[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:36

Wat een sympathiek huis. Je kunt er nu zo in gaan wonen. Behang eraf, likje verf en het ziet er al heel anders uit. De ruimtes zijn er in ieder geval naar. Heel veel plezier met het opknappen!

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:15

Heeeeeel gaaf Natasja! Ik volg :j

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:13

En ook ik kom volgen! Het is echt een droomplekje Natasja <3

Hebben jullie al een richtdatum voor de verhuizing? Of eerst maar eens aan de slag en dan maar zien?
Vinnie staat nu ook in een pp, ik zal eens foto’s maken voor je, misschien dat je er iets aan hebt!

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:17

Heel gaaf Natasja !
Ik vind sommige ouderwetse dingen aan het huis (zoals bv het houtkacheltje) juist heel erg leuk!
Ziet eruit als een erg fijne plek, ook zeker voor de paarden !

Veel succes & vooral veel geluk in jullie nieuwe huis !

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:29

Dit huis heb je met wat energie in een vrij korte tijd al totaal omgetoverd. Bijvoorbeeld in de woonkamer, als je de vloerbedekking eruit haalt en mooi licht laminaat legt (is niet duur) en je saust de muren in eenlichte kleur, heb je al een totaal andere kleur en komt je kachel en schouw prachtig uit.
Slaapkamers idem dito. Als je het behang er af trekt, je saust de muren, je gooit de vloerbedekking eruit en laminaat erin (gewoon goedkoopste) idem dito.
Keuken lik over de tegels, idem dito.
Die mooie groene kleur van die bij ruimte vind ik erg mooi. De badkamer muren idem dito. Als je dat gaat doen zou ik het wel voor de verhuizing doen. Even met vrienden en familie erin en volle bak gaan en je hebt dat voor elkaar en je kunt verhuizen. Het wordt veel lastiger als je er al in zit.

Maar je kunt het bijvoorbeeld ook al zo doen dat je er alle vloerbedekking uit gooit en daar iets anders in legt. Dan kun je de rest later op je gemak doen per kamer.

Ik ben het eens met de vorige sprekers. Ik vind het een heel leuk huis. Ik denk ook dat het een fijn degelijk huis is zonder al teveel problemen. Is de elektriciteit OK? Of moet je dat vervangen?
Dat is natuurlijk aan de buitenkant niet te zien.

Wij hebben hier veel verbouwd en best wel wat ervaring daarin. Dus ik vind het leuk om te volgen.

koetje28

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:31

ik vind je behang op slaapkamer 2 echt epic :)) _/-\o_ <3
succes met het aanpakken wat je wil aanpakken :)

Karin_deB

Berichten: 8243
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 13:25

ik volg ook. Wordt vast mooi!!

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 13:55

Ik ga jullie zeker volgen natas. Wat een onwijs gaaf plekje

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:24

Wauw wat een onwijs gave plek! Echt prachtig :D Ik ga volgen hoor.

Wij hebben trouwens ook een PP, echt fantastisch. Ik zou niet meer anders willen. Wel zonde om dan boxen te maken in die grote loods. Ik zou voor een loopstal gaan, zo te zien voldoende ruimte. Evt. opgedeeld in 2 stukken als je ze ook wil kunnen splitsen :)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:45

Mooi plekje en mooie ruimtes!
Qua boxen, mijn paarden staan 24/7 buiten met inloopstal maar wij willen tzt (wanneer de financiën het toelaten) ook nog 4 individuele boxen plaatsen.

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 22:03

Wauw wat onwijs gaaf! Prachtige plek van alle beestjes samen, heel veel geluk :D !

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 05:42

Gefeliciteerd, wat een mooi plekje! Zullen de paardjes vast heeeel blij mee zijn :D

Hier ook boxen met uitloop die uitkomen op een paddock. Vind het ideaal, paarden staan meestal samen maar hebben hun eigen stal. Veel makkelijker met voeren en veulens enzo!

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:24

Gefeliciteerd! Daar kun je echt wel wat leuks van maken :j
Hier ook de paarden in een uitloopstal. Is ook voor mij ideaal omdat ik dan veel minder gebonden ben. Kan altijd wel een nachtje weg bijvoorbeeld, kwestie van voldoende eten klaar zetten en de paarden redden zich wel :)
En de paarden vinden het heerlijk, de merrie is er met name enorm van opgeknapt. Wel zijn het beide koukleumen dus een dekentje in de winter, maar met een goede deken heb je daar eigenlijk ook geen omkijken naar :)

