Ontspullen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
cobiie
Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 16:59

Telpeva schreef:
Dat zou ik zelf echt niet doen, zelf beetpakken en weggooien, wanneer hij er blijkbaar zo'n moeite mee heeft om het weg te doen. Zou ik ook niet prettig vinden als een ander dat zou doen met mijn (oude) verzamelingen.

Helemaal mee eens.

Je kan het wel beneden zetten en dan vragen of dat idd weg kan.

Zelf het goede voorbeeld geven doet vaak wel volgen, duurt alleen soms een tijdje.

Zelfs bij wat oudere kinderen vind ik het not done om speelgoed achter hun rug om weg te gooien. Doe het in overleg, daar leren ze van.

Hier een kerel die na een tijd ook wat dingen ging ruimen toen hij de voordelen begon te zien.

[o]


Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:09

Zomaar weggooien zou ik nooit doen. Een lelijke trui die achter uit de kast verdwijnt is nog één ding maar dit is iets waar iemand aan gehecht is en daar zou ik zelf ook enorm pissig om zijn als dat gebeurde.
Maar goed we hebben een compromis. Het mag weg maar alleen naar een goed tehuis. Nu nog even bedenken hoe ik dat dan ga regelen.

cobiie
Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:18

Een manege of iets dergelijks met een kantine? Of is dat niet goed genoeg. :+

[o]

Vjestagirl
Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:49

Zo, ik heb net al mijn e-mail mappen opgeschoond, heel veel dingen weggedaan. Opgeruimd staat netjes: weg ermee!

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

_MG
Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:29

Wat zijn jullie vlijtig!

Mijn huis is echt een grote chaos, ik erger me dood, maar ben te vermoeid om ook maar iets voor elkaar te krijgen -O-

A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care.

Saul
Berichten: 9633
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:43

Ik zou het ook niet zomaar weggooien. Maar zou wel een beetje blijven pushen :o

Ik heb dit weekend weer wat rommel verkocht op marktplaats :))

Je kunt echt werkelijk alles verkopen.
Heb oude DE koffie kopjes, een puzzel, en een miskoop van een meubeltransport set en een paar kerstlampjes verkocht dat is de tussenstand van dit weekend 8-)

Vjestagirl
Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:43

_MG schreef:
Wat zijn jullie vlijtig!

Mijn huis is echt een grote chaos, ik erger me dood, maar ben te vermoeid om ook maar iets voor elkaar te krijgen -O-


En iets kleins doen? Alleen een laatje opruimen? Of alleen 1 plank van je boekenkast?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

_MG
Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:51

Vjestagirl schreef:
_MG schreef:
Wat zijn jullie vlijtig!

Mijn huis is echt een grote chaos, ik erger me dood, maar ben te vermoeid om ook maar iets voor elkaar te krijgen -O-


En iets kleins doen? Alleen een laatje opruimen? Of alleen 1 plank van je boekenkast?


Vandaag niet meer, ik ben echt dood op. Heb voor morgen drie kleine en haalbare doelen gesteld :)

A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care.

ista
Berichten: 1126
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:54

Dat is ook een prima aanpak MG!

Ik heb gisteravond al mijn papieren administratie opgeruimd. Er lag weer een stapel in de kast, die zit nu in ordners en alle oude papieren die niet meer nodig zijn daaruit gehaald en in de papierbak.
Helaas is dat werk waar je niet direct zoveel van ziet... maar het geeft toch een fijn gevoel!

cobiie
Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:27

Hier gaat het de verkeerde kant op, heb juist 2 dingen gehaald via marktplaats. :')

Een speelgoed opberg kist van het merk lief!, deze moet nog overgeschilderd worden want ben geen fan van donker roze. :+
En een campingbedje, deze wordt deze maand gebruikt als we naar vrienden gaan en daarna komt hij bij opa thuis te staan, dus die gaat de deur weer uit binnen een maand.

Morgen gaat een buggy naar oma.

Ik zie er tegenop om bepaalde spullen (fietsen, passier dressuurzadel en garen) online te gaan zetten, heb nu in mijn agenda gezet dat ik dinsdag er de tijd voor moet maken.

[o]

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:06

cobiie schreef:
Een manege of iets dergelijks met een kantine? Of is dat niet goed genoeg. :+

Nee dat is niet goed genoeg helaas. Dus ik moet op zoek naar een bierglazen verzamelaar.

cobiie
Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:09

Katja schreef:
cobiie schreef:
Een manege of iets dergelijks met een kantine? Of is dat niet goed genoeg. :+

Nee dat is niet goed genoeg helaas. Dus ik moet op zoek naar een bierglazen verzamelaar.

