Smartwatch

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Gydja
Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-20 15:29

Om mij heen zie ik steeds meer mensen lopen met een smartwatch en eerlijk gezegd lijkt het mij nu ook wel wat. Maar nu begeef ik mij in de wondere wereld van de smartwatches, zoveel prijzen en eigenlijk heb ik geen idee welk merk wat kan. Hebben jullie ook een smartwatch? Zo ja, bevalt hij en waarom heb je voor die gekozen?

Ik zou graag een willen waar ik hartslag mee kan meten en slaapritme, appjes lezen, muziek afspelen op spotify via draadloze oortjes en het zou heel mooi zijn als ik ook google home etc er mee kan besturen. Mijn voorkeur gaat uit naar samsung omdat mijn telefoon ook samsung is. Maar ik weet ook niet wat voor andere merken goed zijn... dus ik heb jullie hulp nodig :)


Pindabear
Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 17:29

Ik heb sinds de kerst een smartwatch gekregen van m’n vriend en ik ben er super blij mee. Hij kan inderdaad ook oa je slaapritme registreren, appjes lezen, muziek luisteren, hartslag meten etc. Ik heb ik een Apple Watch maar ook omdat ik een iPhone heb. Lijkt mij beter om als je een Samsung telefoon heb dat je dan ook de smartwatch neemt van Samsung omdat hij dan kan communiceren met je telefoon. Volgens mij is de samsung wel goedkoper dan de Apple

Don’t forget to love yourself ❤️

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 00:24

Tja er zijn er veel.
Ik heb een Fitbit versa, google home gaat er (nog) niet op maar de rest wel. Ik ben er nog steeds erg blij mee, maar de laatste tijd zie ik de Polar ignite voorbij komen die ik ook heel mooi vind!

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

nicole_floor
Berichten: 3211
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 00:47

Ik heb de Samsung galaxy active watch sinds juni. En ben er super tevreden mee. Werkt super makkelijk en meet ook onder anderen je hartslag en je stappen. En je krijgt er de meldingen van je telefoon erop te zien. Eigenlijk kun je er alles mee wat jij beschrijft. Heb zelf ook een Samsung telefoon.

Mijn moeder heeft hem nu ook en die is best wel een leek in dat soort dingen en zij kan er makkelijk mee overweg.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 00:55

Ik heb een Garmin Vivoactive 3 Music en die kan inderdaad de dingen die jij in de openingspost noemt. Zelf heb ik voor dit horloge gekozen omdat ik een rond horloge wilde, wat niet te groot zou zijn op mijn pols, omdat ik nogal kleine polsen heb. Ik ben er erg tevreden mee. Het enige minpuntje is dat de batterij 'maar' zo'n vier dagen meegaan en geen week oid.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 08:35

Incroyable schreef:
Ik heb een Garmin Vivoactive 3 Music en die kan inderdaad de dingen die jij in de openingspost noemt. Zelf heb ik voor dit horloge gekozen omdat ik een rond horloge wilde, wat niet te groot zou zijn op mijn pols, omdat ik nogal kleine polsen heb. Ik ben er erg tevreden mee. Het enige minpuntje is dat de batterij 'maar' zo'n vier dagen meegaan en geen week oid.

Deze heb ik ook, ligt er trouwens wel aan wat je doet, hoe hoog je helderheid staat. Ik gebruik hem ook wel langer namelijk.
Voor slaapritme meten vind ik hem veel te groot.

Bonnelover
Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 09:29

Iemand toevallig ook ervaring met de smart watch van Ali-express of Wish?

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 09:48

Ik heb er een van Ali, de stappenteller, klok en find my phone werken goed, maar de rest eigenlijk niet, gelukkig heeft mijn man en dure smartwatch en kwam ik erachter dat de hartslag niet goed werd gemeten.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Anoniem

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 09:53

Ik heb een huawei smartband 2 pro. Kan er hartslag stappenteller etc mee. En ook hardlopen en fietsen, zonder dat m'n telefoon mee is. Ideaal. Alleen hij is wel heel simpel, appjes lezen kan. Maar er via muziek luisteren dacht ik niet. Maar ik ben er tevreden mee. Hij kostte toen ik em kocht iets van 50 of 60 euro.

Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:08

Ik heb er een van Michael Kors. Die vond ik zo mooi, vooral de rosegouden variant. Ik ben nogal van de mooie, dure horloges (heb ook Guess, DKNY, etc). Die doet alles wat ik wil. Spotify bedienen, Google fit (dus stappen tellen, hartslagen tellen, hartpunten meten, slaapritme weet ik niet. Ik heb 's nachts geen sieraden om), Whatsappjes lezen en beantwoorden, e-mails en sms lezen, weersverwachting, telefoontjes beantwoorden of weigeren.. Ik heb hem in 2018 met Kerst gekregen en draag hem sindsdien dagelijks. Zeer makkelijk in gebruik, mooi design en doet alles wat ik wil.
Laatst bijgewerkt door Deeskuh88 op 04-03-23 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

koenlover
Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:13

Hier ook een van Michael kors, samen met een samsung telefoon. Heel tevreden over en wat ik me zo herinner was hij toen (twee jaar geleden) helemaal niet zo heel duur vergeleken met sommige andere smart watches.

Ik vind t vooral mooi dat t een ‘gewoon’ horloge lijkt. Niet zo’n rubberen band of een overduidelijke stappenteller look.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:15

Mijn man is super blij met zijn horloge van Fossil. Ik vond dat ze erg veel keuze hadden in modellen en ook mooie damesmodellen hadden. Prijzen zijn best prettig als je het vergelijkt met een Apple Watch.

Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:18

@koenlover: Precies! Vind de meeste smartwatches om die reden ook niet mooi. En nu ook in gebruik met een Samsung telefoon. Voorheen een Sony. Maar hij werkt gewoon met elke Android telefoon.

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:19

Ik heb de Garmin fenix 5X, er is ook een kleinere versie; de fenix 5S. Voordeel is dat het een sport/smart watch is. Je kan zelf je wijzerplaat wijzigen met een app, het bandje kan je makkelijk vervangen zodat hij vrouwelijker is.

Alle functies die jij benoemd zitten er op, en uiteraard nog veel meer functies

Rebel_Jits
Berichten: 5629
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:50

Mijn vriend heeft een Samsung Galaxy Watch Active 2. Helemaal blij ermee. Stappenteller is accuraat, appjes komen goed door (en kan je ook beantwoorden op de watch). Vanop de watch kan hij de Spotify van z'n gsm aanzetten :+ Slaapmeting gaat ook automatisch en is overzichtelijk te bekijken op de watch.

09/10/2023 <3

Gydja
Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-20 12:21

Van aliexpress zou ik nooit zo snel doen. Ik wil wel graag iets wat goed werkt. En ik neig zelf ook meer naar een rondere horloge. Ik zou eigenlijk niet zo graag echte wijzers in het horloge willen hebben. Ben bang dat het mij gaat storen.

nicole_floor schreef:
Ik heb de Samsung galaxy active watch sinds juni. En ben er super tevreden mee. Werkt super makkelijk en meet ook onder anderen je hartslag en je stappen. En je krijgt er de meldingen van je telefoon erop te zien. Eigenlijk kun je er alles mee wat jij beschrijft. Heb zelf ook een Samsung telefoon.

Mijn moeder heeft hem nu ook en die is best wel een leek in dat soort dingen en zij kan er makkelijk mee overweg.


Ik neig ook naar de samsung galaxy Active. Heb jij de eerste of de tweede versie?

Rebel_Jits schreef:
Mijn vriend heeft een Samsung Galaxy Watch Active 2. Helemaal blij ermee. Stappenteller is accuraat, appjes komen goed door (en kan je ook beantwoorden op de watch). Vanop de watch kan hij de Spotify van z'n gsm aanzetten :+ Slaapmeting gaat ook automatisch en is overzichtelijk te bekijken op de watch.

Dat lijkt me echt ideaal vooral dat van spotify
Laatst bijgewerkt door Gydja op 13-01-20 12:33, in het totaal 2 keer bewerkt

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:25

Ik heb de Samsung Galaxy in rosé goud gehad. Zo mooi! En hele fijne smartwatch. Heb hem teruggebracht omdat runkeeper er niet mee synchroniseert maar verder echt prachtig horloge.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:32

poes schreef:
Ik heb de Samsung Galaxy in rosé goud gehad. Zo mooi! En hele fijne smartwatch. Heb hem teruggebracht omdat runkeeper er niet mee synchroniseert maar verder echt prachtig horloge.

Poes ik heb hem nu zo'n 7 maanden in gebruik en ben er heel blij mee. Krijg ook super veel complimentjes. Ik dacht eerst dat hij te grof voor mijn pols zou zijn. Maar het misstaat absoluut niet!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Zucchero
Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:53

Ik heb de Garmin vivoactive 4. Had in een runnersgroep op Facebook een poll geplaatst: Polar, Garmin of Anders... Zo ongeveer 75% ging voor Garmin. Ik daardoor ook en het bevalt mij prima!!!

