Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:50

Wij hebben voor beneden een roomba robot stofzuiger (vraag me niet welk type) een aardig slimme zegmaar. Deze is gekoppeld via ons Philips hue systeem aan ons internet (dont ask.. ik snap dat verder niet. Vriendlief bouwt daar dan appjes voor.). Als beide mobiele telefoons het huis verlaten gaat onze slimme stofzuiger zelf aan het werk. :D wel maar 1x per dag en niet eerder dan een bepaalde tijd (alles is in te stellen haha *\o/* ) ohja en we hebben eigenlijk gewoon nooit wat slingeren op de grond. We zetten alleen onze eetkamerstoelen iets anders zodat hij er goed door kan. Dus praktisch geen werk :)

Voor boven hebben we onze oude dirt devil. Onze “domme” stofzuiger :o die rijdt gewoon zo lang overal tegen aan tot ie leeg is. Maar geen klagen, uiteindelijk doet ie wel alles. Laatst rolde hij wel ineens de trap af. M’n vriend had z’n drempel gevoeligheid veranderd.. oeps :+
Deze zet ik om de dag zelf aan. Heeft geen programma’s en oplaadsysteem waar hij zelf naar toe rijdt.

Ben met beiden erg blij. Ondanks de dagelijkse hulp stofzuig ik ook nog 1x per week zelf (en soms 2 keer) O:)


Edit: wij hebben trouwens via dat Philips hue systeem ook een bewegingsmelder op sommige plekken in huis, waaronder dus de hal. Als er beweging in huis is als wij er niet zijn, krijgen we bericht op onze telefoon. Alleen daar is mijn vriend nog mee aan het klussen. Zodra wij weg zijn en onze puck (de Roomba) start zijn werk, krijgen wij appjes: “er is beweging in de hal!” :Y) Maar daar wordt aan gewerkt zullen we zeggen.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 00:14

Oh wauw, ik heb nog niet 1x zelf gestofzuigd sinds de komst van onze robot. We hebben 3 honden :=

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 00:18

Wij hebben geen huisdieren maar ik heb gewoon een poetst-tik :+ ik geef wel toe dat ik veel stro en hooi mee naar binnen loop. En dat terwijl paardlief 10km verderop gestald staat :x

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:38

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 02-03-24 08:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 18:49

merel_gomez schreef:
merel_gomez schreef:
Nou wat valt hij zwaar tegen; de app werkt totaal niet. En heb hem dan ook weer retour gestuurd.. erg teleur gesteld.

Nu durf ik niet zo goed meer een ander aan te schaffen omdat ik bang ben dat dit ook niet gaat werken. ... %)


Staat in de zeer beknopte handleiding dat hij het ook alleen doet op 2.4 netwerk? Van alles geprobeerd en google geraadpleegd maar helaas. Ik lees/las trouwens dat ik veel vaker voorkomt. Voor die prijs verwacht ik dat niet.


Ik heb deze zojuist besteld bij Coolblue, dus hopelijk lukt het mij wel. En anders bel ik Coolblue gewoon, die hebben mij al vaker geholpen met dingen installeren.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 22:41

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 02-03-24 08:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 12:50

Nou, ik heb de Blaupunkt X-boost zojuist probleemloos aan de praat gekregen en hij heeft al een deel vd kamer gezogen en is teruggereden naar zijn thuisbasis. App gedownload, hij zocht zelf de WiFi op, paswoord ingegeven en klaar. Het was eigenlijk een fluitje van een cent.
Nu nog een naam verzinnen :+ Omdat ik zeer geëmancipeerd ben, maak ik er een jongetje van :D

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 14:15

Ik heb vandaag mijn extra stofzuiger aangesloten.
We hebben nu een Sir Alfred en Sir Jack

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:05

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 02-03-24 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:51

Vandaag via black friday een setje Google Nest Audio binnen gekregen. :D Mocht de Google Home verhuizen van woonkamer naar slaapkamer. +:)+

