Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
_San87_ schreef:Daarnaast alles vastleggen. Foto's, documenten, e-mails, alle telefoongesprekken opvragen via de provider zodat je een logboek hebt. Dan heb je iig bewijs dat er contact opgenomen is en door je zusje als huurder contact opgenomen is.
Skyka schreef:Het formulier van de woonbond in ieder geval invullen.
Daarnaast kom ik onderstaande tegen;
Schriftelijk melding maken van onderhoudsgebrek
Zorg allereerst dat uw verhuurder op de hoogte is van het gebrek. Dat kan met deze modelbrief(externe link), die u per e-mail of reguliere post kunt versturen. In de brief omschrijft u het gebrek, bijvoorbeeld: ‘het raamkozijn is defect en kan niet geopend/ gesloten worden’, en u verzoekt om dit gebrek binnen 6 weken te herstellen. Dit is het formulier dat je zelf al gevonden hebt.
Voor onderhoudsgebreken die grote haast hebben -zoals een grote lekkage- kunt u vragen om direct herstel of om herstel binnen één werkdag. U kunt daar meteen bij vermelden dat u van plan bent de Huurcommissie in te schakelen als het gebrek niet wordt geholpen. Je zit op deze manier niet vast aan de 6 weken
Ik zou de Woonbond eens bellen voor advies. Het kan zijn dat je dan lid moet worden voor een jaar.
Mjetterd schreef:Skyka schreef:
Waar heb je de gequote tekst vandaan?