[VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
cent
Berichten: 259
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Limburg

Re: Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:17

Jaaa nog een volger!! Gaaf zeg!

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!


Libera
Berichten: 3972
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 05:13

Skippy01 schreef:
Robijntjah schreef:
Niet alle esdoorns zijn giftig :+

Wij gaan proberen in fases te kappen en tegelijk wat terug planten...


Klopt, dát weet ik. Maar noem het woord 'esdoorn' op een gemiddelde stal en de er wordt een zaag bij gehaald ;)
Ik vind ze ook allemaal op elkaar lijken overigens en moet altijd blaadjes en zaadjes naast een encyclopedie leggen :') :o

Dat klinkt wel goed, in fasen kappen en beplanten :j

Amerikaanse esdoorn is niet giftig :)

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 07:27

Libera schreef:
Amerikaanse esdoorn is niet giftig :)


Thanks! Dan zou ik ze ook zeker niet weg laten halen, het zijn namelijk wel echt hele mooie bomen! :j <3

Olympia96
Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-20 09:07

Even reageren voor de foto-update aan.

roekes schreef:
Ook ik ga volgen! Ik woon in annen en weet waar de boerderij staat. Nooit geweten dat achter die wildernis zo n mooie tuin was... Ik rij aangespannen met mijn ponys bijna dagelijks in de bossen rond annen. Als je een keer mee wil ben je welkom hoor! Met of zonder paard maakt me niet uit ;)


Wat super leuk al die uitnodigingen! Maak er graag gebruik van als het 'iets' rustiger is qua klussen :)

chinou schreef:
Wat leuk. Heb een paar jaar in Drouwen gewoond. Mijn dochter is er geboren.
Het kleine huisje tegenover de garage van Alberts.

Woon nu in een dorpje vlakbij. Dus als je een keer wil rijden, laat maar horen.
Rij alleen maar buiten met mijn paint dus ken de weg in de bossen goed.

Succes met verbouwen in ieder geval


In dat witte huisje? Mijn paard staat nu nog in Drouwenerveen. Zit je daar vlakbij? Ze staat met allemaal pensionado's en het alleen rijden kán wel, maar is vaak niet zo relaxt :+

Martje80 schreef:
Ik denk idd dat ik het weet. Het weggetje gaat Ri manege of niet?

En je tuinman is Familie van mij haha


Nee nóg niet goed. Het is in de Schoolstraat, andere kant van het dorp. HJ of Erik? Wij zijn met beide echt dolblij haha.


beatje schreef:
Wat een leuk boerderijtje,maar wat erg die kaal kap. Ik ben plots blij met het strenge beleid in Belgie. Ik zie dat in nederland gewoon hele percelen kaal gekapt worden. Dat is bij ons ondenkbaar . Maar hopenlijk komt er wat moois voor terug.


Ik snap wat je zegt, maar wij hebben geluisterd naar de mensen die er verstand van hebben. En vergeet niet; het was echt een ondoordringbare groene massa geworden, die er ook voor zorgde dat er te veel bomen (die langs de randen) elkaar in de weg groeiden. Nu zie je dat het opschot alweer opkomt tussen de bomen (ongeveer een meter hoog) en kunnen wij het beter bijhouden. We hebben gelukkig nog steeds heel veel bomen en we hebben een hele rij wilgen uit de voormalig sloot naar de zijkant van het perceel verplaatst.

@Libera: Ik herken wat je zegt. Als we het zelf hadden moeten doen, dan had ik boom voor boom gekeken en geen afscheid kunnen nemen.
Onze buurman had precies in de hoek van zijn tuin twee giftige esdoorns staan. Toen we aan het kappen waren, kwam hij zelf zeggen dat ze weg mochten, want hij wilde niet dat de paarden er last van zouden hebben. Achteraf gezien ben ik daar heel blij mee, want ik vond heel veel zaailingen na de kap. Ik denk dat we er aardig in slagen om er iets moois voor terug te laten komen. De buren zijn stuk voor stuk heel blij met wat we aan het doen zijn. In het najaar gaan we nog 100 meter haagbeuk planten om onder andere de hooibalen af te schermen.

Qua zand op de track voor het terras langs: dat ligt er al. We hebben 1000 kuub woudzand laten aanrukken. Gek genoeg hebben we, ondanks de wind die we gehad hebben, nagenoeg geen last van stuiverij door het woudzand. Dat was anders toen we nog geen gras hadden. We hebben wervelwinden donker zand voorbij zien trekken.


