[VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Malenka
Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-20 12:41

We wachten nog steeds op een oplossing van de bouwer... Dat blijft dus spannend.

Afgelopen zaterdag hadden we wel spontaan een open tuinen route waar we aan mee hebben gedaan. Het was niet druk. Maar wel heel gezellig.

En ik kreeg meteen plantjes van bezoekers!

[ img ]

Iemand waar ik via Facebook l een tijdje contact mee had kwam ook langs met haar man en zoontje. Super leuke mensen en toen ik ze vertelde dat de kavel naast ons vrijkwam werden ze gelijk enthousiast. We hebben uitgemeten of het ontwerp van hun huis past en heel lang gekletst. Grote kans dat ze voor dit plekje gaan.

Verder kwamen de roosters voor het weekend aan. Dus die ben ik vrijdag op de heuvel gaan leggen. Zaterdag zijn we meteen aan de slag gegaan met het vullen. Het loopt echt heel erg makkelijk!

Het was maar 1 pallet. Maar het kwam boven mij uit!
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Helaas nog geen foto's met de lava er in. Die zullen snel volgen!

Gisteren ook de brievenbus geplaatst!


[ img ]


DubbelFun
Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:13

Die brievenbus maakt het ineens wel 'officieel' :)

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:12

Ohhh wat ziet dat er toch al 'echt' en gezellig uit :+: :D Zo leuk!

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


Malenka
Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-20 17:32

Dubbeldun, dat gevoel had ik ook wel een beetje. We kunnen post ontvangen! :D

xXutopiaXx, dank je! Ik kijk er zo naar uit er te wonen en bezoek te ontvangen. En natuurlijk de paarden te verhuizen.

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:23

Jaa, snap ik! :D Lijkt me ook echt leuk om eens op bezoek te komen straks :D :):)

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_



xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:55

Leuk leuk :D

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


Kimmie
Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:11

Hoe is het met de vorderingen?

Malenka
Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-20 14:21

Ik wil al een paar dagen een update plaatsen. Maar ik heb amper foto's waarop iets te zien is. :o

We verhuizen elke keer als we er heen gaan een paar dozen.

De spullen voor de douche zijn binnen, ons composttoilet is gereed, de meeste palen staan in de grond en op dit moment zijn ze begonnen met het aanleggen van de waterbron.

Het lijkt er ook op dat we deze week eindelijk het bouwen definitief in kunnen plannen... Eindelijk!

In de tussentijd heb ik mijn verjaardag vorig weekend op de kavel gevierd. Helaas wel net op de dag dat we zo vreselijk veel regen en wind hadden. := Een vriendin heeft een paar foto's gemaakt die zal ik haar nog vragen. Het was een post apocalyptisch feestje zo met de container en een gespannen zeiltje...

En met Roos gaat het ook super. Het meisje heeft een hoofdstel gekregen en ik heb haar hoeven bekapt. Ze is heel lief maar moet nog wel wat manieren leren. Achterhoeven optillen is nog wel heel erg moeilijk... Ik had flink spierpijn de dagen erna. [ img ]

Malenka
Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-20 15:35

Zo. De laatste tijd heb ik het enorm druk gehad. Maar nu toch maar weer een update.

Ten eerste zijn we helaas nog steeds aan het wachten op groen licht van de bouwer om echt aan het huis te beginnen. Dat houd echter niet in dat er niks gebeurt!

We konden eindelijk de palen gaan zetten. En het pad is voorzien van lava. Helaas heb ik nog geen gelegenheid gehad om de palen er verder in te slaan... dat volgt snel.
[ img ]

[ img ]

Nu ligt de focus eerst op verhuizen... Wat inhoud dat er veel ingepakt moet worden en het huis dus vol met dozen staat.

[ img ]

Het was zulk mooi weer... Dat Daran en ik er nog wel gebruikt van hebben gemaakt dat we nu dicht bij de Lek wonen. We gaan de rivier wel missen hoor.

[ img ]

[ img ]

Nilay staat sinds dit jaar helemaal niet meer op het gras. Precies zoals hij straks aan huis komt te staan. En wat doet het hem goed! Hij hoeft niet eens zijn exceem deken op. Nog steeds niet! Deze foto is van mei.

[ img ]

Tussendoor ben ik opdrachten aan het afmaken die ik nog had liggen. Niet heel handig tussen alle verhuizdingen door maarja... het moet toch een keer gebeuren.