Gwendolyn 6 maart 1988 - 19 oktober 2016 ;(

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:59

IMJ schreef:
poes schreef:
Ik heb de Samsung Galaxy in rosé goud gehad. Zo mooi! En hele fijne smartwatch. Heb hem teruggebracht omdat runkeeper er niet mee synchroniseert maar verder echt prachtig horloge.

Poes ik heb hem nu zo'n 7 maanden in gebruik en ben er heel blij mee. Krijg ook super veel complimentjes. Ik dacht eerst dat hij te grof voor mijn pols zou zijn. Maar het misstaat absoluut niet!


Ja en werkt ook erg goed. Alleen ja runkeeper ging niet, my fitness pall ook niet. Net twee apps die ik graag gebruik.

Heb zelf een iPhone en qua functionaliteit vind ik de Apple Watch prachtig maar vind hem zo lelijk. Denk dat ik eerst een Garmin Venu ga proberen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Belsje
Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:03

Ik heb een roze rvs samsung active II met het juiste klokje ingesteld, zie je amper dat het geen echt horloge is :+

Ik gebruik het op zich enkel voor mijn slaap, maar ik merk van mezelf dat ik het niet leuk vind als alles niet op "klaar" staat dus hij stimuleert wel om meer trappen te nemen, stappen te zetten en meer water te drinken :').

nicole_floor
Berichten: 3211
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:33

Gydja schreef:
Van aliexpress zou ik nooit zo snel doen. Ik wil wel graag iets wat goed werkt. En ik neig zelf ook meer naar een rondere horloge. Ik zou eigenlijk niet zo graag echte wijzers in het horloge willen hebben. Ben bang dat het mij gaat storen.

nicole_floor schreef:
Ik heb de Samsung galaxy active watch sinds juni. En ben er super tevreden mee. Werkt super makkelijk en meet ook onder anderen je hartslag en je stappen. En je krijgt er de meldingen van je telefoon erop te zien. Eigenlijk kun je er alles mee wat jij beschrijft. Heb zelf ook een Samsung telefoon.

Mijn moeder heeft hem nu ook en die is best wel een leek in dat soort dingen en zij kan er makkelijk mee overweg.


Ik neig ook naar de samsung galaxy Active. Heb jij de eerste of de tweede versie?

Rebel_Jits schreef:
Mijn vriend heeft een Samsung Galaxy Watch Active 2. Helemaal blij ermee. Stappenteller is accuraat, appjes komen goed door (en kan je ook beantwoorden op de watch). Vanop de watch kan hij de Spotify van z'n gsm aanzetten :+ Slaapmeting gaat ook automatisch en is overzichtelijk te bekijken op de watch.

Dat lijkt me echt ideaal vooral dat van spotify

Ik heb de eerste versie :j

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 01:13

Even een schopje!

Ik wil wat actiever gaan worden en meer gaan letten op mijn gewicht en activiteiten enz.... Ik ben op zoek naar een goede smartwatch die dus vooral gericht is op het sporten + en hartslag enz. Bijhouden hoeveel calorieën op een dag ik heb verbrand (dus niet alleen tijdens het sporten).

Ik zit nu te kijken naar een Fitbit Ionic, maar die is volgens mij wel echt heel groot... Dat hoeft dan ook weer niet. Misschien de fitbit versa, of de charge 3? Hij hoeft niet volledig waterdicht te zijn, want ik zwem nooit. Ook hoeft muziek en GPS niet perse, want neem toch altijd mijn mobiel mee. Iemand opties?

Ohja, nog belangrijk, ik heb geen trek om bv 150 of meer eraan uit te geven, aangezien ik het in eerste instantie vooral wil testen. (Met 2e hands heb ik geen moeite, zolang ik hem kan uitproberen).
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 18-02-20 01:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 8179
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 01:18

Wil je continue een hartslag meter hebben? Dat is namelijk aan de prijzige kant omdat dat veel accu vergt. Als je het handmatig aanzet of om de 5 minuten een hartslag meting hebt is het apparaat al een stuk betaalbaarder.

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 01:20

Muiz schreef:
Wil je continue een hartslag meter hebben? Dat is namelijk aan de prijzige kant omdat dat veel accu vergt. Als je het handmatig aanzet of om de 5 minuten een hartslag meting hebt is het apparaat al een stuk betaalbaarder.


Vooral tijdens het sporten vind ik hartslagmeter belangrijk. Gedurende dag is niet persé nodig.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Doubtless, Frummel01, horzlover, IASCrawler en 18 bezoekers