Hubbels schreef:
Mooie plek hoor, ga je ook volgen.
Moet zeggen dat ik niet jaloers opje ben als ik die verbouwing zie, heb zo'n bloedje hekel aan verbouwingen word er altijd heel onrustig van, dus Chapeau voor jullie.

En van binnenshuis, daar wil ik ook wel foto's van zien :j

U vraagt ;-). Hierbij de foto's van Funda. Ik vond het zelf voor het merendeel behoorlijk bij de tijd voor iemand van dik in de 80 (of nou ja, je ziet soms van die echt ouderwetse inrichtingen van mensen van dezelfde leeftijd zeg maar):

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Verder was ik vergeten dat we de zomervakantie gebruikt hebben om het huis gereed te maken voor de voeger. We hebben behoorlijk lopen huffen om het huis 'schoon' te krijgen. De klimop aan de schuur hebben we ook weg gehaald, omdat we geen idee hadden hoe het voegwerk daaronder was. Maar dat zag er echt goed uit nog.
De Annabelle (hortensia) heeft het uiteindelijk ook niet overleefd. Ik was even 10 minuten buiten beeld en de mannen waren wat te voortvarend bezig geweest toen ze alle keien en steentjes aan het verwijderen waren met de kraan. Die varens tegen het huis aan waren ook echt dramatisch.



[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:42

Mooi huis ook van binnen. Wat een ruimte! Ja Schoolstraat nu weet ik het haha.

Erik. Zijn vrouw Thea, is een achternicht van me.

Olympia96
Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-20 11:19

Wat leuk! Klein wereldje maar weer :-)

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:22

Ja geinig. Doe hem maar de groetjes van Tamara.
Edit: Thea ook natuurlijk!

Dan moet ie vast wel even graven want we zien elkaar verder nooit haha
Laatst bijgewerkt door Martje80 op 01-07-20 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia96
Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-20 11:28

Zal ik doen. 8-) We komen best regelmatig even op de zaak zeg maar.

Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:00

De vele bossen en heuvellandschappen rondom Nijverdal zijn ook erg aan te raden :o.

Unseen schreef:
Nee wij zitten nog in Zwolle, Olympia! We zijn nog op zoek naar ons eigen boerderijtje. Mijn ouders, waar mijn paarden ook staan, zitten in Zuid-Oost Drenthe, maar ik ga liever iets noordelijker vanwege de bossen

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

chinou
Berichten: 791
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:04

chinou schreef:
Wat leuk. Heb een paar jaar in Drouwen gewoond. Mijn dochter is er geboren.
Het kleine huisje tegenover de garage van Alberts.

Woon nu in een dorpje vlakbij. Dus als je een keer wil rijden, laat maar horen.
Rij alleen maar buiten met mijn paint dus ken de weg in de bossen goed.

Succes met verbouwen in ieder geval


In dat witte huisje? Mijn paard staat nu nog in Drouwenerveen. Zit je daar vlakbij? Ze staat met allemaal pensionado's en het alleen rijden kán wel, maar is vaak niet zo relaxt :+


Nee, naast het witte huisje, direct aan de Brink.
Woon nu in Buinerveen en heb mijn paard aan huis staan.
Ik kan alleen, met twee of in een groep. Mijn paard is braaf, maar geen sukkel. Gewoon lekker te rijden zonder gedoe. Wil altijd lopen.

kijk niet aldoor naar het verleden, dan sta je met je rug naar de toekomst......

Endurance klasse 3 startgerechtigd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:32

Oooooh geweldig! Ik ga volgen! Ik ben heeeeeel benieuwd wat jullie er van gaan maken *\o/*

neile
Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 00:05

Volg, want ik hou van dit soort topics. Ziet er supermooi uit! Welke plant heb je op je gevel weggedaan, dat lijkt op blauwe regen?

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

Olympia96
Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-20 12:40

chinou schreef:
chinou schreef:
Wat leuk. Heb een paar jaar in Drouwen gewoond. Mijn dochter is er geboren.
Het kleine huisje tegenover de garage van Alberts.

Woon nu in een dorpje vlakbij. Dus als je een keer wil rijden, laat maar horen.
Rij alleen maar buiten met mijn paint dus ken de weg in de bossen goed.

Succes met verbouwen in ieder geval


In dat witte huisje? Mijn paard staat nu nog in Drouwenerveen. Zit je daar vlakbij? Ze staat met allemaal pensionado's en het alleen rijden kán wel, maar is vaak niet zo relaxt :+


Nee, naast het witte huisje, direct aan de Brink.
Woon nu in Buinerveen en heb mijn paard aan huis staan.
Ik kan alleen, met twee of in een groep. Mijn paard is braaf, maar geen sukkel. Gewoon lekker te rijden zonder gedoe. Wil altijd lopen.


