gaaf plekje hebben jullie gekocht zeg. Ben heel benieuwd wat jullie er van maken.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Suzanne F.
Berichten: 49168
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:29

Wat leuk, een eigen beekje!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 173 bezoekers