Écht lekvrije fles?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 02:17

suffie schreef:
moonsparkle schreef:
Heb al jaren doppers nog nooit een lekkende gehad?


Hier net zo, die dingen worden door ons hele gezin ge(mis)bruikt en nog nooit een lekkende gehad. De kids uit mijn groep hebben ook bijna allemaal een Dopper en ook daar zie/hoor ik nooit problemen met natte tassen.

Ik heb er ook meerdere gehad, zeker wel 4 verschillende (2 gekocht en later 2 gekregen). Ook hier nooit lekproblemen gehad

_kimm

Berichten: 1788
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Écht lekvrije fles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 07:28

De eerste dopper die ik kocht lekte ook. Ik heb toen contact op genomen met het bedrijf en wij hebben samen naar en oplossing gezocht. Ik kreeg toen nieuwe onderdelen net zolang totdat hij niet meer lekte en dat ging eigenlijk heel makkelijk dus ik zou toch een dopper aanbevelen

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Re: Écht lekvrije fles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 08:10

Ik heb 5 doppers en er lekken er 4. Onderdelen leveren ze inderdaad netjes opnieuw, maar ze gaan toch weer lekken.

Nu heb ik een Flaske en die is fantastisch.

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 08:14

Ik ben heel blij met mijn chilly bottle en ze zijn er ook nog eens met veel leuke printjes! <3

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Écht lekvrije fles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 08:17

Hier hebben we al jaren drie Doppers, maar die enige keer dat er een gelekt heeft was toen de dop scheef zat of niet goed dicht zat :+

Ik zou dus ook gewoon een Dopper aanraden en dan goed opletten of hij goed dicht zit. Elke fles zal natuurlijk gaan lekken als hij niet goed zit :D

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 08:19

Chiren schreef:
Ik heb 5 doppers en er lekken er 4. Onderdelen leveren ze inderdaad netjes opnieuw, maar ze gaan toch weer lekken.

Nu heb ik een Flaske en die is fantastisch.

Draai je ze dan wel strak genoeg dicht? Hier lekken ze namelijk eigenlijk nooit en in mijn omgeving worden ze ook veel gebruikt zonder klachten

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Re: Écht lekvrije fles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 08:21

Yes, met brute kracht :+ Er lekken er 3 op de overgang van de twee grote stukken en eentje bij de dop.

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 08:22

Join the pipe heb ik ook gehad, maar die gingen niet meer open en waren heel snel stuk, die zijn ons tegengevallen. Helaas, want 't concept sprak ons super aan (we hadden er 6, en met allemaal was wel wat, al heel snel).

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:31

Kidde schreef:
Hier hebben we al jaren drie Doppers, maar die enige keer dat er een gelekt heeft was toen de dop scheef zat of niet goed dicht zat :+

Ik zou dus ook gewoon een Dopper aanraden en dan goed opletten of hij goed dicht zit. Elke fles zal natuurlijk gaan lekken als hij niet goed zit :D


Dat zou wel een hele makkelijke oplossing zijn. Dat niemand daar nou aan denkt........... :+ ;)

Ik draai ze goed dicht, maar ze lekken echt altijd. Heb ook al eens per onderdeel schoongemaakt en nagekeken, maar van mij hoeven ze niet meer. Je blijft niet proberen.

Ik wil een flesje wel gewoon in een tas kunnen stoppen bijv. Had echt papieren nat en alles.

Maar bij gewone flesjes uit de koelkast heb ik ook wel condens en dat is ook niet fijn. Dan wordt alles aan d ebuitenkant alsnog nat.

xPabloBokt

Berichten: 9394
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Écht lekvrije fles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 12:36

Nee dat is inderdaad ook mijn ervaring met de Dopper. Ik heb hem ook echt elke keer loeistrak aangedraaid maar er blijven dingen langs glippen. En wat hier eerder ook al gezegd werd vind ik ze na verloop ruiken/een bijsmaak hebben.

Jullie hebben echt al superveel opties gegeven, dank! Momenteel spreekt de Chilly mij heel erg aan, alsmede de Nuoc bottle. Die laatste vooral omdat hij van glas is en vierkant, dat past goed in mijn tas :D en ze hebben een 800ml variant. Ik ben namelijk een nitpit met water en neem altijd mineraalwater mee vanuit thuis :+ ik vul niet graag bij uit een kraan op school. Vind ik niet lekker en vind wc kranen vies om water uit te halen :'). Een grote inhoud is voor mij dus een extra voordeel.

