[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 00:34

Leuk, lantaarntjes langs de oprit.

Kalken zouden wij ook moeten doen, maar moeten nog even wachten op de loonwerker vrijdag die grond komt keren en over de wei moet.

Leuk om van die tak iets te maken. Vorig jaar daar ook over zitten lezen. Moet best lang of iig goed drogen las ik toen. Ik vind de bast ook mooi, maar het kan beiden mooi zijn, denk ik.

YvonneV
Berichten: 8778
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 12:24

Ik zou het met bast maken. Als je het zat bent kun je de bast er altijd nog een keer afhalen. Heb je weer iets anders

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 13:31

TS ik zal binnenkort foto's maken van mijn stal. Gaan de wand binnenkort weer verplaatsen dus misschien wel leuk/handig als ik het dan doe.

Wat naar dat Kaatje haar veulen heeft verloren. Zo verdrietig hé.
Mijn merrie heeft ook een keer 2.5 maand voor de uitgerekende datum haar veulen verloren/eruit gegooid. Die vonden we net zo ongeveer. Daar heb ik nog wel een foto van op mijn telefoon, als jij of iemand dat interessant vind om te vergelijken. Wel een paard veulen. Maar behalve de grootte verschilt dat niet. Ondanks dat het hele verdrietig en schokkend is om te vinden. Heb ik toen het vlies wel kapot gemaakt om het veulen beter te inspecteren want was toch wel interessant. Behalve op de vacht en kleur na was het gewoon al helemaal af. Had al wat manen en staart, hoeven, zag al dat het een merrie was. Zo verdrietig.
Heb toen idd ook de dierenarts gebeld om te vragen of ze eventueel nog onderzoeken moesten/konden doen. Die gaf aan dat ze dat normaal eigenlijk niet deden omdat het zoveel oorzaken kon hebben. En ik had ook geen andere drachtige merries waardoor het niet noodzakelijk was. Dus waarom het gebeurt is zullen we nooit weten. Hier hebben we het veulen uiteindelijk ook begraven. Vond het een naar idee om aan de rendac mee te geven. Dit vond ik fijner (en goedkoper). Wij moesten denk ik alleen een wat groter gat graven dan jullie. Maar veel sterkte! Zo naar en verdrietig dit.

Wow dat feest trouwens. Echt gaaf. En wat een werk maar wat leuk.

Jammer dat het nu vroeger donker is hé. Je kan dan bijna niks meer doen dus ik snap dat het klussen een beetje stil gaat liggen. Maar hebben jullie nog klussen in de planning voor de komende tijd?

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 15:13

quera schreef:
Ik vind ook dat grijze van de berk juist mooi :j

https://www.decoratietakken.nl/

Voor wat inspiratie <<)

Oh jaaa, die trapleuning :+: Nog zoiets wat wij zo graag willen!! <3


superpony schreef:
Leuk, lantaarntjes langs de oprit.

Kalken zouden wij ook moeten doen, maar moeten nog even wachten op de loonwerker vrijdag die grond komt keren en over de wei moet.

Leuk om van die tak iets te maken. Vorig jaar daar ook over zitten lezen. Moet best lang of iig goed drogen las ik toen. Ik vind de bast ook mooi, maar het kan beiden mooi zijn, denk ik.

Ja, lang drogen?! Toch maar eens inlezen :=


YvonneV schreef:
Ik zou het met bast maken. Als je het zat bent kun je de bast er altijd nog een keer afhalen. Heb je weer iets anders

Dat is ook een goeie ja haha, terug de bast erop gaat zo lastig :P


Daantj__ schreef:
TS ik zal binnenkort foto's maken van mijn stal. Gaan de wand binnenkort weer verplaatsen dus misschien wel leuk/handig als ik het dan doe.