Ik heb net even gekeken, en ik weet welke huis je bedoelt. Rood, schattig boerderijtje dat een beetje verscholen is van de straat? Is dat te voet te doen Buinerveen-Drouwenerveen?

Leuk nieuwe volgers, welkom!


neile schreef:
Volg, want ik hou van dit soort topics. Ziet er supermooi uit! Welke plant heb je op je gevel weggedaan, dat lijkt op blauwe regen?

Het was een witte regen. Of nee, is een witte regen. Ik was bang dat ik 'm te ver had terug gesnoeid voor het voegen, maar er zit weer blad aan gelukkig :+

Volgende update. :)
De omgevingsvergunning was aangevraagd bij de gemeente, maar zoals het echte ambtenaren betaamt: het wachten duurde lang (ik wil niemand tegen de schenen schoppen overigens, maar onze gemeente is zoooo traag).

Daarom besloten we om de voeger vast te laten komen. Dit is tot op de dag van vandaag de enige die zich aan alle afspraken heeft gehouden als het gaat om klussen aan het huis. En jee, wat is dat fijn! Dat iemand doet wat ie zegt en zegt wat ie doet!

Aan ons de taak om het huis voegklaar te maken (en plantvrij). Terwijl we de muren aan het vrijmaken waren met een klein kraantje, vonden we ook de verklaring voor ons vochtprobleem in 1 van de slaapkamers. Er zat een mega gat in de muur. Vlak daarbij had een regenton gestaan die waarschijnlijk jarenlang aan het overstromen is geweest, waardoor al het water direct onder het huis liep. Precies onder de enige kamer waar geen betonnen vloer onder zat.

[ img ]

Met het verwijderen van de oude boeidelen werden we nogmaals verrast }:0

[ img ]

[ img ]

Deze verrassing zou maanden geleden al verholpen worden, maar goed, dat is dus het woord van iemand die iets minder besef van tijd/afspraken maken heeft. Het ziet er nu dus nog steeds zo uit. :')

Goed en dan nu de voor en na foto's. Zoals gezegd, huis uit 1905, dus er is her en der wat hersteld met verschillende steensoorten. Dus helemaal bij elkaar komt het ook niet, maar het is wel een ongelofelijk verschil geworden. We zijn echt super blij met het resultaat :)

Hieronder wat foto's die we genomen hebben tijdens het proces. Ik realiseer me dat de stenen nog niet goed droog waren en dat het nog beter bijgetrokken (naar 1 geheel) is uiteindelijk. Maar die foto's komen wel op het moment dat het hele dak vervangen wordt. Dat was de volgende klus. De foto's staan wat door elkaar.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Hier zie je aan de tuinkant van de boerderij wel mooi het verschil. Links is compleet klaar (paar stenen moeten nog bijgekleurd worden) en rechts is niks aan gebeurd. Daar willen we tzt openslaande deuren in maken namelijk.

[ img ]

[ img ]

En omdat we behoorlijk moeten investeren in de tuin, en het dak dat toch een soort extra kostenpost werd, moeten we ook een beetje schuiven in het budget. Vandaar dat we gekozen hebben voor een tweedehands keuken. Vond het eerst een gek idee, maar aan de andere kant, de keuken die we nu hebben is ook tweedehands haha.

Vriend van ons woont in Duitsland en handelt in keukens. Daar heel gangbare business, omdat je je keuken meeneemt als je gaat verhuizen. Principe wat wij helemaal niet kennen natuurlijk, maar daar heel normaal.
Hoewel we er (nog lang) niet aan toe zijn, appte hij ons op een gegeven moment dat hij dé keuken voor ons had gevonden.

En hij had gelijk. Grappig: die keuken had hij bij onze oude huisarts in Gieten opgehaald. En het is een handgemaakte keuken van ECO keukens (ook een begrip in Gieten). Hij is echt súper degelijk, want compleet eikenhout. En daarmee ook loeizwaar haha. Met een mooi granieten blad, dus super happy.

Voor € 825 hadden wij onze keuken, inclusief nagenoeg ongebruikte aparatuur :D . Moet alleen tegen de tijd dat we hem gaan installeren even overgespoten worden, zodat hij er weer super strak uitziet. Ons plan is om hem recht te plaatsen en niet in een L-vorm.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Mer1980
Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:22

Jeetje wat een verrassingen zeg := zou ik niet blij mee zijn hele gaten in de muur := jemig maar wat knapt het dan snel op.

