De zoektocht naar een huurwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: De zoektocht naar een huurwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:45

Mag ik ook mee praten?

Mijn relatie is na 8 jaar uit. Ik ben 26 en moet nog 1,5 jaar studeren. Ik heb een goede baan naast mijn studie. Ik heb wel twee katten die niet bij mijn ex-vriend kunnen blijven. We woonden samen in een vrije sector huurwoning. Maar ik kan dat nu net niet meer betalen. Ik zoek iets rondom Wageningen, Rhenen en Arnhem. Maar het is gewoon niet te doen onder de 750 euro.. excl. :( en ik wordt echt mega ongelukkig in een studentenhuis. Gelukkig kunnen mijn ex en ik goed samen dus wonen we voorlopig nog maar samen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:49

Bommeltje_ schreef:
Mag ik ook mee praten?

Mijn relatie is na 8 jaar uit. Ik ben 26 en moet nog 1,5 jaar studeren. Ik heb een goede baan naast mijn studie. Ik heb wel twee katten die niet bij mijn ex-vriend kunnen blijven. We woonden samen in een vrije sector huurwoning. Maar ik kan dat nu net niet meer betalen. Ik zoek iets rondom Wageningen, Rhenen en Arnhem. Maar het is gewoon niet te doen onder de 750 euro.. excl. :( en ik wordt echt mega ongelukkig in een studentenhuis. Gelukkig kunnen mijn ex en ik goed samen dus wonen we voorlopig nog maar samen.

Lastig! En een studio?
https://kamernet.nl/huren/studio-arnhem ... io-1839848

Dieren zijn in ieder huurhuis lastig. Kunnen de katten tijdelijk naar bijvoorbeeld familie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:31

Bommeltje, heb je al contact opgenomen met de Woningstichting? Weet niet wat de huurprijzen daar precies doen. Maar vorig jaar toen wij ze mailden, kregen we gewoon een lijst adressen die beschikbaar waren of kwamen. Zonder iets van inschrijftijd nodig te hebben.

En hou je housingdesk Wageningen in de gaten al? Daar wil ook nog weleens wat voorbij komen. Uiteindelijk zijn wij via daar particuluet gaan huren. Anders was het een huisje van de Woningstichting geworden.

Martie
Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:41

Het lijkt inderdaad bijna onbegonnen werk. Onze zoon zoekt een sociale huurwoning/studio/appartementje in Eindhoven of directe omgeving, huurtoeslag moet mogelijk zijn. Als je ziet wat er soms wordt aangeboden: heel klein en ontzettend duur en dan vaak alleen kamer dus geen huurtoeslag mogelijk. Maar hopen op geluk met de loting, vrees ik want voor inschrijving duurt het aan de uitslagen te zien nog jaren voor hij een kans maakt.
Mocht iemand een tip hebben dan houd ik me aanbevolen!

Isabel
Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: De zoektocht naar een huurwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:00

Wij liepen tegen hetzelfde aan. Particulier was veel te duur voor ons, kopen was de komende jaren nog geen optie. Het enige wat overbleef was sociale huur, maar stonden steeds op plek 600+ bij huurwoningen. Uiteindelijk vrij snel geluk gehad met een lotingwoning, hadden honderden mensen gereageerd en wij stonden op plek 7. De 6 mensen voor ons hadden afgezegd en uiteindelijk zo dus aan onze huurwoning gekomen.

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

Diertjec
Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:56

Ik heb vandaag een mailtje gekregen van de woningbouwvereniging of ik nog wat aanvullende gegevens wilde doorsturen, zodat ze kunnen kijken of ik een geschikte kandidaat ben voor het appartement waar ik op gereageerd heb *\o/*

Hoe gaat het bij jullie?

Isabel
Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: De zoektocht naar een huurwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:18

Wij genieten van ons huisje <3

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

kiwiwitje
Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: De zoektocht naar een huurwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:21

Hier opzoek naar de echte speld in een hooiberg.. Woonruimte met ruimte voor de webshop. Mag dus een bedrijfspand met woonruimte zijn of een huisje met schuur/garage oid van minimaal 50m2. En hier tussen/bij iets van buiten ruimte of tuin..
Onmogelijk geloof ik..

