Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:42

J0anieke schreef:
Oh ik vind mijn stoomreiniger wel fijn. Had wel een duurder model gekocht ivm slechte reviews bij goedkopere..

Mijne was niet goedkoop....
Maar ik snap echt het voordeel van zo'n ding niet :n Je bent er nog steeds druk mee, het wordt niet schoner en het gaat zeker niet sneller, eerder langzamer.
Daarom ben ik wel geïnteresseerd in de robots, hoef je er zelf niets meer mee te doen.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:09

Fitzroy schreef:
Ik heb geen hekel aan stofzuigen, maar wel aan dweilen. Dus ik vraag me af: welke dweilrobot is geschikt voor een laminaat vloer en werkt goed? Het mag overigens ook een combi- robot zijn als deze het goed doen.

Ik ben erg tevreden over de iRobot Braava M6138.

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:37

Achterom schreef:
J0anieke schreef:
Oh ik vind mijn stoomreiniger wel fijn. Had wel een duurder model gekocht ivm slechte reviews bij goedkopere..

Mijne was niet goedkoop....
Maar ik snap echt het voordeel van zo'n ding niet :n Je bent er nog steeds druk mee, het wordt niet schoner en het gaat zeker niet sneller, eerder langzamer.
Daarom ben ik wel geïnteresseerd in de robots, hoef je er zelf niets meer mee te doen.

Ja het verschilt helaas wel heel erg, merk je ook aan de reviews. Ben wel benieuwd als je een robot hebt of die bevalt! :)

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:42

Ik moet hier eerst nog iemand overtuigen :')

Kimmej

Berichten: 737
Geregistreerd: 07-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:52

Ik zit, mede door dit topic, al een poosje na te denken over een robotstofzuiger voor mijn benedenverdieping. Alleen heb ik nu nog, denk ik, wel een uitdaging voor een robotstofzuiger en vandaar hier een paar vragen voor diegene die er al eentje hebben.
Momenteel heeft onze huiskamer en open keuken namelijk nog een verschil in vloersoort. De keuken heeft geheel lichte (zandkleur) tegels liggen, maar naar het woongedeelte gaat dit over naar diepdonkerbruin, op zwarte af, tapijt. Erg handig met een buitenafwoning en paarden aan huis (kuch). Het is wel een laagpolig tapijt. Daarbij hebben we voor de deuren naar binnen wel zwarte matjes liggen, maar die zouden op zich het veld mogen ruimen als er dagelijks een rondje gezogen wordt :+ . Ik ben alleen wel bang dat een robotstofzuiger de overgang ziet als een afgrond, en dat is natuurlijk niet zo handig. Er ligt trouwens ook een metalen strip om de tegels van de vloerbedekking af te scheiden. Verder geen trappen zonder deuren dus eigenlijk geen werkelijk afgrondgevaar.

Is er in jullie ervaring een robot die hier geen last van zou hebben maar netjes van het ene naar het andere zou gaan? Het zou natuurlijk helemaal top zijn om toch iets met dweilfunctie te hebben, ondanks dat we dat misschien gezien het deel tapijt nog niet zouden gebruiken, maar meer voor de toekomst. Ik wil namelijk over naar een volledig stenen vloer, maar met vloerverwarming. Met al het andere wat we hier aanpakken is dat alleen nog niet het eerste waar het budget heen gaat :')

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:30

Hier geen problemen met een mat en een hogere kattenbakmat, alleen geen drempels dus durf dat niet te zeggen hoe dat zou gaan. De E5 past automatisch de zuigkracht aan, wat erg prettig is. Al zou ik voor een volgend (groter) huis een robot stofzuiger willen die toch iets slimmer is dan de E5 merk ik.

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:46


Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 08:51

Onze roborock s6 maxv heeft gisteravond proefgedraaid en hij (het moet een hij worden, nu nog een naam :P) mag blijven. Had zelf niet beter kunnen stofzuigen *\o/*

Komend weekend even de zones en werktijden instellen en de dweil proberen, maar we zijn er nu al erg blij mee. Heerlijk om 's ochtends een gestofzuigd huis te treffen!

