De ideale slaapbank

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

De ideale slaapbank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 13:03

Hoi Allemaal,

Begin januari krijg ik de sleutel van mijn eerste eigen koopwoning *\o/*

Nu ben ik op zoek naar een leuke maar betaalbare slaapbank voor op de logeerkamer...

Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer :')

Wie helpt mij aan de ideale bank die:

- lengte van het bed minimaal 1.80 maar liever nog iets langer
- liefst als slaapplaats 2 personen kan dragen
- als bank zijnde ook een aanleuning heeft

Budget is €275 - €300 max maar goedkoper mag ook

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: De ideale slaapbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:16

Wij hebben de ikea friheten :)
Van marktplaats gehaald. Een roze :o Want bijna niemand wil die kleur, dus was ie goedkoop en nagenoeg nieuw. :)

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: De ideale slaapbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:28

Wij hebben ook de friheten, leuke hoekbank in de kleur grijs (ik vind nog steeds de blauwe super vet maar die paste niet bij mijn muren :+)

Tink89
Berichten: 2936
Geregistreerd: 16-02-14

Re: De ideale slaapbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:01

De friheten viel hier af omdat hij echt ruk slaapt. Wij hebben de Ikea PS (geen idee of ze die nog verkopen). Geen zijleuning, maar wel echt prima slapen. Dat vonden wij belangrijker.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: De ideale slaapbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:04

Wat mij opvalt bij echt slaap-banken is dat één gedeelte zacht ligt (het zitvlak) en een gedeelte hard (rugleuning). Ik kom dan ook altijd geradbraakt van een nacht op een slaapbank af.

Misschien is investeren in een uitschuifbed zoals een Hemnes bedbank oid dan een betere investering. Lading kussentjes tegen de houten achterwand aan en je kunt hem ook gebruiken als bankje. :)

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:12

upendo schreef:
Wat mij opvalt bij echt slaap-banken is dat één gedeelte zacht ligt (het zitvlak) en een gedeelte hard (rugleuning). Ik kom dan ook altijd geradbraakt van een nacht op een slaapbank af.

Misschien is investeren in een uitschuifbed zoals een Hemnes bedbank oid dan een betere investering. Lading kussentjes tegen de houten achterwand aan en je kunt hem ook gebruiken als bankje. :)

De friheten heeft ook een uitschuifbaar deel. :)

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:12

Wij hebben de Ikea Hemnes. Heel fijn!

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:12

Ik zou inderdaad gaan voor de hemnes bank. Ik ben voor dat ding aan het sparen. Heb er laatst op gelegen en echt heerlijk geslapen. Vind hem ook mooier staan. Maar goed, bij mij gaat die als vervanging van de bank in de woonkamer :+ Als ik dan loge's heb kunnen ze daar slapen, heb geen logeerkamer en op ene luchtbedje in mijn kamer is geen optie voor mij :')

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:15

Tink89 schreef:
De friheten viel hier af omdat hij echt ruk slaapt. Wij hebben de Ikea PS (geen idee of ze die nog verkopen). Geen zijleuning, maar wel echt prima slapen. Dat vonden wij belangrijker.

Ik herken dit wel, maar ook weer niet.
Mijn ouders hebben de rechte bank, die slaapt inderdaad ruk.
Wij hebben de hoekbank en om de een of andere reden slaapt deze gewoon beter :j
Maar goed, wij hebben voor de zekerheid ook gewoon een topper er bij genomen, voor als mensen langer dan een nachtje bij ons slapen :j


upendo schreef:
Wat mij opvalt bij echt slaap-banken is dat één gedeelte zacht ligt (het zitvlak) en een gedeelte hard (rugleuning). Ik kom dan ook altijd geradbraakt van een nacht op een slaapbank af.

Misschien is investeren in een uitschuifbed zoals een Hemnes bedbank oid dan een betere investering. Lading kussentjes tegen de houten achterwand aan en je kunt hem ook gebruiken als bankje. :)

Bij de friheten blijft de rugleuning gewoon omhoog, deze schuif je uit waardoor je eigenlijk gewoon een bed met een leuning krijg :)

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: De ideale slaapbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:17

Mijn opmerking geldt natuurlijk niet voor alle slaapbanken maar voor slaapbanken waarvan de rugleuning ook neergeklapt wordt. :) ;)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 15:18

Ik ken de hemnes,

Naast dat hij als ik m inclusief matras wil bijna €400 is vind ik die als bank echt niet lekker zitten :x

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:23

IKEA Friheten! Is wel buiten je budget, maar voor €200-€300 heb je echt alleen een heel simpel bedbankje.

Ik heb hem in zwart nep leer en hij is nog steeds mooi na 4 jaar gebruik als echte bank.

Hij slaapt redelijk hard, net als een hard matras. Ik kan er best goed op slapen, maar had hem liever iets zachter gehad. Maar bijvoorbeeld mn vader slaapt er meer dan prima op want die houdt weer van een hard matras.