[VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Olympia96
Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

[VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-20 11:05

Zelf ben ik dol op volg topics over verbouwingen van boerderijen. Daarom vind ik het leuk om ons verhaal hier ook te delen.

Vroeger had ik mijn paard (en leen-pony) ook aan huis en het is altijd een droom geweest om een eigen boerderijtje te kopen met ruimte voor mijn paard. Drie jaar geleden kwam ik de man van mijn dromen tegen en hij bleek dezelfde droom te hebben als ik. Vorig jaar liepen we totaal onverwacht tegen een woonboerderij aan in de buurt van Gieten. Helaas kregen we te maken met een vuil spelletje tijdens het bieden en ging de boerderij aan onze neus voorbij.

De teleurstelling was enorm, en we bleven neuzen op Funda. Selecterend op de criteria 'genoeg grond voor paarden, bij het bos, in de buurt van Gieten ennnn binnen budget' was de spoeling behoorlijk dun. Op een zondag reden we bij de kleine selectie boerderijen langs. En overal was wel wat. Het laatste boerderijtje gaven we sowieso al geen kans, want: wie wil er nou met z'n snufferd aan de weg wonen?

Wat er vervolgens gebeurde laat zich raden :+
Het weggetje waar de boerderij aan stond, was überschattig. Met een flinke hoeveelheid rietgedekte boerderijtjes en enkel bestemmingsverkeer. En de tuin! We waren op slag verliefd. De boerderij stond al een jaar leeg, dus we konden even de tuin in sneaken om het perceel te bekijken. We hebben de direct een bezichtiging ingepland en in no-time hadden we een bod uitgebracht. En dat bod werd geaccepteerd! Toen belandden we in een roller coaster en moesten we 1 en ander formeel regelen. Waaronder:

Onze trouwerij. En daarvoor nog 'even' een last-minute vrijgezellenfeest:

[ img ]

Het werd een maandagmorgen huwelijk, met onze beide moeders en de dochter van mijn man. In de middag hadden we een feest in de tuin die we net een week de onze mochten noemen:

[ img ]


Maar goed, dit is waar het om gaat. Onze Droomplek in Drenthe. Dit waren de foto's van Funda:


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

De foto's van de tuin waren duidelijk in de goede tijd genomen, want wat wij aantroffen was heel veel groen. Heel hoog groen. Heel veel onkruid, bramen, ongecontroleerd groeiende wilgen in een soort sloot en heel heel veel dennen die veel licht wegnamen (bij de buren). Maar we zagen de potentie en waren op slag verliefd!

Dit was de voortuin (de voorkant van de boerderij is niet eens te zien :D ):
[ img ]

En dit een stukje tuin waar een bizarre hoeveelheid bramen achter groeide
[ img ]


Het land, met zicht op de vijver en sloot (nou ja, op de wilgen er omheen):
[ img ]

En met een sprongetje in de tijd, toen we bezig zijn gegaan met maaien. Enkele voor en na foto's in 1:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En hier kwam de vijver in eens weer in beeld:

[ img ]


We hebben in dit jaar tijd echt wel enorme stappen gemaakt. En we zijn nog lang niet klaar... Maar als je kijkt naar wat we nu al hebben gerealiseerd, dan is het een wereld van verschil. Het doel is om mijn paard in de herfst aan huis te hebben staan. En tegen die tijd zoeken we ook naar een paard voor C (de paardengekke dochter).

Dit waren de 15 foto's, dus de volgende stappen zal ik in meerdere updates hierna plaatsen. Ik kan ook nog in een volgend bericht de foto's laten zien van de vorige eigenaar. Zij woonde al 10 jaar niet meer met haar man/ex op de boerderij, maar had prachtige foto's van hoe het was in de glorietijd. Haar man/ex was in de 80 en dement toen ze hem in 2018 naar een verpleeghuis moesten verhuizen. Huis en tuin waren hem 'ontkomen' in de loop der jaren en zo troffen wij het dus aan.