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

laraxXxemma
Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:15

Ik gooi deze even op want ik wilde eigenlijk een soortgelijk topic openen.

Ik heb momenteel een huurhuis, ingeloot via de sociale huur en dus super geluk mee gehad. Maar ik zoek toch naar iets kleiners voor mijzelf. Ondertussen ook mijn huurhuis op woningruil gezet maar tot nu toe nog geen succes. En daarbij val ik nog wel binnen de sociale huur maar na dit jaar niet meer in de klasse waarin ik nu zit dus moet ik sowieso duurder gaan huren.
Ik heb een relatief groot zoekgebied (vind ik zelf), zo ongeveer van rondom Harderwijk tot rondom Zwolle ben ik tevreden. Maar ik vind het zo lastig om te vinden waar ik kan beginnen met zoeken..

Het hoeft geen ruil te zijn, sterker nog zonder ruil zal het waarschijnlijk uiteindelijk alleen maar makkelijker zijn. Maar waar begin je met zoeken naar een particuliere huurwoning die niet de helft van je loon kost?
Wat voor sites houden jullie in de gaten? Of nog andere manieren?

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

laraxXxemma
Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:01

Wat zijn dingen waar jullie op letten voor een huurwoning?
Veel verder dan 2 slaapkamers kom ik niet :+

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Anoniem

Re: De zoektocht naar een huurwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:02

Blij zijn als je iets vind lijkt me _O-

Kijk of het een beetje netjes is. En hoe het zit met gas water licht. Als je voorschot betaald is het wel fijn om even de meterstanden te noteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:04

Locatie, dichtbij supermarkt, parkeergelegenheid (ook als je nu nog geen auto hebt maar er in de toekomst wel graag eentje wil), buurt, wat is de staat van het gebouw. Dan binnen: is de indeling handig, prettig? Kan ik er een visuele inrichting bij bedenken, is er loze ruimte die ik niet goed in kan delen, zit de wasmachine aansluiting op een handige plek, hoe functioneert de keuken, doen alle lampen het, hoe staat de zon (niet alleen voor licht maar ook voor warmte, ik heb daar niet naar gekeken en mijn huis wordt bijna 40 graden in de zomer), is er een lift en zo nee, is er een praktische manier om te verhuizen?

Ook dingen als lichte schimmelplekken, plekken die recentelijk zijn overgeverfd, toilet keertje doorspoelen, douche keertje aanzetten etc.

mavantos
Berichten: 3583
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:43

Emmaa_ schreef:
Locatie, dichtbij supermarkt, parkeergelegenheid (ook als je nu nog geen auto hebt maar er in de toekomst wel graag eentje wil), buurt, wat is de staat van het gebouw. Dan binnen: is de indeling handig, prettig? Kan ik er een visuele inrichting bij bedenken, is er loze ruimte die ik niet goed in kan delen, zit de wasmachine aansluiting op een handige plek, hoe functioneert de keuken, doen alle lampen het, hoe staat de zon (niet alleen voor licht maar ook voor warmte, ik heb daar niet naar gekeken en mijn huis wordt bijna 40 graden in de zomer), is er een lift en zo nee, is er een praktische manier om te verhuizen?

Ook dingen als lichte schimmelplekken, plekken die recentelijk zijn overgeverfd, toilet keertje doorspoelen, douche keertje aanzetten etc.


Ligt ook geheel aan bij welk type verhuurder je gaat kijken.

Woningcorporaties hebben vaak ook vrije sector huurwoningen en daarbij heb je meestal wat meer service/onderhoud t.o.v. particuliere verhuurders. Hoef je niet al jaren voor ingeschreven te zijn. Voordelen kunnen bijvoorbeeld zijn dat je direct voor onbepaalde tijd huurt en/of geen borg betaalt.

Kilimanjaro
@puppy_freek


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers