Ons bouwval van 1920

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
dito
Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:24

Jeetje da's nadeel hé van oud huis...de verassingen >;)
Euhm wat een bijzondere reactie heee!!


floorsil
Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-19 18:00

Leuk alle volgers en alle leuke reacties! Ook leuk om te horen hoe enthousiast iedereen is over hoe wij het doen.

Ik ben blij dat ik paarden verzorg. Ook al is het nu nog maar 1x per week en meestal mest ik dan alleen omdat ik dat leuk vind om te doen. Maar het scheelt dat ik dus redelijk wat gewend ben. Helemaal geen spierpijn er van.


Mer1980
Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 08:55

OMG dat muurtje is inderdaad wel wat eng, dat houdt niet veel meer := oepsie

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

floorsil
Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-19 23:36

Gisteren en vandaag weer druk bezig geweest. De muur is er uit en de draagbalk zit er in.
[ img ]
Alle stempels konden er ook onderuit. Dat was even spannend of dat echt kon.

Afgelopen dagen druk bezig geweest met alle leidingen die in het beton moeten worden gestort. Even een grote puzzel waarbij we alles eerst even proef hebben gelegd en morgen als het folie helemaal goed ligt dan leggen we alles er definitief in.
[ img ]

Ook de eerste buizen voor warm en koud water zijn gelegd van zolder tot de begaande grond.
[ img ]

Even hele drukke dagen nu maar ik ben blij dat het folie er in zit en dat we iets minder last hebben van het stuif zand.

[ img ]

Soms is het nu ook echt een obstakelrun parcour. Als je van achter naar voor wil lopen.
Later werd het nog erger door het hoge latje voor het folie.

Het zou straks fijn zijn als het schuimbeton er in ligt en de afstappen kleiner worden.

[ img ]
Zal even kijken of ik het filmpje kan plaatsen. Van hoe je nu loopt.

floorsil
Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-19 23:38



Kijken of dit werkt.

dito
Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 06:34

Jeetje wat gaan jullie goed! Dan gaat het straks ineens opschieten heee. Wat knap ook dat jullie zoveel zelf kunnen. Haha dat filmpje jeetje flinke af/op stappen!!

Cilli96
Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:15

Wat super leuk om alles zo te zien! en idd heel knap dat jullie zoveel zelf doen, scheel niet alleen kosten maar volgens mij krijg je echt een band met het huis.
En die opstapjes/afstapjes, je mag bijna wel even afkloppen dat er nog geen verkeerde stappen zijn gezet! O:)

Ik doe erg mijn best om foutloos te schrijven en de spellingregels toe te passen, door mijn dyslexie zie ik de fouten helaas niet altijd. Mijn excuses als hierdoor mijn berichten soms wat moeilijker te lezen zijn!

floorsil
Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-19 21:00

Nee we zijn blij dat het bij iedereen nog goed gaat zelfs bij mijn vader van 70. We zijn wel echt allemaal blij als het beton er ligt en die afstap weer een beetje minder is.

Vandaag is alles zo goed als klaar voor het beton. Nog wat kleine dingen. Merk wel dat ik het heel spannend vind met het beton. Zal blij zijn als het achter de rug is.
[ img ]

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:15

Het volblubberen van onze vloer voelde als een megagrote stap. Geniet ervan!

JJ4
Berichten: 643
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:10

Spannend hoor!

Spoiler:
You’re nosy, I like you already!

floorsil
Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-19 20:37

Even een wat korte reactie. Donderdag is het beton gestort. We kregen complimenten over hoe goed we het had de afgedicht. Blijkbaar hebben we ook een vrij nieuw soort beton. Normaal zit er blijkbaar dierlijk vet in beton := en wat wij hebben is veganistisch ecologisch verantwoord. Mooi meegenomen.
Eigenlijk zou het na 2 dagen droog zijn, maar waarschijnlijk door het koude weer was het nog niet helemaal droog. Je kan er wel voorzichtig op lopen. We hebben er nu voor de zekerheid even loop platen op liggen.
[ img ]
[ img ]

Vandaag is mijn vader bezig geweest om de groepenkast te vervangen in een grotere. Even spannend klusje omdat je dan met draden werkt waar je de stroom niet vanaf kan halen en als je die aanraakt of als ze elkaar raken je een probleem hebt. Maar gelukkig is dat ook goed gegaan en hebben we nu een mooie grote hangen :D
[ img ]

Mijn vriend en schoonvader zijn verder gegaan met het isoleren en plaatsen van het folie aan de voorzijde. Dat is bijna klaar.
Ik heb weer een van de laatste stukjes gebeitst.