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:46

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

DesertOrchid

Berichten: 85
Geregistreerd: 14-04-11

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:43

Ik heb ook een robotstofzuiger, Henkie! Het is een Eufy robovac 25C. Hij deed het prima voor het afgelopen halfjaar, maar ineens laadde hij niet meer op. Hij is nu terug voor reparatie, maar ik mis hem echt! Voorheen heb ik een Roomba gehad, weet niet meer welk type, in ieder geval een van de eerste die uit waren, dus al jaren geleden inmiddels. James kostte toen een rib uit mn lijf weet ik nog maar werd op gegeven moment zwaar dement (bleef herhaaldelijk tegen dezelfde obstakels botsen, kon de weg naar huis niet meer vinden enzo... Ik wilde er nu niet zoveel aan uitgeven, vandaar deze nu. Hoop wel dat hij nog gemaakt kan worden! Mocht Henkie weer hersteld zijn, dan mag hij naar boven en wil ik voor beneden toch een iets slimmere.

Verder heb ik een tijdje geleden een Google mini gekregen, er ging een wereld voor me open, haha. Vind het jammer dat AH gestopt is met de proef, ik bestel altijd boodschappen bij appie en vond het geniaal dat je tegen Google kon zeggen dat er .... op de boodschappenlijst moest. Kan nu ook wel natuurlijk, maar komt niet in je bestelling.

Was zo blij verrast met de mini dat ik er met black friday nog een paar heb besteld en ook de Google Hub, Sonos speakers en soundbar. Ben echt superbenieuwd, dat zijn kerstcadeaus dus staan nog ingepakt (te branden in de verpakking, haha). Ik ben nu een beetje aan het spelen met slimme lampen en stekkers en ben aan het kijken of ik slimme thermostaatknoppen een goed idee vind :D

Barbabientje

Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:27

Anouk1605 schreef:
Wij hebben voor beneden een roomba robot stofzuiger (vraag me niet welk type) een aardig slimme zegmaar. Deze is gekoppeld via ons Philips hue systeem aan ons internet (dont ask.. ik snap dat verder niet. Vriendlief bouwt daar dan appjes voor.). Als beide mobiele telefoons het huis verlaten gaat onze slimme stofzuiger zelf aan het werk. :D wel maar 1x per dag en niet eerder dan een bepaalde tijd (alles is in te stellen haha *\o/* ) ohja en we hebben eigenlijk gewoon nooit wat slingeren op de grond. We zetten alleen onze eetkamerstoelen iets anders zodat hij er goed door kan. Dus praktisch geen werk :)

Voor boven hebben we onze oude dirt devil. Onze “domme” stofzuiger :o die rijdt gewoon zo lang overal tegen aan tot ie leeg is. Maar geen klagen, uiteindelijk doet ie wel alles. Laatst rolde hij wel ineens de trap af. M’n vriend had z’n drempel gevoeligheid veranderd.. oeps :+
Deze zet ik om de dag zelf aan. Heeft geen programma’s en oplaadsysteem waar hij zelf naar toe rijdt.

Ben met beiden erg blij. Ondanks de dagelijkse hulp stofzuig ik ook nog 1x per week zelf (en soms 2 keer) O:)


Edit: wij hebben trouwens via dat Philips hue systeem ook een bewegingsmelder op sommige plekken in huis, waaronder dus de hal. Als er beweging in huis is als wij er niet zijn, krijgen we bericht op onze telefoon. Alleen daar is mijn vriend nog mee aan het klussen. Zodra wij weg zijn en onze puck (de Roomba) start zijn werk, krijgen wij appjes: “er is beweging in de hal!” :Y) Maar daar wordt aan gewerkt zullen we zeggen.



