Hoeveel zouden jullie betalen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:16

Wij hebben geen vaste hulp zoals jij nu vraagt.

Maar voor de vakanties hebben wij wel altijd iemand die deze werkzaamheden voor ons doet.
Bij ons is de oplossing een 'vakantie' voor de oppas. Eentje is mijn bijrijder de anderen zijn bekenden met een eigen paard. Eigen paard en mens komen hier dan logeren en ze kunnen hier lekker het bos in.
Dan heb je dus een gratis vakantie in ruil voor 1,5h werkzaamheden. De bijdrijder heeft heerlijk de beschikking over een 'eigen paard' voor de vakantieperiode.

Bevalt ons en de oppas(sen) heel goed tot nu toe. Het zijn overigens allemaal volwassenen.
Vaak zijn het mensen die van trektochten houden/ ook op een andere manier met hun paard op vakantie gaan. Die vinden het hier heerlijk en zo hebben we een win win situatie.
.

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:19

Ik heb heel veel opgepast, vaak in huis. Heb nooit iets gevraagd en liet het aan de andere partij over. In geval van vrienden is dat prima. Heb ook veel op een kleinschalige pensionstalling gepast, dat zou ik echt nooit weer doen zonder betaling. De laatste keer was het vreselijk koud, bevroren leidingen, heel veel gedoe en werk en kreeg ik (voor 4 dagen oppassen) een fles wijn :+

Maar goed, sommige lessen zijn ook waardevol zullen we maar zeggen :D

Het verschil is wel dat ik niets hoef bij te verdienen, ik heb een fijne baan en doe het alleen omdat ik het leuk vind en mensen uit de brand wil helpen die ook altijd voor mij klaar staan. Nu wel zelf de paarden aan huis hebben passen we niet meer op. Mijn ouders passen hier op als wij weg zijn, die willen geen geld dus die geven we een passend cadeau.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:32

Als iets dergelijks in mijn eigen gemeente geboden werd, zou ik het voor 25-30 euro per dag wel komen doen.

Als je structureel hulp zoekt kun je wellicht iemand gratis paardenstalling/weidegang bieden in ruil voor deze werkzaamheden.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 16-01-20 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Hoeveel zouden jullie betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:54

Ik heb een aantal keren opgepast op de honden van mijn oom. Die ging 3 weken op reis en ik woonde dan in zijn huis. Ik heb daar 700 euro voor ontvangen. En dan had ik wel bij vertrek een volle koelkast.

Ik haalde dan vlak voor zijn thuiskomst wat boodschappen, zoals melk en eieren.

Dus 700 euro voor 3 weken incl verblijf. Vond ik zelf vrij veel, maar kon er destijds wel een ticket van betalen, haha!

Rizette
Berichten: 4359
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:06

roekes schreef:
hypos schreef:
Onze buren hadden met kerst vrienden, die het financieel niet breed hebben, in huis.
Dan zitten wij in een toeristisch gebied, deze mensen hadden een gratis verblijf, in ruil voor het zorgen voor de beesten ( 200 schapen, 4 paarden en 2 konijnen) eigen honden konden mee.
Weekje hier vakantie kost al gauw hier 800euro, dus een win-win situatie.
Mensen die gek zijn van natuur en buiten leven zouden dat gerust doen.


Helemaal mee eens! Ik ben zelf 20 jaar dierenartsassistente geweest en nu helaas afgekeurd om te werken. Ik geniet van de huizen buitenaf waar ik mag oppassen. 25 euro per dag vindt ik van de zotte en dat neem ik niet eens aan. Ik pas bij vrienden op omdat ik het leuk vindt en niet om er mee te verdienen.

En dan zorg je ook voor 8 konijnen met jongen, de moestuin bewateren de schapen enz? Ik zou het maar niet hardop zeggen want dan krijg je meteen een herkeuring. Sowieso denk ik dat je dan heel veel werk kunt krijgen als oppas als je er niets voor vraagt.

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoeveel zouden jullie betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:17

Gelukkig is het voor mij een leuke vakantie en afleiding om een keer in een ander huis te zijn. Ik zie het niet als werk. Als dat wel zo zou zijn zou 25 euro per dag veel te weinig zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:21

Ho, ik wil zeker niet dat dit een topic wordt waarbij andere mensen zich slecht voelen bij hetgeen zij vragen/geven.

Ook ben ik niet op zoek naar een vaste hulp die op regelmatige basis komt. Het zou gewoon fijn zijn dat als wij iemand nodig hebben het altijd dezelfde persoon kan zijn. Mij leek dit een ideale job voor bv een student. Alle rust om te studeren en toch wat kunnen bij verdienen.

Het is bij ons ook zeker GEEN zwaar werk. Alles kan gewoon met een tuinslang gedaan worden dus buiten dat je een tuinslang moet vasthouden moet er met niets gesleurd worden of zware zaken getild worden. Wil je elke avond een kwartier de moestuin sproeien is dat voor ons ook meer dan ok. Wij vragen echt het absolute minimum om te doen omdat wij weten dat wat wij vragen niet evident is.

Ondertussen heb ik mijn antwoord. Ik heb alles zien langskomen van zijnde gratis tot +- €40. Bedankt alvast.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Hoeveel zouden jullie betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:34

Jeetje.. ik schrik ook wel van de bedragen :') Ik heb jarenlang meermaals opgepast bij vrienden en familie en er nooit iets voor gekregen, behalve een goedgevulde koelkast en uiteraard het gebruik mogen maken van alle faciliteiten (jacuzzi <<) ), nu wij zelf een dierentuin thuis hebben en oppas nodig hebben, is er inderdaad een vriendin in ons huis gekomen, heeft haar eigen paard meegenomen en bij thuiskomst hebben we een klein cadeautje meegenomen als dank.. het geven van een dagelijkse vergoeding is niet eens in me opgekomen :') Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het zelf ook nooit gevraagd heb... :P

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:11

10/uur, en zou ook niet minder dan dit betalen ongeacht of het eens 10 minuten minder lang duurt.