Als jullie dat leuk vinden tenminste?


Caily
Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:09

Leuk om te volgen!! Ik kom vaak in die omgeving. Wie weet kunnen we eens samen een ritje doen ooit :D

koetje28
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:10

o wauw wat een veranderingen al _/-\o_ keep up the good work!!!!

mijn bonte koe wat een mazzel dat jij in mijn leven bent gekomen :)

Olympia96
Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-20 11:10

Meen je dat?! Wat leuk! Ik ben gek op buitenritjes (en die dikke rooie van mij ook), dus bij deze: graag!
Woon je zelf ook in de buurt?

Olympia96
Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-20 11:12

koetje28 schreef:
o wauw wat een veranderingen al _/-\o_ keep up the good work!!!!


Hahaha, ja klopt... Maar we zijn eerst wel door een diep dal gegaan na die mooie groene zomer. Het was 1 grote kaalslag toen de bomen gerooid werden en we vervolgens een ellendige vreselijk natte herfst/winter kregen.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:14

Ik volg :D Wat een super leuk huis <3 Wat een werk hebben jullie ook verricht in die tuin, ik vond de onze al veel werk maar dat valt in het niet bij jullie _O_

En ja op oude foto's :D Leuk dat jullie die hebben! Ik zou die van ons huis ook wel willen zien, de vorige eigenaren zijn erin getrokken en hebben het 4 jaar lang afgeleefd, maar daarvoor moet het ook tiptop in orde zijn geweest. Wij kregen dus 300 m2 onkruid.

belle_boef
Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:21

Wat leuk. Gieten hebben wij destijds ook gekeken.
Ben benieuwd wat jullie er van maken

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:25

Jaa ik ben gek op dit soort topics. *\o/* Was het binnen nog wel een beetje leefbaar of moeten jullie dat ook regioreus aanpakken?

Olympia96 schreef:
Ik kan ook nog in een volgend bericht de foto's laten zien van de vorige eigenaar. Zij woonde al 10 jaar niet meer met haar man/ex op de boerderij, maar had prachtige foto's van hoe het was in de glorietijd. Haar man/ex was in de 80 en dement toen ze hem in 2018 naar een verpleeghuis moesten verhuizen. Huis en tuin waren hem 'ontkomen' in de loop der jaren en zo troffen wij het dus aan.

Als jullie dat leuk vinden tenminste?

Graag!

eva1969
Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:26

O wauw wat maken jullie al grote sprongen, wat een verschil al zeg.
Moest er in het huis ook veel gebeuren? Ik ga er van uit van wel?

Insta: ArtbyEvaRoeters

Dancer
Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:29

Wat leuk! Ik volg! Ben benieuwd hoe het er straks allemaal uit gaat zien!

Farah L2 + 20 / M1 + 12 / M2 + 5

Olympia96
Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-20 11:31

Dank Ontherun! Het was (en is) inderdaad echt heel veel werk. Maar we hebben een goede kennis die ons project te gek vindt en ons enorm helpt door zijn groot materieel ter beschikking te stellen. En in het geval van de bomenkap was dat zelfs inclusief personeel :) Het geeft wel een fantastisch gevoel als je de boel dan weer op orde hebt hè?

belle_boef: we zijn uiteindelijk in Drouwen beland. Steenworp afstand van Gieten :-)


silverdapple schreef:
Jaa ik ben gek op dit soort topics. *\o/* Was het binnen nog wel een beetje leefbaar of moeten jullie dat ook regioreus aanpakken?

Olympia96 schreef:
Ik kan ook nog in een volgend bericht de foto's laten zien van de vorige eigenaar. Zij woonde al 10 jaar niet meer met haar man/ex op de boerderij, maar had prachtige foto's van hoe het was in de glorietijd. Haar man/ex was in de 80 en dement toen ze hem in 2018 naar een verpleeghuis moesten verhuizen. Huis en tuin waren hem 'ontkomen' in de loop der jaren en zo troffen wij het dus aan.