Morgen ga ik kijken of we de elektra in de badkamer af kunnen krijgen.

RoosDeG
Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:04

Ik lees al een tijdje mee! En super tof hoe het jullie afgaat!
Wij gaan binnenkort zelf beginnen dus ik had een vraagje.
Wat hebben jullie onder het beton liggen? :o
Tempex? Folie? Beton ijzer? En in welke opbouw? :o

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

Renee1991
Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:47

Dierlijk vet in beton?! Hoe dan :') Dat is toch gewoon cement, water, steen en zand?
Maar wel netjes! En fijn hè, als dan eindelijk de betonvloer erin ligt? Vond ik hier ook super fijn.

floorsil
Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-19 22:00

RoosDeG schreef:
Ik lees al een tijdje mee! En super tof hoe het jullie afgaat!
Wij gaan binnenkort zelf beginnen dus ik had een vraagje.
Wat hebben jullie onder het beton liggen? :o
Tempex? Folie? Beton ijzer? En in welke opbouw? :o


Wij hebben eerst gewoon het zand, dan bouwfolie 0.2 mm dik en daarop het schuim beton. Hier op komt straks noppeplaten voor de vloerverwarming en aan de krant een soort band, dan bewapening en dan het woonbeton. Mocht ik het fout hebben dan weet ik 9 januari het exact :p.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:16

Dierlijk vet in beton? Dat is echt een onzin verhaal. Echt, ze proberen je wat op de mouw te spelden. Veganistisch beton is echt een banketstaaf verhaal

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

floorsil
Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-19 22:23

(Even een reactie van mijn vriend)

Bij een normale betonvloer zou je eerst folie, dan isolatie en daarna wapening (op afstandblokjes) en als laatst beton (zand/cement/water/grind) toepassen. Dit weegt zo'n 2500kg/m3 en komt bij renovatie op je bestaande fundering te rusten.

In verband met de leeftijd van het huis (1920) hebben wij gekozen voor schuimbeton. Dit is cement met water en een schuimmiddel. Schijnbaar zijn de veelgebruikte middelen, of van dierlijke eiwitten, of van een synthetische soort. Wij hebben een biologisch schuimmiddel waardoor onze vloer 100% gerecycled kan worden. Door het schuimmiddel zet de beton ongeveer 4 á 5 keer uit, hierdoor weegt dit beton 500kg/m3.Dit resulteert dus in veel minder gewicht op je fundering. Verder is het door alle luchtbelletjes ook nog isolerend (Rc 3,5 bij 35cm dikte) waardoor je niet met xps platen in de weer hoeft.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Groetjes van vriendje van de TS

(Reactie van mij zelf) mijn vriend weet gelukkig wat meer van bouwen en verbouwen dan ik :p.

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:31

Leuk om wat technische details te lezen!
Hebben jullie nu dus door het schuimbeton ook geen wapening hoeven leggen?

Niet banketstaaf maar poetsen.

luuntje
Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:44

Begint mooi te worden.
Al ben je er nog niet.

Wij hebben jaren geleden onze vloer eruit gehaald.
Nieuwe vloer die gestort is, is beton met vezels.
Hierdoor stevig en lichter qua gewicht.

[o]

Renee1991
Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:46

Ah dat verklaart de boel. Dat schuimmiddel zit normaal gesproken niet in standaard beton, maar jullie keuze voor dit beton snap ik goed. Anders gaat de boel verzakken en da's ook zonde :+
Bedankt voor de verhelderende uitleg!

RoosDeG
Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 00:49

floorsil schreef:
(Even een reactie van mijn vriend)

Bij een normale betonvloer zou je eerst folie, dan isolatie en daarna wapening (op afstandblokjes) en als laatst beton (zand/cement/water/grind) toepassen. Dit weegt zo'n 2500kg/m3 en komt bij renovatie op je bestaande fundering te rusten.

