Welke motor voor klein iemand

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 02:07

Ik heb ook korte benen en mijn vriend zijn Dyna is voor mij ook niet geschikt. De Softail Slim voelt vele malen groter, maar daar kan ik heel goed bij de grond (en is nog steeds mijn wens voor de toekomst, goede keuze dus Cinniz :D). Erg vriendelijk voor de portemonnee is hij niet. En anders een forty-eight? Vond ik ook wel een verschil tov de Iron waar ik ook niet goed bij de grond kwam.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 07:30

_Denise_ schreef:
Ik heb ook korte benen en mijn vriend zijn Dyna is voor mij ook niet geschikt. De Softail Slim voelt vele malen groter, maar daar kan ik heel goed bij de grond (en is nog steeds mijn wens voor de toekomst, goede keuze dus Cinniz :D). Erg vriendelijk voor de portemonnee is hij niet. En anders een forty-eight? Vond ik ook wel een verschil tov de Iron waar ik ook niet goed bij de grond kwam.


Ja ben er nog steeds blij mee!
Maar hoezo niet vriendelijk voor de portemonnee?
Kwa verzekering bedoel je?
Want dat hebben de meeste hd’s wel toch?

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:43

Ik rij met 1.54 en korte beentjes op een verlaagde CBF500. Is krap, maar ik kan met mijn tenen op de grond :+ Zal zo eens een foto maken voor het idee.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:07

Cubone schreef:
Ik rij met 1.54 en korte beentjes op een verlaagde CBF500. Is krap, maar ik kan met mijn tenen op de grond :+ Zal zo eens een foto maken voor het idee.



Afbeelding


Afbeelding

Voor het idee. Ik ben er zelf behendig mee. Op mijn lesfiets zat ik 1,5 centimeter hoger :+ Kan hem duwen terwijl ik er op zit etc. Moet alleen bij het stoppen wel opletten dat ik niet precies in een geul stap.

Toen ik de fiets kocht had ik echt een minuscuul budget (denk <2000,-). Heb voor minder dan dat deze kunnen kopen en laten verlagen.

Ps. Voor iemand schrikt. Dit is thuis in de carpoort. De weg op = helm en kleding ;)

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Welke motor voor klein iemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 15:15

Oh mijn god :')

Ik zou bang zijn om om te vallen _O- maar denk dat het ook een kwestie van wennen is?

Als ik thuis ben zal ik eens kijken of m'n vriend een foto kan maken als ik op de dyna zit

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Welke motor voor klein iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:19

Denk dat t zeker een kwestie van wennen is.
Toen ik les had heb ik er niet eens over nagedacht en mn instructeur was ook klein en reed op grotere motoren dat ik dacht ik mag niet zeuren :')

Als een motor omgaat houd ik hem toch niet ben er dus met lessen 2 keer vanaf gesprongen dat mn instructeur zei het is geen paard hoor _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:23

En de suzuki intruder? Mijn vriend is 1.65 en heeft de 800. Hij komt heel ruim aan de grond. Voor mij (1.72) mocht hij zelf hoger zijn.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:28

Melewel94 schreef:
Oh mijn god :')

Ik zou bang zijn om om te vallen _O- maar denk dat het ook een kwestie van wennen is?

Als ik thuis ben zal ik eens kijken of m'n vriend een foto kan maken als ik op de dyna zit


Absoluut wennen! Gezien ik nog "hoger" gewend ben is dit appeltje eitje.

Je zult merken dat je op de moto van de rijschool waarschijnlijk net zo gaat zitten :') Ik raad je ook aan om een keertje te gaan proefzitten bij de rijschool. Bij mij is een rijschool afgevallen omdat hun verlaagde motor te hoog was en ik niet bij de grond kon, ook niet met mijn tenen :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:32

Ik heb afgelopen jaren heel wat proefgezeten op lesmotoren, en meeste (op twee na) komen mijn teenpuntjes niet eens op de grond :+ bij twee was het echt minimaal teenpuntje. Waardoor instructeurs ook zeiden, nee dat is gewoon niet veilig. Ik heb gewoon idioot korte pootjes.

