Ratten in het kippenhok?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Gerdjee
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Ratten in het kippenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-20 18:14

Beste bokkers

Wij denken dat we 1 of meerdere ratten hebben die holen graven in onze kippenren.

Heeft er iemand tips hoe wij van deze ratten af kunnen komen zonder dat onze kippen daar schade van ondervinden?

Op internet hebben wel al een soort ultrasone ratten verjager gezien, maaf ondervinden de kippen hier ongemak of schade van?

Alvast bedankt!


Sas_Mon
Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Ratten in het kippenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:20

Rattengif buiten het kippenhok zetten? Ratten zullen wel niet alleen in het hok zitten maar ook ergens anders lijkt me.

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

Gerdjee
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-20 18:22

Sas_Mon schreef:
Rattengif buiten het kippenhok zetten? Ratten zullen wel niet alleen in het hok zitten maar ook ergens anders lijkt me.


Onze kippen lopen eigenlijk altijd los en anders vliegen ze wel over de omheining, dus ik wil graag eerst eventuele andere oplossingen proberen en anders is dit inderdaad een goed idee om te proberen

Pandameisje
Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:23

Sas_Mon schreef:
Rattengif buiten het kippenhok zetten? Ratten zullen wel niet alleen in het hok zitten maar ook ergens anders lijkt me.


Als rat gaat lopen en in hok van de kip komt kan dit ook bij de kippen komen.


Tip van mij zet ratten vallen neer buiten hok van de kippen

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:24

Rattenval aan de ingang van het hol zetten als de kippen 's nachts opgesloten zitten ?
Zo vang ik er hier ook af en toe ééntje :P

Er zijn ook elektrische vallen heb ik gezien, maar nog niet geprobeerd.

Angs1989
Berichten: 495
Geregistreerd: 23-07-06

Re: Ratten in het kippenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:36

Ik lees graag even mee, hier al lang ratten in het kippenhok, maar ze zijn me nog steeds te slim af. Heb al een speciaal apparaat staan met gaspatronen, maar nadat ik er 1 heb gevangen trapt de rest er niet meer in. Ook een elektrische gehad, hier zaten alleen muizen in, voor ratten denk niet sterk genoeg. Word er helemaal gek van ondertussen...

Jacky91
Berichten: 689
Geregistreerd: 16-01-07
Woonplaats: Halsteren

Re: Ratten in het kippenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:42

Ik gebruik mollenklemmen. Heeft meer effect dan zo'n houten val. Heb ook zo'n lokdoos staan. Heb er 1x 1 mee gevangen daarna nooit meer.Je moet goed opletten welke route ze nemen en dan daar de vallen plaatsen. Dan heb je het meeste kans

Tanja (Astrix x Nimmerdor)
Camella van de Rijsdijk (Notaris x Atlantic)
Alanya C van 't Alters weike (Amore van de Waaienburghoeve x Astrix)
Ciara van 't Alters weike (liz.monet x notaris)

lizy29
Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:43

Levende rattenvallen neerzetten. Zodra je ze gevangen hebt kun je ze met val en al in een grote bak met water gooien en verdrinken. Wel zorgen dat je bak groot genoeg is zodat de hele val onder water is.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Anoniem

Re: Ratten in het kippenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:45

Ratten komen op voer af. Dus losliggende voer weghalen scheelt al veel. Verder gwn vangkooien etc neerzetten. Wel buiten de ren natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:46

lizy29 schreef:
Levende rattenvallen neerzetten. Zodra je ze gevangen hebt kun je ze met val en al in een grote bak met water gooien en verdrinken. Wel zorgen dat je bak groot genoeg is zodat de hele val onder water is.


Heeft alleen bij de grijze rat zin. Bruine gaat dit niet werken. Die kunnen zwemmen.

Je kunt ze ook prima in de sloot hangen. Scheelt je weer wat waterverspilling.

Vjestagirl
Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ratten in het kippenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:50

Je kunt ook de beestjes n gruwelijke dood besparen en onder je kippenhok gaas ingraven zodat ze er niet meer in kunnen komen...

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Isabel
Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:05

Marije_1997 schreef:
lizy29 schreef:
Levende rattenvallen neerzetten. Zodra je ze gevangen hebt kun je ze met val en al in een grote bak met water gooien en verdrinken. Wel zorgen dat je bak groot genoeg is zodat de hele val onder water is.


Heeft alleen bij de grijze rat zin. Bruine gaat dit niet werken. Die kunnen zwemmen.

Je kunt ze ook prima in de sloot hangen. Scheelt je weer wat waterverspilling.

Zwemmen misschien, maar voor zover ik weet hebben bruine ratten geen kieuwen?

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:07

lizy29 schreef:
Levende rattenvallen neerzetten. Zodra je ze gevangen hebt kun je ze met val en al in een grote bak met water gooien en verdrinken. Wel zorgen dat je bak groot genoeg is zodat de hele val onder water is.

