Ons bouwval van 1920

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:44

Malenka schreef:
:o
Gek genoeg vind ik het er wel tof uitzien eigenlijk.


Ik ook. Net een Amerikaanse camper.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 15:22

Nu bezig met het dak

Afbeelding

Ik ben beneden de videokaarten aan het verwijderen. Vind werken met een koevoet altijd wel leuk!
Afbeelding

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:13

Wat een gaaf project!

Hoeveel tijd denken jullie nodig te hebben voordat het af is?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:29

Ooh wat super gaaf! Ik kom volgen, leuk om jullie zo bezig te zijn.

Super leuk zulke oude huizen, weet niet of ik er ooit zelf voor zou kiezen maar vind het wel altijd super om te zien! En wat een geweldig mooie grote tuin heb je zeg!

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 21:27

O videokaarten moest vloerplaten zijn :+ auto correct is niet altijd handig.

In de planning staat dat we ergens in januari over willen. Dus we hebben nog iets meer dan 3 maanden. Helemaal af zal het dan nog niet zijn. Maar als het goed is zit de vloer er dan in, ligt er elektra en staan alle muren er in en is dr badkamer af. Ik hoop dat er iets van een keuken in zit, maar als dat niet is dan komt die ook snel genoeg wel en is dat ook nog wel prima te doen.

Ik weet niet of ik het zelf ook zou doen. Ben heel blij dat mijn vriend zo handig is :D. Doe dan wel graag mee en help hem graag.

Het dak is klaar!

Afbeelding

Ook de gording is versterkt en ziet er nu beter uit.


Afbeelding

Ik heb beneden de vloerplaten van de ondervloer die er nog oplag verwijderd en nog kort in de tuin wat brandnetels weg geknipt.


Afbeelding


Was weer een lekker dagje!

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 08:46

Gisteren weer even kort geweest. Mijn vriend heeft een van de schoorstenen weg kunnen halen. De schoorsteen stond niet meer op het dak en de buren hadden hem ook al weg gehaald. Dus het was eigenlijk alleen nog maar een stukje muur die ruste op de platen op de grond. Door het lopen op de zolder had hij gezien dat een scheur steeds groter werd en is dus begonnen om hem af te pellen. Dit ging iets makkelijker dan hij had gedacht.
Afbeelding

Ook is het hout gebracht voor het plafond van de begane grond en de platen voor de vloer op de eerste verdieping.

Afbeelding

Ik heb in de voortuin een boompje weg gehaald omdat deze waarschijnlijk door de riolering heen groeit. Verder ook gelijk een taxus weg gehaald.
Afbeelding

Vandaag heb ik Team uitje dus ik kan niks doen. Morgen gaan we met ze alle weer aan de slag.
Tjeerd heeft stempels gehaald. Kunnen morgen een muurtje er uit halen hopelijk.

Charlotte446

Berichten: 640
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 09:04

Wat een gaaf project, ik volg! Wij hebben zelf 11 maanden geklust in ons huis, ongeveer net zo rigoureus als jullie. Is ren huis van 1910/1920 (deel 1/2).

Wij hebben ook de vloer er nog uit gehad, maar vind het wel een beetje op jullie foto’s lijken :P

Afbeelding
Afbeelding


Heel veel succes/plezier met klussen!

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 11:23

Wauw is mooi geworden! Geeft nog hoop. Hoe lang hebben jullie over de verbouwing gedaan?

Charlotte446

Berichten: 640
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 11:33

floorsil schreef:
Wauw is mooi geworden! Geeft nog hoop. Hoe lang hebben jullie over de verbouwing gedaan?


11 lange maanden. Elke avond, elk weekend en vakanties waren voor het klussen. Tegen het einde was ik echt op, constant ziek. Vond het wel een hele toffe ervaring, vond alles leuk omdat het in elk stadium opknapte, vooral het slopen :P

Doen jullie het meeste zelf of huren jullie mensen in? Wij hebben alles zelf gedaan, alleen de badkamer niet.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 19:16

Wij gaan heel veel zelf doen. Mijn vader is handig en ook met elektra, mijn vriend en zijn vader zijn ook erg handig. Dat scheelt al heel veel.

De zoldervloer opnieuw opbouwen, een draagmuur verwijderen en een draagbalk plaatsen, 1 dakraam vervangen en 1 plaatsen laten we doen die en aannemer en de badkamer doen we samen.

Gisteren zijn er muren op de eerste etage verwijderd.

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag begonnen met de zolder vloer er uit te halen.

