Ons bouwval van 1920

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:40

Gave verbouwing! Lijkt echt heel veel op de onze. Die CV ketel die zo eenzaam aan de muur hangt en het kijken naar het dak. Troost je: onz cv ketel doet het nog gewoon en wij hebben een prachtig huis gekregen, dus bij jullie komt het ook goed. Beter nu alles eruit wat niet goed is en dan lekker opnieuw bouwen. Hebben jullie ook al vaak de vraag gekregen of je niet beter alles had kunnen slopen? _O-

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 20:19

showteam schreef:
Wat een helden zijn jullie dat je dit aandurft :) Wij hebben ook bij deze huizen gekeken maar de moed zakte ons direct in de schoenen haha.
Extra leuk om jullie te volgen, ben erg benieuwd wat voor paleis je hiervan gaat maken!


Wat leuk! Het zijn idd nogal projecten allemaal. Het is wel heel leuk dat om je heen ook allemaal geklust wordt.

Ik heb er ook.nog stress vertrouwen in. Wat ik wel lastig vind dat wij alle bij niet van de styling zijn en dat nu dus ook moeten gaan doen.

We hebben vandaag een tweedehands keuken gekocht. Die gaan wij morgen ophalen. Op zich een goede keuken en qua kastjes wel echt onze smaak. Maar het blad is geel/ steen. Dat is nog even een min puntje. Maar hij was in goede staat en eigenlijk heel goedkoop voor een keuken. Dus gaan we nog even mee spelen.

Verder zijn we verder gegaan met de balken.
Bijna allemaal zijn ze versterkt. 1 moet nog als de schoorsteen is verwijderd en op de andere balken lag nog een gekke plank met stalen plaatje die in de weg ligt.

Afbeelding

Afbeelding
Vloer even tijdelijk gelegd. Maar krijgt weer iets vorm

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:42

Wat leuk! Lijkt me echt heerlijk om zo te kunnen klussen

showteam
Berichten: 3637
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:44

Ja leuk dat de halve straat in hetzelfde schuitje zit :) schept meteen een band en iedereen is nieuw.
Vooral die grote tuinen spraken ons erg aan. Als je huis straks af is heb je echt zo’n heerlijke plek!

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 19:02

Vandaag onze tweedehands keuken gedemonteerd en opgehaald. Niet helemaal onze droomkeuken. Maar hierdoor kunnen we over een paar jaar wel een nieuwe keuken kopen. Deze was goedkoop over te nemen en vonden we tot nu toe de beste optie en hij is degelijk. Het gele blad moeten we denk ik nog even voor lief nemen. Even kijken hoe we die nog een beetje hip kunnen maken zodat het nog een beetje leuk er uit komt te zien.
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:39

soms moet je even prioriteiten stellen en je kan nog prima een paar jaar vooruit met een 2e hands keuken ;) geld kun je ook maar 1 x uitgeven.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 16:05

ja daarom! komt vast wel goed. Ik had eigenlijk gedacht dat we geen keuken zouden hebben als we er in zouden zitten. Het is nu al boven verwachting. :D

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:46

Kun je het blad niet verven/schuren of plakplastic of zoiets overheen ddoen.spuiten met verf.en dan blanke lak. Of iets doorzichtig wat hard word.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 08:18

Ja daar zit ik ook al over na te denken.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:21

Of een nieuw blad halen, bouwmarketen verkopen die ook en zeker als er aanbiedingen zijn goed te doen

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:55

Mochten jullie dichtbij Duitsland zitten, Bauhaus heeft mooie aanrechtbladen onder de €100 :)

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 20:51

Weer wat klusdagen achter de rug. Morgen even niet en ga ik op pad om badkamer tegels te bekijken. Heb nog zo geen idee wat we willem.
Gisteren maar een half dagje kunnen klussen ivm een feestje in de middag.

De balken zijn bijna klaar, de laatste foto's heb ik nog niet. Dit omdat ik eerder weg moest en Tjeerd is er niet meer aan toe gekomen om dat aan het einde nog te doen.

De dag begon met een balk van 3 meter op te halen. (Wat is de gamma eigenlijk een rot winkel, die hebben bijna niks)
Mijn ouders hebben een redelijk grote auto dus daar paste de balk net in.
Afbeelding

Hier nog een foto van de rotte balk die ook vandaag is vervangen.

Afbeelding

Hier een foto van de woonkamer die op 1 balk na klaar is. Als de schoorsteen ondersteund is op zolder en de rest er onder afgebroken is dan kan die ook geplaatst worden.
Afbeelding.

Nog een foto van het vervangen van de rotte balk.

Afbeelding

Er is inmiddels wel een scheur in de muur ontstaan die er toch uit moet. Waarschijnlijk gaat er nog wel een staaldraad van voor naar achter lopen om het huis een beetje bij elkaar te houden. Ben anders bang dat ooit de achtergevel om gaat vallen.