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:42

Achterom schreef:
Gefeliciteerd! Daar kun je echt wel wat leuks van maken :j
Hier ook de paarden in een uitloopstal. Is ook voor mij ideaal omdat ik dan veel minder gebonden ben. Kan altijd wel een nachtje weg bijvoorbeeld, kwestie van voldoende eten klaar zetten en de paarden redden zich wel :)
En de paarden vinden het heerlijk, de merrie is er met name enorm van opgeknapt. Wel zijn het beide koukleumen dus een dekentje in de winter, maar met een goede deken heb je daar eigenlijk ook geen omkijken naar :)


Ja, dat mag zeker even gezegd worden. Is voor mij ook het grote voordeel dat ze nu altijd in de PP staan en niet 's nachts in boxen. Scheelt voor mij ook met voeren als ik eens later thuis ben met het werk of idd een nachtje weg. En ook mijn paarden zijn er echt flink van opgeknapt. Vrolijk, energiek. Betere conditie. Die van mij hebben het gelukkig nooit koud maar anders zou je idd dekens kunnen overwegen.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:45

Hier kunnen de paarden ook bepalen of ze wel of niet de stal in gaan. Bij ons zijn dat twee heel eenvoudig open zelf gebouwd stalletje met harde leemgrond. Dus wij gebruiken geen stro want onze paarden doen hun behoefte buiten en slapen ook buiten. Wat mij is opgevallen als het hier gaat om onweren of stormen, dan gaan beiden paarden altijd buiten de stal staan. Verder bij warm - heet weer staat een in de stal de ander altijd half en bij ons zijn het kleine stalletjes en ze staan er vaak met zijn tweeën in (eentje helemaal de ander → claustrofobie altijd met haar hoofd en schouders).

Wat mijn voorgangster zei, de paarden doen zich zelf en wij kunnen gewoon op vakantie en dan doet de buurman zorgen voor het water en het eten. Wij hebben ook in een grote ruif een grote baal hooi. Dat kunnen we afsluiten en zelf hooi geven, maar we kunnen het als we weg zijn ook open gooien, zodat buuf minder werk heeft.

Mijn man heeft de stroomgeleiding zo gedaan, dat hij altijd kan kiezen welk deel onder stroom komt te staan. Voor of achter, hooi beveiligd met stroom of juist niet. We hoeven daarvoor alleen maar de handvatten te verplaatsen. Als het nood weer is, dan gooi ik vlak van te voren alle stroom eraf en gooi alles open. Onze paarden staan nog zo dicht bij de natuur, die gaan dan gelijk naar voren naar de punt waar weinig of geen bomen staan. Die willen dus juist niet in de stal blijven. Ze hebben dan die nacht de maximale ruimte en kunnen dus vluchten als een boom of zo om waait.

Na een nare ervaring 's nachts met een ziek paard, heeft mijn man ook een groot licht buiten gemaakt. Dus bij ziekte, nachtelijk dierenarts bezoek, is de hele paddock achter het huis een zee van licht. Ook erg handig.

Dat zijn hele kleine dingetjes, maar die maken het leven wel enorm handig.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 19-07-19 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_BlingBling_

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Leusden

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:05

Volg!
Gaaf zeg

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 10:56

Allemaal leuke reacties weer!! :D

Ik dacht eigenlijk dat het makkelijker was om een huis te vinden op de Veluwe. Soms zagen we prachtige huizen, met een hoop grond voor een hele nette prijs voorbij komen.. in die hoek, dus voor ons helaas veel te ver -O-

Leuk om foto's te ontvangen van PP's, om wat inspiratie op te doen! En zal ook eens kijken bij Marianne van Dijk. Sowieso is er een hoop te vinden op internet, maar breng dat maar eens in de praktijk... niet mijn sterkste kant :')

sharonsemme: wij zitten dus niet in jullie regio :P Wij zitten in Noord-Brabant. Had graag meer naar het noorden getrokken, maar met ons werk/opleiding was dat gewoon niet haalbaar..

Saar88: we willen eigenlijk het eerste weekend van augustus al over. 29 juli krijgen we de sleutel, tot die tijd mogen we misschien al wat aan het buitengebeuren doen, zodat dat al rap klaar is, de eerste week in de avond dan wat in het huis klussen en dan het eerste weekend van augustus een paar keer heen en weer rijden voor de spullen/paarden en dan zitten we er al :D Haha

renee16: dankjewel! :D De houtkachel laten we dan natuurlijk ook zitten <3 Was voor ons een groot pluspunt :+:

pien_2010: we gaan inderdaad die eerste week even knallen waarschijnlijk, en wat niet af komt doen we later wel :D Even de woonkamer en slaapkamer aanpakken heeft onze prio, voor het huis. Voor nu ziet alle elektra er ook nog goed uit, maar je weet nooit wat we tegenkomen als we een plafonnetje eruit halen. Het huis is zeker degelijk, de vorige bewoners hebben het zelf laten bouwen en hebben het altijd erg goed onderhouden :j Bouwkundige inspectie heeft niet veel spannends opgeleverd in ieder geval :D Leuk dat je volgt! En kijk nu al uit naar de tips die je ons kan geven! Ahh, daar zijn ze al haha :D Een goeie grote lamp om de paddocks te verlichten is ook een goeie ja! Zo'n lamp hebben we al wel, 2 zelfs, maar nooit bewust gedacht om daar op te hangen, maar voor noodgevallen wel erg fijn inderdaad! +:)+

