Smartwatch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:33

pinto_1 schreef:
Hier ook aan het zoeken tussen de bomen in het bos... Mijn tomtom is er helaas mee opgehouden. Dus nu aan het kijken voor een nieuw sporthorloge.
Ik zoek iets met vooral sportfunctionaliteiten (dus contactvrij betalen hoeft niet, ik zoek geen smartwatch).

Ik kom nu uit op de Garmin forerunner 245, maar ik baal dat hij geen altometer heeft. En aangezien ik na de vakantie naar de vierde verdieping verhuis leek me dat wel een leuke motivatie.

Iemand enig idee wat lijkt op de 245 maar met altometer? Ik zat te kijken naar de Garmin Instinct, maar vind het afleesscherm dan net wat te onduidelijk.

Je bedoelt daar mee dat hij het traplopen telt? Ik heb dan niet de forerunner maar de vivio active van Garmin maar deze werkt echt slecht! Trappen telt hij heel vaak niet mee en met een beetje hoogte verschil (wandelen in Limburg) heb ik zogenaamd 10 trappen gelopen.

Anoniem

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:10

Mijn vivoactive werkt op zich redelijk nauwkeurig qua trappen. Mijn fitbit's waten erger. Ik heb er 3 gehad en volgens alledrie liep ik er gemiddeld 90 per dag. :7

Maar als ik s avonds voor het slapen naar de garmin kijk, vraag ik me ook wel eens af hoe het kan dat ik die dag 7 trappen op ben gelopen en 9 naar beneden en dat ik uiteindelijk toch weer in mn bed ben beland. :?

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:31

safina schreef:
Mijn vivoactive werkt op zich redelijk nauwkeurig qua trappen. Mijn fitbit's waten erger. Ik heb er 3 gehad en volgens alledrie liep ik er gemiddeld 90 per dag. :7

Maar als ik s avonds voor het slapen naar de garmin kijk, vraag ik me ook wel eens af hoe het kan dat ik die dag 7 trappen op ben gelopen en 9 naar beneden en dat ik uiteindelijk toch weer in mn bed ben beland. :?

Oh haha dan zijn die inderdaad nog erger :+
Dan valt de Garmin inderdaad wel mee.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:58

Mijn Garmin telt trappen ook niet goed. Omhoog wel, maar omlaag niet. Dan ben ik bijvoorbeeld negen trappen omhoog gelopen op een dag en maar vijf omlaag :+

pinto_1

Berichten: 2554
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:04

Bedankt voor jullie reacties. Toch maar voor de forerunner 245 gegaan, en als traplopen toch niet zo betrouwbaar is ben ik er helemaal blij mee. ;)

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:28

Traplopen kijk ik dus echt nooit naar.

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:35

Krijgen jullie ook sinds gisteren melding dat de server van garmin eruit ligt.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:48

Yes. Super irritant. Op Facebook van Garmin staat er meer over.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:40

Ja server ligt eruit. Geloof een soort virus ofzo.

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:50

Ja, hoop dat het niet al te lang meer duurt, maar we gaan het zien.

Fijn dat jullie ook niet weten waar je je horloge het beste op kan zetten met sommige sporten, dan ben ik iig niet de enige. Hopen dat daar ooit nog een extra functie voor komt.

Ik heb mijn smartwatch denk ik nu ruim een maand en ik merk echt dat het me helpt qua aantal stappen en met sportmotivatie. :D

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:58

Stumper_ schreef:
Ja, hoop dat het niet al te lang meer duurt, maar we gaan het zien.

Fijn dat jullie ook niet weten waar je je horloge het beste op kan zetten met sommige sporten, dan ben ik iig niet de enige. Hopen dat daar ooit nog een extra functie voor komt.

Ik heb mijn smartwatch denk ik nu ruim een maand en ik merk echt dat het me helpt qua aantal stappen en met sportmotivatie. :D

Ik heb wat betaalde apps gekocht hiervoor. Zo duur is het niet.

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:59

Goed om te weten, welke raad je aan? Wist niet eens dat het kon, wil er best voor betalen.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:02

Ik weet niet voor welke sporten je wat zoekt? En die AppStore werkt natuurlijk nu niet :+

Maar https://www.fbbbrown.com/garmin-connect ... /#strength

Fbbbrown is de gene die de apps maakt. Dus misschien zit er ook wat tussen voor de sporten die jij zoekt. Op de AppStore kun je normaal zien wat en hoe ze meten natuurlijk.