Afbeelding

Als je nu naar de wc gaat is het bijna verstandig om een bouwhelm op te doen.

Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:04

Jemig wat een werk, maar het is o zo belangrijk om alles veilig en sterk te maken, goed bezig!

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:30

Waarschijnlijk verkoopt de gamma dat soort dingen gewoon niet vaak.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-19 20:23

Afgelopen tijd wel door geklust maar weinig bij gehouden hier. Dus bij deze even een update.

Op 1 stukje balk bij de schoorsteen zijn alle balken nu verstevigd.
Op een stukje waar vroeger een schoorsteen naar de keuken liep daar gaan we misschien nog wel een extra balk bij maken. Maar die kan ook van af onderen.

De eerste verdiepingsvloer ligt er nu ook definitief in! :D.
Soms even puzzelen maar het is gelukt en als de schoorsteen in de woonkamer eruit is dan kan de laatste plaat daar er ook in.

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag ook de muren uit getekend op de vloer. Alles word steeds meer definitief.

De aannemer van de buren heeft ook de badkamermuur hersteld.

Dinsdag begint onze aannemer. Hij heeft toch ook de klus om het frame van de muurtjes te maken erbij gekregen omdat het ons veel tijd zou schelen.

Verder zijn nu bijna leidingen en elektra weg en is het plan voor de elektra bijna klaar. Heb echt wel zin in de volgende stappen.

Het plafond van de wc is er ook uit, vond dat zo scheef hangen. Wel gelijk weer dicht doordat de vloer nu dicht is.


Afbeelding
Hier is de vloer nog een stukje open.
Afbeelding
Er word gelijk misbruik van gemaakt :p.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:42

Denk je even een minuutje te kunnen zitten, krijg je dat :')
Jullie gaan goed vooruit zeg!

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 20:37

Vandaag is de aannemer begonnen.
Na eerst wat hout naar binnen te hebben gebracht is de aannemer begonnen en alles uit te meten. Ik ben maar eens de schuur gaan opruimen. Dit was zo'n zooi met al het hout wat er in gegooid was. We willen misschien de oude vloerplanken hergebruiken in een schuur of zo. Dus alles even opnieuw uitgezocht en opgestapeld. Nu in eens zo veel ruimte. :p
Afbeelding

De aannemer had even een kort dagje vandaag naar de badkamer en en slaapkamer begint nu wat vorm te krijgen :D.


Afbeelding
Afbeelding

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:12

Wat een gaaf project zeg!

Weet niet of je al tegels heb... Maar kijk eens bij een tegel outlet, scheelt heel veel geld. Hebben wij ook in de woonkamer, berging en tuinhuisje.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 22:14

Ik moet nog tegels. Heb nu bij twee winkels gekeken. Een had een post opties en ook een outlet. Weerwerk daar nog een keer terug met mijn vriend en ik werk ook nog graag in de meern bij een grote zaak gaan kijken. Omdat wij en klein oppervlak nodig hebben is outlet wel goed geschikt.

maras

Berichten: 2340
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:26

Mooi hoor, wat een werk nog te gaan maar wel heel leuk om het zo te zien opknappen!

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 19:26

We hebben weer wat muurtjes! *\o/*
Het begint steeds meer vorm te krijgen. De lange tussenwand staat en ook een muurtje naar de badkamer staat.
Afbeelding
Afbeelding

Verder ben ik vandaag met mijn moeder bezig geweest om de eerste planten over te zetten. Onze huidige tuin ziet er geslacht uit. In onze nieuwe tuin zie je eigenlijk geen verschil :+ . Het staat nog niet op zijn plek.

Afbeelding
In de auto


Afbeelding
Onze huidige tuin die nu helemaal zielig is.

Afbeelding
Onze nieuwe tuin waar je eigenlijk niks van de nieuwe planten ziet.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
De buren hadden al wat planten staan. Nu aan onze kant ook even wat.

Moet nog even wat verzinnen hoe we al dat gras weg gaan krijgen. Ik kwam wel meer pad tegen dan ik van te voren had verwacht. Ben heel benieuwd wat er onder het gras allemaal verstopt ligt.


Morgen ga ik even thuis werken.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:31

Mooi om te zien hoe meer huis het wordt door het opbouwen an muren.
Heel gaaf.

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:35

Misschien een lijk :+

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:04

Wat leuk om de vooruitgang te zien.
Mooi huisje ts, ben benieuwd naar eind resultaat.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 21:09

Britta31 schreef:
Misschien een lijk :+


Bah, hoop van niet. :\ Hoeft die niet ver verplaatst te worden omdat tegen over ons huis een begraafplaats is. :+ je ziet alleen de poort. Mocht ik er ooit eens behoefde aan hebben om er langs te gaan. Dan zal dat vast wel een keer gebeuren.