[ img ]

Ondertussen blijf ik opruimen. En gelukkig nemen mensen dan ook spullen mee. Dit was einde van de dag allemaal meegenomen! Ik ben blij dat mensen er nog iets aan hebben. Weggooien is zo zonde.

[ img ]

29 mei was ik jarig. En de week daarna werden de corona regels versoepeld. Dat weekend heb ik dus mijn verjaardag gevierd. Het weer was vreselijk. Maar we konden precies genoeg ruimte maken om met voldoende afstand te schuilen. Het neerzetten van onze tent was daar onderdeel van. Het was super gezellig. Helaas heb ik geen foto's gemaakt...

[ img ]

De week erop zou ik spullen verhuizen en zou ons huisje voor de wc geleverd worden... ja dat ging dus niet door. Onze kavel was opeens voozien van een wal en slotgracht. Fijn dat de nutsleidingen aan worden gelegd. Jammer dat je vantevoren niet weet wanneer ze dat doen.

[ img ]

[ img ]

Ze hebben de oprit niet helemaal netjes achter gelaten helaas. Maar goed. De week erna kon ons huisje dan toch eindelijk komen en hebben we de wc er in kunnen zetten. Die is nu uit de container waardoor we verder kunnen met verhuizen.

[ img ]

[ img ]

Ik moet het huisje nog een keer schuren en beitsen. Maar voor nu is hij waterdicht. Dus dat komt wel als we er echt wonen.

Ondertussen werd ook de waterbron aangelegd zodat we straks kunnen douchen en de planten water kunnen geven.

Terwijl ik aan het schilderen ben zijn de mannen buiten bezig met de bron. :)

[ img ]

[ img ]

Van oude matrassen uit de caravan heb ik een geimproviceerde buitenbank gemaakt. Het zit heerlijk en is ideaal als je buiten wil eten.

[ img ]

[ img ]

Toen hadden we nog geen gas en ging koken dus alleen op houtvuur. Inmiddels hebben we gas in de caravan en kan ik gelukkig gewoon een kopje thee zetten tussendoor.

Ook zijn de batterijen er en kunnen we binnenkort de zonnepanelen aan gaan sluiten. Het zijn flinke jongens van 65kg per stuk.

[ img ]

Daran went nu ook aan het buitenleven. Hij kan al steeds vaker los en geniet als koning op zijn berg.

[ img ]

Er is ook steeds meer leven te zien.
Lieveheerstbeestjes, hommels, zweefvliegen, libellen, juffers, kevers, zwaluwen, diverse roofvogels, kwikstaart, vos.

[ img ]

Helaas gaat niet altijd alles goed... |(

[ img ]

Maar vergaderen in het avondzonnetje is echt heerlijk!

[ img ]

Roos is sinds afgelopen week ook helemaal van mij! En mijn man heeft kennis met haar gemaakt. Hij had liever een steviger type gezien. Maar Roos wist heel goed hoe ze zichzelf kon verkopen aan hem. <3

[ img ]

DubbelFun
Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:48

Wow, leuke update.
Je weet wat ze zeggen van scherven ;)

Je weet dat (sommige) batterijen schadelijke dampen kunnen produceren!!
Niet dat je er uren naast zult zitten, maar toch...

Malenka
Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-20 15:55

Dankjewel! En ik heb de scherven nog wel even bewaard. Ik hoop dat ik nog iets leuks kan verzinnen om er mee te doen. Ik heb momenteel alleen niet zo veen inspiratie.

Dat is wel waarom de batterijen in het buitenhuisje staan. :) Ik wilde ze niet in de caravan hebben. Sowieso ben ik er niet heel erg van gecharmeerd. Maar een milieuvriendelijkere oplossing konden we gewoon niet betalen. :( En het is beter dan een aggregaat draaien.

DubbelFun
Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 16:08

Ik zie veel mensen die 'off-grid' leven die hebben buiten een bak gemaakt waar ze in staan... een soort van broedhok voor kippen met zo'n deksel aan de bovenkant :)

DubbelFun
Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 16:16


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:01

Oohh wat een leuke update!!! Echt heel leuk om te zien allemaal :D En Daran.. ben echt verliefd op hem :+:

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


Cerosa
Berichten: 765
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:23

Fijne update! Balen dat het groene licht om te bouwen nog even op zich laat wachten. Wel fijn dat je nu evengoed lekker bezig kan, met de bron en het tijdelijke huisje!

Solleke_Noah
Berichten: 11051
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:31

Weer veel vooruitgang! Het kamperen ziet er gezellig uit, op vakantie in eigen tuin :) ik was nieuwsgierig hoe je vijver het om dit moment doet, heb je daar een foto van? Niet te veel last van de droogte?

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:53

Wat een leuke paarden heb je.

Jammer dat het bouwen van het huis nog niet erg opschiet maar het is toch leuk om te volgen wat er wél gebeurt.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Ninx
Berichten: 14562
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:35

Blijft leuk om te volgen, wat een mooie reis.... hoop dat je van iedere stap geniet.

Hoe groot was/ is je perceel? Als in; hoeveel ruimte hebben de paarden? Vind het altijd inspirerend hoe je beperkter ruimten creatief kunt indelen en juist enorm geschikt kunt maken.

Ik ben een sufferd.... 2000 m2, heb je in de openingspost gezegd.... snorrie
Laatst bijgewerkt door Ninx op 02-07-20 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsiie
Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:58

Ik volg al een poos mee, super leuk om te lezen!

Wilde je nog meegeven als (alternatieve) energie opslag, de GreenRock batterijen. Komen uit Oostenrijk (is Duits een probleem?)
Is een nieuwe manier en ongevaarlijk en niet milieubelastend, wij gaan deze waarschijnlijk nemen icm zonnepanelen!

Live your dreams

Malenka
Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-20 14:07

Wat een leuke reacties weer! :D

DubbelDun,
Die ga ik zeker bekijken. Bedankt voor het delen.

Solleke_Noah,
De grondwaterstand is wel gedaald helaas. Maar er staat nog wel water in de vijver gelukkig. Het is heel leuk om te zien hoe de dieren daar gebruik van maken. Er komt steeds meer leven in.

Ninx,
Inderdaad 'maar' 2000m2. Ik hoop heel erg dat het gaat werken. Het is toch wel een experiment en spannend om te zien of wat ik op papier heb bedacht ook werkt in praktijk.

Ilsiie,
Dat zijn van die zoutwaterbatterijen he? Super mooi systeem. Helaas ook wel heel erg kostbaar. Voor ons op dit moment niet op te brengen. Maar zeker iets om later in te investeren. Ik ben benieuwd hoe ze je gaan bevallen.

Ilsiie
Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:41

Malenka schreef:
Ilsiie,
Dat zijn van die zoutwaterbatterijen he? Super mooi systeem. Helaas ook wel heel erg kostbaar. Voor ons op dit moment niet op te brengen. Maar zeker iets om later in te investeren. Ik ben benieuwd hoe ze je gaan bevallen.


Klopt inderdaad, zout water. Geen gevaar om in huis te hebben staan!
Wij gaan volgend voorjaar pas bouwen (dus alle voorbereidingen enzo zijn in volle gang, yay!) En idd, kostbaar, maar betalen moeten we sowieso iets, dus dan liever direct goed. Maargoed dat moet natuurlijk ook maar net kunnen met het budget!

Live your dreams

DubbelFun
Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:03

Die batterijen klinken erg interessant, die zal ik ook onthouden :)

Malenka
Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-20 19:09

Slecht nieuws. :( Door alle vertraging en stijgende prijzen hebben we moeten besluiten om eerst alleen te focussen op het bouwen van het huis. Onze mooie grote werkplaats zal pas komen als het huis af is en we weer wat hebben kunnen sparen. Als stal straks dus de zeecontainer en voor nu een weide tent. Het is niet anders...

Gelukkig gaat het met de paarden wel prima. En hebben we genoeg budget om het huis zo wel volledig af te bouwen.

Nilay nog lekker op zijn oude plekje.
[ img ]
[ img ]


Roos nog bij de fokker. Samen selfies maken... _O-

[ img ]


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:40

Bummer! Da's echt balen, dat het financieel iets tegen zit maar wel super dat jullie toch met het huis aan de gang kunnen. De paardjes zullen het zo wel redden, de leukerds.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Eleeke, Felixity, Goldwynn, pjer, stijntilla, zonnebloem18 en 40 bezoekers