Anoniem

Re: Welke motor voor klein iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:42

Honda supermagna is ook niet hoog.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:55

cinniz123 schreef:
_Denise_ schreef:
Ik heb ook korte benen en mijn vriend zijn Dyna is voor mij ook niet geschikt. De Softail Slim voelt vele malen groter, maar daar kan ik heel goed bij de grond (en is nog steeds mijn wens voor de toekomst, goede keuze dus Cinniz :D). Erg vriendelijk voor de portemonnee is hij niet. En anders een forty-eight? Vond ik ook wel een verschil tov de Iron waar ik ook niet goed bij de grond kwam.


Ja ben er nog steeds blij mee!
Maar hoezo niet vriendelijk voor de portemonnee?
Kwa verzekering bedoel je?
Want dat hebben de meeste hd’s wel toch?


Staat je ook heel goed!
Oh nee, aanschaf. HD is gewoon duur. := Slim is ook wel een stapje meer dan een Sportster.

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Re: Welke motor voor klein iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:36

Ik had een honda cb 600 s en dan verlaagd. Ik ben wel 1.65 maar heb ook korte beentjes. Dat was voor mij perfect. Kon gemakkelijk met platte voet op de grond komen.

Trouwens ik heb gelest gewoon bij de rijschool in de buurt waar ik ook mijn auto & aanhanger lessen heb gedaan. En hun hadden gewoon één van de motoren verlaagd, speciaal omdat er vrij veel vrouwen kwamen lessen ook.

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:38

Is de Suzuki Virago al genoemd? Toen ik puber was, mocht ik in de motorzaak daar een keer op zitten. En ik kon toen met mijn korte beentjes al makkelijk bij de grond.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:58

Shenavallie schreef:
Is de Suzuki Virago al genoemd?

Yamaha Virago, leverbaar van 125 tot 1100 cc ;)

@TS, welk budget ongeveer en ga je voor A2 of A onbeperkt?

Behalve de hoogte maakt ook de vorm van het zadel veel verschil. Ik heb een keer een KTM gereden waarbij ik bang was nauwelijks met de tenen aan de grond te kunnen. Viel heel erg mee omdat het zadel vooraan erg smal was en de benen dus recht naar beneden kunnen. Met een breed zadel scheelt dat meer dan je op het 1e gezicht zou denken.


Op motor-forum zit ook veel ervaring, b.v. dezelfde vraag in topic over Kleine motorrijd(st)er

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Welke motor voor klein iemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 17:09

Qua rijbewijs ga ik gelijk voor onbeperkt. Wou in eerste instantie een paar lesjes nemen zodat ik een 125cc kon rijden, maar kan net zo goed all the way gaan.
Ik heb m'n rijbewijs net een jaar te laat om zo met een 125 te rijden :') (ik ben van België trouwens)

Uhm ja budget... Ik denk dat ik voor de beginnen echt niet hoger moet gaan als 2000 euro. Dus de vulcan S is op dat gebied al een no go _O- of ik moet bij de bank aankloppen, of m'n erfenis al op voorhand gaan innen :')

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Welke motor voor klein iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 18:22

Ik heb ook wel getwijfeld voor een 2dehands als je eerste motor maar toch voor nieuw gegaan.
De oude hd’s staan nog wel eens langs de kant.
Maar snap dat dat een bak met geld is en niet iedereen dat uit wilt/kan geven zeker niet aan een eerste motor.
Ktm vind ik nou weer wel te hoog.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:58

Melewel94 schreef:
Qua rijbewijs ga ik gelijk voor onbeperkt. Wou in eerste instantie een paar lesjes nemen zodat ik een 125cc kon rijden, maar kan net zo goed all the way gaan.
Ik heb m'n rijbewijs net een jaar te laat om zo met een 125 te rijden :') (ik ben van België trouwens)

Uhm ja budget... Ik denk dat ik voor de beginnen echt niet hoger moet gaan als 2000 euro. Dus de vulcan S is op dat gebied al een no go _O- of ik moet bij de bank aankloppen, of m'n erfenis al op voorhand gaan innen :')


Tot 2000 vind ik netjes voor een eerste motor. Zoals een vriend van me altijd zegt: Eerste motor altijd een goedkope nemen. Je gaat 'm toch wel een keer laten vallen. Dat is ondertussen ook al gebeurd uiteraard.. (nee, niet met rijden.. met duwen en nog wat onkundig zijn :Y) )

De meeste motor zaken kunnen best nog wel wat vinden in deze prijsklasse. :)

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke motor voor klein iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:18