Wat naar dat Kaatje haar veulen heeft verloren. Zo verdrietig hé.
Mijn merrie heeft ook een keer 2.5 maand voor de uitgerekende datum haar veulen verloren/eruit gegooid. Die vonden we net zo ongeveer. Daar heb ik nog wel een foto van op mijn telefoon, als jij of iemand dat interessant vind om te vergelijken. Wel een paard veulen. Maar behalve de grootte verschilt dat niet. Ondanks dat het hele verdrietig en schokkend is om te vinden. Heb ik toen het vlies wel kapot gemaakt om het veulen beter te inspecteren want was toch wel interessant. Behalve op de vacht en kleur na was het gewoon al helemaal af. Had al wat manen en staart, hoeven, zag al dat het een merrie was. Zo verdrietig.
Heb toen idd ook de dierenarts gebeld om te vragen of ze eventueel nog onderzoeken moesten/konden doen. Die gaf aan dat ze dat normaal eigenlijk niet deden omdat het zoveel oorzaken kon hebben. En ik had ook geen andere drachtige merries waardoor het niet noodzakelijk was. Dus waarom het gebeurt is zullen we nooit weten. Hier hebben we het veulen uiteindelijk ook begraven. Vond het een naar idee om aan de rendac mee te geven. Dit vond ik fijner (en goedkoper). Wij moesten denk ik alleen een wat groter gat graven dan jullie. Maar veel sterkte! Zo naar en verdrietig dit.

Wow dat feest trouwens. Echt gaaf. En wat een werk maar wat leuk.

Jammer dat het nu vroeger donker is hé. Je kan dan bijna niks meer doen dus ik snap dat het klussen een beetje stil gaat liggen. Maar hebben jullie nog klussen in de planning voor de komende tijd?

Wat 'fijn' om te horen dat jullie het op dezelfde manier hebben opgelost.. blijf me er zo rot over voelen.. Zou het wel interessant vinden om de foto te zien eigenlijk... :o Maar dan hadden jullie vast al een flink stuk groter veulen inderdaad.. zo naar om te vinden -O-

Dankjewel :D
Ja is een stuk lastiger werken.. maar je ziet wel gelijk waar je nog wat aan je verlichting moet doen :P En in huis kunnen we nu wel weer aan de slag, zonder ons schuldig te voelen buiten niets te doen :P De grootste klus moet nog komen: dak van de schuren eraf.. maar dan moeten we eerst alles goed uitdenken, en daar komen we maar niet aan toe.. maar misschien nu dus wel, nu het verder rustiger is :D En da hebben we ook nog:
- deuropening in slaapkamer naar kastenkamer netjes maken
- schuifdeur ophangen in die opening
- plinten in slaapkamer uitzoeken en bevestigen
- binnendeuren (3) plaatsen

Als project, eetkamer netjes maken:
- eettafel afmaken
- kleed uitzoeken (even wachten tot Brego uit z'n sloopfase is ^) )
- muur bekleden met hout
- andere muren verven?
- vloertegels verven?
- achterwand keuken tegels verven? (hebben we al mintkleurige verf voor...)
- schoenenkastje ontwerpen en maken
- oude kast verven en in eethoek zetten (kijken wat beste plek is i.c.m. Brego z'n mand := )
- lamp ophangen

En dan vergeet ik waarschijnlijk alsnog een hoop :P Natuurlijk in de tussentijd de stallen bestellen, zadelkamer ontwerpen enz. :P

leonie87

Berichten: 4462
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 16:14

En wat ga je volgende week dan doen? }> :Y)

Grapje natuurlijk.
Zoveel werk een huis opknappen. Maar jullie kennende word het allemaal super tof :D . Succes en een bakje motivatie van mij om uit te grabbelen wanneer het nodig is!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 16:30

leonie87 schreef:
En wat ga je volgende week dan doen? }> :Y)

Grapje natuurlijk.
Zoveel werk een huis opknappen. Maar jullie kennende word het allemaal super tof :D . Succes en een bakje motivatie van mij om uit te grabbelen wanneer het nodig is!