Ik ken wel iemand maar die woont in Brabant, dat is volgens mij wat uit de richting of niet?

[o]

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:14

Ligt een beetje aan waar in Brabant. Ik kom nog wel eens die kant op.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:53

Hoe gaat het met het ontspullen dames?
Ik heb weer een hele lading spul uitgezocht en een gedeelte kan in de verkoop en de rest naar de stort.
Morgen maar weer een uurtje of twee besteden een dingen op Marktplaats zetten. Wat een werk is dat zeg. Maar goed het ruimt lekker op en het levert ook nog een beetje geld op.

_MG
Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:57

Ik heb mn drie kleine doelen van vorige week behaald op maandag. Helaas flink ziek geweest, deze week dus niets gedaan.

A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care.

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:35

Bij mij stagneert het wat. Ik woon nogal in een uithoek en voorheen verkocht ik vanuit het adres van mijn so nog wel eens dingen. Maar mijn sv is ziek en ik wil hun er nu niet mee lastig vallen.

Hebben jullie ervaring met een marktkraam concept? Er zit er eentje in Nunspeet waar je voor een klein bedrag per week een kist kan huren. Jij moet alles prijzen, er zij verkopen het dan voor je. Ik heb inmiddels nog zo'n 300 boeken (ik heb er al veel weg gedaan) en ik zit erover te denken om daarvoor een kistje te huren.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:37

Geen idee. Klinkt best leuk.

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:51


Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:58

Boeken verkoop ik het liefst via Bol.com. Dat verkoopt het beste voor mijn gevoel en je hebt geen gezeur met mensen die 100 dingen vragen en dan toch niet kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:03

Daar ben ik nog niet zo lang geleden geweest Anoeska27, in die winkel. Ik vond het een leuke winkel, maar ik heb geen idee of het ook loopt.

Ik heb al mijn boeken naar de kringloop gebracht, had geen zin om ze te verkopen. Ik vind dat te snel te veel gedoe.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:10

Ik weet niet wat voor boeken je hebt, maar de ‘literaire’ thrillers verkochten wel goed. Weliswaar voor €1 per stuk, maar met hele stapels tegelijk. Dat deed ik via marketplace en twee groepen op fb. Mijn studieboeken staan nu op bol.com. Twee boeken verkocht voor een goede prijs, nu maar hopen dat ze ze niet terugsturen. Dat vind ik wel een dingetje bij bol.com

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:19

Ik heb denk ik meer dan 100 boeken via Bol verkocht en er nog nooit eentje terug gekregen.

SkyMarian
Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:20

Boeken uitgezocht en ze gewoon op de weggeefhoek gezet. Ook wat gekregen prutjes uitgezocht en liefhebbers voor gevonden.
Heel heel langzaam ruimt het op.

ista
Berichten: 1126
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 08:57

Hier na de vakantie nergens meer aan toe gekomen. Of althans, nog even de puf niet voor gehad.
Ik denk dat het voor mij helpt om inderdaad kleine, haalbare doelen te stellen die in max een uurtje te halen zijn. Dus niet in 1x een hele kamer aanpakken, maar eerst die kast, dan die spullen.

Daar ga ik binnenkort maar eens voor zitten.

Ik heb met de acties die ik tot nu toe heb gedaan wel manlief aangestoken. Die heeft het niet heel georganiseerd aangepakt, maar toch een vuilniszak troep weggedaan!

opisop_shop
Berichten: 15057
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 09:48

Hier alleen gister wat orde in de chaos geschept in de studeerkamer. De vloer is weer helemaal zichtbaar en leeg :+

We zijn wel flink aan het opruimen thuis. Ordenen en wegdoen wordt ons volgende stadium :')

Wij wonen hier nu twee jaar en het is een flinke klus woning. We doen alles zelf. Vorig jaar het hele dag en vervangen en twee dakkapellen geplaatst. Er gaat gewoon ontzettend veel tijd in zitten en daarnaast heb je dan geen energie meer over en hebben we twee kleine kinderen.
Toen we hier kwamen moest het oude huis nog in de verkoop, allemaal vlot en gek gegaan maar daardoor weinig uit kunnen zoeken voor de verhuizing en alles snel hier heb gebracht en ergens neergekwakt :7 de schuur is 80m2 en staat vol haha. Omdat we alles zelf doen en goed en maatwerk willen leveren hebben we ook nauwelijks kasten enz dus dat is erg lastig.

De woonkamer is wel zo goed als af hoor, nu de rest vh huis nog....


[ img ]


[ img ]

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Andreeaa, Emj_23, JudithDario, MissJG, MissSicarius, mOamm en 26 bezoekers