Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mysa

Berichten: 10481
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:28

Verschillende partijen hout, waarschijnlijk. Als je mij duidelijke foto's stuurt per pb kan ik mijn man vragen of dit aanvechtbaar is. Hij is producent van houten vloeren en tafels etc.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 13:23

@Happyhealthy: wat is de naam van de houtsoort waar alle meubels van gemaakt zouden moeten zijn ??

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:10

Van mij is het Mango en het verschilt wel iets maar ik vind het niet storend.
Weet natuurlijk niet welke TS heeft.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:49

Sommige houtsoorten hebben erg veel kleurverschil niet alleen in het 'normale' gebruikshout, maar ook in het saphout.

Dit is bijv. Sheesham hout, wat het erg extreem heeft
https://vdxl.im/8719883551357_a_en_r458.jpg
Walnoothout heeft het veel minder opvallend
https://www.goossenswonen.nl/static/upl ... 800-01.jpg
Bij Teakhout is het veel minder, maar is het ook maar net welke delen van de boom ze bij elkaar gezocht hebben
https://i.ebayimg.com/t/teakhouten-exot ... Z/$_84.JPG
https://www.meubelproducten.nl/modules/ ... -thumb.jpg

Hoe duurder de meubels hoe meer werk ze maken van het uitzoeken van de juiste kleur. Bij goedkopere meubels gebeurt dat dus minder tot niet. Als je die op bestelling koopt heb je dus kans op een hele andere uitstraling.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:33

Happyhealthy schreef:
DeMolenhoek schreef:
Jij zegt dat je het als set hebt gekocht. Maar lees ik het goed dat het niet als set in de winkel was opgesteld en jullie het hebben versleept en zo in de winkel jullie eigen set hebben gemaakt? Want dan wordt het al niet te koop aangeboden als set. Ik ga er ook van uit dat alles apart geprijsd was en niet: Tafel, tv meubel, ..., ..., ... voor €....! Of tafel €..., tv meubel €...., ... volledige set voor €....

Als jullie zelf in de winkel een set hebben samen gesteld dan staat de winkel gewoon in zijn recht. Jullie kunnen zeker aangeven dat jullie graag dezelfde tint willen maar een winkel kan dit nooit garanderen. Het blijft een natuurproduct en dat kan echt veel flink verschillen. Als iets echt als set wordt verkocht dan hebben jullie natuurlijk meer slaag kans.


De salontafel wordt echt als set verkocht. 2 tafels voor €...
De boekenkast en tv meubel hebben dezelfde naam en komen uit dezelfde serie. De overige meubels zijn inderdaad los gekocht.
Maar geldt er bij een aankoop in een winkel geen recht van retour binnen 14 dagen?

Dat is geen wettelijk recht nee.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:09

Naast dat de kleuren niet matchen lees ik ook dat er beschadigingen zijn, ik zou daar ook een punt van maken. De niet matchende kleuren zijn wat lastiger namelijk (alhoewel als je een setje salontafels koopt mag je ervan uit gaan dat deze dezelfde kleur hebben) maar met beschadigingen moeten ze in ieder geval wat doen.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:14

Ik vind dat je al erg snel zegt dat je geen reactie krijgt, er zijn twee werkdagen overheen dat is echt niks.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:23

Is de winkel aangesloten bij een branche vereniging zoals cbw wonen ? In de leveringsvoorwaarden staat precies vermeld hoe je een klacht moet indienen etc.
Vraag de winkel een medewerker langs te sturen en samen de afwijkingen te bekijken. En een oplossing te zoeken. Live oraat ziveel gemakkelijker

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:26

Jaren terug eens een leren 2 en 3 zits bank gekocht.
De bezorgers zette die bij ons neer en zeiden zelf al meteen, wat een enorm kleur verschil.
En dat hebben wij ook aan de winkel gemeld en zonder problemen andere gekregen.

Dus kijk even af wat de winkel er van gaat zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 16:14

Hey Ts, is dit nog opgelost geraakt?