Hahaha :P Zijn vooralsnog nog wel even buiten bezig.. gaan nog een poging doen het land opnieuw in te zaaien. Wat voor nu betekent: onkruid doodspuiten/eruit halen, die nare acacia bomen eruit trekken, hek weghalen, land laten frezen/spitten, kalken, zaaien en niet meer erop :') Morgen ga ik het paard van een vriendin ophalen, die komt bij ons staan. Dan moeten we wat dingen omgooien qua paddocks, want het is een merrie := Hier en daar willen we een inloop- schuilstal opknappen/creëren.. En zo blijf je bezig :')

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 16:34

Oke, ik had best veel gelezen en zag leuke dingen, maar stond echt bij dat het moest drogen. Er werden tips gegeven hoe en wat.

Wilde een katten paal maken, dus zodoende kwam ik erop toen.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 17:02

superpony schreef:
Oke, ik had best veel gelezen en zag leuke dingen, maar stond echt bij dat het moest drogen. Er werden tips gegeven hoe en wat.

Wilde een katten paal maken, dus zodoende kwam ik erop toen.

Ja, zou heel goed kunnen inderdaad! :D Klinkt heel logisch haha
Kattenpaal van echt hout is ook leuk!!

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:30

superpony schreef:
Oke, ik had best veel gelezen en zag leuke dingen, maar stond echt bij dat het moest drogen. Er werden tips gegeven hoe en wat.

Wilde een katten paal maken, dus zodoende kwam ik erop toen.



Hebben wij! Combinatie van boomstam en steigerhout, hebben 't niet laten drogen en 't staat al 4 jaar in ons huis :)

Lys_PPA

Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 21:15

xXutopiaXx schreef:
Hahaha :P Zijn vooralsnog nog wel even buiten bezig.. gaan nog een poging doen het land opnieuw in te zaaien. Wat voor nu betekent: onkruid doodspuiten/eruit halen, die nare acacia bomen eruit trekken, hek weghalen, land laten frezen/spitten, kalken, zaaien en niet meer erop :')


En dat is dus precies de reden waarom mijn (mini)paardjes thuis op een paddock staan helaas :( Gras zaaien en behouden is helaas nog niet zo ons ding. Ze hebben wel n stukje waar ze dagelijks ff op mogen maar die kwaliteit is echt ruk.

Veel succes, mocht je dé tip hebben laat t dan ff weten <<)

Al laten we het denk ik volgend najaar professioneel inzaaien.. iets met voorjaar slechte tijd om in te zaaien ivm onkruid en dit najaar ging het ons echt niet lukken dat er nog ff bij te doen.

Succes!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 12:42

MaritB schreef:
Hebben wij! Combinatie van boomstam en steigerhout, hebben 't niet laten drogen en 't staat al 4 jaar in ons huis :)

Misschien moeten we dan maar 's gewoon aan de slag :D

Lys_PPA schreef:
En dat is dus precies de reden waarom mijn (mini)paardjes thuis op een paddock staan helaas :( Gras zaaien en behouden is helaas nog niet zo ons ding. Ze hebben wel n stukje waar ze dagelijks ff op mogen maar die kwaliteit is echt ruk.

Veel succes, mocht je dé tip hebben laat t dan ff weten <<)

Al laten we het denk ik volgend najaar professioneel inzaaien.. iets met voorjaar slechte tijd om in te zaaien ivm onkruid en dit najaar ging het ons echt niet lukken dat er nog ff bij te doen.

Succes!

Dankjewel! Zullen we nodig hebben haha.. eigenlijk zijn wij nu ook wat te laat ermee, maar ik durf de gok wel te wagen.. seizoenen schuiven hier toch steeds meer op, dus verwacht niet dat het gras ineens kapot zal vriezen. In het voorjaar inzaaien wil ik inderdaad ook niet, maar wil de paarden volgend zomer wel lekker op de wei kunnen hebben.. Dus als ik iets ontdek wat wij verkeerd hebben gedaan en jullie écht moeten doen, zal ik het laten weten :')

