Telefoonoplader rondje mee in de wasmachine.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:21

Ik denk dat oordopjes weer gebruiken wel wat anders is dan een nat geworden oplader in een stopcontact van 230V stoppen... :j

Ik zou het risico niet willen lopen!


Brainless
Berichten: 29660
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:32

Ryder schreef:
Goedkope lader zeker niet doen, is niet iets van ‘vroeger’... er ontstaan bizar veel branden daardoor. Ik zou ook een (goede) nieuwe kopen en deze een enkeltje milieustraat geven...

Ook de "echte" kunnen brand/smelten helaas.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Telefoonoplader rondje mee in de wasmachine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:44

Als je voor een nep gaat, check dan op z‘n minst of hij een CE kenmerk heeft.
We waren laatst in een hotel waar veel aziaten logeren en die hadden zelfs een uitdrukkelijk verbod tot opladen als je niet in je kamer was omdat ze al iets te vaak brandjes door chinese laders hadden gehad :\

Sita_xx
Berichten: 1622
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:45

Brainless schreef:
Ryder schreef:
Goedkope lader zeker niet doen, is niet iets van ‘vroeger’... er ontstaan bizar veel branden daardoor. Ik zou ook een (goede) nieuwe kopen en deze een enkeltje milieustraat geven...

Ook de "echte" kunnen brand/smelten helaas.


Helaas weet ik hier alles van. Mn echte iphone lader is doorgebrand. Begon te knetteren, dacht eerst te veel kabels in 1 stekkerdoos. (Wekker, nachtlampje, lader) Maar mijn iphone lader was doorgebrand. Telefoon was aan het opladen en hij brande door bij de usb aansluiting in de stekker. nu 1 van de ac.tion en werkt al een jaar zonder problemen...

Ik zou na enkele dagen drogen in de rijst het overdag gewoon proberen terwijl je er bij bent. Gaat dat goed zal het wel goed zijn denk ik
Laatst bijgewerkt door Sita_xx op 20-01-20 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

KittyDylan
Berichten: 8856
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:50

Die branden ontstaan als je de oplader los in het stopcontact laat zitten. Dat moet je echt niet doen. Ook als je je telefoon aan de lader op je bed/kussen of andere stof legt kan het vlam vatten, omdat het de warmte niet kwijt kan. Dat heeft echt niets met de prijs van de lader te maken.
Word er thuis in gehamerd. := pap zit bij de brandweer.

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:51

Ik geloof niet dat ik zomaar een gewassen oplader in het stopcontact zou stoppen zonder te weten welke isolatie nog heel is en of er roest in zit.
Lijkt me niet dat je een lader meer waard vind dan je eigen veiligheid.

Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:55

KittyDylan schreef:
Die branden ontstaan als je de oplader los in het stopcontact laat zitten. Dat moet je echt niet doen. Ook als je je telefoon aan de lader op je bed/kussen of andere stof legt kan het vlam vatten, omdat het de warmte niet kwijt kan. Dat heeft echt niets met de prijs van de lader te maken.
Word er thuis in gehamerd. := pap zit bij de brandweer.


Er worden regelmatig weer importladers verboden die dan via een andere deur weer binnen komen.
Een test van een paar jaar terug gaf in een steekproef meer dan 10 nep merken die gewoon letterlijk gevaarlijk waren. Check het CE dan weet je dat hij in Europa goedgekeurd is.

Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:01

Sizzle schreef:
KittyDylan schreef:
Die branden ontstaan als je de oplader los in het stopcontact laat zitten. Dat moet je echt niet doen. Ook als je je telefoon aan de lader op je bed/kussen of andere stof legt kan het vlam vatten, omdat het de warmte niet kwijt kan. Dat heeft echt niets met de prijs van de lader te maken.
Word er thuis in gehamerd. := pap zit bij de brandweer.


Er worden regelmatig weer importladers verboden die dan via een andere deur weer binnen komen.
Een test van een paar jaar terug gaf in een steekproef meer dan 10 nep merken die gewoon letterlijk gevaarlijk waren. Check het CE dan weet je dat hij in Europa goedgekeurd is.


Maar pas ook op met de CE en hoe dat logo eruit ziet.. Want ook dat heeft China al nagemaakt, waardoor mensen denken dat het Europees is goedgekeurd. Van China staan de letters CE geloof ik verder uit elkaar (of dichter bij elkaar?) dan van Europa. En ze noemen het.. Jawel.. De afkorting van Chinese Export..
Was laatst op televisie.

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:16

KittyDylan schreef:
Die branden ontstaan als je de oplader los in het stopcontact laat zitten. Dat moet je echt niet doen. Ook als je je telefoon aan de lader op je bed/kussen of andere stof legt kan het vlam vatten, omdat het de warmte niet kwijt kan. Dat heeft echt niets met de prijs van de lader te maken.
Word er thuis in gehamerd. := pap zit bij de brandweer.


Wij laten hem altijd wel in de stekkerdoos zitten als er geen telefoon in zit, maar we doen dan het knopje uit van de stekkerdoos zodat daar geen stroom op zit. Lijkt mij veilig, maar is dat ook zo?

Rex_Rolfo
Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:16

Leo schreef:
Is het een laatste rustplaats verhaal of zit er nog een reanimatie in?

Ik vrees dat ik in zo'n situatie een klassieke man ben. Hebben we nog stoppen in huis? Zo ja, hup in het stopcontact, als ie kortsluiting geeft moet er maar een nieuwe stop in.


Maar als ik verder nadenk is een kortsluiting niet het meest gevaarlijke. Wel een bijna-kortsluiting waardoor de lader bloedheet wordt of zelfs kan smelten terwijl de stop net niet springt. Hoe groot dat risico is? Geen idee. In elk geval als je 'm gebruikt de eerste (paar) keer niet zonder toezicht.

Sabbientje
Berichten: 4679
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:31

Divers schreef:
Mijn apple oortjes gaan regelmatig (onbewust) mee de was in, die doen het nog prima.

Oortjes gaan niet in een 230v stopcontact.

Ik zou het niet doen en een nieuwe oplader kopen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Granoek, Karma_k, Waratje en 36 bezoekers