Als jullie dat leuk vinden tenminste?

Graag!


Hahaha leuk enthousiast. Ja dat verbaasde ons best heel erg. Zo ligt er bijvoorbeeld een (voor een 80-jarige man) best hippe gietvloer in het huis. De keuken is lelijk, maar de badkamers en toiletten zijn weer redelijk modern. De buitenkant had/heeft veel aandacht en liefde nodig. We hebben er al een nieuw dak op zitten, de muren zijn opnieuw gevoegd en ik ben nu bezig met het schilderwerk. Oooooooh ik zou zo graag vooruit in de tijd springen om foto's te laten zien :')

Overigens hadden de kinderen en de ex/vrouw (ik weet niet of ze gescheiden waren, maar denk het eigenlijk niet) 95% van de inboedel laten staan. Ik vond dat aan de ene kant handig (hele schuur vol met gereedschap enz), en aan de andere kant echt ontzettend naar omdat er allerlei persoonlijke dingen achter waren gebleven (ze hadden alleen zijn administratie en een paar tuinstoelen meegenomen).

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:31

Wat een leuk project, jeetje wat een overwoekerde tuin! Ben benieuwd hoe het wordt!

Ook wel heel bijzonder dat ze alles gewoon achter hebben gelaten, lijkt me heel raar om dan in iemand zn spullen te 'neuzen' terwijl het van jou is.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:41

Wel bizar idd, al die persoonlijke spullen. Dat is vast geen leuke situatie geweest voor de vorige eigenaren... :\

Maar jullie gaan er zo te zien een topplek van maken!!!

Ohja ik ben niet echt een 'volgende-volger' maar ik vind het altijd leuk om bij zulk soort topics om de paar weken even te spieken, dus ik vlieg tegen die tijd weer een langs om te zien hoe mooi het tegen die tijd is O:) :D

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Unseen
Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:43

Prachtig plekje zeg!! Ik volg, wij zoeken in de zelfde omgeving met uiteraard ook de eisen van een stukje land voor de paarden. Heb deze toen ter tijd niet voorbij zien komen maar erg leuk om te zien wat jullie ervan gaan maken!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:46

Wow, wat een verschil al!

Wat sneu dat er zoveel is achtergebleven. Een kennisje zei ooit ook zoiets, en die hebben 'stukjes' van de geschiedenis van de vorige bewoner laten terug komen: 'als de familie hem dan niet eert, doen wij als opvolgers in zijn huis dat wel'. Kleine stukjes kunst, oude foto's van het pand, zulke dingen.

xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:47

Leuk leuk leuk! Ben heel benieuwd naar oude foto's! En de nieuwe! :D :):)

Hier hadden we ook een hoop spullen nog in huis, maar gelukkig niet echt persoonlijke spullen. Wel een hoop meubels, die wij nog niet hadden, maar we wilden wel z.s.m. intrekken, dus daar hebben we mooi gebruik van kunnen maken :D +:)+

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


MarliesR
Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:48

Ik volg graag mee :D Flink project ook!

DreamGuide
Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:51

Superleuk! Ik kom volgen, wat een mooie plek zeg. Met veel potentie ook.
Mag ik brutaal vragen hoeveel grond erbij zit?

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Sodeletuut
Berichten: 21302
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:52

Ik volg, super leuk en bij ons 'om de hoek'! :D

They explain life to me every day ~
Spoiler:
Zet &if=1 achter een url van een topic, en zie alleen de foto's

Olympia96
Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-20 11:56

Ja ik begrijp het ook niet zo goed dat je werkelijk álles achterlaat van je vader. Van de ex/vrouw snap ik het dan weer wel. Zij woonde er al 10 jaar niet meer en had een nieuwe relatie. Zij heeft ook de verkoop gedaan uiteindelijk.
Het was meer dat wij merkten dat de kinderen er tegenop zagen om alles leeg te halen. Toen hebben wij aangegeven dat ze alles mochten laten staan. Maar dan wel de plussen (de dingen waar wij nog wat aan zouden kunnen hebben) en de minnen (de enorme hoeveelheid rommel en persoonlijke spullen). Het mooie vind ik zelf dat we best nog wat meubels van de vorige eigenaar in gebruik hebben. Sommige dingen horen echt bij het huis.