En meer wei hebben we nodig, want zaterdag hebben we een paardje opgehaald!!! :D :D :D Ze heet Wilgje en is een 20 jarige Friese merrie. Ze is van m'n vriendinnetje, maar ik ken haar ook al héél lang.. Heel veel mee meegemaakt, toen we haar nog samen verzorgden en later heeft zij (DeniseES hier op bokt) haar gekocht en hebben we nog meer avonturen samen meegemaakt :+: Ze hoort voor mij dus ook wel echt bij m'n paardengeschiedenis :+: En nu krijg ik de kans om haar een mooi pensioenplekje aan te bieden!! Sowieso voor aankomende winter en van de lente kijken we wel weer verder :D Maar wat voelt het compleet om haar er nu ook bij te hebben staan :+: Ze hoort gewoon bij de club, was vanaf het eerste moment ook gewoon goed. Tamme heeft wat naar d'r geroepen en een paar minuten langs het draad gewandeld, maar ook dat hield snel op.. en sindsdien gaat alles gemoedelijk <3

Eerst 's ochtends het weitje nog even snel afgezet :=

Afbeelding

En in 2en gesplitst, uiteraard met hulp van Brego _O-

Afbeelding

Deze twee toch maar even omwisselen :P Zekere voor het onzekere..

Afbeelding

Nu toch ook best wel nat bij ons.. maar Tamme veilig weer een draadje verder bij de merrie vandaan :=

Afbeelding

Terug, op naar Biert! Wilgje halen :+:

Afbeelding

Terugreis ging voorspoedig, tis toch zo'n lieve, brave merrie <3 <3 En gelijk rustig en braaf in d'r weitje :+:

Afbeelding

Afbeelding

Alle hepies op een rijtje :') Van voor naar achter: Jay, Tamme, Splash en Wilg <3 Wat heerlijk :+:

Afbeelding

Vanochtend stond ze er nog steeds :') Knap te zijn <3

Afbeelding

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:05

Oh wat leuk Natasja, lieve, knappe merrie zo te zien!

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:07

Jeetje ik liep even achter, maar wat een geweldig Halloween feest hebben jullie ervan gemaakt niet normaal zeg bizar :D Daar had ik ook wel willen draaien als DJ :D

En wat een leuk friesje erbij, kan ze niet bij Splash of Jay in de wei of hou je ze liever allemaal apart?

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 15:33

Renee1991 schreef:
Oh wat leuk Natasja, lieve, knappe merrie zo te zien!

Jaa, voelt zo fijn :+: Nu alles in evenwicht <3


Mer1980 schreef:
Jeetje ik liep even achter, maar wat een geweldig Halloween feest hebben jullie ervan gemaakt niet normaal zeg bizar :D Daar had ik ook wel willen draaien als DJ :D

En wat een leuk friesje erbij, kan ze niet bij Splash of Jay in de wei of hou je ze liever allemaal apart?

Haha dankjewel :D Wat leuk dat je ook DJ bent! Speciale muziekstroming of feestjes en partijen?! :):)

Het liefst ga ik wel groepjes maken, maar qua voedingsbehoeften liggen Tamme en Wilg, en Jay en Splash het meest op 1 lijn.. en Tamme & Wilg ga ik maar niet samen zetten := Jay en Splash is wel iets wat ik van plan ben... maar dan moeten we nog weer even wat verder reorganiseren :P Máár... ik wil er natuurlijk heel graag een eigen Friese fokmerrie bij... en hopelijk komt volgend jaar, eind van het jaar, Tamme z'n veulentje deze kant op.. als het goed geboren mag worden en het een hengstje is :+: En wie weet koop ik anders zelf een veulen/jaarling/twenter.. dus ik denk niet dat Wilg (mocht ze na de winter nog blijven staan) dan nog alleen staat :P Zelf heeft ze ook meerdere veulens gehad, dus dan mag ze als oma de veulens opvoeden en de moeders leren moeder te zijn :P Als ze daar zelf ook zin in heeft :P En d'r baasje daar ook achter staat.. Maar dat is allemaal hele mooie toekomstmuziek, nu eerst maar 's het land weer in leven zien te krijgen :')

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:13

En nu samen met kaartje??? Is dat iets?

