Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:30

neile schreef:
Inbraak doet zoveel meer met een mens als alleen het verliezen van materiële spullen. Het gevoel van onveiligheid is in veel gevallen zoveel erger. Jammer...

Dat inderdaad :j
In ons vorige huis zijn ze binnen geweest terwijl wij boven lagen te slapen, heel onwerkelijk was dat.
Heb daar volgens mij nog een jaar slecht van geslapen, bij elk geluidje werd ik weer wakker....

Knoflook de tuin in, dat moet ik ook nodig gaan doen :j Dank voor de tip!

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:09

Mooie foto's weer.
Wel vervelend dat er zoveel wordt ingebroken in de buurt, laten we hopen dat het jullie bespaart blijft. Spulletjes kunnen vaak wel vervangen worden, maar dat gevoel van onveiligheid is zoveel erger inderdaad. Zeker als ze echt in huis komen, brr.

Knoflook moet hier ook nog de grond in, dank je wel voor het herinneren! :) Brommetje is een schatje om te zien. En die kat met het snorretje, geweldig beestje! :D

@Achterom: :knuffel: Zoiets lijkt me zo vreselijk!

TheaD

Berichten: 608
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-20 22:03

Prairy: :D

Matheno: vooral dat ze komen en dat niemand wat gehoord heeft, zelfs de honden niet :?

Arabesk: dank je :)

gerlienke: Dank je wel :) Rode fluffy kat is erg bang voor vreemden, niet zo´n goede bewaker helaas :P

Pandora2: Hihi, ik zie een carrièreswitch *\o/* Eigenlijk heet de pony Chili, maar ik vond Brommy veel leuker :D De naam is een kruising van het tv programma Brum en de naam van mijn eerste pony Ronny.

neile: We hebben nu twee pony´s een welsh mountain en de shetlander :)

Achterom:v :knuffel: Inbraak in huis lijkt me nog zoveel erger!

Victory-Boy: Dank je wel :) Ik hoop ook dat ons bespaard blijft, nu lijken ze het vooral gemunt te hebben op electrisch gereedschap, bosmaaiers en zit grasmaaier enz, en die hebben wij natuurlijk niet maar je weet het nooit natuurlijk...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:44

Inbreken is zo naar.
Hier zijn ze van het voorjaar binnen geweest. Tijdens een nacht met onweer. We lagen boven te slapen.
3 tablets weg (vd kids) 3 fietsen weg (ook 1 vd oudste zijn net nieuwe) en beide auto's. je staat raar te kijken en idd onveiligheid.

Verder geniet ik van je mooie verhalen en foto's. Wij zijn een reis naar zweden aan het plannen

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:17

Mooi stukje weer.

Bah zeg die inbrekers, snap dat je het een naar gevoel geeft. Gelukkig niets bij jullie weggenomen.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:32

Zo naar, inbrekers. Inderdaad dat gevoel van onveiligheid... .

Wat leuk zo met je pony werken, ik sleep de bak ook altijd met pony power en dat is zo leuk om te doen.

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:55

Wat heerlijk weer om te lezen.
Ja hoor ik wil wel op de hooizolder met die knappe rode duivel. <3

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:53

We hebben elk jaar de Zweedse kalender met dit soort plaatjes van idyllische tafereeltjes.

Bij deze moest ik aan jou denken Thea.

Op de achterkant staat trouwens uitgelegd dat het geen behang is, maar een beschilderde muur.

Afbeelding

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:20

Wat een gave kalender. Ik kan altijd heerlijk dagdromen bij dit soort plaatjes over hoe het zou zijn om te leven in die tijd, maar ben stiekem o ook wel blij met alle moderne gemakken van tegenwoordig. :o

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 06:11

gerlienke schreef:
Wat een gave kalender. Ik kan altijd heerlijk dagdromen bij dit soort plaatjes over hoe het zou zijn om te leven in die tijd, maar ben stiekem o ook wel blij met alle moderne gemakken van tegenwoordig. :o


ik zou best paar stapjes terug doen. nu hebben we zo veel keuzes dat vaak me zelf daar door kwijt raak :')
dan is gewoon minder veel makkelijker

MirandaMalik

Berichten: 9881
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:44

Ik denk dat je veel gelukkiger wordt van minder. :j

Mooi die kalender!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:01

Nu wil ik ook zo'n kalender. Echt zo leuk dit ! <3

Citaat:
Ik denk dat je veel gelukkiger wordt van minder.

Helemaal waar. :)

TheaD

Berichten: 608
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 23:29

Gave kalender Arabesk <3 ! Mooi met die open vuurplaats. Kennisen van ons in Västergötland hadden zo´n vuurplaats in hun soldatenstuga waar wij altijd overnachten, ook met sjabloon geschilderde wanden. Zo mooi <3

Het is dat ik nooit een kalender gebruik, maar anders... Ik zou ze bijna gewoon kunnen kopen voor de mooi platen <3

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:50

In welk gedeelte van Zweden woon je? Vraagt m'n man, die vaak in Zweden op vakantie geweest is haha.

