Robotmaaier: handig en welke?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Robotmaaier: handig en welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 08:14

Ik heb een redelijke tuin, het perceel is 540 m2 en daarvan het grootste gedeelte gras.
Een handmaaier is dus geen optie. Ik had van de oude eigenaar wel de elektrische maaimachine overgenomen maar ik vind het echt waardeloos met zo’n snoer waar je de hele tijd in de gaten moet houden of je er niet overheen rijdt.

Dus dacht ik: misschien is een robotmaaier wat. Wie heeft er eentje en bevalt dat?
En welk merk en type hebben jullie? Ik zie bv. een goedkope bij Hornbach, de Landscape, heeft iemand daar ervaring mee?
Is het een gedoe om al dat draad in te graven?
Ik moet er wel bij zeggen dat ik 2 stukken gras heb onderbroken door een terras.

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:25

Wij hebben er thuis ook een, en het is echt ideaal! Scheelt een hoop werk. Merk weet ik zo niet precies, zal ik later even moeten kijken.

Bij onze vorige woning hadden we het draad onder het gras gemaakt maar dat is wel een grote klus.

Nu tijdelijk verhuisd en hebben we het draad boven het gras. Valt niet heel erg op maar je ziet het wel deels. Onze voorkeur is onder het gras.

Hier gaat hij ook over een terras, dat doet hij ook top.

De afmeting van jouw tuin moet ook zat lukken. Onze tuin was en wordt 800m2 en dat lukte prima!

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:59

Wij hebben afgelopen week de Gardena City 250 aangeschaft voor onze 36m2 aan tuin. Het bevalt heel erg goed. Het aanleggen van de draad is wel even een dingetje, deze gaan we nog opnieuw leggen.

Je kan door de draden te leggen, rekening houden met je terras. Hoe dat precies zit weet ik niet. Staat in het instructie boekje.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Robotmaaier: handig en welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:15

Ik heb 1500m2 gazon, en dit doe ik met een benzine maaier.
Niet zo duur, geen gedoe met snoeren, en je bent zo klaar.

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Robotmaaier: handig en welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:43

Ik volg even mee, we hebben nog geen grasveld maar zijn opzoek naar een nieuw huis met een grote tuin en dan zo veel mogelijk gras ivm een hond. Een robotmaaier zou dan ideaal zijn