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 17:31

quera schreef:
En nu samen met kaartje??? Is dat iets?

Zou ook een optie kunnen zijn, maar ik denk dat we Kaatje dan kwijt zijn :') Zoals een echte Shet betaamd is dat een echte Houdini :') Dus die hou ik liever veilig in het mini-weitje wat we inmiddels goed hebben omheind :P En die is dan weer veel te klein voor Wilgje haha.. maar ook die matchen zou wel een optie zijn ja... zeker nu ze apart moet van Kevin straks.. maar die kleintjes lopen gewoon echt onder het draad door ^)

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 22:37

Ik draai echt alles als DJ sinds 2012 allround, daarvoor ooit echt House DJ en de halve wereld over gereisd, waren mooie tijden :D Nu naast onze bedrijven nog iets van 3 a 4 x per maand boekingen, vroeger 5 a 6 per weekend ;)

Maar ik snap dat je ze apart houdt dan met al die voedingsbehoeftes ;)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 00:59

Mer1980 schreef:
Ik draai echt alles als DJ sinds 2012 allround, daarvoor ooit echt House DJ en de halve wereld over gereisd, waren mooie tijden :D Nu naast onze bedrijven nog iets van 3 a 4 x per maand boekingen, vroeger 5 a 6 per weekend ;)

Maar ik snap dat je ze apart houdt dan met al die voedingsbehoeftes ;)


Ow, leuk Mer. In welke jaren was dat? En in welke regio en welke feesten heb je gedraaid??

Utopia, dat zijn altijd lastige keuzes. Eigenlijk hebben we hier ook wel verschillende voer behoeftes, maar alles loopt samen en ze zijn ook gek op elkaar, dus uit elkaar is ook niet handig. Ooit geprobeerd en stonden ze alleen maar bij het hek naar elkaar te kijken en roepen........

Nu voer ik degene die dat nodig hebben wat meer bij en de andere krijgen voor het idee. Maar ze zijn allemaal wel redelijk stabiel nu.

Jammer als shetjes zo ontsnappen. Dat doet die van ons gelukkig niet zo heel erg. Maar denk ook dat ie gewoon graag bij zijn vaste vrienden blijft.

Kwam een keer aan op onze huur plek en die man had voor bomen kappen even 1 draad gespannen. Echt al vrij hoog voor quarters, laat staan voor een shet. Maar alles bleef erachter, want draad is stroom :) Maar stom vond ik het wel, want je weet maar nooit.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 09:03

Mer1980 schreef:
Ik draai echt alles als DJ sinds 2012 allround, daarvoor ooit echt House DJ en de halve wereld over gereisd, waren mooie tijden :D Nu naast onze bedrijven nog iets van 3 a 4 x per maand boekingen, vroeger 5 a 6 per weekend ;)

Maar ik snap dat je ze apart houdt dan met al die voedingsbehoeftes ;)

Echt?! Wat superleuk haha :D Dat moeten inderdaad mooie tijden zijn geweest :D Maar dan heb je het nu ook nog druk zat, aangezien je zegt 'bedrijven' :oo En dan daarnaast nog af en toe lekker draaien :D Echt leuk :):)


superpony schreef:
Utopia, dat zijn altijd lastige keuzes. Eigenlijk hebben we hier ook wel verschillende voer behoeftes, maar alles loopt samen en ze zijn ook gek op elkaar, dus uit elkaar is ook niet handig. Ooit geprobeerd en stonden ze alleen maar bij het hek naar elkaar te kijken en roepen........

Nu voer ik degene die dat nodig hebben wat meer bij en de andere krijgen voor het idee. Maar ze zijn allemaal wel redelijk stabiel nu.

Jammer als shetjes zo ontsnappen. Dat doet die van ons gelukkig niet zo heel erg. Maar denk ook dat ie gewoon graag bij zijn vaste vrienden blijft.

