Slakken in moestuin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 19:34

RianneH schreef:
Oh jee, hier heb ik ook last van... Ze hebben al een paar van mijn plantjes aangevreten.. Mede daarom de sla nog niet gezaaid, maar hoe nu op te lossen.

Ben dus benieuwd naar de ervaringen van anderen hier! En om meteen met een vraag in huis te vallen, zijn er mensen met ervaring met deze afzetting:
https://www.bol.com/nl/p/bio-slakken-ba ... 078769353/


Ik ben bang dat ze daar gewoon overheen kruipen..

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Re: Slakken in moestuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 19:40

Hier nog steeds last van slakken :(
Maar het lijken er toch ietsje minder te worden, mag ook wel als je ziet hoeveel ik er steeds vang nadat het geregend heeft.

Ik heb nu cacao doppen, daar heb ik er al een paar keer een overheen zien kruipen.
Ik doe koffieprut in de tuin.
Ik heb een randje met kapot gemaakte schelpen neergelegd, dit is best scherp dus hopelijk gaan ze daar niet overheen. Van de week op het strand nog wat schelpen verzamelen want ik heb er niet genoeg.

Ik hoop dat de schelpen helpen want slakkenkorrels wil ik liever niet

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Slakken in moestuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 19:48

Las ik hier de tip van de halve meloenschil?

Geen slak gevangen en ik vond het ding later terug in mijn berghok. Waarschijnlijk dus een rat in mijn tuin...

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 17:29

bcd94 schreef:
Hier nog steeds last van slakken :(
Maar het lijken er toch ietsje minder te worden, mag ook wel als je ziet hoeveel ik er steeds vang nadat het geregend heeft.

Ik heb nu cacao doppen, daar heb ik er al een paar keer een overheen zien kruipen.
Ik doe koffieprut in de tuin.
Ik heb een randje met kapot gemaakte schelpen neergelegd, dit is best scherp dus hopelijk gaan ze daar niet overheen. Van de week op het strand nog wat schelpen verzamelen want ik heb er niet genoeg.

Ik hoop dat de schelpen helpen want slakkenkorrels wil ik liever niet


En hebben de opties gewerkt?

Hier nu een week potten met koperplakband getest en ze lijken er toch iets af te blijven. Maar goed, is niet zo nat geweest als de tijd ervoor :=
Boven huidige staat, onder vorige week:

Afbeelding

Afbeelding

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Slakken in moestuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:54

Als dat nog pompoenen moeten worden, ben je wel te laat

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Slakken in moestuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:05

Zijn pompoenen idd, maar we hebben geen haast. Waren in een veel betere staat toen ik ze plantte een paar weken terug, dus als ze te redden zijn is het al een winst ;)

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:25

RianneH schreef:
Zijn pompoenen idd, maar we hebben geen haast. Waren in een veel betere staat toen ik ze plantte een paar weken terug, dus als ze te redden zijn is het al een winst ;)

Jij kunt wel geen haast hebben, maar de natuur wel. Pompoenen oogst je in september, nu ook al, en die zijn in april geplant. Dus deze krijgen echt geen pompoenen meer, en ze kunnen niet tegen vorst. Maar wie weet duurt de zomer nog tot december.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 09:31

RianneH schreef:
bcd94 schreef:
Hier nog steeds last van slakken :(
Maar het lijken er toch ietsje minder te worden, mag ook wel als je ziet hoeveel ik er steeds vang nadat het geregend heeft.

Ik heb nu cacao doppen, daar heb ik er al een paar keer een overheen zien kruipen.
Ik doe koffieprut in de tuin.
Ik heb een randje met kapot gemaakte schelpen neergelegd, dit is best scherp dus hopelijk gaan ze daar niet overheen. Van de week op het strand nog wat schelpen verzamelen want ik heb er niet genoeg.

Ik hoop dat de schelpen helpen want slakkenkorrels wil ik liever niet


En hebben de opties gewerkt?

Hier nu een week potten met koperplakband getest en ze lijken er toch iets af te blijven. Maar goed, is niet zo nat geweest als de tijd ervoor :=
Boven huidige staat, onder vorige week:

[ [url=m/X1LVnf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/munfAW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb nog steeds veel last van slakken maar het lijken er wel ietsje minder te zijn maar nog steeds teveel :(

Een halve meloen heb ik ook nog geprobeerd maar heb er geen slak bij gevonden.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Slakken in moestuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:33

Ultieme tip: een doosschildpad kopen :P Vinden slakken fantastisch en zijn niet al te fan van groenvoer :")

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Slakken in moestuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:42

Of Hazelwormen

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Slakken in moestuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:49

nou, tot nu toe lijkt de barriere met kastanjeschillen wel te werken.. slakken komen niet bij de boerenkoolplantjes in de buurt.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 09:14

juval schreef:
nou, tot nu toe lijkt de barriere met kastanjeschillen wel te werken.. slakken komen niet bij de boerenkoolplantjes in de buurt.


Dat ga ik ook proberen!
Er liggen nu kapot gemaakte schelpen, das best scherp maar gaan ze dus gewoon overheen