Thuiszorg aan de deur

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:01

Boras schreef:
Het beste en veiligste sleutelkastje dat er is ophangen.

Wat al wordt gezegd, wat de bewoners willen, dat aanbellen, is schijnveiligheid.

Plus de gezondheid en veiligjeid van die zieke, oude buur zou voor mij op 1 staan. Dat is een deze situatie helemaal geen opgave vind ik.

Maar de bewoners zijn eigenaren en de familie niet.. dus de bewoners bepalen wat zijzelf willen en niet buitenstaanders.

Ilsje87

Berichten: 1278
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:02

Thuiszorg accepteert inderdaad geen sleutels meer van de mensen.

Ik kan me vinden in beide partijen. Maar een clavisio (wat hierboven ook beschreven is) is de veiligste optie. Deze is getest en kan niet opengebroken worden. De thuiszorg krijgt dan ook een speciale key (met van de nopjes erin) waarmee alleen hun deze open kunnen doen.

Ook een andere organisatie die met deze sleutel kluisjes werken kunnen hem dan niet open krijgen. Elke key is anders en alleen de thuiszorg die voor Dhr komt kan er dan in.
Ik zou zeggen Google even naar clavisio.

Over het aanbellen bij buren.. als ik me niet vergis mag dit ook niet vanwege privacy van de desbetreffende cliƫnt. En wat als de buren nu net even boodschappen aan het doen zijn. Of er gebeurt wat in de wijk waardoor de thuiszorg eerder of later komt... Niet helemaal een waterdicht idee lijkt mij.

Ik weet wel dat ik als wijkverpleegkundige niet zou kiezen voor het aanbellen bij buren.

Ilsje87

Berichten: 1278
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:02

Brainless schreef:
Boras schreef:
Het beste en veiligste sleutelkastje dat er is ophangen.

Wat al wordt gezegd, wat de bewoners willen, dat aanbellen, is schijnveiligheid.

Plus de gezondheid en veiligjeid van die zieke, oude buur zou voor mij op 1 staan. Dat is een deze situatie helemaal geen opgave vind ik.

Maar de bewoners zijn eigenaren en de familie niet.. dus de bewoners bepalen wat zijzelf willen en niet buitenstaanders.



Dat is waar. Maar is deze beste meneer ook niet een bewoner? En die wilt gewoon veilig thuiszorg toch?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:21

Brainless schreef:
Maar de bewoners zijn eigenaren en de familie niet.. dus de bewoners bepalen wat zijzelf willen en niet buitenstaanders.

Precies. En al was de familie eigenaar van dat ene appartement, dan nog zijn de regels en stemming van de VVE leidend.

Heel vervelend, maar er valt vanuit die familie gewoon niets te eisen. Ze mogen allerlei oplossingen zoeken en aandragen en dan voorleggen. Meer gaat niet.

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Thuiszorg aan de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:55

Ik ben zelf verminderd mobiel en kan daardoor niet altijd snel genoeg bij de intercom in de gang komen als er beneden aangebeld wordt. Daarom is bij mij de intercom doorgeschakeld naar een gewoon dect toestel van siemens. Ik zie dan niet het videoschermpje in de gang, maar dat is niet anders. Het toestel in de gang blijft wel gewoon werken. Maar op die manier kan er dus een dect toestel naast mjjjn bed staan, zodat ik altihhd de deur beneden kan openen. Is bij mij via de WMO geregeld.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:17

Brainless schreef:
Boras schreef:
Het beste en veiligste sleutelkastje dat er is ophangen.

Wat al wordt gezegd, wat de bewoners willen, dat aanbellen, is schijnveiligheid.

Plus de gezondheid en veiligjeid van die zieke, oude buur zou voor mij op 1 staan. Dat is een deze situatie helemaal geen opgave vind ik.

Maar de bewoners zijn eigenaren en de familie niet.. dus de bewoners bepalen wat zijzelf willen en niet buitenstaanders.


Waar precies zeg ik dat dat niet zo is?

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:30

Dit topic past wellicht beter op Huis, Tuin & Techniek (HTT), daar verplaats ik het even heen.

eridinges

Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:36

Bij de thuiszorg waar ik werkte was het zo dat als er personenalarmering is afgesproken, de thuiszorg altijd een sleutel moet hebben om binnen te komen. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat het hier niet het geval is omdat meneer zelf verminderd mobiel is. Bij ons hing niks in een kastje, omdat dit ook niet 100% veilig is. Jullie leveren zorg en moeten dus zorgen dat jullie toegang tot de woning hebben. Dit mag niet van andere bewoners afhangen. Als er in de nacht iets is en iedereen ligt te slapen dan kan je niet naar binnen en kan je de afgesproken zorg niet leveren.

Edit, ik lees dat er wel kastjes zijn die een update hebben gehad en heel veilig zijn. Dus dat stukje moet je maar even negeren