Kwam een keer aan op onze huur plek en die man had voor bomen kappen even 1 draad gespannen. Echt al vrij hoog voor quarters, laat staan voor een shet. Maar alles bleef erachter, want draad is stroom :) Maar stom vond ik het wel, want je weet maar nooit.

Ja is zeker lastig.. als het niet zo ver uit elkaar zou liggen, zou ik het nog niet zo erg vinden. Maar de een moet ik echt mee oppassen i.v.m. HB gevoeligheid en de ander is net een zakje botjes als ik 'm niet helemaal vol stop :') Maar wie weet.. als we straks die inloopstal hebben, ga ik wel wat schuiven.. Uiteindelijk zullen paarden zelf gaan eten naar behoefte denk ik..

Onze Shetjes zijn dan ook 80cm hoog, dus die houd je bijna nergens binnen :') Vandaar dat we dat schapenhekje hebben met stroomdraad nog aan de binnenkant :P En dan nog presteerden ze het laatst om er overheen te springen :') Moet bijna een Jurassic Park omheining neerzetten om hen ergens binnen te houden _O-

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 16:41

En weer even terug in de tijd, week van 30 september t/m 4 oktober (Dierendag!! :):) ) :D

Nog na het werk in het licht kunnen longeren :D Wat was dat toch fijn hè :+:

Afbeelding

Rondje door de 'moestuin' gebanjerd en een paar van deze flinke jongens onder de bladeren verstopt gevonden :D Zo leuk!!

Afbeelding

En deze jongens betrapt met knuffelen :+: Draadje ertussen maakt dus niets uit <3

Afbeelding

Mocht van mezelf eigenlijk nog geen kerstdingen kopen.. maar kon me van 't weekend niet inhouden toen ik de kerstafdeling van Van Cranenbroek zag en deze twee schatjes zag staan.... <3 Dus die hebben gelijk een mooi plekje gekregen :+:

Afbeelding

Ons voerritueel :=

Afbeelding

Kleintjes eten :9

Afbeelding

En de grootjes ook :P
Met uiteraard weer een omgegooide waterbak ^) Want, volgens Splash; een half gevulde waterbak is géén gevulde waterbak ^)

Afbeelding

Toen was de bodem nog niet zó nat!
Weitje waar we gekalkt hebben begint ook weer mooi mee te kleuren <3

Afbeelding

Nu binnenkort dit stuk nog aanpakken!

Afbeelding

Woensdags Brego 's ochtends bij mijn ouders gebracht, zodat ze eens lekker met 'm konden wandelen <3 Brego is de afgelopen dagen beetje ziekjes geweest.. veel aan de dunne.. maar aan z'n gedrag was niets te merken _O- en gelukkig na een paar dagen alweer helemaal opgeknapt. Maar dan overdag bij m'n ouders is wel wat fijner dan alleen thuis.. Dus hebben ze lekker gewandeld :D <3

Afbeelding

En kregen we een moeie Brego weer mee naar huis :=

Afbeelding

Helaas vaatwasser kapot gegaan... -O- Tot op heden nog geen tijd gehad om überhaupt aan een nieuwe (tweedehands) kopen te denken.. dus wassen we (lees: Kevin :+: ) alles met de hand af.. En nee, ik heb ook geen idee waar we naar kijken op deze foto, maar zo vergeten we de vaatwasser niet in het verhaal :')

Afbeelding

Om afwas te besparen, donderdagavond met m'n collega's uit eten geweest :P Tijdens het eten en opstapelen van mijn bordjes op dit blije gezichtje gestuit _O-

Afbeelding

Brego blij dat ik weer thuis was :') Dan kom je dus voorlopig niet meer weg :')
Rechterscheen duidelijk nog niet hersteld van Tamme z'n handige actie... :')

Afbeelding

4 oktober: DIERENDAG!! :D :D :D Dus Brego verwend met een nieuwe halsband <3 Want hij raakt nu toch wel puppy af en is toe aan een stoere kleuterhalsband :P
Voor de oplettende kijker: ja.. die heeft ie maandag al gehad :')

