Help, mijn was stinkt!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ellen
Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:59

Hier hetzelfde probleem. Ik heb van HG stinkende wasmachinereiniger en HG onderhoudsmonteur gehaald. Eerst de stinkende wasmachinereinger gebruikt en toen kon ik 2 x normaal wassen daarna weer het zelfde probleem. Toen de onderhoudsmonteur gebruikt en daarna gelijk weer stinkende wasmachinereiniger. Bij mij is het nu weg. Maar zodra ik ook maar weer iets ruik doe ik gelijk de stinkende wasmachinereinger gebruiken en dat gaat goed. Nou moet ik ook wel gelijk de was eruit halen zodra hij klaar is. Als ik de was een half uur laat zitten is het weer raak.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!


janneke584
Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:03

Sinds ik een scheut schoonmaakazijn in het bakje gooi, heb ik geen last meer van geurtjes. En dan de helft van de aanbevolen hoeveelheid wasmiddel in een bolletje

chanicha
Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:20

Fleuribelle schreef:
Een scheut azijn bij de was doet vieze geuren verdwijnen.


Inderdaad dit! Is te proberen ipv wasverzachter witte azijn.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

joke165
Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Re: Help, mijn was stinkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:51

Herkenbaar probleem. Onze was stonk ook. Ook alles schoongemaakt en alle tips geprobeerd (azijn, vaatwastablet, 90 graden etc etc) maar het probleem bleef. Wasmachine was ook 18jr oud. Uiteindelijk nieuwe gekocht en probleem opgelost :-). Heb het ooit eerder gehad met een oude wasmachine. Als je het eenmaal hebt dan kom je er erg lastig weer vanaf.

If you want a stable friendship, get a horse

SOLD Eclipse: Z2 +9, ZZ-licht +1, ZZ-zwaar +10, PSG +1 :-)
Venice: Negro x Rubinstein I, 2002, met pensioen

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:57

Neonlight schreef:
Poeder ipv vloeibaar, ook beter voor je machine. Niet de aanbevolen hoeveelheid gebruiken maar maar de helft, aanbevolen hoeveelheid is echt veels te veel. Deurtje altijd open laten staan na gebruik, ook het wasmiddelbakje. Regelmatig hoge temperatuur gebruiken, geen wasverzachter gebruiken. Daarmee voorkom je deze geurtjes. Helaas is het zo dat als je ze eenmaal hebt het moeilijk is om het er weer uit te krijgen.

Ik ben hier helemaal mee eens. Goude tip. In plaats wasverzachter doe ik beetje schoonmaak azijn in dat vakje. Dat zorgt er voor dat de laatste restjes wasmiddel er goed uit wordt gespoeld.

Roodvos
Berichten: 6651
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:29

Dat van poeder beter vs. vloeibaar slechter is een broodje aap. Het is heel erg afhankelijk van het programma, de was, de vlekken en de temperatuur van het programma wat je draait.

Met de huidige moderne machines met veelal programma’s op koude temperatuur kan je beter een vloeibaar middel gebruiken omdat dit makkelijker oplost en beter uitspoelt. Zeker voor de bonte en donkere was. Voor de witte was kan een poeder het beter doen. Wel even goed spoelen dan.
En in alle gevallen geldt: doseer met mate.
https://www.wasmachines.nl/nieuws/wat-i ... wasmiddel/
https://www.consumentenbond.nl/wasmachine/wasmiddel

Hele gekke vraag misschien TS, maar doe je het wasmiddel wel in de juiste bakjes? Las hier namelijk een poosje terug op Bokt van iemand die gewoon van links naar rechts werkte. Met dus als gevolg het hoofdwasmiddel in het bakje voor de wasverzachter (die met een bloemetje), en de wasverzachter in het bakje voor de voorwas (die met een I).

En zet je na het wassen de trommel open zodat de machine kan drogen?

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Help, mijn was stinkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:03

Grappig Roodvos, in de eerste link staat dus echt dat poeder beter is voor je machine en vetluis. :)

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

NathalietjeB
Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:26

Roodvos schreef:
Hele gekke vraag misschien TS, maar doe je het wasmiddel wel in de juiste bakjes? Las hier namelijk een poosje terug op Bokt van iemand die gewoon van links naar rechts werkte. Met dus als gevolg het hoofdwasmiddel in het bakje voor de wasverzachter (die met een bloemetje), en de wasverzachter in het bakje voor de voorwas (die met een I).


Had hier idd ook een stank probleem, bleek uiteindelijk de waspoeder in het verkeerde bakje te stoppen :')

Pandameisje
Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:45


bonny123
Berichten: 205
Geregistreerd: 10-11-13

Re: Help, mijn was stinkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:59

Had ook t zelfde probleem. Ook azijn, 90 graden etc geprobeerd.
Uiteindelijk tip gekregen van wasmachine monteur: niet meer op spaarprogramma (eco programma) was draaien. En overstappen op poeder. Nu geen stank meer.

Ballard_L
Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Help, mijn was stinkt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-20 19:55

Ik heb nu een proefpakket wasparfum gekocht. De twee wassen die ik er mee heb gedaan ruiken weer lekker, dus dat is fijn :) het probleem is er vast niet mee verholpen, maar we konden echt niet vinden waar het vandaan kwam, dus dan maar zo.

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Monster, Tink89, YandexBot en 46 bezoekers