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:01

Gisteren eindelijk het robotje kunnen geven. In eerste instantie vond hij een vreemd cadeau, maar is er nu helemaal blij mee.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:12

Hier een iets mindere ervaring. Ons botje is helaas toch minder als de revieuws zeiden. En onze vloer in de woonkamer kan hij niet overheen (wij wonen in een oude oude boerderij en de vloer in de woonkamer is golvend en dus echt niet gelijk. Hij rijd zich daar overal vast. Ook kattengrit pakt hij zo goed als niet op. Stof en vlas wel weer. Dus voor nu mag hij de keuken doen en de gang, uiteindelijk ook wel nog de slaapkamer maar die moet eerst klaar gemaakt worden voor "NoNo".

Natuurlijk is het appels met peren vergelijken als je onze NoNo vergelijkt met een xiaomi. Dus ik ben nog altijd wel blij ermee :D

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:11

Wij hebben een mooie gladde tegelvloer met een paar laagpolige vloerkleden in ons huis hier in Spanje. Onze Roborock doet het er prima op. Maar we hebben hem dus mee op vakantie naar ons Nederlandse appartement genomen waar een vrij ruwe leistenen vloer in ligt en hij heeft daar een kwartier tegen een gesloten deur met drempel staan bonken.

We weten niet wát de oorzaak is, de vloer of de drempel/deur, maar we hebben nu allebei de wielaandrijvingen al kapot gehad. De eerste is in NL al vervangen, de tweede is nu per post onderweg uit Nederland, want onderdelen vinden hier in Spanje is drama.

Mán, ik mis hem zo nu!

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:31

MoniqueT schreef:
Mán, ik mis hem zo nu!


Dat kan ik me nu al voorstellen! :oo

Vanochtend ben ik een lange wandeling met de honden gaan maken en toen ik terugkwam, was de hele benedenverdieping gestofzuigd. Hier kan ik wel aan wennen. :D

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 21:24

Pff, post van NL naar Spanje schiet niet op!

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:05

Wie heeft er ervaring met Ecovacs Deebot 0610 - Robotstofzuiger?

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:09

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 02-03-24 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 00:24

Zal het laten weten zodra ik de dweil getest heb, daar was ik nog niet aan toegekomen!

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 08:45

Onze medion (ruim €100 bij Amazon) doet het echt prima. Heeft wel een klein opvangbakje, maar als hij vaker per week de bovenverdieping doet, redt hij het ermee. Mijn vriend laat m nu ook wel eens beneden werken, maar dan moet ie een paar keer geleegd worden. Dus voor een klein huishouden met heel weinig huisdieren vind ik het een aanrader.

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:41

Ik lees ook even mee hier! Ik heb de Xiaomi Roborock S5 max op het oog.... :)
Hopend op een goede deal rond black friday ;)

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:04

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 02-03-24 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:39

Dobby is mank %) De arme schat.

Vertaling: bij mijn IRobot Braava dweil robot is een bandje van het wiel losgelaten |(
Best wel snel, ik heb 'm pas een paar maanden en gebruik hem maar een paar keer per week.

Ik ga het zelf maar plakken, opsturen voor reparatie is ook zo'n gedoe.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:45

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 02-03-24 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:24

Oh dat is inderdaad teleurstellend Merel

Mijn goedkope Robby heeft helemaal geen app, leek me zo wie zo een gedoe.
Dobby is inmiddels weer hersteld en dweilt weer als de beste :)

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:26

merel_gomez schreef:
Nou wat valt hij zwaar tegen; de app werkt totaal niet. En heb hem dan ook weer retour gestuurd.. erg teleur gesteld.

Nu durf ik niet zo goed meer een ander aan te schaffen omdat ik bang ben dat dit ook niet gaat werken. ... %)


Hu wat vreemd! Ik heb precies dezelfde en bij mij doet de app, en stofzuiger het echt heel goed

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:09

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 02-03-24 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:46

Een Roomba e5 is dan misschien wat voor je? Installeren was hier geen enkel probleem, en onze Dobby rijdt nu dagelijks een rondje.

Enige minpuntje dat ie heeft is dat ie op één manier onder de eetkamerstoelen weet te komen als die niet netjes aangeschoven staan, maar dan moet ie dezelfde weg terug, want hij past vanaf de andere kant weer niet onder de stoelen door. Het is ons dus een keer gebeurd dat het onder de eetkamertafel héél mooi schoon was _O-

En wij moeten er wel aan denken dat we de speelgoedmuizen van de katten even weg pakken, de staartjes willen wel eens vast komen te zitten. Verder hebben we echt niks te klagen en zijn we super blij met Dobby!

We hebben nu een Winky (dweilrobot) aan de Kerstman gevraagd ;)