Reparatie hybride foto camera mogelijk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Reparatie hybride foto camera mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 22:06

Ik heb een digitale hybride hele fijne fotocamera die 'stuk' is. In de zoeker en op het beeldschermpje krijg ik strepen en geen beeld. Foto's geven dito strepen.
Is dus stuk, maar vraag me af of dit gerepareerd kan worden?

Het is een Fuji 9600 met 28/300lens met handmatige zoom. Best snel en fijn te hanteren.

Heb al eens naar een vergelijkbare andere gekeken maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ben geen fotograaf en is puur voor vakantie kiekjes maar ik vind de handmatige zoom en het grote bereik erg fijn.
Wat zou een vergelijkbare camera zijn?
Ik heb geen enorm budget dus dure DSRL gaat m niet worden en losse lenzen ook niet.

APCIII

Berichten: 2666
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 23:08

Dat klinkt alsof de uitlezing van de beeldsensor kapot is.

Ik denk dat 't (helaas) economisch gezien niet meer repareerbaar is. Wat ik zo snel kan vinden, vertelt dat jouw camera uit ongeveer 2006 komt. Dat is al bijna 15 jaar oud...

Vergelijkbare hedendaagse toestellen (met elektrisch bediende zoomlenzen) zitten zo rond de 400 euro.

Je kunt ook eens een fotowinkel binnenlopen, en bij het 2e hands DSLR assortiment kijken, met een bijbehorende 2e hands 28-300 equivalent (dus ongeveer 18-200 bij "niet-full-frame" camera's)

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Reparatie hybride foto camera mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 21:30

Ik heb inmiddels een andere camera, ga met de oude nog wel even langs de fotozaak om navraag te doen.