@Unseen, het was een huis waar wij minsten 10 keer aan voorbij zijn gescrolled op Funda. Achteraf snappen we daar niks van :-). Zit je nu ook in deze hoek van Drenthe?



xXutopiaXx schreef:
Leuk leuk leuk! Ben heel benieuwd naar oude foto's! En de nieuwe! :D :):)

Hier hadden we ook een hoop spullen nog in huis, maar gelukkig niet echt persoonlijke spullen. Wel een hoop meubels, die wij nog niet hadden, maar we wilden wel z.s.m. intrekken, dus daar hebben we mooi gebruik van kunnen maken :D +:)+

haha ja, ik was ook al aan het typen, maar voor ons geldt dus hetzelfde!

Wat leuk alle interesse! Ga even speuren wanneer ik nieuwe foto's mag plaatsen.


MarliesR schreef:
Ik volg graag mee :D Flink project ook!

Hi :-) nu omgekeerd ook haha

Berdien
Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:57

Oh wauw, wat een prachtige plek zeg! En jemig, de voor- en nafoto's van de jungle tuin zijn indrukwekkend :oo Ik ben heel benieuwd hoe het er nu bij ligt!

Alles achterlaten.. je moet het maar kunnen/willen. Wellicht zagen ze er enorm tegenop?

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:59

Ik volg ook graag mee!
Leuk om iemand anders te zien die ook zoveel wildgroei moet doorkomen :+

Maartje_M
Berichten: 9355
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:59

Mooie plek! Ben benieuwd wat jullie er van gaan maken!

Olympia96
Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-20 12:00

DreamGuide schreef:
Superleuk! Ik kom volgen, wat een mooie plek zeg. Met veel potentie ook.
Mag ik brutaal vragen hoeveel grond erbij zit?


Dat mag :-). Bijna 9000. Gelukkig staan boerderij en schuur aan de rand van het perceel, dus dat maakte de indeling handig.


Berdien schreef:
Oh wauw, wat een prachtige plek zeg! En jemig, de voor- en nafoto's van de jungle tuin zijn indrukwekkend :oo Ik ben heel benieuwd hoe het er nu bij ligt!

Alles achterlaten.. je moet het maar kunnen/willen. Wellicht zagen ze er enorm tegenop?


hahaha ja ik zou zo graag gelijk alles in dit topic plempen, maar dat kan niet ;-)
Ik denk meer dat het echt 'geen interesse' was. Ik snap dat je een nagelknipper (bij wijze van) laat liggen, maar een horloge van je vader? Nee, ik ben daar echt anders in.


Robijntjah schreef:
Ik volg ook graag mee!
Leuk om iemand anders te zien die ook zoveel wildgroei moet doorkomen :+

:D :D :D Wij zijn heeeeeeel grof te werk gegaan.

xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:01

Olympia96 schreef:
@Unseen, het was een huis waar wij minsten 10 keer aan voorbij zijn gescrolled op Funda. Achteraf snappen we daar niks van :-). Zit je nu ook in deze hoek van Drenthe?

Haha zo grappig, dit hadden wij ook := Zelfs eerst allerlei andere huizen bezichtigd, werd allemaal niets, en toen dachten we: oja, deze is er ook nog! Zullen we 's gaan kijken?! :')

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Blijgeestig, Esbjerg, EveliNero, leanneXXnona, ManonGrr, pillow, Rapaz1 en 85 bezoekers