TheaD

Berichten: 608
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 17:28

We wonen in kronoberg, Småland. De dichtsbijzijnde grote stad is Växjö en dat is ongeveer 4 uur fietsen :)

Ben jij ook wel eens in Zweden geweest?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:35

Nu moest ik maar niet zo nieuwsgierig zijn, maar was het toch. :o
Dus ik tikte even Kronoberg in de Google in en ik kreeg meteen ook een advertentie van zoek je dichtsbijzijnde afhaalrestaurant >;) :')

TheaD

Berichten: 608
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 20:10

Pandora2 schreef:
Nu moest ik maar niet zo nieuwsgierig zijn, maar was het toch. :o
Dus ik tikte even Kronoberg in de Google in en ik kreeg meteen ook een advertentie van zoek je dichtsbijzijnde afhaalrestaurant >;) :')


:D :')

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:35

TheaD schreef:
We wonen in kronoberg, Småland. De dichtsbijzijnde grote stad is Växjö en dat is ongeveer 4 uur fietsen :)

Ben jij ook wel eens in Zweden geweest?



ow vriendin van mijn woont nu heel stuk hoger in Zweden! die zit in umeå

TheaD

Berichten: 608
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 22:08

De winter komt eraan!


Afbeelding

Ik voelde het vanmorgen gelijk. Er was iets anders. Ik kon mijn vinger er niet op leggen.... Het leek zo licht in de slaapkamer, hebben we ons verslapen!? Ik schiet uit bed en huiver, brrr wat is het koud! Tussen de gordijnen door gluur ik naar buiten. Sneeuw! Het heeft vannacht gesneeuwd! De lucht is helder blauw en in het oosten verraad de rode gloed de opkomst van de zon. Wat een verandering na de afgelopen weken waarin het donker en triest was.

Afbeelding

Afbeelding

De kippen blijven beteuterd in de deuropening draaien. Zij hebben het niet zo op sneeuw, zelfs niet als het maar een beetje is. Resoluut draaien ze zich om en stappen het nachthok weer in. Ik breek het laagje ijs op hun waterbak en lok ze met een beetje voer naar buiten. Ze vinden het maar niets en laten luid klagend van zich horen. Maar de pony´s en de hond daarentegen vinden het heerlijk, net als wij.

Afbeelding

Als ik van het buitentoilet gebruik wil maken heb ik een hamer nodig om de grendel los te maken. Vastgevroren! Dat krijg je als het de ene dag regent en de volgende dag vriest... Op de raampje waren vannacht allemaal ijsbloemen gegroeid. Fascinerend vind ik dat, dat bij bepaalde temperaturen en omstandigheden verschillende ijskristallen op de ruiten vormen. Deze keer was het niet zo spectaculair met alleen maar stervormige kristallen maar andere keren... Dat doet me terug denken aan ons huisje in Duitsland. In de keuken hadden we daar ook enkel glas en kookten we op een gasfornuis en hadden we geen afzuigkap. In de winter werd het dan erg vochtig in de keuken en als het vroor groeiden er steeds nieuwe vormen op de ramen. Èèn winter was het zo koud dat de ijslaag wel tot een centimeter dik was. Aan de binnenkant dus, hè! Toen zag je geen bloemen meer maar was het een soort matglas geworden. Nadat de temperaturen weer opliepen boven het vriespunt was ik blij met onze plavuizen vloer, alles was nat....

Afbeelding

Na het middagmaal ga ik er even lekker opuit met de hond, die de afgelopen dagen ook niet zulke lange wandelingen heeft gezien. In het bos is het nog steeds wit maar als we even verder op de vlakte komen is alle sneeuw daar al wegesmolten. De hond heeft er zin in en en houd het tempo er flink in. Na dagen gebogen over mijn naaiwerk hebben gezeten is het heerlijk met een wandeling. Als we weer op huis aan gaan, zakt de zon al langzaam onder. Je kunt echt merken dat we op de donkere dagen voor kerst aansturen. Als we weer thuis zijn is het druppen van de bomen gestopt en hangen er kleine ijspareltjes aan de takken. Wat zal het weer morgen brengen?

Afbeelding

Afbeelding

senna21

Berichten: 11839
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 22:12

Wat heerlijk, zo'n frisse winterse morgen.
Dankjewel dat je ons meeneemt met jullie ochtendwandeling. :)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 22:35

oh de wc buiten hahaha, dat is even afzien zeg

TheaD

Berichten: 608
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 22:49

Arabesk schreef:
oh de wc buiten hahaha, dat is even afzien zeg


dat valt wel mee hoor, als mijn man geweest is ruikt het in huis nog lekker fris :') :P

senna21: Dank je wel <3

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 23:36

Hebben jullie alles enkel glas of ook voorzet ramen voor de warmte?
Wij hebben op 2 slaapkamers enkel glas en dat is overdag de ramen open zetten vanwege de condens die eraf druipt. :')
Leuk stukje weer en mooie foto's :) lekker wandelen en dan binnen opwarmen met een kop thee is heerlijk. :D

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:04

Wat voor ras/kruising is jullie hond. Als het zwarte bruin was lijkt het zo onze oude hond wie overleden is.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 12:31

:brr: Ik krijg het een beetje koud bij het idee van ijsvorming op de ramen :')
De kippen hebben trouwens overschot van gelijk :D

Mooie wandeling maken en dan thuis achter de kachel een kop ' versterkte ' koffie lijkt mij een prima opwarmertje <<)

Prachtige foto's zijn het wel weer !
En wat een mooie woef <3
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 21-11-20 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt