Ikea keukens en apparatuur..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:52

Hier nu 4 jaar een Ikea keuken, ook de apparatuur. Alleen het houten werkblad ergens anders op maat laten maken. Alles ziet er nog uit als nieuw!

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:55

pmarena schreef:
Ben ik dan weer de enige die er anders over denkt? Ik vind zo'n glasplaat echt 3x niks met schoonmaken...er zitten steeds van die vervelende glanzende of juist matte plekken op de kookvelden waar ik me scheel op moet poetsen om ze er af te krijgen _-:(

Bij een gasstel is het wel jammer dat je met die pitten zit, maar het vuil ging wel veel makkelijker los.

nouuu een staalsponsje doet wonderen hoor :Y)

pmarena

Berichten: 48093
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:56

Staalsponsje?? Bedoel je echt zo'n sponsje met staaldraden zeg maar? Daar krijg je toch krassen van op je plaat? Stond in de handleiding van de plaat dat je dat ab-so-luut niet mag gebruiken :=

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:01

pmarena schreef:
Ben ik dan weer de enige die er anders over denkt? Ik vind zo'n glasplaat echt 3x niks met schoonmaken...er zitten steeds van die vervelende glanzende of juist matte plekken op de kookvelden waar ik me scheel op moet poetsen om ze er af te krijgen _-:(


Keramische kookplaatreiniger is geweldig, werkt ook op inductie. (Cerafix)

pmarena

Berichten: 48093
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:12

Daarmee zit ik me dus ook nog scheel te poetsen. Nu 3 verschillende kookplaatreinigers in huis. Een hele dure van de keukenzaak, een ook vrij prijzige meteen bij de kookplaat gekocht. En nog 1 van de Action :P

Oja en ook nog 1 van HG, iets van "voor dagelijkse schoonmaak" en dat je dan daarnaast nog een intensief reiniger hebt.

Maar ik moet ook bekennen dat ik 's avonds blij ben als het eten op tafel staat en ik dan ook wel "af" ben hoor de meeste dagen! En dus niet meteen ga staan poetsen op die al dan niet nog warme plaat...misschien scheelt dat ook :=

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:25

pmarena schreef:
Ben ik dan weer de enige die er anders over denkt? Ik vind zo'n glasplaat echt 3x niks met schoonmaken...er zitten steeds van die vervelende glanzende of juist matte plekken op de kookvelden waar ik me scheel op moet poetsen om ze er af te krijgen _-:(

Bij een gasstel is het wel jammer dat je met die pitten zit, maar het vuil ging wel veel makkelijker los.



Mijn ouders hadden in de keuken van 1998 een prachtig glazen gasplaat! En schoonmaken was een eitje!

Nu hebben ze inductie, dus weer glas... Natuurlijk geen probleem.
Natuurstenen blad was wel lastig met kalk in het water, dus nu hebben ze een waterontharder. Dan is het helemaal niet meer ingewikkeld!

Verder, een schoonvaatdoekje nat/vochtig maken en een heel klein druppeltje dreft er op. Plaat schoonpoetsen en daarna met een droge hydrofieldoek er overheen. Brandschoon en glimmend!

Salsa, spannend hoor!
Mijn ouders gebruiken nog maar heel weinig gas. Alleen voor de verwarming van het huis en zelfs die kan/kon gedeeltelijk op hout (vloerverwarming). Nu hebben ze een CV met elektrische boiler (want overproductie op zonnepanelen en die ging niet weg met alleen inductie) en verbruiken ze heel erg weinig.

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 19:24

pmarena schreef:
Ben ik dan weer de enige die er anders over denkt? Ik vind zo'n glasplaat echt 3x niks met schoonmaken...er zitten steeds van die vervelende glanzende of juist matte plekken op de kookvelden waar ik me scheel op moet poetsen om ze er af te krijgen _-:(

Bij een gasstel is het wel jammer dat je met die pitten zit, maar het vuil ging wel veel makkelijker los.


Wat apart! Heb de mijne nu al zo'n 7 jaar en die is nog als nieuw, op een klein krasje na.
Heet is niet dat er niet op gekookt wordt, dat doen we dagelijks, zelfs Indisch eten en kroepoek in de olie bakken we erop.
Sop hem na de vaat af, soms gebruik ik een wondersponsje, en neem hem af met een droge doek.

Edit, ik. Gebruik nooit een schuurspons oid.

Anoniem

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:12

Wat raden jullie aan.. Een oven en een magnetron of gewoon een combimagnetron.. Ik gebruik ze zelf nooit tegelijk eigenlijk.. Maar heb nu wel een aparte oven en vind een taart daar beter uitkomen dan uit een combimagnetron.

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:15

Relaxed schreef:
Wat raden jullie aan.. Een oven en een magnetron of gewoon een combimagnetron.. Ik gebruik ze zelf nooit tegelijk eigenlijk.. Maar heb nu wel een aparte oven en vind een taart daar beter uitkomen dan uit een combimagnetron.


Ik heb een combi van Siemens wat een oven, hetelucht oven, grill, magnetron is en kan ontdooien en volgens mij kan hij ook nog vliegen. Hij kan in ieder geval echt alles. :')
En de taarten en cakes zijn perfect. Kan op honderd en een standen op alle programma’s. Ik zou echt geen andere willen.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:17

Ik heb ook nooit slechte ervaringen gehad met combi... Bij mijn ouders...
Heb nu alleen een oven (ruimtegebrek) en die is niet goed (temperatuurregeling werkt niet goed) dus zeer ontevreden :+

Anoniem

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:18

Ik lees net dat er ook nog weer verschil is tussen combi ovens en combimagnetrons.. Dacht dat dat hetzelfde was :+

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:22

Relaxed schreef:
Ik lees net dat er ook nog weer verschil is tussen combi ovens en combimagnetrons.. Dacht dat dat hetzelfde was :+


Als ik van mezelf uitga.... Dan in deze gevallen: "Als je zelf het verschil niet eens kent, waarom moeilijk doen voor iets waar je het verschil waarschijnlijk ook niet in gaat proeven?"

Ik ben niet echt een fijnproever zeg maar :') Snel tevreden en nooit klachten over mijn kookkunsten... :D

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:22

Wat moet ik me voorstellen bij een glazen kookplaat?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:24

PSvanLot schreef:
Wat moet ik me voorstellen bij een glazen kookplaat?


Nouja, de hele plaat is gewoon van glas...
Met gas ziet het er net uit als elk ander materiaal waar kookplaten van zijn gemaakt... Het is gewoon een stukje design...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:24

Nou ik heb dus zelf nu een gewone oven en daar komt een taart echt wel lekkerder uit dan uit combimagnetrons die ik heb gehad. Maar ik bak hooguit 1 taart per jaar :+

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:27

Relaxed schreef:
Nou ik heb dus zelf nu een gewone oven en daar komt een taart echt wel lekkerder uit dan uit combimagnetrons die ik heb gehad. Maar ik bak hooguit 1 taart per jaar :+


Je kan voor jezelf eens gaan uitrekenen... Hoelang verwacht je er mee te doen? En hoeveel taarten komen er dan uit? En hoeveel kost zo'n taart dan? :P

Het kan natuurlijk ook het geluk zijn dat deze oven zo goed is en je vorige combi gewoon minder goed was?
Toen mijn ouders een nieuwe keuken kregen moesten we ook wennen aan de nieuwe combi...

Anoniem

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:28

Nou ik zie wel dat ik voor de prijs van 1 combi oven zowat 3 gewone ovens heb :+

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:32

Relaxed schreef:
Nou ik zie wel dat ik voor de prijs van 1 combi oven zowat 3 gewone ovens heb :+


True... Een oven en een magnetron is natuurlijk ook een optie als je de ruimte hebt... Ik leef bijna twee jaar zonder magnetron, het is te doen maar met regelmaat echt onthandig!
Ik wil bijvoorbeeld bepaalde koolhydraatarme broodjes maken, waar je een magnetron voor nodig hebt...

Ik wil geen ruimte inleveren op twee apparaten (ik heb niet zo'n grote keuken en wil er veel in opbergen en géén bovenkastjes), dus voor mij is die keuze eenvoudig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:32


Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:34

Relaxed schreef:
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90411728/

Alleen om de naam zou ik al voor deze gaan :+


Te gek! _/-\o_ De inductieplaat van die serie ook :')

Mooi design ook!

Heb je al gekeken naar apparatuur via andere winkels? Kan ook nog wel eens een prijsverschilletje maken, zeker als ze leuke acties hebben...

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:36

Janine1990 schreef:
PSvanLot schreef:
Wat moet ik me voorstellen bij een glazen kookplaat?


Nouja, de hele plaat is gewoon van glas...
Met gas ziet het er net uit als elk ander materiaal waar kookplaten van zijn gemaakt... Het is gewoon een stukje design...


Meteen even opgezocht. Dat ziet er heel erg tof uit! Onthouden voor mijn volgende keuken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:37

Ja coolbleu heeft ook veel keus en daar bieden ze ook sets aan van bij elkaar passende apparatuur :j

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:38


Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:38

Relaxed schreef:
Ja coolbleu heeft ook veel keus en daar bieden ze ook sets aan van bij elkaar passende apparatuur :j


Kan je daar ook selecteren op ikea-compatible? :D Dan moet ik die ook even onthouden!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:43

Smaksak :))

Het ziet eruit alsof ie Oscar-proof is. Een knoop voor de tijd en een knop voor de functie. Meer dan genoeg voor mij want de rest begrijp ik toch niet :D