Afbeelding

Afbeelding

En omdat het een beetje regende met opzadelen, mocht Jay binnen staan :P

Afbeelding

Ook deze week weer onze mesthoop naar de buurman gebracht, door onze andere buurman :P

Afbeelding

Tot slot nog een sfeerplaatje van de mini's <3 Ik vind ze toch zo leuk samen :+:
M'n mooie gouden maatje <3

Afbeelding

Prairy
Berichten: 9069
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 16:46

Een geel groene courgette, dat is apart :)

Kun je die waterbak niet in zo'n bak zetten als waar je het hooi ook in hebt? Dan wordt het toch lastiger omgooien. Tenzij je er natuurlijk mee loopt te slepen na het vullen, erin tillen is ook niks.

Lys_PPA

Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 08:41

Sow, jij hebt iig voldoende emmers ;)

Handig zo'n buurmannen...

Die halsband staat m echt leuk! En wat ziet het er heerlijk vredig uit bij de paardjes.

Hoe vaak voer jij ze per dag?

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:44

SP: ik bouw wel even een PB anders vervuil ik dit topic ;) (doe ik morgen moet zo weg)

Wat een heerlijke update :D en dat gezichtje ik moest even goed kijken eerst van wat je bedoelde, maar toen zag ik het :D hahahahaha

mooie halsband! Knappe Brego ;)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-19 12:18

Prairy schreef:
Een geel groene courgette, dat is apart :)

Kun je die waterbak niet in zo'n bak zetten als waar je het hooi ook in hebt? Dan wordt het toch lastiger omgooien. Tenzij je er natuurlijk mee loopt te slepen na het vullen, erin tillen is ook niks.

Volgens mij is het zo'n sierpompoen..? Kalebas? Later hebben we er nog meer gevonden, andere maten, vormen en kleuren :D
Heb de waterbak niet in zo'n grijze bak gezet, maar ik zet nu wel Splash z'n voerbak erin, ideaal! Kan ie 'm niet meer omtrappen :D Dus bedankt voor de tip haha :D In de waterbak heb ik nu 2 stenen gelegd, en sindsdien is die ook niet meer omgegaan +:)+


Lys_PPA schreef:
Sow, jij hebt iig voldoende emmers ;)

Handig zo'n buurmannen...

Die halsband staat m echt leuk! En wat ziet het er heerlijk vredig uit bij de paardjes.

Hoe vaak voer jij ze per dag?

Haha ja, die hebben de vorige bewoners achter gelaten :P Ideaal inderdaad :D
Ja hè :+: Heerlijk..
Ik voer ze 3x per dag.. tenminste, 3x per dag allemaal hooi. Jay en Splash krijgen er dan nog een extra emmer bietenpulp bij, omdat ze nog wat aan moeten komen. Maar standaard is gewoon 2x per dag brok en 3x per dag hooi :D Op Jay en Splash na dus, die hebben 3x per dag 'brok' en 3x per dag hooi :P Maar in principe staan ze nooit zonder hooi, omdat we meer dan genoeg in de netten doen.


Mer1980 schreef:
Wat een heerlijke update :D en dat gezichtje ik moest even goed kijken eerst van wat je bedoelde, maar toen zag ik het :D hahahahaha

mooie halsband! Knappe Brego ;)

Haha :D :')
Dankjewel!

Maar weer eens een topic van Brego gemaakt :D Hij groeit zo hard! Ook wel leuk omdat een beetje bij te kunnen houden <3
[BB-ITP] Brego, nu een 6 maanden oude Berner, en FLINK!

En een teaser:

Afbeelding

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:25

Ohhh wat geniet ik van jouw updates zeg <3
Het ziet er zo gezellig uit!

En Brego wordt ook steeds knapper. <3

Enig idee wanneer je voor je gevoel klaar gaat zijn?
Met zo'n huis nooit helemaal natuurlijk maar dat het helemaal naar je goesting is ?