Goede luchtontvochtiger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Goede luchtontvochtiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 09:44

Momenteel zijn wij nog bezig met verbouwen en hebben wij veel vocht in huis. Denk aan zout dat aan elkaar koekt, was die niet droog geraakt en water dat gewoon van de binnen kant van de ramen loopt. Wij zijn dus op zoek naar een goede en kwaliteitsvolle luchtontvochtiger. Welke hebben jullie en zijn jullie tevreden van?


Mri
Berichten: 15305
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Goede luchtontvochtiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:04

als je NU veel vocht in huis hebt door het verbouwen dan zou ik er een weekje (ofzo) een bouwdroger in zetten tot het ergste vocht weg is.
Daarna zou je het met een gewone luchtontvochtiger af moeten kunnen.

Recenties van anderen zijn leuk, maar het belangrijkste is dat de luchtontvochtiger geschikt is voor het oppervlak/m3 van jouw woning. Bij het kiezen van een apparaat moet je niet vergeten te kijken naar het aantal db en de hoeveelheid ontvochtiging per dag.
En bij dat laatste hoe je het vocht opvangt.

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

8nnemiek
Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:42

Die kleintjes werken in ieder geval niet, die hebben wij eerst geprobeerd.
Nu hebben we deze: KLIK
Die werkt erg goed.

Verder helpt het ook goed om genoeg te verwarmen, en regelmatig even te luchten.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

siskeh
Berichten: 8676
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Goede luchtontvochtiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:56

Is het een oud huis of nieuw huis? Als je er vanuit kan gaan dat het slecht blijft qua vocht zou ik een goede aanschaffen, bijvoorbeeld van trotec zoals hierboven. Belangrijk is te kijken naar hoeveel vocht die er met 24 uur uit kan halen, en hoe groot je opvangbak is.
Ook even kijken hoe groot de ruimte(s) zijn die je wilt ontvochtigen, en of die dat gaat redden. Ik heb niet een groot huis dus red het met een iets kleiner ding, maar wil ik het goed doen zou ik 2 "kleinere" in huis moeten zetten(of het ding meermaals heen en weer slepen)

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Paloedie
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Re: Goede luchtontvochtiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:37

Wij hadden hetzelfde (luchtvochtigheid langdurig tussen 75 en 89 procent) en idd het water dat langs de ramen liep ed. Sinds vorige week hebben we een Trotec staan, geschikt voor een ruimte tot 50m2. De eerste dagen heeft ie echt enorm veel vocht uit de lucht gehaald, rond de 12 liter. Nu heeft ie het stabiel rond de 50%, en hoef ik de 3 liter opvangbak ook niet zo vaak meer te legen. De ramen blijven droog, de schimmel op de aarde van de planten droogt uit en het zout komt weer netjes uit de bus. En niet onbelangrijk: het is een stuk prettiger in huis, tot nu toe voelde het met 20 graden ijskoud aan, nu met 17 behaaglijker!

Aan de oorzaak van het vocht wordt trouwens gewerkt.

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:44

siskeh schreef:
Is het een oud huis of nieuw huis? Als je er vanuit kan gaan dat het slecht blijft qua vocht zou ik een goede aanschaffen, bijvoorbeeld van trotec zoals hierboven. Belangrijk is te kijken naar hoeveel vocht die er met 24 uur uit kan halen, en hoe groot je opvangbak is.
Ook even kijken hoe groot de ruimte(s) zijn die je wilt ontvochtigen, en of die dat gaat redden. Ik heb niet een groot huis dus red het met een iets kleiner ding, maar wil ik het goed doen zou ik 2 "kleinere" in huis moeten zetten(of het ding meermaals heen en weer slepen)


Een oud huis :) Wij zijn 1 van de aanpalende stallen aan het verbouwen naar leefruimte. Binnen 2 jaar zou dit klaar zijn en dan verhuizen wij naar daar. Daarna verbouwen we het huidige woongedeelte en wordt alles ook geïsoleerd :)

Iedereen bedankt voor de tips! Wij zijn er zeker wat mee. Nog een vraag: Hoe zit het qua geluid? Valt dit nog mee?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:45

Werkt je vriend niet in de bouw ? Of verwar ik met iemand anders ?
Misschien kan hij een industriele luchtontvochtiger op de kop tikken :P

Anoniem

Re: Goede luchtontvochtiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:47

Klopt die werkt in de bouw! Ik bedenk mij net zelfs dat hij gewoon zelfstandige is in bijberoep en btw kan aftrekken. :D

Paloedie
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:53

DeMolenhoek schreef:
Iedereen bedankt voor de tips! Wij zijn er zeker wat mee. Nog een vraag: Hoe zit het qua geluid? Valt dit nog mee?



Mij valt het geluid erg mee. Ik heb veel meer last van een ventilator of de afzuigkap!

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/

8nnemiek
Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:54

Ik heb ook nooit last gehad van het geluid.
's Nachts op de slaapkamer zou het voor mij wel te veel geluid maken. Maar niet meer dan een ventilator/afzuiging.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

siskeh
Berichten: 8676
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Goede luchtontvochtiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:55

Jah, ik vind het voor snachts niet fijn, zoals nu staat hij in de slaapkamer(om de was te drogen, ideaal) wat direct naast de woonkamer is(met deuren met glas) dat is prima te doen, maar bij voorkeur heb ik hem niet in de ruimte aan staan waar ik mij ook bevind. maar dat is persoonlijk. Afzuigkap maakt meer geluid, dat is wel zo.

Niet alle dwalers bennen verdwaald


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flieno, IASCrawler, Saartjuh_b en 49 bezoekers