In verband met de leeftijd van het huis (1920) hebben wij gekozen voor schuimbeton. Dit is cement met water en een schuimmiddel. Schijnbaar zijn de veelgebruikte middelen, of van dierlijke eiwitten, of van een synthetische soort. Wij hebben een biologisch schuimmiddel waardoor onze vloer 100% gerecycled kan worden. Door het schuimmiddel zet de beton ongeveer 4 á 5 keer uit, hierdoor weegt dit beton 500kg/m3.Dit resulteert dus in veel minder gewicht op je fundering. Verder is het door alle luchtbelletjes ook nog isolerend (Rc 3,5 bij 35cm dikte) waardoor je niet met xps platen in de weer hoeft.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Groetjes van vriendje van de TS

(Reactie van mij zelf) mijn vriend weet gelukkig wat meer van bouwen en verbouwen dan ik :p.


Dank je voor je uitleg! Erg interessant!

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

Snadrem
Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 06:59

Vegan beton. Weer wat geleerd!

floorsil
Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-19 09:31

Hannanas schreef:
Leuk om wat technische details te lezen!
Hebben jullie nu dus door het schuimbeton ook geen wapening hoeven leggen?


Nee er komt nog wel iets tussen
Het schuimbeton en het woonbeton in.

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 14:48

Gisteren in één keer het hele topic doorgelezen, supergaaf om de progressie te zien en wat gaan jullie ontzettend hard! En fijn dat jullie zoveel hulp krijgen van vrienden en familie, dat wordt vast gewaardeerd. Hebben jullie al gewinkeld voor het interieur?

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:16

Dus als ik het goed heb vervangt deze beton, de chape en de PU-isolatie? Nog nooit gezien.

Wat komt er nog van afwerking op de beton?

floorsil
Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-19 15:18

Valerie_91 schreef:
Dus als ik het goed heb vervangt deze beton, de chape en de PU-isolatie? Nog nooit gezien.

ik moet dat nog even navragen ik weet dat niet precies. Ik kijk of mijn vriend vanavond even kan reageren en ook op het pbtje.

Wat komt er nog van afwerking op de beton?


we gaan het afwerken met woonbeton. ook een soort iets donkerder grijze kleur. Het leek mij wel wat anders dan laminaat of pvc wat veel mensen hebben. Pakket leek mij ook altijd erg mooi maar dat kan nu altijd nog goed. (dit leek mij ook wel praktisch met kinderen en in gedachte dat die ooit zinnelijk moet worden.... O:) )

qua shoppen voor het interieur denk ik dat we voor nu eerst ons huidige meubilair meenemen. Het budget is straks ook niet heel hoog meer en dit volstaat nog wel. Hoewel een nieuwe bank ik wel erg graag zou willen. Maar ik vind dat zo lastig allemaal. Ik heb ook echt geen aanleg voor styling eigenlijk.

Wij hebben nu bij de trap haags blauw en dan met een roodachtige houten trapleuning wat ik wel een mooie combinatie vind. Ik denk dat ik dat weer wil nemen.

In onze slaapkamer weet ik het nog niet en bij onze dochter hebben we de verwarming oker geel geverfd. Dit staat erg stoer. Het lijkt mij leuk om haar kamer daar weer die kleur te doen maar gewoon een muur vind ik wat saai. dus daar ben ik nog even over na aan het denken.

Hier nog een foto van toen het wiegje er stond.
(avocado is nu ook definitief overleden. maar iets met een mooie grote plant vind ik wel weer leuk
[ img ]

Ik zie nu ook veel groen maar dat vind ik dan weer zo hip en haak dan vaak af :P.
van behang hou ik niet van.

daarnaast hou ik ook niet zo van dat in alle ruimtes een andere kleur is. Dus misschien dat wij dan ook het haags blauw in onze slaapkamer nemen.
ook voor beneden moet ik nog even bekijken wat we mooi vinden. (mijn vriend is een beetje kleuren blind en met name rood achtige kleuren zijn niet handig voor hem)

Ik wil beneden voor de openslaande deuren en ook op onze dochter haar kamer een ophangsysteem maken zodat we daar een hangstoel of hangmat kunnen ophangen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Condor, Dagmar80, Nanne en 49 bezoekers