Of je toont gewoon ballen en hakt de kop eraf met een scherpe schop. Verdrinken is echt niet vriendelijk. :n

lizy29
Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:11

Marije_1997 schreef:
lizy29 schreef:
Levende rattenvallen neerzetten. Zodra je ze gevangen hebt kun je ze met val en al in een grote bak met water gooien en verdrinken. Wel zorgen dat je bak groot genoeg is zodat de hele val onder water is.


Heeft alleen bij de grijze rat zin. Bruine gaat dit niet werken. Die kunnen zwemmen.

Je kunt ze ook prima in de sloot hangen. Scheelt je weer wat waterverspilling.


Daarom ook met val en al en zorgen dat de bak groot genoeg is dan hebben ze niets aan zwemmen. En wij hadden helaas geen sloot in de buurt dus wij hadden een met regen gevulde speciekuip.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

lizy29
Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:13

MarlindeRooz schreef:
lizy29 schreef:
Levende rattenvallen neerzetten. Zodra je ze gevangen hebt kun je ze met val en al in een grote bak met water gooien en verdrinken. Wel zorgen dat je bak groot genoeg is zodat de hele val onder water is.

Of je toont gewoon ballen en hakt de kop eraf met een scherpe schop. Verdrinken is echt niet vriendelijk. :n


Niet vriendelijk nee maar als ze mijn kippen aanvallen hebben ze toch echt pech. Wil je ze de kop afhakken zal je ze toch echt eerst uit het hok moeten halen en dat is ook niet handig.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:15

Gerdjee schreef:
Op internet hebben wel al een soort ultrasone ratten verjager gezien, maaf ondervinden de kippen hier ongemak of schade van?

Alvast bedankt!


Werkt niet. Helaas. Wij hebben zon ding in het kippenhok hangen, de ratten komen net zo makkelijk in het hok dan toen hij er niet hing.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Ratten in het kippenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:43

ik heb al een paar met een mollenklem gevangen. voor de gang waar ze doorkomen zetten.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

mysa
Berichten: 10379
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:47

Vjestagirl schreef:
Je kunt ook de beestjes n gruwelijke dood besparen en onder je kippenhok gaas ingraven zodat ze er niet meer in kunnen komen...


Eens. Heb ik helaas niet maar hoop dat nog te realiseren. De ratten hebben nu nog vrij spel als de honden en kat niet in de buurt zijn. De kippen hebben er wel één vermoord.

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Ratten in het kippenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:08

Er zijn speciale dozen speciaal om gif in te doen voor ratten waar zij wel in kunnen en de kippen niet. Het duurt wel een tijdje voordat ze het vertrouwen maar het kan wel werken. Naar probleem overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:11

Isabel schreef:
Marije_1997 schreef:


Heeft alleen bij de grijze rat zin. Bruine gaat dit niet werken. Die kunnen zwemmen.

Je kunt ze ook prima in de sloot hangen. Scheelt je weer wat waterverspilling.

Zwemmen misschien, maar voor zover ik weet hebben bruine ratten geen kieuwen?


Onder water doen ze het ook heel goed.

tamary
Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:25

Rizette schreef:
Er zijn speciale dozen speciaal om gif in te doen voor ratten waar zij wel in kunnen en de kippen niet. Het duurt wel een tijdje voordat ze het vertrouwen maar het kan wel werken. Naar probleem overigens.

Als die ratten vervolgens binnen bereik van je kippen sterven loop je ernstig het risico je kippen mee te vergiftigen.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Ratten in het kippenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:27

Fretten het hol in laten gaan die doden en eten ratten

ZEJA
Berichten: 3098
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:30

Marije_1997 schreef:
Isabel schreef:

Zwemmen misschien, maar voor zover ik weet hebben bruine ratten geen kieuwen?


Onder water doen ze het ook heel goed.



Maar geen 10-15 minuten.

JustMeKV
Berichten: 460
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:59

Er bestaan rattendozen met valklemmen in..
Geen gif nodig, geen gevaar voor katten of andere dieren die in de klem kunnen zitten en ratten zijn veelal op slag dood.

Gaas in de grond werkt niet... die beesten bijten zelfs door beton en cement. Onder vinden wij helaas zelf nu er een familie rat op de weide besloot te wonen. -O-

Jackie82
Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Ratten in het kippenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 21:34

Ik schoot die raat (waar wij last van hadden) dood met een bugs, heb hem opgewacht en toen had die pech. En later hebben we als nog gif neergezet, maar wel zo dat eigen dieren er niet bij konden komen. Maar zou rattenvallen en klemmen proberen, als je een keer een zieke kip er tussen hebt dan zijn ze ook nog wel in staat een kip te pakken.

Spoiler:
Kiekeboe haha ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flying_Angel, Googlebot, pillow en 58 bezoekers