[VOLG] De DIY badkamer verbouwing

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
annepaardoes
Berichten: 7155
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

[VOLG] De DIY badkamer verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-19 21:55

Na vorig jaar bijna de hele benedenverdieping zelf te hebben verbouwd zijn we nu toe (en met nieuwe moed :') ) aan ons volgende grote klusproject: de badkamer.

We zijn al sinds het laatste weekend van augustus bezig, maar ik bespaar jullie die tijd wachten op foto’s. Inmiddels zitten we in de opbouwfase.

Dit is wat het was

[ img ]

[ img ]

En hier moeten we naartoe

[ img ]

[ img ]

[ img ]



Het slopen is begonnen
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


De leidingen en afvoeren zitten er in.
[ img ]

[ img ]

[ img ]


De muren zijn inmiddels gestuct. Daar zal ik morgen foto’s van maken.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 02-10-19 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt


moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 22:24

Ik snap het nieuwe niet echt, is dat de doorsnee van het bad? En heb je dan een wc maar geen wastafel?

Wel gaaf dat jullie het zelf doen, na alles verbouwd te hebben behalve de badkamer willen we de badkamer nu niet meer zelf doen :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

annepaardoes
Berichten: 7155
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-19 22:31

moonsparkle schreef:
Ik snap het nieuwe niet echt, is dat de doorsnee van het bad? En heb je dan een wc maar geen wastafel?

Wel gaaf dat jullie het zelf doen, na alles verbouwd te hebben behalve de badkamer willen we de badkamer nu niet meer zelf doen :')


Je moet het inderdaad zien als een dwarsdoorsnede van de gehele badkamer. De andere helft van het bad en de wastafel valt weg op de tekening.

Edit: Blijkbaar had mijn vriend ook een tekening gemaakt vanuit het andere aanzicht dus nu ook met wasbak :D
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 02-10-19 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sting
Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: [VOLG] De DIY badkamer verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 22:35

Ik volg mee! Hier ook (ooit) een keer aan de badkamer beginnen. Heb je een plattegrondje met hoe het moet worden? Er komt glas als deur in de douche? Hij spiegelt op de foto's, dus vroeg me af er een deur in komt of een open deel. Radiator boven het bad lijkt me minder praktisch, maar misschien heb je er nog 1 naast je wastafel :). Succes!

annepaardoes
Berichten: 7155
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-19 22:37

Sting schreef:
Ik volg mee! Hier ook (ooit) een keer aan de badkamer beginnen. Heb je een plattegrondje met hoe het moet worden? Er komt glas als deur in de douche? Hij spiegelt op de foto's, dus vroeg me af er een deur in komt of een open deel. Radiator boven het bad lijkt me minder praktisch, maar misschien heb je er nog 1 naast je wastafel :). Succes!


Er komt inderdaad geheel glas. Zoals als wand al douche. We willen niet dat alles zo nat wordt.
Het bad wordt een half vrijstaand bad dus dat loopt niet helemaal door tegen de muur. Ik heb zojuist nog een foto van een teken8ng toegevoegd waarop dit te zien is.

Ach alleen de voorpret van het bedenken is al leuk. Als duurt dat nog even Sting.

Sting
Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: [VOLG] De DIY badkamer verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 22:45

Ah, is al duidelijker zo op de foto met de wastafel + kastjes erbij! Lekker veel opbergruimte zo! Glas is wel fijn, maar ivm kalk zou ik dan wel een ontkalker aanraden ;).
Toch twijfel ik nog over de radiator. Of de planken boven het toilet. Ken de ruimte natuurlijk niet, maar het voelt allemaal niet zo ruim. En heb je nog ruimte bij de wastafel om een handdoek voor handen afdrogen op te hangen bijvoorbeeld?

annepaardoes
Berichten: 7155
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-19 23:07

Sting schreef:
Ah, is al duidelijker zo op de foto met de wastafel + kastjes erbij! Lekker veel opbergruimte zo! Glas is wel fijn, maar ivm kalk zou ik dan wel een ontkalker aanraden ;).
Toch twijfel ik nog over de radiator. Of de planken boven het toilet. Ken de ruimte natuurlijk niet, maar het voelt allemaal niet zo ruim. En heb je nog ruimte bij de wastafel om een handdoek voor handen afdrogen op te hangen bijvoorbeeld?


Het is geen super grote badkamer, dus we willen best wel veel in de ruimte. Dat moet ik toegeven :') Hij is 2,90 lang en 2,10 breed.
De handdoek bij de wastafel is het enige waar nog even een crea bea oplossing voor gevonden moet worden. Misschien dat deze op de hoge kast komt mits hij niet meer naast de wastafel past.

Er komt absoluut een anti-kalk coating op het glas. Gelukkig hebben we hier ook heel zacht water.

annepaardoes
Berichten: 7155
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-19 14:35


Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:40

Als je toch ging stuccen, waarom heb je die oudste tegels er dan ook niet afgehaald? Bang om de muur te beschadigen?

Leuk projectje hoor :) Wij hebben 2 badkamers in huis gemaakt, blijft leuk om er iets mee te verzinnen, zeker als je creatief moet zijn in een beperkte ruimte.

Sting
Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: [VOLG] De DIY badkamer verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:56

Volgens mij hebben ze daaromheen gestuct. Als dat al een mooie basislaag was waar overheen getegeld kan worden is dat makkelijker dan het eraf halen en er een even dikke laag stuc op smeren. Denk ik?