Verder prima mooie keuken. Ziet er super uit.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Roos_M
Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:23

Wat leuk om dit te volgen!

Veel werk verzet al zeg! Je zit er nu een jaar in. Ik volg dus mee! :D

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

Olympia96
Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-20 17:02

Mer1980 schreef:
Jeetje wat een verrassingen zeg := zou ik niet blij mee zijn hele gaten in de muur := jemig maar wat knapt het dan snel op.

Verder prima mooie keuken. Ziet er super uit.


Schrok er ook best wel van.... Maar we hebben het gekocht zoals het was. Inclusief verrassingen zeg maar, dat was de deal.

Ik hoop niet op veel meer verrassingen eerlijk gezegd haha.

Mer1980
Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:28

Nee dat snap ik := danm het is gewoon een bouwval zowat....

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Olympia96
Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-20 10:36

Oef, door alle drukte weinig kunnen updaten, maar hier komt ie. Ga even een aantal maanden in 1 doen. We kregen te maken met een ellendig natte herfst en winter. Dus in plaats van klussen aan de tuin/paddock paradise to be, zijn we eerst maar met ons huis begonnen.

We hebben het complete dak eraf gehad. Helaas kwam ook de isolatie mee (die bleek verkeerd aangebracht en verrot). En de boerderij was zo scheef, dat er 1 en ander recht getrokken moest worden (maar dat konden we op onze klompjes aanvoelen komen natuurlijk, was met het oog al zichtbaar :+ ).
We hebben heel veel zelf en met vrienden gedaan (dat maakte het vervangen enigszins betaalbaar :D )
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Omdat ik toch op het dak zat, gelijk maar even een fotootje gemaakt van de kale ellende haha:


[ img ]

En klaaaaar:

[ img ]

[ img ]



Nog een voor en na foto:

[ img ]


Ondertussen kon ik wel janken van alle waterellende waarmee we te maken kregen. Al, echt ál, het water van het akkerland en de paardenweide van de buren, kwam automatisch bij ons uit. Het liep in kleine watervallen in onze sloot en vijver. De afvoer naar de waterschapssloot verliep ook niet, omdat het daar ook al voller dan vol was.

Dacht echt nooit met het grondwerk te kunnen beginnen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Dit is de sloot van de buurman en het achtergelegen akkerland:

[ img ]


Uiteindelijk hebben we een pomp en crea constructie gemaakt om water af te voeren. Dat hielp iets...

[ img ]

En het hielp zo goed, dat we op een gegeven moment de vijver leeg hadden (dit was eind maart). En toen bleek er een enorme hoeveelheid kikkerdril in te zitten. We hebben toen 16 emmers kikkerdril naar de waterschapssloot gebracht :D

[ img ]

Maar uiteindelijk konden we begin april beginnen met het bepalen van de hoogte van het land. Zo konden we precies zien waar we grond moesten opbrengen en waar we grond moesten weghalen.
We wilden alles op afschot leggen naar de vijver (de oude hebben we dicht gemaakt en een nieuwe bepaald). We hebben overal paaltjes de grond in geprikt met de hoogtematen erop.

[ img ]


Ook konden we bepalen hoe we alles wilden gaan indelen. Heel simpel: met rood-wit lint en paaltjes.

Hier een eerste stukje stal met uitloop naar de track tussen de bomen door:

[ img ]

En hier de bak:
[ img ]

En ook leuk, kwam deze foto tegen van heul lang geleden:

[ img ]

En ter vergelijk een foto van nu (dit is wel een heel recente foto, want hier heb ik zelfs het schilderwerk klaar hahaha):

[ img ]


Echt, als ik deze foto's terug zie, dan kan ik bijna niet geloven dat alles toch nog goed kwam haha. Dat komt in een volgende update :)

xXutopiaXx
Berichten: 10040
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:52

Leuk om te zien zeg, die oude foto!! Het ziet er een stuk degelijker uit nu! _/-\o_
Op de foto met de katten heb ik lang gepuzzeld om erachter te komen wat 't zijn _O-

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:14

Leuk ook de historie. Dat hebben we hier ook gevraagd, maar de gemeente had niks.

Waar komen de sloten op uit?

Wij hebben 2 kanten schouwsloot, dus awel anders, maar met die extreme regen stond het blank. Verderop stond de sloot te laag en water stroomde niet weg. Hebben met 3 buren geklaagd omdat de duikers verstopt zaten. Daarna liep alles weer goed door.