SSDesign: het worden hele grote boxen, met inderdaad uitloop, dus komt vast goed :j Ik wil voor nu altijd nog de mogelijkheid hebben om de paarden op stal te kunnen zetten, omdat wij geen vaste rustige kudde zullen hebben en er ook (minimaal) 2 hengsten tussen zitten. Maar wie weet veranderd dat ergens in de komende jaren.. dan gooi ik alsnog alles weer om :')

Libera: precies, wij hebben er dus ook enkele tussen die hun eigen dieet hebben en die wil ik ook in alle rust kunnen voeren, zonder dat een ander het afpakt en ik als politie-agentje er tussen moet gaan staan (wat nu het geval is op de wei), maar als ze willen, kunnen ze straks het grootste gedeelte van de dag gewoon lekker samen staan, als ik alles open zet :j

Achterom en SSDesign: dat lijkt mij ook erg fijn, ons werk wil soms ook nog wel eens uitlopen, dan wil ik niet om 18h trappelende paarden hebben omdat al het voer op is. Gewoon lekker altijd genoeg hooi overal beschikbaar :j Brokjes komen dan wel als we thuiskomen..

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 10:58


x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:09

Wat een leuk huis! En wat een mogelijkheden zeg!
Snap dat het lastig is om alles uit te tekenen wat voor jou handig is!

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:48

Mooi Berner Senner hond. Dat dacht ik al. Mijn broer heeft een onopgevoede grote Berner Senner en dat is heel erg vervelend. Lastige dominante hond die niet luistert. Zo zonde, want eigenlijk is dit een heel fijne erf hond.
Leuk in september het 1ste veulentje.

Ik hoop zo dat de elektriciteit goed is en je genoeg groepen hebt. Dat is niet onoverkomelijk nieuwe draden trekken en groepen maken, maar het geeft veel troep. Als het goed is en de mensen hebben alles goed bij gehouden dan zou ik het ook lekker laten zitten. Dat zou ik dan ook vertrouwen, want je ziet dat gelijk aan hoe het huis indertijd is gebouwd cq verbouwd, en hoe ze het onderhouden hebben.
In onze fermette (Frankrijk) was alles zo met de Franse slag gedaan, dat ik alles vernieuwd wilde hebben tot grote ergernis van onze bouwopzichster. En terecht, het was met kroonsteentjes aan elkaar gepulkt en in de muur verwerkt :oo . Levensgevaarlijk dus. Onze bouwopzichtster was zo verschrikkelijk blij dat ik doorgezet had en alles eruit wilde.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 13:46

Ja klopt :D Om onopgevoed te houden zijn ze eigenlijk net te groot en te sterk.. gelukkig kunnen we deze vanaf pups af aan lekker al kneden en opvoeden. Hij luistert eigenlijk al heel goed, is sowieso al zindelijk, kan eventjes alleen thuis zijn (heel lang hebben we nog niet getest, vind ik 'm nog te jong voor..) en sloopt eigenlijk (klopt af) voor een pup erg weinig!! Hij kan al komen, volgen, zitten, liggen, pootje en high-five geven op commando haha :') Is ook erg chill in de auto en op gekke/andere plekken.. ja, ik ben gek op 'm :+: <3 Haha

Voor de schuren/stal willen we nog wel een extra kast/groepen aanleggen geloof ik :j Maar ik snap daar niet zoveel van, dus ik houd me wat afzijdig wat dat betreft. Een vriend van mij is elektricien, dus die komt ons daarbij helpen en zal vast ook wel even in het huis kijken :D
Gelukkig dat je dat inderdaad hebt doorgezet dan!! :oo

DeniseES

Berichten: 3471
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:40

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Het gaat gebeuren!!!! Zo vet dat je het gewoon voor elkaar gekregen hebt :D uiteraard volg ik ook _O-

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:09

Heel gaaf project!!
Veel succes en heel veel plezier.

Ik volg :j

Stiekem wel benieuwd waar jullie precies zitten. :+
Evt via pb ? :D

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 15:56

Echt hè Denise! :oo :oo Had ik ook stiekem nooit verwacht haha _O- Maar nu is het dan zo ver! :D

Saul, we hebben een huis in Zundert gekocht, waar precies zal ik je even in pb sturen :)
Thanks en leuk dat je volgt! :D

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:14

Gefeliciteerd, leuk!

Ik ga volgen! :))