Ik lees even mee! Begin dit najaar ook met mijn motorrijbewijs en ondanks dat ik 1.74 ben heb ik vrij korte benen.
Hier wil ik als eerste motor ook een chopper, budget zo'n 3500 euro.
Leuk dat er hier op bokt meer vrouwen zijn die motorrijden/willen gaan rijden.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:34

loesje4600 schreef:
Ik heb een bmw gs, f650 serie. Maar dan origineel verlaagd dus alles is erop aangepast. Past prima en ik ben 1.58/1.60 ong.
Evt zit ik er nog aan te denken m weg te doen en een andere te kopen die meer lawaai maakt :Y)


Die heb ik ook gehad (misschien heb je mijn oude wel haha. Gele toevallig?) en paste met mijn 1.63 er heerlijk op. Ontzettend fijne motor om mee te rijden ook, maar natuurlijk geen chopper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 23:14

Cubone schreef:
Melewel94 schreef:
Qua rijbewijs ga ik gelijk voor onbeperkt. Wou in eerste instantie een paar lesjes nemen zodat ik een 125cc kon rijden, maar kan net zo goed all the way gaan.
Ik heb m'n rijbewijs net een jaar te laat om zo met een 125 te rijden :') (ik ben van België trouwens)

Uhm ja budget... Ik denk dat ik voor de beginnen echt niet hoger moet gaan als 2000 euro. Dus de vulcan S is op dat gebied al een no go _O- of ik moet bij de bank aankloppen, of m'n erfenis al op voorhand gaan innen :')


Tot 2000 vind ik netjes voor een eerste motor. Zoals een vriend van me altijd zegt: Eerste motor altijd een goedkope nemen. Je gaat 'm toch wel een keer laten vallen. Dat is ondertussen ook al gebeurd uiteraard.. (nee, niet met rijden.. met duwen en nog wat onkundig zijn :Y) )

De meeste motor zaken kunnen best nog wel wat vinden in deze prijsklasse. :)

Heb al 4 jaar mijn motorrijbewijs. Maar motor is nog nooit gevallen :+

En verplaatst inmiddels ook al 5 jaar de goldwing van mijn moeder a 420 kilo. Is ook nog nooit omgevallen .

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Welke motor voor klein iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 23:22

Ik heb als eerste motor een Suzuki savage gekocht, een heerlijk ding, wel wat ouder uit 1994. Maar met mijn 1.60m kon ik er prima op.
En nu heb ik een Kawasaki vulcan s. Die is helemaal fantastisch, maar wel een stuk duurder inderdaad

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 07:18

Hier in 7 jaar tijd ook nog nooit mn motor laten vallen heb ik gewoon tijdens het lessen gedaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 08:11

Mijn eerste motor was een Yamaha Virago 250, destijds gekocht voor €600! Met mijn (verlaagde) lesmotor kon ik met mijn tenen bij de grond. Ben meerdere keren gevallen omdat ik met stilstaan de motor dan niet meer kon houden. Ik zou persoonlijk dus ook niet kiezen voor een motor waarbij ik niet met mijn platte voet op de grond kan.

Ook een aantal keer gereden met de Virago 535 van mijn moeder en dat ging ook nog prima.

Afbeelding
Afbeelding

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:29

Rex_Rolfo schreef:
Shenavallie schreef:
Is de Suzuki Virago al genoemd?

Yamaha Virago, leverbaar van 125 tot 1100 cc ;)

@TS, welk budget ongeveer en ga je voor A2 of A onbeperkt?

Behalve de hoogte maakt ook de vorm van het zadel veel verschil. Ik heb een keer een KTM gereden waarbij ik bang was nauwelijks met de tenen aan de grond te kunnen. Viel heel erg mee omdat het zadel vooraan erg smal was en de benen dus recht naar beneden kunnen. Met een breed zadel scheelt dat meer dan je op het 1e gezicht zou denken.


Op motor-forum zit ook veel ervaring, b.v. dezelfde vraag in topic over Kleine motorrijd(st)er

Je hebt helemaal gelijk. Ik was duidelijk met meerdere dingen tegelijk bezig, ha ha! :D

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 14:52

Even een tripje naar de harley gedaan! Even verschillende modellen geprobeerd en de sportster superlow was de enigste met succes _O- echt op het randje, maar het gaat wel, voelde niet wankel aan ondanks tenenwerk

Afbeelding