Ik gebruik de app voor kanoën, steppen (kickbike) en dansen. Dansen zie ik nog niet echt de meerwaarde van in.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:00

Ik denk dat er voor bodypump geen bestaat... zet hem nu maar elke keer op cardio. Want kracht gaat uit van 3 x tien sets. Nou dat is bodypump niet haha.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:19

Zertab schreef:
Ik denk dat er voor bodypump geen bestaat... zet hem nu maar elke keer op cardio. Want kracht gaat uit van 3 x tien sets. Nou dat is bodypump niet haha.

Weet ik niet maar je zou (als het weer in de lucht is ...) op het Garmin forum kijken daar geven mensen vaak suggesties hoe je horloge te gebruiken tijdens het sporten.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:22

lenaa_tje schreef:
Zertab schreef:
Ik denk dat er voor bodypump geen bestaat... zet hem nu maar elke keer op cardio. Want kracht gaat uit van 3 x tien sets. Nou dat is bodypump niet haha.

Weet ik niet maar je zou (als het weer in de lucht is ...) op het Garmin forum kijken daar geven mensen vaak suggesties hoe je horloge te gebruiken tijdens het sporten.


Goede tip, dankjewel!

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:47

lenaa_tje schreef:
Ik weet niet voor welke sporten je wat zoekt? En die AppStore werkt natuurlijk nu niet :+

Maar https://www.fbbbrown.com/garmin-connect ... /#strength

Fbbbrown is de gene die de apps maakt. Dus misschien zit er ook wat tussen voor de sporten die jij zoekt. Op de AppStore kun je normaal zien wat en hoe ze meten natuurlijk.

Ik gebruik de app voor kanoën, steppen (kickbike) en dansen. Dansen zie ik nog niet echt de meerwaarde van in.


Werkt dat goed voor de kickbike?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:43


Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:48

safina schreef:
Zertab schreef:
Ja server ligt eruit. Geloof een soort virus ofzo.


Digitaal gegijzeld en ze eisen 10 miljoen, staat hier:

https://www.nu.nl/tech/6066652/hackers- ... eling.html


Jeetje wat een bedrag... Ik heb er zelf niet veel last van. Ik zie niet veel op de app, alleen om mijn slaap te bekijken. De rest doe ik op horloge. Maar kan me voorstellen dat het voor anderen heel vervelend is...

Vraag me ook af hoe Garmin dit gaat oplossen?

pinto_1

Berichten: 2554
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:53

Nog steeds niets kunnen aflezen van mijn net aangeschafte garmin. Erg jammer... :\

Maar goed, kan garmin ook niets aan doen, baal er alleen wel van.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:05

Mando schreef:
lenaa_tje schreef:
Ik weet niet voor welke sporten je wat zoekt? En die AppStore werkt natuurlijk nu niet :+

Maar https://www.fbbbrown.com/garmin-connect ... /#strength

Fbbbrown is de gene die de apps maakt. Dus misschien zit er ook wat tussen voor de sporten die jij zoekt. Op de AppStore kun je normaal zien wat en hoe ze meten natuurlijk.

Ik gebruik de app voor kanoën, steppen (kickbike) en dansen. Dansen zie ik nog niet echt de meerwaarde van in.


Werkt dat goed voor de kickbike?

Ja vind ik wel! Al zou het ook wel met fietsen kunnen denk ik maar Snelheid en gemiddeldes meet hij wel beter.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:53

Zijn er mensen die een screenprotector op hun horloge hebben? Ik twijfel. Ik zag vanmiddag twee hele kleine krasjes, nauwelijks zichtbaar. Behalve als het licht er op een bepaalde manier op schijnt. Maar ik lees op bol slechte recensies over die protectors...

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:55

Ik heb het bij mediamarkt laten doen. Die siliconen dingen laten plakken. Heb het ook op mn mobiel. Zie je bijna niks van en helpt goed!

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:58

Jammere is dat ik geen Mediamarkt of iets in de buurt heb.

huricane
Berichten: 790
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 18:36

Wie heeft er een Garmin, ik krijg al een aantal dagen bij de app dat er onderhoud is. Kan niks meer.