Ziet er wel gelijk weer een stuk beter uit! Moet het lang drogen voor je kan tegelen?

annepaardoes
Berichten: 7155
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-19 15:09

Sting schreef:
Volgens mij hebben ze daaromheen gestuct. Als dat al een mooie basislaag was waar overheen getegeld kan worden is dat makkelijker dan het eraf halen en er een even dikke laag stuc op smeren. Denk ik?

Ziet er wel gelijk weer een stuk beter uit! Moet het lang drogen voor je kan tegelen?


Klopt. Die tegellaag zat er zo muurvast op, dat het een hels karwei zou zijn om eraf te halen en het is een mooie basislaag. Dit is al de tegellaag die onder de huidige tegels zat. Die tegellaag loopt tot 1,80.
Daarbij waren we bang om anders door de muur te gaan (dat is bij het uithakken voor het leidingwerk al gebeurd) :')

We laten het nu 2 weken drogen. Maar wat erop zit droogt erg snel. Denk dat het in totaal met 1,5 week droog is.

MuSLi
Berichten: 5234
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 15:26

Leuk project om te volgen :) benieuwd naar het eindresultaat.

Hier is de stucadoor net klaar met het stucen van de slaapkamer, dus wij kunnen ook weer met opbouwen beginnen.

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

annepaardoes
Berichten: 7155
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 09:26

Gister zijn ze (vriend en schoonvader) bezig geweest met het muurtje van de douche, het achterbouw van het toilet en de mechanische ventilatie.
[ img ]
[ img ]

Scum
Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: [VOLG] De DIY badkamer verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:48

Interessant om te zien, en ideeen op te doen. Ik dacht ook eerst wat is dat daar voor een raar ding, maar daarna zag ik dat het een doorsnede van de badkuip was. Ik vraag me af of je dan geen problemen krijgt met schoonmaken. Want het bad staat eigenlijk toch tegen de muur aan, en er blijft iets van een open ruimte waar stof/troep achter kan komen?

En met welk programma heb je de tekening gemaakt? Ik heb wel wat programmaatjes op internet gevonden maar daar kan ik toch niet zo'n fijne passende tekening mee maken.

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] De DIY badkamer verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:59

Ik gebruik Sweethome 3D, vind ik een heel fijn programma. Heb er ons nieuwe huis al een stuk of 10x mee opnieuw getekend (geheel vanaf scratch) en ook ons voedselbos mee ingetekend.

annepaardoes
Berichten: 7155
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-19 11:11

Scum schreef:
Interessant om te zien, en ideeen op te doen. Ik dacht ook eerst wat is dat daar voor een raar ding, maar daarna zag ik dat het een doorsnede van de badkuip was. Ik vraag me af of je dan geen problemen krijgt met schoonmaken. Want het bad staat eigenlijk toch tegen de muur aan, en er blijft iets van een open ruimte waar stof/troep achter kan komen?

En met welk programma heb je de tekening gemaakt? Ik heb wel wat programmaatjes op internet gevonden maar daar kan ik toch niet zo'n fijne passende tekening mee maken.


Geen idee met welk programma de tekening is gemaakt. Zal het mijn vriend eens vragen.
Het bad is een semi-vrijstaand bad. Dus het sluit aan tegen de muren. De enige “vrije ruimte” is 30 cm. Aan het einde van het bad (blijde radiator), maar daar is makkelijk met de dweil langs te gaan.

annepaardoes
Berichten: 7155
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: [VOLG] De DIY badkamer verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-19 11:12

Gisteren zijn ze weer hard aan het werk geweest. Afgesloten met het storten van de vloer.
[ img ]
[ img ]

Scum
Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: [VOLG] De DIY badkamer verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:29

Graag, als je dat zou willen navragen :)

En waar douchen jullie op dit moment?

annepaardoes
Berichten: 7155
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-19 11:43

Scum schreef:
Graag, als je dat zou willen navragen :)

En waar douchen jullie op dit moment?


De tekeningen zijn met SolidWorks gemaakt.
En op dit moment douchen we bij mij schoonouders. Die wonen dicht bij ons in de buurt. Gelukkig maar aangezien we al ruim 5 weken niet thuis kunnen douchen.

Toverbal
Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: [VOLG] De DIY badkamer verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:05

Ziet er goed uit! succes met klussen!

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

annepaardoes
Berichten: 7155
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-19 09:32

Gisteren een deel afgesmeerd met coating en kimband. Vandaag met tegelen beginnen :D

[ img ]
[ img ]

annepaardoes
Berichten: 7155
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 14:21

Gisteren niet aan tegelen toe gekomen door andere voorbereidende taken. Dus vandaag gestart.

[ img ]

annepaardoes
Berichten: 7155
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: [VOLG] De DIY badkamer verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 16:54


Renee1991
Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:07

Wauw, mooie tegel! Wat doen jullie met de vloer?

Edit: sorry, zie nu het voorbeeld.

annepaardoes
Berichten: 7155
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 17:33

Renee1991 schreef:
Wauw, mooie tegel! Wat doen jullie met de vloer?

Edit: sorry, zie nu het voorbeeld.


In het voorbeeld is deze niet echt verwerkt. Daar komt een licht grijze tegel op.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, ellepel, gerlindie, Morpheus81, Ruai en 75 bezoekers