Heb jij toevallig ook een kleed in de woonkamer?
Ik zit eraan te denken om ook een roomba aan te schaffen, want ook alles van philips in het assortiment (mijn vriend is hetzelfde als de jouwe als ik dit zo lees), maar heb een kleed in de woonkamer, vraag me af hoe hij dat gaat oplossen..

edit: en zou je eens aan je vriend willen vragen welk type? O:)

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:58

Barbabientje schreef:
Anouk1605 schreef:
Wij hebben voor beneden een roomba robot stofzuiger (vraag me niet welk type) een aardig slimme zegmaar. Deze is gekoppeld via ons Philips hue systeem aan ons internet (dont ask.. ik snap dat verder niet. Vriendlief bouwt daar dan appjes voor.). Als beide mobiele telefoons het huis verlaten gaat onze slimme stofzuiger zelf aan het werk. :D wel maar 1x per dag en niet eerder dan een bepaalde tijd (alles is in te stellen haha *\o/* ) ohja en we hebben eigenlijk gewoon nooit wat slingeren op de grond. We zetten alleen onze eetkamerstoelen iets anders zodat hij er goed door kan. Dus praktisch geen werk :)

Voor boven hebben we onze oude dirt devil. Onze “domme” stofzuiger :o die rijdt gewoon zo lang overal tegen aan tot ie leeg is. Maar geen klagen, uiteindelijk doet ie wel alles. Laatst rolde hij wel ineens de trap af. M’n vriend had z’n drempel gevoeligheid veranderd.. oeps :+
Deze zet ik om de dag zelf aan. Heeft geen programma’s en oplaadsysteem waar hij zelf naar toe rijdt.

Ben met beiden erg blij. Ondanks de dagelijkse hulp stofzuig ik ook nog 1x per week zelf (en soms 2 keer) O:)


Edit: wij hebben trouwens via dat Philips hue systeem ook een bewegingsmelder op sommige plekken in huis, waaronder dus de hal. Als er beweging in huis is als wij er niet zijn, krijgen we bericht op onze telefoon. Alleen daar is mijn vriend nog mee aan het klussen. Zodra wij weg zijn en onze puck (de Roomba) start zijn werk, krijgen wij appjes: “er is beweging in de hal!” :Y) Maar daar wordt aan gewerkt zullen we zeggen.



Heb jij toevallig ook een kleed in de woonkamer?
Ik zit eraan te denken om ook een roomba aan te schaffen, want ook alles van philips in het assortiment (mijn vriend is hetzelfde als de jouwe als ik dit zo lees), maar heb een kleed in de woonkamer, vraag me af hoe hij dat gaat oplossen..

edit: en zou je eens aan je vriend willen vragen welk type? O:)


De roomba e5 gaat heel makkelijk op en af een kleed maakt get ook goed schoon!

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:30

Ik kom me hier eindelijk ook melden na een tijdje volgen :D
Een paar weken terug de sleutels van ons huis gekregen en ik heb eindelijk mijn vriend over te weten halen voor een robo stofzuiger. Nu nog de twijfel welke.. twijfel tussen een roomba e3, de medion die ook kan dweilen en de blaupunkt xboost.
Voordeel van de roomba en de blaupunkt is dat hij op google home kan. We gaan ook aan de philips hue en hebben ook een slimme thermostaat die allemaal op home kunnen. De medion is erg aantrekkelijk qua prijs :=

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:37

merel_gomez schreef:
Fitzroy schreef:
Nou, ik heb de Blaupunkt X-boost zojuist probleemloos aan de praat gekregen en hij heeft al een deel vd kamer gezogen en is teruggereden naar zijn thuisbasis. App gedownload, hij zocht zelf de WiFi op, paswoord ingegeven en klaar. Het was eigenlijk een fluitje van een cent.
Nu nog een naam verzinnen :+ Omdat ik zeer geëmancipeerd ben, maak ik er een jongetje van :D


+:)+


Hier nog steeds heel tevreden over onze nieuwe vriend "Robbie"! De camera is zo handig. Op werk even mee kijken als hij thuis zijn ronde doet. Afgerond detectie doet het ook, vandaag de zolder laten doen en ben er voor de zekerheid even bij gebleven omdat ik bang was dat ie misschien toch naar beneden zou gaan storten.
Voor de boven verdieping zet ik hem gewoon in de slaapkamers laat hem zijn gang gaan en als alles klaar is zet ik hem gewoon weer beneden.