Maar zoals met de droogte hadden ze water hoger gezet. Hebben we hier geen last van, maar er valt een hoop te regelen vaak.

Ik vind de foto van bovenaf wel leuk! Ja jammer dat je bomen kwijt bent, maar wat je over hebt is meer dan wij nu al hebben.

Olympia96
Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-20 17:22

xXutopiaXx schreef:
Leuk om te zien zeg, die oude foto!! Het ziet er een stuk degelijker uit nu! _/-\o_
Op de foto met de katten heb ik lang gepuzzeld om erachter te komen wat 't zijn _O-


Hahaha degelijker idd. Aparte combi ook he? Boerderij, kruidenier en café in een. Oh ja en huis voor alle mensen op de foto. Die hielden vast veel van elkaar :D

En ja die katten foto is echt super duidelijk. Ging om het paaltje :')

superpony schreef:
Leuk ook de historie. Dat hebben we hier ook gevraagd, maar de gemeente had niks.

Waar komen de sloten op uit?

Wij hebben 2 kanten schouwsloot, dus awel anders, maar met die extreme regen stond het blank. Verderop stond de sloot te laag en water stroomde niet weg. Hebben met 3 buren geklaagd omdat de duikers verstopt zaten. Daarna liep alles weer goed door.

Maar zoals met de droogte hadden ze water hoger gezet. Hebben we hier geen last van, maar er valt een hoop te regelen vaak.

Ik vind de foto van bovenaf wel leuk! Ja jammer dat je bomen kwijt bent, maar wat je over hebt is meer dan wij nu al hebben.


Onze sloot was aangesloten op de waterschapssloot. Heb al twee keer een man van het waterschap erbij gehad, omdat ze de sloot niet schoon houden. Zijn verhaal was dat het water door het dorp afgevoerd wordt naar het bos aan de andere kant van de N34. Hij zei dat dat hoger ligt, dus logisch dat het bij ons niet weg wilde.

Mijn vrije vertaling: die sloot is machinaal niet uit te baggeren en we hebben geen zin in handwerk :+
Het is mijn missie om ervoor te zorgen dat ze daar wel zin in krijgen haha.

En ja eigenlijk zelfde als was jij zegt. Als iets verstopt is, kan het water niet weg.

Was het bij jullie al kaal? Of hebben jullie zelfde trucje uitgevoerd als wij (grove kap)?

xXutopiaXx
Berichten: 10040
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:50

Hahaha ging om 't paaltje _O- Compleet gemist :') :')
Maaruhh, gezellig inderdaad!! Al die mensen bij elkaar en zoveel gebruiken onder 1 dag! :oo

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 23:16

Wij hebben allemaal een aantal fixi meldingen gedaan en de buurman heeft gebeld tot ze er zat van waren. Sloten lopen bij 2 buren ook tussen hun grond door, dus hebben gelukkig wat invloed.

Het was hier echt de bagger bij de duikers en die zijn gelukkig na ruim een maand zeuren schoongemaakt.

Maar gemeente en waterschap weten van elkaar echt niet wie wat zijn taken zijn.

Hier had de vorige bewoner helaas grote bomen weg gehaald. Echt heel erg zonde.....Waren hazelaars, berken, beuken, wilgen etc etc. Lagen wel 12 stobben van en die hebben wij dan mogen laten verwijderen.

Er stond echt pal in het midden en in het zicht een mega haag van laurier en taxus. Daar wilde ik de paarden kunnen laten lopen, dus moest helaas weg.
Heb eerst maanden gekeken of iemand ze wilde over planten, maar waren te groot en te wild.

Wij zijn wel weer aan het aanplanten, maar waren net te laat voor alles. Dus wel 1 en ander nieuw en vanaf November wil de kwekerij weer leveren.
Maar nieuw is toch anders dan oud, echt bos.

joyce B
Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:22

Wat hebben jullie een hoop werk verzet zeg!

Het resultaat van de paarden al gezien, maar jemig wat een klus hebben jullie gehad aan huis en tuin!

Wel met heel mooi resultaat al!


_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Re: [VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:28

Leuk!

‘Cause today ain’t tomorrow
So hey, follow, wherever the wind goes
When the day ends, the sun sets
I thank God It ain’t luck <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _suus19_, bebble, blondies, Brimi_Disa, callychanel, Excalibur, Hanmar, Kashmino, Koekie73, lientje80, Little_Gift, mignonne2403, Schapenvacht, snorkel1986 en 91 bezoekers