Ging ook best nog wel oké.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 19:20

O deze foto is ook nog heel grappig vind ik
Afbeelding
Hopelijk moet hij niet binnenkort worden gecontroleerd :p

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:48

Waaauw, wat een onwijs gaaf project zijn jullie aangegaan! Ik ga met veel plezier jullie topic volgen!

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:26

Leuk, weer een verbouwtopic :D

Wordt straks vast een paleisje en is nog ontzettend leuk om zelf te doen ook.

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:55

Wat een verbouwing! Ga jullie volgen.
Herkenbaar allemaal, wij hebben ook hele huis gestript,maar zijn nu gelukkig zo goed als klaar

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 01:19

jeetje wat een klus. Wel benieuwd hoe het wordt

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:54

Oh jeetje dat is echt een enorme klus , maar wel heel gaaf hoor!

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 19:42

Vandaag was er een studiedag op mijn school waar ik werk. Waardoor ik altijd verplicht moet thuis werken. Vandaag even wat geruild met dagen en Tjeerd heeft ook vrij genomen vandaag dat we samen konden klussen terwijl onze kleine naar de opvang was.

We zijn eerst begonnen op zolder om daar de laatste vloerplaten te verwijderen. Daarna ook de trap naar zolder verwijderd. Dit was even puzzelen maar ging toch nog best makkelijk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna op de eerste etage de laatste muurtjes verwijderd.

Afbeelding
Hier de eerste ander halve muur om.


Afbeelding
En allebij de muurtje om.


Afbeelding

En alles om, kozijnen we en een beetje opgeruimd.

Daarna het plafond in de gang.
Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding

Was weer een lekker dagje. Nu gaat het beginnen met het opbouwen van alles :D.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:51

Wauw, jullie zijn zo rigoreus. Was het ook verrot allemaal?
Gaat vast mooi worden *\o/*

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:03

Wow dat is flink leeg nu.
Heb je buiten een container staan voor al het bouwafval.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 20:24

Er is een rotte balk die al een keer is versterkt. Moeten nog even kijken hoe we dat verder gaan veranderen. Verder valt het nog best een beetje mee. Het dak was ook slecht. Maar dat hebben we nu een vervangen. Maar dat lekt helaas nog. Dus daar moeten we dit weekend nog even naar kijken.
Afbeelding
Dit is onze derde container. Had er vandaag over dat die iets minder snel vol raakt. Moet alleen nog een muur en nog een stuk schoorsteen in. Hopelijk is dit de laatste container.

Mijn ouders nemen binnenkort de aanhanger mee dan kunnen we daar wat groen uit de tuin mee weg brengen.

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 22:28

Wat leuk om te volgen dit :j
Wij hebben 12 jaar geleden ook een jaren 20 woning gekocht en vervolgens helemaal verbouwd, brings back memories! Bij ons moest de zoldervloer er toen ook uit... eerst was het plan om deze er weer in te maken, maar we hebben er uiteindelijk voor gekozen om dit op onze slaapkamer juist open te houden, omdat je een enorm ruimtelijk effect kreeg :)
De kamer was namelijk eigenlijk helemaal niet groot, maar door dat enorm hoge plafond voelde het ineens heel ruim :j Alleen was het wel lastig behangen, stukken van 5,5 meter lang :+

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 10:20

Haha, kan mij voorstellen dat dat werk lastig is. Hier zijden ze ook al, wil je het niet open houden. Vind de plafonds al hoog zat en we hebben denk ik ook echt wel die ruimte nodig

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 08:38

Gisteren zijn ze beginnen met de balken van de eerste verdieping te versterken. Ook een paar planken van de eerste verdiepingsvloer er uit gehaald. We kunnen nu dus van de begane grond tot zolder kijken :p.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder zijn te nog bezig geweest met de oude deur naar de keuken weer open te breken. Deze was in de deurpost dicht gemaakt. Maar dit moet anders gedaan worden. Dus het mocht er uit.

Afbeelding
Ook de vloer op de begane grond is er in de oude keuken uit gehaald omdat dat uit gegraven moet worden. Hier kwamen we nog oude flessen tegen. Binnenkort een keer open maken. Kijken wat er in zit.

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag weer verder

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 09:33

Hihi, ook die oude flessen doen denken aan de verbouwing in ons vorige huis, daar kwam een hele drankvoorraad onder de keukenvloer vandaan :D

showteam
Berichten: 3637
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:29

Wat een helden zijn jullie dat je dit aandurft :) Wij hebben ook bij deze huizen gekeken maar de moed zakte ons direct in de schoenen haha.
Extra leuk om jullie te volgen, ben erg benieuwd wat voor paleis je hiervan gaat maken!