Zit er een camera op dat ding? Of heb jij een andere blaupunkt dan ik op het oog heb? Zie het namelijk nergens bij de omschrijving maar het zou wel vet zijn haha ;)

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:38

Ik heb woensdag de xiaomi roborock s5 max binnen gekregen :) nu al heeeel blij mee :D

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:56

Heeft hier iemand zijn Blaupunkt gekoppeld aan de Google home? Ik snap het niet :+. Mijn Bobby is nu gekoppeld, maar ik wil graag tegen Google kunnen roepen dat hij terug naar de oplader moet of nu beginnen met stofzuigen. Alleen ik weet niet hoe ik het commando erin zet, de app is zo uitgebreid :D :o

DesertOrchid

Berichten: 85
Geregistreerd: 14-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:46

Amyyy schreef:
Heeft hier iemand zijn Blaupunkt gekoppeld aan de Google home? Ik snap het niet :+. Mijn Bobby is nu gekoppeld, maar ik wil graag tegen Google kunnen roepen dat hij terug naar de oplader moet of nu beginnen met stofzuigen. Alleen ik weet niet hoe ik het commando erin zet, de app is zo uitgebreid :D :o


Hier staan wat commando's! Even scrollen: https://www.bestestofzuigers.nl/blog/google-home-robotstofzuiger/

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:14

Vrijdag komt onze blaupunkt binnen :):)
Hij gaat waarschijnlijk Max of Bottas heten :+

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:35

Queelens schreef:
Vrijdag komt onze blaupunkt binnen :):)
Hij gaat waarschijnlijk Max of Bottas heten :+

_/-\o_ helden. Al zou ik m persoonlijk Daniël noemen. Die gozer is zo geweldig

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:17

Nou, die van mij kan ik beter Bumper noemen. Of naar een F1-coureur die zich klem rijdt _O-

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:44

Haha ik vind Bottas vooral geinig passen vanwege roBOT, BOTtas. Dus ik gok dat het die gaat worden _O-
Ik hoop dat de mijne zich niet te veel klem gaat rijden haha. We hebben best veel hoekjes in ons huis maar we gaan het meemaken. Als ‘ie maar heelhuids over de finish komt binnen een aanzienlijke tijd mag hij zichzelf van mij wel een keertje klem rijden.

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:59

DesertOrchid schreef:
Amyyy schreef:
Heeft hier iemand zijn Blaupunkt gekoppeld aan de Google home? Ik snap het niet :+. Mijn Bobby is nu gekoppeld, maar ik wil graag tegen Google kunnen roepen dat hij terug naar de oplader moet of nu beginnen met stofzuigen. Alleen ik weet niet hoe ik het commando erin zet, de app is zo uitgebreid :D :o


Hier staan wat commando's! Even scrollen: https://www.bestestofzuigers.nl/blog/google-home-robotstofzuiger/


Ooooh ze zitten er gewoon standaard op geprogrammeerd 8)7 :o? Thanks :')

Ik denk dat mijn Bobby naamsverandering krijgt naar Robottas, ik ga stuk

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:44

Haha ik zeg doen _O-
Gisterenavond hebben we Bottas verwelkomt in ons huis. Hij leert best snel, hij weet al waar de deuropening naar de hal zit en vindt zijn startplek netjes terug onder de bank. Hij heeft al wel de draden van de kerstboom opgegeten. Ik dacht dat ik het al Bottas-proof had gemaakt maar gelukkig was ik erbij haha. :+