Nogmaals dankjewel allemaal!!

xPabloBokt

Berichten: 9394
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Écht lekvrije fles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 14:54

Heb in ieder geval vast een tijdelijke :D

Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Écht lekvrije fles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:01

Oh die is leuk zeg!

xPabloBokt

Berichten: 9394
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Écht lekvrije fles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 15:10

Albert Heijn, €2,95 inclusief eerste vulling. :)

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Écht lekvrije fles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 01:15

Dat is dus de Join the pipe waar ik verliefd op ben. <3

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 02:00

Ik heb ook zo’n witte van Join the pipe en tot nu toe geen klachten eigenlijk.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:05

Hoe vervoer je je tas? Achterop de fiets onder de snelbinders? Ja dan kan er teveel spanning op de flessen komen, waardoor ze gaan lekken.
Beter werkt een Steco Monkey mee, dan staat je tas rechtop en dus je drinken ook.
Blijven je boeken e.d. ook mooier.

Hier kwam ik dus achter toen dochter naar VO ging en ook steeds lekkende bekers had. Na installeren van de Monkey mee nooit geen problemen meer gehad.
Ik vind de drager zelf ook heel handig om grote sporttassen achterop de fiets mee te kunnen nemen.
Laatst bijgewerkt door Marie111 op 20-11-19 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt

Berichten: 9394
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Écht lekvrije fles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 13:06

Ik reis uitsluitend met het OV, dus afgezien van dat ik mijn tas regelmatig op en af slingert gebeurt er niks geks mee :)

NadineBlabla

Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Re: Écht lekvrije fles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:10


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Écht lekvrije fles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:22

Kunnen jullie flessen allemaal goed schoongemaakt worden? Ik lees wel; gaat lang mee. Maar ik vind bij sommigen de rubberen ring toch vies worden en heb ooit een fles gehad met slanke hals en dan was je die minder makkelijk.

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Écht lekvrije fles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:37

Ik ben zelf fan van Contigo. Gebruik die al jaren, zowel de thermosfles als de waterflessen van 0,5 en 0,7L. Die laatste wel een stuk minder sinds ik de 0,5L heb want die past makkelijker in mijn tas.
Ik vind ze zelf erg fijn omdat je ze met 1 hand kan gebruiken en ze niet steeds los hoeft te schroeven om te kunnen drinken. Vooral handig toen ik nog veel in de auto zat.
Ik denk dat ik 1 of 2x in de afgelopen 6 jaar heb gehad dat ie wat gelekt had, maar dat was vooral omdat de fles ondersteboven in mijn tas was geëindigd en de knop om het drinkgedeelte te openen wat ingedrukt is geweest. Verder echt nog nooit problemen met lekkage gehad.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:01

superpony schreef:
Kunnen jullie flessen allemaal goed schoongemaakt worden? Ik lees wel; gaat lang mee. Maar ik vind bij sommigen de rubberen ring toch vies worden en heb ooit een fles gehad met slanke hals en dan was je die minder makkelijk.


Daar hebben ze flessen borstels voor uitgevonden. Liggen vaak bij de babyspullen.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Écht lekvrije fles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:03

Ik ben trouwens tevreden Dopper gebruiker. Geen last van lekken (ook niet als fles horizontaal in tas ligt) en kan goed in de vaatwasser.

Ik doe er alleen water in trouwens.

Heb ook een sportdop voor de Dopper. Die lekt wel als de fles niet rechtop staat.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:11

Marie111 schreef:
superpony schreef:
Kunnen jullie flessen allemaal goed schoongemaakt worden? Ik lees wel; gaat lang mee. Maar ik vind bij sommigen de rubberen ring toch vies worden en heb ooit een fles gehad met slanke hals en dan was je die minder makkelijk.


Daar hebben ze flessen borstels voor uitgevonden. Liggen vaak bij de babyspullen.


Daarmee voorkom je niet dat die rubberen randen na verloop van tijd wat vies worden.

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: Écht lekvrije fles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:25

Ik heb een hele fijne van Tupperware, Hij zit bij mij ook bij mijn laptop en camera in mijn tas en dit is ook de enige fles die ik echt vertrouw dat ie niet open gaat.

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Écht lekvrije fles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:39

Hier ook hele fijne ervaring met Tupperware fles ! Hebben ze in verschillende maten +:)+